.animate-view{opacity: 1 !important;}
equip - case study seo

+79% wzrostu
w przychodach
z ruchu organicznego

eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego na stronie

Założony w 2005 roku sklep internetowy Equip zajmuje się sprzedażą sprzętu kempingowego, outdoorowego i wszelkiego rodzaju akcesoriów podróżniczych. Ze względu na to, że popyt na tego rodzaju przedmioty wzrasta w okresie wiosenno-letnim, klient poprosił nas o pomoc w zwiększeniu ruchu na jego stronie poza sezonem.

2.

Zmiana głównego kanału ruchu płatnego na organiczny

Kolejnym celem było uzyskanie większych przychodów z ruchu organicznego. Miesiąc przed rozpoczęciem pracy nad optymalizacją Equip (maj 2018), współczynnik klikalności generowany z ruchu płatnego wynosił 18 089, podczas gdy ten sam wskaźnik dla ruchu organicznego wynosił 15 533.

SEO Team

Współpraca z Equipem to sama przyjemność – zaangażowany Klient, który chce rozumieć nasz proces i w nim pomagać. Jesteśmy w stałym kontakcie, a pracujemy już od czerwca 2018 roku! Co bardzo ważne, Equip jest też świadom sezonowości swojej branży. Z wyprzedzeniem wysyła informacje na jakiej grupie asortymentu należy się teraz skupić. Wspólnie szukamy rozwiązań na stały rozwój sklepu i to jest super! 🙂

Joanna Nicpoń
Joanna Nicpoń Senior SEO Specialist

Proces On-Site

Stworzenie nowych treści na stronę

Treści publikowane na podstronach potrzebują czasu, żeby dotrzeć do wybranej grupy odbiorców i przynieść pożądane rezultaty. Mając to na uwadzę, zdecydowaliśmy się zacząć proces optymalizacji od zlecenia naszemu zespołowi copywriterów napisanie nowych, angażujących treści dla Equip.

Dlaczego
to ważne

Teksty zawierające słowa kluczowe poprawiają widoczność strony. To z kolei pozwala marce dotrzeć do większej liczby użytkowników, zwiększając tym samym jej autorytet. Innymi słowy, wysokiej jakości treści są w stanie przyciągać więcej ruchu organicznego na stronę. Mają też potencjał zwiększania liczby backlinków.

Pierwszym problemem z którym borykała się strona była mała ilość treści. Sporo opisów było starych, część z nich było zduplikowanych.

Rozszerzyliśmy i zoptymalizowaliśmy blok tekstu na stronie głównej. Dodatkowo co miesiąc dodajemy nowe opisy kategorii i marek producentów, dzięki czemu ilość treści na stronie sukcesywnie wzrasta.

Przykłady i efekty:

  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Skross:

Efekty optymalizacji podstrony skross

  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Sea to Summit:

Efekty optymalizacji marki sea to summit

  • dodaliśmy tekst i zoptymalizowaliśmy podstronę marki Hedgren:

Efekty optymalizacji podstrony hedgren

Przygotowaliśmy również dla klienta wytyczne dotyczące pisania opisów produktów. Dzięki temu nowe, dodawane na bieżąco produkty mają opisy zgodne z tymi wytycznymi.

Napisanie nowych opisów meta i tytułów stron

Kiedy opisy meta i tytuły podstron nie są poprawnie zoptymalizowane, szanse na zwiększenie współczynnika klikalności są praktycznie nieistniejące. Zdawaliśmy sobie z tego sprawę, dlatego postanowiliśmy popracować nad tymi elementami w drugiej kolejności.

Dlaczego
to ważne

Tytuły i meta opisy są zazwyczaj dwoma pierwszymi rzeczami, które widzą użytkownicy szukający w sieci informacji na temat danego produktu lub usługi. Oba elementy muszą być napisane w atrakcyjny sposób, żeby zainteresować klientów i skłonić ich do kliknięcia w konkretny wynik wyszukiwania.

Wiele tytułów i meta opisów było za krótkich lub zduplikowanych. Były one również niezoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Optymalizując poszczególne podstrony zmieniamy również tytuł i meta opis.

Przykład zoptymalizowanej kategorii: https://equip.pl/pol_m_Plecaki_Akcesoria_Plecaki-worki-12040.html

efekty optymalizacji kategorii plecaki worki

Optymalizacja strony głównej

Żeby zwiększyć ruch organiczny i zachęcić użytkowników do pozostania na stronie naszego klienta nieco dłużej, musieliśmy naprawić parę kluczowych elementów na stronie głównej. Nasz plan składał się z kilku etapów.

Dlaczego
to ważne

Strona główna jest tą częścią całej witryny, którą boty zazwyczaj analizują jako pierwszą. Jest traktowana priorytetowo przez crawlery. Im lepiej zoptymalizowana, tym więcej konwersji jest w stanie wygenerować. Dodatkowo, im wyższy ma ranking, tym lepiej oceniane są jej pozostałe podstrony.

Strona główna również wymagała poprawek optymalizacyjnych, które priorytetowo wdrożyliśmy na początku współpracy.

  • Tytuł i meta opis były nieodpowiednio sformułowane. Tytuł na początku powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe, a następnie nazwę sklepu. Meta opis był zbyt krótki i niezoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe.

