.animate-view{opacity: 1 !important;}

Instytut Związków: + 3252% wzrostu widoczności dzięki SEO dla branży psychologicznej

Psychologia

Instytut Związków to firma oferująca 90-dniowy program wsparcia strategicznego dla osób, które są w trudnych sytuacjach związkowych lub po rozstaniu i pragną odbudować swoje relacje, nawet gdy ich były partner już tego nie chce. Program opracował Robert Marchel, certyfikowany trener i ekspert relacji damsko-męskich, we współpracy z przeszkolonym zespołem psychologów. 

Zobacz, jak w 6 miesięcy zwiększyliśmy widoczność strony o 3252%!

Psychologiczna

Strapi

Polska

+1 145% wejść z Google

Wyzwania i cele Klienta

1.

Nowa strona i niska widoczność

Klient najwięcej ruchu miał z social mediów, natomiast zmagał się z zerową widocznością. Strona była stosunkowo nowa, ponieważ istniała dopiero 2 miesiące.

2.

Brak widoczności na frazy ważne dla biznesu

Strona nie była widoczna na ważne z punktu widzenia biznesu frazy. Klienci nie docierali na stronę z wyników organicznych, a jedynie z social mediów.

3.

Cele:

Zbudowanie widoczności i pojawienie się na najważniejsze frazy w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Jaki był nasz pomysł na strategię?

1.

Analiza fraz kluczowych

Naszym pierwszym krokiem była analiza słów kluczowych i wybór fraz, na które powinna wyświetlać się strona. Wybraliśmy frazy, które miały największy potencjał na generowanie wyświetleń, a kolejno ruchu strony. Klient przekazał nam listę słów, na których pozycjonowaniu mu zależy. 

2.

Audyt strony

Następnie przeprowadziliśmy audyt strony, aby zidentyfikować elementy do usprawnienia, które przygotują nam dobrą podstawę do optymalizacji.

3.

Wnioski z audytu + priorytetyzowanie działań

Ważne podstrony nie znajdowały się w indeksie, co oznacza, że nie były widoczne dla użytkowników z poziomu wyszukiwarki. Strona wymagała dodania nagłówka H1 i optymalizacji pozostałych nagłówków, uzupełnienia opisów alternatywnych, dodania danych strukturalnych, a także wdrożenia linkowania wewnętrznego.

4.

Optymalizacja contentu

Strona zmagała się również z kanibalizacją artykułów blogowych, dlatego naszym kolejnym krokiem było ich zróżnicowanie i optymalizacja.

Klient współpracował przy wdrażaniu zmian technicznych, co umożliwiło nam skoncentrowanie się na optymalizacji metadanych, formatowania oraz linkowania na stronie głównej i ważnych kategoriach.

Co zadziałało najlepiej?

Według nas kluczowe były:

  • Publikacje sponsorowane na ważne dla klienta frazy;
  • Konsekwentna optymalizacja wpisów blogowych;
  • Tworzenie contentu w oparciu o przygotowaną strategię – nieprzypadkowego i przemyślanego;
  • Optymalizacja ważnych z punktu widzenia biznesu podstron.

 

Elementy procesu:

W procesie wdrożyliśmy zindywidualizowane działania SEO, żeby osiągnąć jak najlepsze dla klienta wyniki.

  • Zbadanie celów biznesowych
  • Weryfikacja / wdrożenie analityki / zbadanie stanu początkowego
  • Badanie słów kluczowych wraz z analizą intencji wyszukiwania
  • Audyt strony
  • Wdrożenie zmian z audytu
  • On-page SEO i off-page SEO
  • Strategia treści, czyli tworzenie i optymalizacja treści pod kątem wybranych słów kluczowych i grupy docelowej
  • Techniczne SEO – poprawki i ulepszenia infrastruktury strony, takie jak optymalizacja mobilna, szybkość ładowania strony i schema markup
  • Wdrożenia developerskie
  • Analiza i monitorowanie z pomocą narzędzi SEO, a także Google Analytics, Search Console

Współpraca z Instytutem Związków to prawdziwa przyjemność. Klient wdraża proponowane zmiany, a co najważniejsze, darzy nas zaufaniem, umożliwiając optymalizację i implementację wszelkich ulepszeń. Granie do jednej bramki przekłada się na efekty, które od samego początku współpracy są satysfakcjonujące. Wyznaczyliśmy wspólne cele, do których systematycznie dążymy. Dzięki temu  idzie w dobrym kierunku.

Wiktoria Wójciak
Wiktoria Wójciak SEO Specialist

#1 Optymalizacja strony głównej i ważnych dla klienta podstron – wprowadzenie do indeksu najważniejszych fraz

Jak nam się to udało?

  • wdrożenie metadanych (czyli meta description, SEO Title);
  • dodanie nagłówków H1 w obrębie strony;
  • optymalizacja treści;
  • dodanie linkowania wewnętrznego;
  • wdrożenie opisów alternatywnych;
  • wsparcie działań on-site publikacjami płatnymi i procesem linkbuildingu.

Efekt wdrożenia

Wprowadzenie ważnych dla klienta fraz na 1 miejsce w wynikach wyszukiwania:

 

#2 Zwiększenie widoczności i ruchu z wpisów blogowych

Jak nam się to udało?

  • Wdrożenie zdjęć z opisami alternatywnymi;
  • uzupełnie niezbędnych metadanych, czyli meta descriptions i SEO Titles;
  • odpowiednie formatowanie treści (nagłówki H2 i H3, pogrubienia, bullety);
  • uzupełnienie sieci linkowania wewnętrznego w obrębie strony.

Efekt wdrożenia

Ponieważ klient miał problem z kanibalizacją, dopasowanie słów kluczowych do konkretnych podstron było dla nas priorytetem. Poniższe wyniki na przykładzie artykułu https://instytutzwiazkow.pl/blog/czy-powrot-do-ex-partnera-jest-mozliwy.

#3 Przygotowanie strategii contentowej, tworzenie artykułów – powiększanie bazy fraz kluczowych

Jak nam się to udało?

  • Przygotowanie, optymalizacja i wdrożenie wpisów blogowych.
  • Rozsądna i dopasowana do celów biznesowych Klienta strategia blogowa.

Efekt wdrożenia:

Przykład na podstawie artykułu blogowego https://instytutzwiazkow.pl/blog/etapy-zaloby-po-rozstaniu.

#4 Wprowadzenie fraz na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

Jak nam się to udało?

  • Zlecanie publikacji płatnych na ważne dla klienta frazy;
  • skorelowanie działań contentowych z procesem optymalizacji oraz procesem linkbuildingu.

Efekt wdrożenia:

Wzrost pozycji ważnych dla klienta fraz:

 

Co osiągnęliśmy?

Frazy:

  • 97 fraz w TOP 10
  • 280 fraz w TOP 50

Widoczność:

  • Było: 827
  • Jest: 27 725

Wzrost o 3252%

Ruch 

  • Było: 98
  • Jest: 1220

Wzrost o: 1145%

Wzrost o: 1145%

Wzrost o 3252%

97 fraz w TOP 10

280 fraz w TOP 50

Co dalej?

Z miesiąca na miesiąc zwiększamy wyświetlenia i ruch na stronie, a także wprowadzamy wyżej ważne dla klienta frazy. Mimo że strona była nowa i miała zerową widoczność, udało nam się w ciągu tych 6 miesięcy wypracować satysfakcjonujące efekty. Kolejnym krokiem jest zwiększenie konwersji w postaci zapisu do programu prowadzonego przez klienta.