Equip.pl to sklep sprzedający sprzęt turystyczny przez internet oraz stacjonarnie w Warszawie. W jego asortymencie znajdziemy walizki, torby (podróżne, miejskie, na laptopa itp), plecaki i sprzęt campingowy i turystyczny.
Sklep został założony w 2005 roku, początkowo na innej domenie. Od listopada 2011 funkcjonuje na domenie equip.pl i do tej pory stale się rozrasta.
Zobacz jak w 13 miesięcy zwiększył się przychód z kanału organic o 79%.
Branża
Sprzęt turystyczny
Domena
PL
Polska
Przychody organiczne
+78%
Wzrost w lipcu 2019, porównując z lipcem 2018
Ruch organiczny
+51%
Wzrost w lipcu 2019, porównując z lipcem 2018
Analiza
Współpracę z firmą Equip rozpoczęliśmy 1.06.2018 roku. W tamtym czasie większość ruchu na stronie pochodziła z wyszukiwań płatnych. Liczba wejść ze źródła Paid Search w maju 2018 wyniosła 18089, natomiast Liczba wejść organicznych 15533.
Sklep oparty jest o CMS IdoSell, który dosyć dobrze odpowiada na działania SEO i daje duże możliwości optymalizacji. Ilość zindeksowanych podstron wynosiła na początku współpracy 11,3k.
Szybkie fakty:
CMS IdoSell
Bardzo konkurencyjna branża
Duży sklep (na starcie współpracy 11300 zindeksowanych podstron, teraz 14900)
Większość wejść ze źródła Paid Search
Domena z historią (od listopada 2011)
Branża sezonowa (największy ruch lipiec- wrzesień)
Podejście
Dla tak dużego sklepu z dużą ilością produktów najlepszym podejściem SEO jest pozycjonowanie szerokie. Zakłada ono pozycjonowanie dużej ilości słów kluczowych, które są dopasowane do strony głównej, kategorii oraz produktów. Dzięki temu zwiększamy widoczność całej witryny, nie tylko poszczególnych podstron.
Na początku współpracy, na podstawie danych historycznych oraz analizy, wybraliśmy około 80 fraz do monitorowania. Po 13 miesiącach współpracy monitorujemy już 656 fraz.
Proces on-site
Na początku współpracy przeprowadziliśmy obszerny audyt strony, który wskazał elementy do optymalizacji oraz wyzwania, które przed nami stoją. Już podczas przeprowadzania audytu wprowadzaliśmy pierwsze optymalizacje techniczne. W procesu on-site prowadzimy szereg działań z zakresu SEO technicznego oraz content marketingu.
Problem 1: Niewiele treści na stronie
Pierwszym problemem z którym borykała się strona była mała ilość treści. Sporo opisów było starych, część z nich było zduplikowanych.
Rozszerzyliśmy i zoptymalizowaliśmy blok tekstu na stronie głównej. Dodatkowo co miesiąc dodajemy nowe opisy kategorii i marek producentów, dzięki czemu ilość treści na stronie sukcesywnie wzrasta.
Przykłady i efekty:
dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Skross:
dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Sea to Summit:
dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Hedgren:
Przygotowaliśmy również dla klienta wytyczne dotyczące pisania opisów produktów. Dzięki temu nowe, dodawane na bieżąco produkty mają opisy zgodne z tymi wytycznymi.
Problem 2: Tytuły i meta opisy
Wiele tytułów i meta opisów było za krótkich lub zduplikowanych. Były one również niezoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Optymalizując poszczególne podstrony zmieniamy również tytuł i meta opis.
Przykład zoptymalizowanej kategorii: https://equip.pl/pol_m_Plecaki_Akcesoria_Plecaki-worki-12040.html
Problem 3: Strona główna
Strona główna również wymagała poprawek optymalizacyjnych, które priorytetowo wdrożyliśmy na początku współpracy.
Tytuł i meta opis były nieodpowiednio sformułowane. Tytuł na początku powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe, a następnie nazwę sklepu. Meta opis był zbyt krótki i niezoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe.
