Case studies

Case study - Equip

Equip.pl to sklep sprzedający sprzęt turystyczny przez internet oraz stacjonarnie w Warszawie. W jego asortymencie znajdziemy walizki, torby (podróżne, miejskie, na laptopa itp), plecaki i sprzęt campingowy i turystyczny. 

Sklep został założony w 2005 roku, początkowo na innej domenie. Od listopada 2011 funkcjonuje na domenie equip.pl i do tej pory stale się rozrasta. 

Zobacz jak w 13 miesięcy zwiększył się przychód z kanału organic o 79%.

Cel

Zwiększenie ruchu organicznego

Analiza

Współpracę z firmą Equip rozpoczęliśmy 1.06.2018 roku. W tamtym czasie większość ruchu na stronie pochodziła z wyszukiwań płatnych. Liczba wejść ze źródła Paid Search w maju 2018 wyniosła 18089, natomiast Liczba wejść organicznych 15533.

Sklep oparty jest o CMS IAI, który dosyć dobrze odpowiada na działania SEO i daje duże możliwości optymalizacji. Ilość zindeksowanych podstron wynosiła na początku współpracy 11,3k.

Szybkie fakty: 

  • CMS IAI Shop
  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Duży sklep (na starcie współpracy 11300 zindeksowanych podstron, teraz 14900)
  • Większość wejść ze źródła Paid Search
  • Domena z historią (od listopada 2011)
  • Branża sezonowa (największy ruch lipiec- wrzesień)

Podejście

Dla tak dużego sklepu z dużą ilością produktów najlepszym podejściem SEO jest pozycjonowanie szerokie. Zakłada ono pozycjonowanie dużej ilości słów kluczowych, które są dopasowane do strony głównej, kategorii oraz produktów. Dzięki temu zwiększamy widoczność całej witryny, nie tylko poszczególnych podstron.

Na początku współpracy, na podstawie danych historycznych oraz analizy, wybraliśmy około 80 fraz do monitorowania. Po 13 miesiącach współpracy monitorujemy już 656 fraz.

 

Proces on-site

Na początku współpracy przeprowadziliśmy obszerny audyt strony, który wskazał elementy do optymalizacji oraz wyzwania, które przed nami stoją. Już podczas przeprowadzania audytu wprowadzaliśmy pierwsze optymalizacje techniczne. W procesu on-site prowadzimy szereg działań z zakresu SEO technicznego oraz content marketingu.

Problem 1: Niewiele treści na stronie

Pierwszym problemem z którym borykała się strona była mała ilość treści. Sporo opisów było starych, część z nich było zduplikowanych.

Rozszerzyliśmy i zoptymalizowaliśmy blok tekstu na stronie głównej. Dodatkowo co miesiąc dodajemy nowe opisy kategorii i marek producentów, dzięki czemu ilość treści na stronie sukcesywnie wzrasta.

Przykłady i efekty:

  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Skross:
    Efekty optymalizacji podstrony skross
  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Sea to Summit:
    Efekty optymalizacji marki sea to summit
  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Hedgren:
    Efekty optymalizacji podstrony hedgren

Przygotowaliśmy również dla klienta wytyczne dotyczące pisania opisów produktów. Dzięki temu nowe, dodawane na bieżąco produkty mają opisy zgodne z tymi wytycznymi.

Problem 2: Tytuły i meta opisy

Wiele tytułów i meta opisów było za krótkich lub zduplikowanych. Były one również niezoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Optymalizując poszczególne podstrony zmieniamy również tytuł i meta opis.

Przykład zoptymalizowanej kategorii: https://equip.pl/pol_m_Plecaki_Akcesoria_Plecaki-worki-12040.html

efekty optymalizacji kategorii plecaki worki

Problem 3: Strona główna

Strona główna również wymagała poprawek optymalizacyjnych, które priorytetowo wdrożyliśmy na początku współpracy.

  • Tytuł i meta opis były nieodpowiednio sformułowane. Tytuł na początku powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe, a następnie nazwę sklepu. Meta opis był zbyt krótki i niezoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe.