Przed:
Tytuł strony głównej przed optymalizacją

Po:
Tytuł strony głównej po optymalizacji

  • Tekst na stronie głównej był obecny, a to już duży plus! Był on jednak dosyć krótki i niezoptymalizowany.
    Rozwinęliśmy tekst i odpowiednio go sformatowaliśmy dodając strukturę nagłówków, wytłuszczając słowa kluczowe i linkując do najważniejszych kategorii w sklepie.

Tekst na stronie głównej przed optymalizacją:
Tekst na stronie głównej przed optymallizacją
Tekst na stronie głównej po optymalizacji:
Tekst na stronie głównej po optymalizacji:

  • Alt na logo na stronie głównej nie zawierał słów kluczowych. Zmieniliśmy opis alternatywny na: Walizki, plecaki, torby i sprzęt turystyczny – sklep Equip.pl

Alt na logo przed optymalizacją:
Alt na logo przed optymalizacją

Alt na logo po optymalizacji:
Alt na logo po optymalizacji

Efekt:

Frazy dopasowane do strony głównej po optymalizacjach wyraźnie podskoczyły w rankingu i utrzymują się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce:

Frazy dopasowane do strony głównej equip

Usuwanie błędów 404

Kiedy strona główna była już poprawnie zoptymalizowana, mogliśmy zająć się eliminowaniem licznych błędów 404 “Not found”.

Dlaczego
to ważne

Błąd 404, określany również niedziałającym linkiem, pojawia się, kiedy użytkownik lub bot próbuje odwiedzić stronę, która już nie istnieje. Pomimo tego, że błąd 404 raczej nie wpływa negatywnie na SEO, jest on źle odbierany przez użytkowników. Komunikat o problemie ze znalezieniem strony skutecznie zniechęca użytkowników do pozostania na niej.

błędy 404

Na początku współpracy Search Console alarmował nas o dużej ilości błędów 404, czyli nie znaleziono strony. Wiele z nich było spowodowanych usuwaniem niedostępnych już produktów i linkowaniem do nich wewnątrz sklepu.

Zmieniliśmy więc linki w opisach marek producentów i w opisach kategorii na działające.

Poradziliśmy również, aby produkt niedostępny był dalej widoczny na stronie, ale z informacją, że w tej chwili jest niedostępny lub aby utworzone zostało archiwum takich produktów.

Efekt:

błędy 404 po poprawkach

Pomoc w tworzeniu nowego layoutu na stronę

Nasz klient zdecydował się zastosować nowy, atrakcyjniejszy layout na stronie. Przed wdrożeniem, pomagaliśmy w jego tworzeniu, przekazując klientowi sugestie związane zarówno z SEO, jak i UX.

Dlaczego
to ważne

SEO i UX idą ze sobą w parze. Pierwsze z nich ułatwia znalezienie konkretnych produktów/usług/marek w internecie, podczas gdy to drugie ma na celu ułatwienie korzystania ze strony internetowej. SEO i UX mają wspólny cel – sprawić, żeby użytkownikom udało się osiągnąć zamierzony cel wkładając w to minimum wysiłku.

W maju 2019 wdrożono nowa maskę sklepu na IdoSell. Zmienił się ogólny wygląd strony, adresy URL i wiele innych. Na stronie powstał także blog (equipedia), którego założenie doradzaliśmy, aby rozbudowywać content i wpływać pozytywnie na Topical Authority.

Przed wdrożeniem nowej wersji sklepu doradzaliśmy klientowi w kwestii SEO i UX. Dostaliśmy dostęp do wersji deweloperskiej, dzięki czemu wiele zmian mogliśmy zasugerować jeszcze przed wdrożeniem nowej maski.

Zmiana ta, jak każda duża zmiana w sklepie internetowym, wpłynęła również na pozycje fraz kluczowych. Dzięki temu, że współpracowaliśmy jeszcze przed jej wdrożeniem mogliśmy zmniejszyć jej negatywne skutki.

Proces Off-Site

Od samego początku dolinkowujemy sklep poprzez dodawanie jakościowych odnośników na mocnych stronach zewnętrznych. Efektem jest znaczny wzrost linków prowadzących do strony oraz wzrost autorytetu domeny.

Dane z narzędzia Ahrefs

Przed:
Dane z ahrefsa Equip - przed

Po:

Dane z ahrefsa Equip - po

Dane z narzędzia MOZ

Przed:

Dane z MOZa Equip - przed

Po:

Dane z MOZa Equip - po

Wyniki

Jako, że branża jest sezonowa porównamy efekty dla jednego miesiąca w wysokim sezonie – lipca – przed i w trakcie współpracy.

  • 102% wzrostu wyświetleń w Google porównując lipiec 2018 z lipcem 2019

Search console Equip

  • 51% wzrostu ruchu organicznego porównując lipiec 2018 z lipcem 2019

Google Analytics Equip

  • Wzrost ruchu organicznego i wyświetleń w ujęciu miesięcznym od stycznia do lipca 2019

Raport Equip

  • 78% wzrostu przychodów z ruchu organicznego porównując lipiec 2019 do lipca 2018

Przychody Equip

  • Teraz więcej ruchu pochodzi z ruchu organicznego, nie z płatnych reklam.

Kanały - Equip

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM