.animate-view{opacity: 1 !important;}
Martes Sport Strona

+ 25% przychodów z ruchu organicznego w skali roku

Branża odzieżowa eCommerce SEO Sport

Cele klienta

1.

Zatrzymanie tendencji spadkowej widoczności strony

Klient zwrócił się do nas w momencie, gdy zauważalne były spadki widoczności strony. Ten trend był spowodowany zmianą Magento 1.9 na Magento 2.0 i niepoprawnie przeprowadzoną migracją. Wyniki klienta pogorszyły się drastyczniewidoczność strony zmalała o ok. 30% porównując dane sprzed spadku. Celem Martes Sport było przede wszystkim zatrzymać ten trend i powrócić do wcześniejszych wyników oraz zbudować stały przyrost ruchu i przychodów z wyników organicznych.

2.

Uporządkowanie strony internetowej

Utrudnieniem w pozycjonowaniu sklepu Martes Sport była duplikacja i zmieszanie się treści między sklepmartes.pl a dwoma pozostałymi sklepami, z którymi zgłosił się klient – sklepiguana.pl i fitanu.com. Duplikacja wynikała z integracji z systemem PIM (system zarządzania e-commerce), który obsługiwał wszystkie trzy strony i automatycznie duplikował treści między nimi. Naszym wspólnym celem było zadbanie o unikatowy content dopasowany do grupy docelowej, która jest odmienna dla każdego ze sklepów oraz uporządkowanie treści na wszystkich stronach.

3.

Wzrost ruchu organicznego na stronie internetowej

Ten cel pojawił się, gdy odbudowaliśmy widoczność sklepu internetowego. Klient chciał zdobyć więcej organicznych odwiedzin witryny, co w tak konkurencyjnej branży nie było łatwym zadaniem.

O Martes Sport

Z Martes Sport współpracujemy od kwietnia 2022 roku. Klient jest bardzo responsywny i odpowiada na wszelkie sugestie zmian, nowe propozycje czy miesięczne raporty. To zdecydowanie ułatwia naszą współpracę, ponieważ procesy decyzyjne w tak dużych markach charakteryzują się długim czasem oczekiwania. Dzięki odpowiedniej komunikacji obie strony są na bieżąco ze wszystkimi wprowadzanymi zmianami.

Martes Sport to klient, który posiada wiedzę w zakresie SEO i jest świadomy ograniczeń wynikających z posiadanego systemu PIM i CMS, specyfiki branży i sezonowości. Poza SEO, Sklep Martes prowadzi szerokie działania marketingowe, takie jak reklamy czy działanie w social mediach. Działania omnichannelowe klienta wychodzą szeroko poza działalność online. Stacjonarne sklepy Martes Sport są znane w całej Polsce. Takie połączenie daje bardzo dobre efekty.

Sklep posiada asortyment dostosowany do różnych pór roku. W zależności od sezonu, działamy w sprintach, w których szczególnie skupiamy się na produktach z nadchodzącej pory roku. Pracujemy również nad asortymentem “całorocznym”, by był widoczny w Google bez względu na porę roku.

Z Piotrem, Kierownikiem E-commerce w Martes Sport, zrealizowaliśmy wspólnie wywiad, z którego możecie dowiedzieć się więcej o działalności Martes i wyzwaniach, z którymi przyszło im się mierzyć w ostatnich latach.

Zespół SEO

Case Martes Sport jest jednym z bardziej rozwojowych projektów, z którymi przyszło mi pracować. Wynika to z dużych wyzwań technicznych, z którymi się mierzymy, z rozmiarami sklepu, koniecznością inteligentnego zarządzania crawl budgetem i eliminowania błędów, które cały czas potrafią zarówno nas, jak i klienta zaskakiwać.
Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Nasz proces SEO zaczęliśmy standardowo od wykonania dokładnego audytu wraz z rekomendacjami dla klienta. Zmiany techniczne muszą być wprowadzane przez agencję developerską po stronie klienta, ze względu na niestandardowe rozwiązania i rozbudowaną strukturę sklepu. W trakcie audytu zidentyfikowaliśmy wiele problemów technicznych i strukturalnych, z którymi borykała się strona. Sukcesywnie są one wykluczane przez developerów oraz samego klienta na bazie naszych rekomendacji. Jesteśmy świadomi, że pracy jest jeszcze dużo i nie wszystkie elementy jesteśmy w stanie wdrożyć ad hoc.

Ponieważ zauważyliśmy problem z indeksowaniem treści na stronie internetowej wynikający z faktu, że treści ładowały się pre-loaderem Java Script i były niewidoczne w Google, postanowiliśmy zmienić sposób dodawania ich na statyczny, co spowodowało, że nawet na tak rozbudowanej stronie są one widoczne od razu.

Muszę przyznać, że praca dla Martesa to dla mnie ekscytujące wyzwanie. Jako klient sklepu, czerpię sporo radości z pozycjonowania znanych mi marek i produktów. Dodatkowo, klient posiada rozbudowaną strukturę witryny i obsługuje aż trzy sklepy w jednym systemie PIM, co wymagało od nas bardzo kompleksowego podejścia do SEO. Na początku naszej współpracy celem nie było osiągnięcie wyników, ale odwrócenie trendu spadkowego, co w przypadku tak renomowanego brandu stanowi prawdziwe wyzwanie…

Kuba Mądrzywołek
Kuba Mądrzywołek SEO Specialist

Unikalne treści dla każdej ze stron

Ponieważ automatyczna duplikacja treści stanowiła bardzo duży problem w obrębie wszystkich trzech stron, postanowiliśmy skupić się na stworzeniu unikalnych tekstów dla każdej z nich.

