Nasz klient zdecydował się zastosować nowy, atrakcyjniejszy layout na stronie. Przed wdrożeniem, pomagaliśmy w jego tworzeniu, przekazując klientowi sugestie związane zarówno z SEO, jak i UX.
Dlaczego
to ważne
SEO i UX idą ze sobą w parze. Pierwsze z nich ułatwia znalezienie konkretnych produktów/usług/marek w internecie, podczas gdy to drugie ma na celu ułatwienie korzystania ze strony internetowej. SEO i UX mają wspólny cel – sprawić, żeby użytkownikom udało się osiągnąć zamierzony cel wkładając w to minimum wysiłku.
W maju 2019 wdrożono nowa maskę sklepu na IdoSell. Zmienił się ogólny wygląd strony, adresy URL i wiele innych. Na stronie powstał także blog (equipedia), którego założenie doradzaliśmy, aby rozbudowywać content i wpływać pozytywnie na Topical Authority.
Przed wdrożeniem nowej wersji sklepu doradzaliśmy klientowi w kwestii SEO i UX. Dostaliśmy dostęp do wersji deweloperskiej, dzięki czemu wiele zmian mogliśmy zasugerować jeszcze przed wdrożeniem nowej maski.
Zmiana ta, jak każda duża zmiana w sklepie internetowym, wpłynęła również na pozycje fraz kluczowych. Dzięki temu, że współpracowaliśmy jeszcze przed jej wdrożeniem mogliśmy zmniejszyć jej negatywne skutki.