Leason to krakowska firma, która pomaga przedsiębiorstwom uzyskać finansowanie na leasing oraz zajmuje się procesem leasingowym. Przed współpracą właściciel zmienił stronę, pracowaliśmy więc z nową stroną i świeżymi treściami.
Przeczytaj jak osiągnęliśmy wzrosty już w pierwszym miesiącu optymalizacji, i jak z ponad 400 wejść doszliśmy do ponad 16 000 i jak dużo UX ma wspólnego z SEO.
Branża
Leasing
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+3992%
Wzrostu ruchu organicznego
Analiza
Strona Leason oparta jest o CMS WordPress, od początku mieliśmy dostępy do panelu administracyjnego, FTP oraz Google Analytics i Google Search Console.
Krótko przed współpracą właściciel zbudował nową stronę internetową.
Współpracę rozpoczęliśmy 18.10.2016 roku a pierwsze efekty pracy pojawiły się już po miesiącu. We wrześniu ruch organiczny wynosił 408 (z wyszukiwarki Google) i stanowił 80% całego ruchu, w październiku było to już 729 wejść.
Obecnie nadal współpracujemy z firmą Leason, ruch organiczny w sierpniu 2018 roku wyniósł 16 371 – jest to wzrost o ponad 3900%.
Problem:
Nowa strona ma małą widoczność w internecie i mały ruch.
Szybkie fakty
Strona oparty o CMS WordPress
Nowa strona internetowa
Strona ma wersję responsywną
Duża konkurencyjność w branży
Specjalistyczna branża
Stosunkowo mała strona (początkowo 100 podstron, teraz 600)
Podejście
Podejście szerokie
Z uwagi na dużą konkurencyjność branży i obszerność oferty klienta zdecydowaliśmy się na podejście szerokie do pozycjonowania. Polega ono na pozycjonowaniu wielu bardziej rozbudowanych fraz, które są mniej konkurencyjne (szybciej można zobaczyć wzrost widoczności) oraz najczęściej sprowadzają na stronę klientów już bardziej zdecydowanych.
Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych
Standardem w naszym procesie jest obszerny audyt SEO na samym początku współpracy – tak było i tym razem. Przeprowadziliśmy audyt, który wykazał kondycję strony oraz obszary, na których należy się skupić w dalszej współpracy. Wyróżniliśmy także elementy, które pomogą w budowaniu widoczności. Audyt obejmował również analizę linków prowadzących do domeny, na jej podstawie ułożyliśmy strategię linkowania zewnętrznego.
Również na samym początku zrobiliśmy analizę słów kluczowych do pozycjonowania. Sprawdziliśmy jakie frazy już generują ruch i jakie są najbardziej potencjalne aby zwiększyć ruch na stronie. Duży ruch na stronie generowały słowa kluczowe związane z ubezpieczeniem leasingowym GAP, na których klientowi nie zależało. Zostały one wykreślone z listy, dodane zostały słowa kluczowe, które były ważne dla klienta z punktu widzenia biznesowego (związane z leasingiem maszyn).
Proces on-site i off-site
Po przeprowadzeniu i omówieniu audytu podzieliliśmy zadania pomiędzy Delante a Leason i rozpoczęliśmy pracę nad pozycjonowaniem. Prowadziliśmy optymalizacje stron pod wcześniej wybrane słowa kluczowe. Jednocześnie rozpoczęliśmy budowę odnośników linków do strony zwracając uwagę na to, aby pochodziły z różnorodnych źródeł, miały tematyczne treści i były jakościowe. Zastosowanie równoległego procesu on-site i off-site pozwala na uzyskanie lepszych efektów i sprawia, że strona lepiej reaguje na wprowadzane optymalizacje.
Optymalizacje na stronie
Przeprowadziliśmy standardowe optymalizacje na stronie aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. Optymalizacje, które wykonaliśmy to między innymi:
Optymalizacja treści na stronie
Optymalizacja treści na stronie głównej oraz na blogu. Klient pisał unikalne wpisy na bloga, często oparte o studia przypadku z jego doświadczenia. Optymalizowaliśmy wpisy, a następnie wzmacnialiśmy je poprzez linkowanie zewnętrzne.
Zmiana tytułów i meta opisów podstron
Zoptymalizowaliśmy tytuły i meta dane strony głównej i podstron.
Strona główna przed:
Po:
Linkowanie zewnętrzne
Od samego początku wzmacnialiśmy domenę linkowaniem zewnętrznym. Zwiększyła się ilość domen linkujących oraz linków zwronych. Narzędzie zewnętrzne (AHREFS) wyraźnie wskazuje również na wzrost ruchu organicznego i słów kluczowych, na które wyświetla się strona.
