Założony w 2005 roku sklep internetowy Equip zajmuje się sprzedażą sprzętu kempingowego, outdoorowego i wszelkiego rodzaju akcesoriów podróżniczych. Ze względu na to, że popyt na tego rodzaju przedmioty wzrasta w okresie wiosenno-letnim, klient poprosił nas o pomoc w zwiększeniu ruchu na jego stronie poza sezonem.
Kolejnym celem było uzyskanie większych przychodów z ruchu organicznego. Miesiąc przed rozpoczęciem pracy nad optymalizacją Equip (maj 2018), współczynnik klikalności generowany z ruchu płatnego wynosił 18 089, podczas gdy ten sam wskaźnik dla ruchu organicznego wynosił 15 533.
Współpraca z Equipem to sama przyjemność – zaangażowany Klient, który chce rozumieć nasz proces i w nim pomagać. Jesteśmy w stałym kontakcie, a pracujemy już od czerwca 2018 roku! Co bardzo ważne, Equip jest też świadom sezonowości swojej branży. Z wyprzedzeniem wysyła informacje na jakiej grupie asortymentu należy się teraz skupić. Wspólnie szukamy rozwiązań na stały rozwój sklepu i to jest super! 🙂
Treści publikowane na podstronach potrzebują czasu, żeby dotrzeć do wybranej grupy odbiorców i przynieść pożądane rezultaty. Mając to na uwadzę, zdecydowaliśmy się zacząć proces optymalizacji od zlecenia naszemu zespołowi copywriterów napisanie nowych, angażujących treści dla Equip.
Pierwszym problemem z którym borykała się strona była mała ilość treści. Sporo opisów było starych, część z nich było zduplikowanych.
Rozszerzyliśmy i zoptymalizowaliśmy blok tekstu na stronie głównej. Dodatkowo co miesiąc dodajemy nowe opisy kategorii i marek producentów, dzięki czemu ilość treści na stronie sukcesywnie wzrasta.
Przykłady i efekty:
Przygotowaliśmy również dla klienta wytyczne dotyczące pisania opisów produktów. Dzięki temu nowe, dodawane na bieżąco produkty mają opisy zgodne z tymi wytycznymi.
Kiedy opisy meta i tytuły podstron nie są poprawnie zoptymalizowane, szanse na zwiększenie współczynnika klikalności są praktycznie nieistniejące. Zdawaliśmy sobie z tego sprawę, dlatego postanowiliśmy popracować nad tymi elementami w drugiej kolejności.
Wiele tytułów i meta opisów było za krótkich lub zduplikowanych. Były one również niezoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Optymalizując poszczególne podstrony zmieniamy również tytuł i meta opis.
Przykład zoptymalizowanej kategorii: https://equip.pl/pol_m_Plecaki_Akcesoria_Plecaki-worki-12040.html
Żeby zwiększyć ruch organiczny i zachęcić użytkowników do pozostania na stronie naszego klienta nieco dłużej, musieliśmy naprawić parę kluczowych elementów na stronie głównej. Nasz plan składał się z kilku etapów.
Strona główna również wymagała poprawek optymalizacyjnych, które priorytetowo wdrożyliśmy na początku współpracy.
Przed:
Po:
Tekst na stronie głównej przed optymalizacją:
Tekst na stronie głównej po optymalizacji:
Alt na logo przed optymalizacją:
Alt na logo po optymalizacji:
Efekt:
Frazy dopasowane do strony głównej po optymalizacjach wyraźnie podskoczyły w rankingu i utrzymują się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce:
Kiedy strona główna była już poprawnie zoptymalizowana, mogliśmy zająć się eliminowaniem licznych błędów 404 “Not found”.
Na początku współpracy Search Console alarmował nas o dużej ilości błędów 404, czyli nie znaleziono strony. Wiele z nich było spowodowanych usuwaniem niedostępnych już produktów i linkowaniem do nich wewnątrz sklepu.
Zmieniliśmy więc linki w opisach marek producentów i w opisach kategorii na działające.
Poradziliśmy również, aby produkt niedostępny był dalej widoczny na stronie, ale z informacją, że w tej chwili jest niedostępny lub aby utworzone zostało archiwum takich produktów.
Efekt:
Nasz klient zdecydował się zastosować nowy, atrakcyjniejszy layout na stronie. Przed wdrożeniem, pomagaliśmy w jego tworzeniu, przekazując klientowi sugestie związane zarówno z SEO, jak i UX.
W maju 2019 wdrożono nowa maskę sklepu na IdoSell. Zmienił się ogólny wygląd strony, adresy URL i wiele innych. Na stronie powstał także blog (equipedia), którego założenie doradzaliśmy, aby rozbudowywać content i wpływać pozytywnie na Topical Authority.
Przed wdrożeniem nowej wersji sklepu doradzaliśmy klientowi w kwestii SEO i UX. Dostaliśmy dostęp do wersji deweloperskiej, dzięki czemu wiele zmian mogliśmy zasugerować jeszcze przed wdrożeniem nowej maski.
Zmiana ta, jak każda duża zmiana w sklepie internetowym, wpłynęła również na pozycje fraz kluczowych. Dzięki temu, że współpracowaliśmy jeszcze przed jej wdrożeniem mogliśmy zmniejszyć jej negatywne skutki.
Od samego początku dolinkowujemy sklep poprzez dodawanie jakościowych odnośników na mocnych stronach zewnętrznych. Efektem jest znaczny wzrost linków prowadzących do strony oraz wzrost autorytetu domeny.
Dane z narzędzia Ahrefs
Przed:
Po:
Dane z narzędzia MOZ
Przed:
Po:
Jako, że branża jest sezonowa porównamy efekty dla jednego miesiąca w wysokim sezonie – lipca – przed i w trakcie współpracy.