Leason to krakowska firma, która pomaga przedsiębiorstwom uzyskać finansowanie na leasing oraz zajmuje się procesem leasingowym. Przed współpracą właściciel zmienił stronę, pracowaliśmy więc z nową stroną i świeżymi treściami.
Przeczytaj jak osiągnęliśmy wzrosty już w pierwszym miesiącu optymalizacji, i jak z ponad 400 wejść doszliśmy do ponad 16 000 i jak dużo UX ma wspólnego z SEO.
Strona Leason oparta jest o CMS WordPress, od początku mieliśmy dostępy do panelu administracyjnego, FTP oraz Google Analytics i Google Search Console.
Krótko przed współpracą właściciel zbudował nową stronę internetową.
Współpracę rozpoczęliśmy 18.10.2016 roku a pierwsze efekty pracy pojawiły się już po miesiącu. We wrześniu ruch organiczny wynosił 408 (z wyszukiwarki Google) i stanowił 80% całego ruchu, w październiku było to już 729 wejść.
Obecnie nadal współpracujemy z firmą Leason, ruch organiczny w sierpniu 2018 roku wyniósł 16 371 – jest to wzrost o ponad 3900%.
Nowa strona ma małą widoczność w internecie i mały ruch.
Z uwagi na dużą konkurencyjność branży i obszerność oferty klienta zdecydowaliśmy się na podejście szerokie do pozycjonowania. Polega ono na pozycjonowaniu wielu bardziej rozbudowanych fraz, które są mniej konkurencyjne (szybciej można zobaczyć wzrost widoczności) oraz najczęściej sprowadzają na stronę klientów już bardziej zdecydowanych.
Standardem w naszym procesie jest obszerny audyt SEO na samym początku współpracy – tak było i tym razem. Przeprowadziliśmy audyt, który wykazał kondycję strony oraz obszary, na których należy się skupić w dalszej współpracy. Wyróżniliśmy także elementy, które pomogą w budowaniu widoczności. Audyt obejmował również analizę linków prowadzących do domeny, na jej podstawie ułożyliśmy strategię linkowania zewnętrznego.
Również na samym początku zrobiliśmy analizę słów kluczowych do pozycjonowania. Sprawdziliśmy jakie frazy już generują ruch i jakie są najbardziej potencjalne aby zwiększyć ruch na stronie. Duży ruch na stronie generowały słowa kluczowe związane z ubezpieczeniem leasingowym GAP, na których klientowi nie zależało. Zostały one wykreślone z listy, dodane zostały słowa kluczowe, które były ważne dla klienta z punktu widzenia biznesowego (związane z leasingiem maszyn).
Po przeprowadzeniu i omówieniu audytu podzieliliśmy zadania pomiędzy Delante a Leason i rozpoczęliśmy pracę nad pozycjonowaniem. Prowadziliśmy optymalizacje stron pod wcześniej wybrane słowa kluczowe. Jednocześnie rozpoczęliśmy budowę odnośników linków do strony zwracając uwagę na to, aby pochodziły z różnorodnych źródeł, miały tematyczne treści i były jakościowe. Zastosowanie równoległego procesu on-site i off-site pozwala na uzyskanie lepszych efektów i sprawia, że strona lepiej reaguje na wprowadzane optymalizacje.
Przeprowadziliśmy standardowe optymalizacje na stronie aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. Optymalizacje, które wykonaliśmy to między innymi:
Optymalizacja treści na stronie głównej oraz na blogu. Klient pisał unikalne wpisy na bloga, często oparte o studia przypadku z jego doświadczenia. Optymalizowaliśmy wpisy, a następnie wzmacnialiśmy je poprzez linkowanie zewnętrzne.
Zoptymalizowaliśmy tytuły i meta dane strony głównej i podstron.
Strona główna przed:
Po:
Od samego początku wzmacnialiśmy domenę linkowaniem zewnętrznym. Zwiększyła się ilość domen linkujących oraz linków zwronych. Narzędzie zewnętrzne (AHREFS) wyraźnie wskazuje również na wzrost ruchu organicznego i słów kluczowych, na które wyświetla się strona.
Przed:
Po:
Od samego początku ruch organiczny na stronie rósł. Po 6ciu miesiącach, w marcu 2017 roku, ruch organiczny wyniósł 3147, a łączna ilość wyświetleń w wynikach wyszukiwania 57 818. Wzrost ruchu organicznego wyniósł ponad 670%.
Ruch organiczny:
Widoczność:
Pomimo wzrostu ruchu organicznego wzrost ilości klientów firmy Leason nie był zadowalający. Ilość konwersji nie rosła proporcjonalnie do ruchu na stronie, dlatego klient rozważał wypowiedzenie umowy.
Nie mogliśmy tego tak zostawić. Wiedzieliśmy, że wygenerowany ruch może przynieść nowych klientów dla Leason, dlatego zdecydowaliśmy się na poszukanie przyczyn niskiej konwersji. Szybko doszliśmy również do wniosku, że strona wymaga usprawnień użyteczności (UX). Zrobiliśmy analizę UX i daliśmy rekomendacje zmian do wdrożenia.
Problem 1: Wciąż największy ruch na stronie był generowany przez frazy związane z ubezpieczeniem GAP
Wnioski: należy przeoptymalizować stronę i rozszerzyć listę słów kluczowych oraz dopasować strategię linkowania zewnętrznego.
Problem 2: Największy ruch był na stronach z wpisami blogowymi. Strony, które powinny konwertować (np. strona główna) są w tyle.
Problem 3: Na stronie nie ma podstron z opisem usług oferowanych przez Leason.
Wnioski: zaleciliśmy stworzenie podstrony z unikalnymi treściami dla każdej usługi. Następnie zoptymalizowaliśmy podstrony, wprowadziliśmy linkowanie wewnętrzne (m.in. z wpisów blogowych na usługi) oraz wzmacnialiśmy podstrony linkami zewnętrznymi.
Pod wpisami blogowymi zaleciliśmy wprowadzenie formularza, przez który można zadawać pytania.
Problem 4: Strona nie była do końca przystosowania do urządzeń mobilnych. Zaleciliśmy wprowadzenie zmian technicznych aby dostosować stronę do użytkowników przeglądających ją na telefonach i tabletach.
Problem 5: Szybkość ładowania strony zarówno na desktopie jak i na urządzeniach mobilnych była bardzo niska.
Wnioski: zaleciliśmy przeprowadzenie optymalizacji strony pod kątem prędkości ładowania.
Dodatkowo zaimplementowaliśmy narzędzia przydatne do mierzenia zachowania użytkowników na stronie (Yandex Metrica) oraz przeanalizowaliśmy zachowania użytkowników na stronie, dzięki czemu wykryliśmy gdzie zatrzymują się na stronie, kiedy z niej wychodzą i przygotowaliśmy propozycje zmian.
Po zastosowaniu zaleceń z analizy konwersja zaczęła rosnąć, zrobiliśmy kolejną analizę po 5ciu miesiacach, aby sprawdzić co jeszcze można usprawnić. Analiza na podstawie narzędzia Yandex Metrica wykazała kilka punktów do poprawy:
Wszystkie zalecenia zostały wdrożone.
Przyznajemy, nie było łatwo. Strona dobrze reagowała na optymalizacje, jej widoczność w wynikach wyszukiwania rosła, ruch organiczny szybko szedł w górę i wszystkie wykresy były zielone. Nie przekładało się to jednak na konwersje. Przyczyną było nieodpowiednie dostosowanie strony do użytkownika oraz kwestie techniczne, a także brak strategii konwertowania użytkowników, którzy trafiają na bloga. Dzięki połączeniu SEO i UX udało nam się osiągnąć wyniki, dzięki którym współpraca trwa niezmiennie, już prawie 2 lata 😉