Przed:
Po:
Efekty po 6 miesiącach
Od samego początku ruch organiczny na stronie rósł. Po 6ciu miesiącach, w marcu 2017 roku, ruch organiczny wyniósł 3147, a łączna ilość wyświetleń w wynikach wyszukiwania 57 818. Wzrost ruchu organicznego wyniósł ponad 670%.
Ruch organiczny:
Widoczność:
Pomimo wzrostu ruchu organicznego wzrost ilości klientów firmy Leason nie był zadowalający. Ilość konwersji nie rosła proporcjonalnie do ruchu na stronie, dlatego klient rozważał wypowiedzenie umowy.
Walka o konwersję
Nie mogliśmy tego tak zostawić. Wiedzieliśmy, że wygenerowany ruch może przynieść nowych klientów dla Leason, dlatego zdecydowaliśmy się na poszukanie przyczyn niskiej konwersji. Szybko doszliśmy również do wniosku, że strona wymaga usprawnień użyteczności (UX). Zrobiliśmy analizę UX i daliśmy rekomendacje zmian do wdrożenia.
Problem 1: Wciąż największy ruch na stronie był generowany przez frazy związane z ubezpieczeniem GAP
Wnioski: należy przeoptymalizować stronę i rozszerzyć listę słów kluczowych oraz dopasować strategię linkowania zewnętrznego.
Problem 2: Największy ruch był na stronach z wpisami blogowymi. Strony, które powinny konwertować (np. strona główna) są w tyle.
Problem 3: Na stronie nie ma podstron z opisem usług oferowanych przez Leason.
Wnioski: zaleciliśmy stworzenie podstrony z unikalnymi treściami dla każdej usługi. Następnie zoptymalizowaliśmy podstrony, wprowadziliśmy linkowanie wewnętrzne (m.in. z wpisów blogowych na usługi) oraz wzmacnialiśmy podstrony linkami zewnętrznymi.
Pod wpisami blogowymi zaleciliśmy wprowadzenie formularza, przez który można zadawać pytania.
Problem 4: Strona nie była do końca przystosowania do urządzeń mobilnych. Zaleciliśmy wprowadzenie zmian technicznych aby dostosować stronę do użytkowników przeglądających ją na telefonach i tabletach.
Problem 5: Szybkość ładowania strony zarówno na desktopie jak i na urządzeniach mobilnych była bardzo niska.
Wnioski: zaleciliśmy przeprowadzenie optymalizacji strony pod kątem prędkości ładowania.
Dodatkowo zaimplementowaliśmy narzędzia przydatne do mierzenia zachowania użytkowników na stronie (Yandex Metrica) oraz przeanalizowaliśmy zachowania użytkowników na stronie, dzięki czemu wykryliśmy gdzie zatrzymują się na stronie, kiedy z niej wychodzą i przygotowaliśmy propozycje zmian.
Po zastosowaniu zaleceń z analizy konwersja zaczęła rosnąć, zrobiliśmy kolejną analizę po 5ciu miesiacach, aby sprawdzić co jeszcze można usprawnić. Analiza na podstawie narzędzia Yandex Metrica wykazała kilka punktów do poprawy:
Wyłączenie pop-up na stronie głównej, który rozprasza i odstrasza użytkowników
Wyłączenie czata na stronie
Zmniejszenie banera z informacją o plikach cookies
Zbudowanie odrębnej podstrony „kontakt”, której nie było do tej pory na stronie
Podpięcie social media na stronę
Ponowna optymalizacja szybkości ładowania strony
Wszystkie zalecenia zostały wdrożone.
Rezultaty
Przyznajemy, nie było łatwo. Strona dobrze reagowała na optymalizacje, jej widoczność w wynikach wyszukiwania rosła, ruch organiczny szybko szedł w górę i wszystkie wykresy były zielone. Nie przekładało się to jednak na konwersje. Przyczyną było nieodpowiednie dostosowanie strony do użytkownika oraz kwestie techniczne, a także brak strategii konwertowania użytkowników, którzy trafiają na bloga. Dzięki połączeniu SEO i UX udało nam się osiągnąć wyniki, dzięki którym współpraca trwa niezmiennie, już prawie 2 lata 😉
Wzrost ruchu organicznego o ponad 3900%. W sierpniu 2018 ruch organiczny wyniósł 16 371.
Wzrost ruchu organicznego o 540% po wprowadzeniu zaleceń z analizy UX
Znaczny wzrost ilości zapytań, telefonów i nowych klientów po wprowadzeniu zaleceń z analizy UX
Znaczny wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wzrost rocznych przychodów z kanału organic o 62% i przychodów z Google Ads o 26%! Zobacz, jak osiągnęliśmy tak dobre wyniki pomimo jednoczesnej migracji sklepu.
Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.