Przed skontaktowaniem się z nami Klient zainwestował mnóstwo pieniędzy w swoją strategię reklamową, która niestety nie generowała wystarczających przychodów. Poprosił nas o pomoc w stworzeniu kampanii, które pomogą mu zwiększyć sprzedaż. Żeby to osiągnąć i dotrzeć głównie do osób zainteresowanych częściami zamiennymi do samochodów, musieliśmy znacząco zoptymalizować całe konto Google Ads.
Nasz Klient to Amerykański przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy z częściami zamiennymi do silników samochodowych. Nisza, w której pracuje, jest dość wąska, a odbiorcami marki są osoby mieszkające w całych Stanach Zjednoczonych.
Oznacza to, że mamy bardzo dużo potencjalnych klientów – jest to naprawdę ogromy target, ponieważ na około 320 milionów mieszkańców USA, ponad 278 milionów posiada własny samochód.
Kampanie reklamowe utworzone i prowadzone przez osobę z wewnątrz firmy były niezwykle nieefektywne i bardzo kosztowne. Przede wszystkim były to kampanie searchowe, ustawione na dopasowaniu przybliżonym i z rozszerzeniem na sieć reklamową.
Dodatkowo zauważyliśmy, że Klient nie miał spójnej strategii reklamowej; działania były prowadzone chaotycznie, bez jasno określonego planu.
Dzięki temu, że Klient prowadził kampanie Google Ads, mieliśmy dostęp do danych historycznych, które posłużyły nam do analiz. Wykorzystaliśmy je jako bazę do stworzenia całkowicie nowej strategii reklamowej, a co za tym idzie, również do zaprojektowania nowych kampanii.
Struktura, którą zaproponowaliśmy naszemu Klientowi wyglądała w ten sposób:
Wyszliśmy z założenia, że chcemy być widoczni na każdym z trzech etapów ścieżki zakupowej potencjalnego klienta. W związku z tym naszym pierwszym krokiem było…
Po pierwsze musieliśmy zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów. A żeby to zrobić, stworzyliśmy dwie kampanie Performance Max – jedną z zasobami i drugą bez zasobów. Ułatwiło nam to dalszą analizę wyników i szybsze wyciąganie wniosków.
Cały duży budżet przeznaczony na kampanię z zasobami był relokowany pomiędzy reklamy tekstowe i reklamy banerowe.
Reklamy tekstowe były oparte na:
Z kolei dzięki reklamom banerowym, na które również był przeznaczony spory budżet, chcieliśmy zwiększyć rozpoznawalność marki naszego Klienta.
Poprzez kampanię Performance Max bez zasobów chcieliśmy trafić do osób zainteresowanych częściami samochodowymi, niezależnie od etapu lejka sprzedażowego, na którym się znajdowali.
Kampania #1: Opierała się na wykorzystaniu bardzo szczegółowych słów kluczowych. Miała ustawione dopasowanie ścisłe i dotyczyła bezpośrednio produktów sprzedawanych przez naszego Klienta.
Cel: wzmocnienie zainteresowania marką
Kampania #2: Była to kampania searchowa i skupiała się wyłącznie na kategoriach produktów, dostępnych w sklepie Klienta. Poprzez wykorzystanie słów kluczowych opisujących konkretny silnik lub konkretny pojazd, mogliśmy kierować nasze reklamy do właścicieli pojazdów, szukających tych właśnie produktów.
Cel: budowanie ruchu na stronie
Naszym głównym celem jest ułatwienie Klientowi stanie się liderem na rynku części zamiennych do samochodów w całych Stanach Zjednoczonych.
Ze względu na to, że pierwszy miesiąc naszej współpracy był bardzo dobry i przyniósł oczekiwane rezultaty, planujemy kontynuować naszą strategię. Zamierzamy też wprowadzić kilka dodatkowych elementów, zwiększając budżet na reklamy, żeby pomóc w dalszym skalowaniu biznesu naszego Klienta.
Kampanię na którą postawiliśmy w kontekście generowania sprzedaży była kampania Performance Max bez zasobów – wyświetla się w kampaniach produktowych.
W bardzo krótkim czasie okazała się być strzałem w dziesiątkę. W pierwszym miesiącu współpracy wygenerowała ponad 1 122.8% wzrostu przychodu.
Było to możliwe między innymi dlatego, że kampania Performance Max bez zasobów idealnie współgra z pozostałymi kampaniami reklamowymi, które stworzyliśmy dla naszego Klienta – dopełniają się wzajemnie, dzięki temu produkty naszego Klienta są wyświetlane głównie osobom zainteresowanym częściami samochodowymi, niezależnie od etapu lejka sprzedażowego, na którym się aktualnie znajdowali.
W kolejnych miesiącach przychody ciągle rosły – na przykład między kwietniem a majem 2024 dochód z reklam wynosił +4 753,3%.
Między majem a czerwcem 2024 przychód wyniósł +732,5%, a konwersje +575,7%