Przed:
Po:
Tekst na stronie głównej był obecny, a to już duży plus! Był on jednak dosyć krótki i niezoptymalizowany.
Rozwinęliśmy tekst i odpowiednio go sformatowaliśmy dodając strukturę nagłówków, wytłuszczając słowa kluczowe i linkując do najważniejszych kategorii w sklepie.
Tekst na stronie głównej przed optymalizacją: Tekst na stronie głównej po optymalizacji:
Alt na logo na stronie głównej nie zawierał słów kluczowych. Zmieniliśmy opis alternatywny na: Walizki, plecaki, torby i sprzęt turystyczny – sklep Equip.pl
Alt na logo przed optymalizacją:
Alt na logo po optymalizacji:
Efekt:
Frazy dopasowane do strony głównej po optymalizacjach wyraźnie podskoczyły w rankingu i utrzymują się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce:
Problem 5: Duża ilość błędów 404
Na początku współpracy Search Console alarmował nas o dużej ilości błędów 404, czyli nie znaleziono strony. Wiele z nich było spowodowanych usuwaniem niedostępnych już produktów i linkowaniem do nich wewnątrz sklepu.
Zmieniliśmy więc linki w opisach marek producentów i w opisach kategorii na działające.
Poradziliśmy również, aby produkt niedostępny był dalej widoczny na stronie, ale z informacją, że w tej chwili jest niedostępny lub aby utworzone zostało archiwum takich produktów.
Efekt:
Nowy wygląd sklepu
W maju 2019 wdrożono nowa maskę sklepu na IdoSell. Zmienił się ogólny wygląd strony, adresy URL i wiele innych. Na stronie powstał także blog (equipedia), którego założenie doradzaliśmy, aby rozbudowywać content i wpływać pozytywnie na Topical Authority.
Przed wdrożeniem nowej wersji sklepu doradzaliśmy klientowi w kwestii SEO i UX. Dostaliśmy dostęp do wersji deweloperskiej, dzięki czemu wiele zmian mogliśmy zasugerować jeszcze przed wdrożeniem nowej maski.
Zmiana ta, jak każda duża zmiana w sklepie internetowym, wpłynęła również na pozycje fraz kluczowych. Dzięki temu, że współpracowaliśmy jeszcze przed jej wdrożeniem mogliśmy zmniejszyć jej negatywne skutki.
Proces off-site
Od samego początku dolinkowujemy sklep poprzez dodawanie jakościowych odnośników na mocnych stronach zewnętrznych. Efektem jest znaczny wzrost linków prowadzących do strony oraz wzrost autorytetu domeny.
Dane z narzędzia Ahrefs
Przed:
Po:
Dane z narzędzia MOZ
Przed:
Po:
Wyniki
Jako, że branża jest sezonowa porównamy efekty dla jednego miesiąca w wysokim sezonie – lipca – przed i w trakcie współpracy.
102% wzrostu wyświetleń w Google porównując lipiec 2018 z lipcem 2019
51% wzrostu ruchu organicznego porównując lipiec 2018 z lipcem 2019
Wzrost ruchu organicznego i wyświetleń w ujęciu miesięcznym od stycznia do lipca 2019
78% wzrostu przychodów z ruchu organicznego porównując lipiec 2019 do lipca 2018
Teraz więcej ruchu pochodzi z ruchu organicznego, nie z płatnych reklam.
Komentarz specjalisty
Współpraca z Equipem to sama przyjemność – zaangażowany Klient, który chce rozumieć nasz proces i w nim pomagać. Jesteśmy w stałym kontakcie, a pracujemy już od czerwca 2018 roku! Co bardzo ważne, Equip jest też świadom sezonowości swojej branży. Z wyprzedzeniem wysyła informacje na jakiej grupie asortymentu należy się teraz skupić. Wspólnie szukamy rozwiązań na stały rozwój sklepu i to jest super! 🙂
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!
Wejście na zupełnie nowy rynek zagraniczny. Zobacz, jak dostosowanie i optymalizacja strony pod klienta niemieckiego pozwoliła zwiększyć nam ruch organiczny w domenie .de o ponad 460%!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.