Przed:
Tytuł strony głównej przed optymalizacją

Po:
Tytuł strony głównej po optymalizacji

  • Tekst na stronie głównej był obecny, a to już duży plus! Był on jednak dosyć krótki i niezoptymalizowany.
    Rozwinęliśmy tekst i odpowiednio go sformatowaliśmy dodając strukturę nagłówków, wytłuszczając słowa kluczowe i linkując do najważniejszych kategorii w sklepie.

Tekst na stronie głównej przed optymalizacją:
Tekst na stronie głównej przed optymallizacjąTekst na stronie głównej po optymalizacji:
Tekst na stronie głównej po optymalizacji:

  • Alt na logo na stronie głównej nie zawierał słów kluczowych. Zmieniliśmy opis alternatywny na: Walizki, plecaki, torby i sprzęt turystyczny – sklep Equip.pl

Alt na logo przed optymalizacją:
Alt na logo przed optymalizacją

Alt na logo po optymalizacji:
Alt na logo po optymalizacji

 

Efekt:

Frazy dopasowane do strony głównej po optymalizacjach wyraźnie podskoczyły w rankingu i utrzymują się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce:

Frazy dopasowane do strony głównej equip

 Problem 5: Duża ilość błędów 404

błędy 404

Na początku współpracy Search Console alarmował nas o dużej ilości błędów 404, czyli nie znaleziono strony. Wiele z nich było spowodowanych usuwaniem niedostępnych już produktów i linkowaniem do nich wewnątrz sklepu.

Zmieniliśmy więc linki w opisach marek producentów i w opisach kategorii na działające.

Poradziliśmy również, aby produkt niedostępny był dalej widoczny na stronie, ale z informacją, że w tej chwili jest niedostępny lub aby utworzone zostało archiwum takich produktów.

Efekt:

błędy 404 po poprawkach

Nowy wygląd sklepu

W maju 2019 wdrożono nowa maskę sklepu na IAI. Zmienił się ogólny wygląd strony, adresy URL i wiele innych. Na stronie powstał także blog (equipedia), którego założenie doradzaliśmy, aby rozbudowywać content i wpływać pozytywnie na Topical Authority.

Przed wdrożeniem nowej wersji sklepu doradzaliśmy klientowi w kwestii SEO i UX. Dostaliśmy dostęp do wersji deweloperskiej, dzięki czemu wiele zmian mogliśmy zasugerować jeszcze przed wdrożeniem nowej maski.

Zmiana ta, jak każda duża zmiana w sklepie internetowym, wpłynęła również na pozycje fraz kluczowych. Dzięki temu, że współpracowaliśmy jeszcze przed jej wdrożeniem mogliśmy zmniejszyć jej negatywne skutki.

Proces off-site

Od samego początku dolinkowujemy sklep poprzez dodawanie jakościowych odnośników na mocnych stronach zewnętrznych. Efektem jest znaczny wzrost linków prowadzących do strony oraz wzrost autorytetu domeny.

Dane z narzędzia Ahrefs

Przed:
Dane z ahrefsa Equip - przed

Po:

Dane z ahrefsa Equip - po

Dane z narzędzia MOZ

Przed:

Dane z MOZa Equip - przed

Po:

Dane z MOZa Equip - po

Wyniki

Jako, że branża jest sezonowa porównamy efekty dla jednego miesiąca w wysokim sezonie – lipca – przed i w trakcie współpracy.

  • 102% wzrostu wyświetleń w Google porównując lipiec 2018 z lipcem 2019
    Search console Equip
  • 51% wzrostu ruchu organicznego porównując lipiec 2018 z lipcem 2019
    Google Analytics Equip
  • Wzrost ruchu organicznego i wyświetleń w ujęciu miesięcznym od stycznia do lipca 2019
    Raport Equip
  • 78% wzrostu przychodów z ruchu organicznego porównując lipiec 2019 do lipca 2018
    Przychody Equip
  • Teraz więcej ruchu pochodzi z ruchu organicznego, nie z płatnych reklam.
    Kanały - Equip

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.