Dlaczego to ważne

Duplikacja zewnętrzna polega na wykorzystaniu na różnych stronach internetowych dokładnie tej samej treści. Pomimo tego, że każdy z tych sklepów należy do spółki Martes Sport, to są one osobnymi domenami, dlatego będziemy mówić tu właśnie o duplikacji zewnętrznej. Algorytmy Google potrafią wykryć taką sytuację i nie oceniają jej pozytywnie.

Każda strona, bez względu na branżę, powinna mieć wyjątkowe, wyróżniające się opisy produktów czy kategorii. Są oczywiście wyjątki, gdzie algorytmy nauczyły się, że treści w danej branży nie są unikalne i nie będą (np. księgarnie internetowe), natomiast o ile to możliwe należy dbać o unikalne, atrakcyjne dla użytkowników i botów treści na stronie.

Najwięcej treści tworzymy dla sklepmartes.pl. Dbamy o ich optymalizację, dobieramy odpowiednie słowa kluczowe, wykorzystujemy linkowanie wewnętrzne i stawiamy na to, by były przyjemne do czytania dla użytkowników.

Treści tworzymy również dla dwóch pozostałych sklepów. Zmieniamy opisy kategorii, które zduplikowały się automatycznie z pozostałych stron tak, by każdy sklep miał swoje unikatowe teksty. Razem z klientem kilka miesięcy temu mieliśmy większy projekt, który miał na celu uporządkowanie treści pomiędzy witrynami. Usunęliśmy treści duplikujące się i regularnie tworzymy nowe.

Zadbanie o strukturę i treść nagłówków

Nagłówki w obrębie strony Sklepu Martes, zarówno na stronie głównej jak i na pozostałych podstronach, bardzo często były powielone i miały nieodpowiednią strukturę. Była to zatem jedna z pierwszych zmian, które wprowadziliśmy dla klienta.

Dlaczego to ważne

Odpowiednio stworzone nagłówki wspierają optymalizację strony w Google. Jeśli będą one powielone na różnych podstronach, nie będą zawierały słów kluczowych, a ich struktura będzie nieuporządkowana – mogą wywołać przeciwny efekt.

Dla sklepmartes.pl dodaliśmy odpowiednio zoptymalizowany nagłówek H1 na stronie głównej:

H1 w Sklepie Martes Sport po zmianach

Wykorzystaliśmy w nim słowa kluczowe ważne dla klienta i nazwę sklepu, by dbać o pozycjonowanie brandu.

Zmieniliśmy również strukturę nagłówków na stronie głównej, która była niepoprawna.

nagłówki w Martes Sport przed zmianami

Na powyższym zrzucie ekranu widać, że w strukturze nagłówków jako H1 znajdowały się takie frazy jak: Twój koszyk jest pusty czy Polityka Cookies.

Takie frazy nie tylko nie wykorzystują słów kluczowych, ale też nie powinny w ogóle być oznaczone jako nagłówki.

Tak wygląda struktura nagłówków na stronie głównej po wprowadzonych przez nas zmianach:

nagłówki w Martes Sport po zmianach

Zmiany w kategoriach

Zmieniliśmy część nazw kategorii w menu, aby były to słowa kluczowe lepiej dopasowane do danej kategorii i nie powtarzały się na pozostałych stronach klienta.

Dlaczego to ważne

Dobrze zoptymalizowane i unikatowe nazwy kategorii pomagają pozycjonować strony na wybrane słowa kluczowe. W tym przypadku mieliśmy również do czynienia z wyjątkową sytuacją. Chcieliśmy, by każda z trzech stron klienta pozycjonowała się na inne słowa kluczowe, aby uniknąć rywalizacji między nimi.

Tak wyglądają nazwy kategorii produktów dla kobiet po wdrożonych optymalizacjach:

drzewo kategorii w Martes Sport

Zajęliśmy się również optymalizacją title i nagłówków dla podstron kategorii. Dbamy o to, by zawierały one odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz brandowe.

Przykład title przed:

REEBOK – Internetowy Sklep Sportowy Martes Sport

Przykład title po:

Przykładowy title w Martes Sport po zmianach

Zadbaliśmy o nagłówki, które przed zmianami wyglądały podobnie jak na stronie głównej:

nagłówki kategorie w Sklepie Martes Sport

Choć na podstronie widniała treść – nagłówki nie były prawidłowo oznaczone.

Teraz są uporządkowane i odpowiednio zoptymalizowane:

nagłówki kategorii po zmianach w Martes Sport

Przeniesienie treści z karty produktów na górze strony

Treść na podstronach kategorii sklepmartes.pl znajdowała się w niewielkim bloku między produktami i ładowała się za pomocą Java Script. Powodowało to, że Google nie widział tej treści i jej nie indeksował.

treść na kategoriach przed

Chociaż czynnik ten z punktu widzenia SEO może nie wydawać się bardzo znaczący, w przypadku Martes Sport musieliśmy przenieść treść pod listę produktów. Dlaczego?

Jeśli w danej kategorii, produktów było mniej niż 4, treść nie wyświetlała się na stronie, mimo że była dodana w PIMie. Przez to, podstrony z mniejszą ilością produktów posiadały znacznie mniej treści i słów kluczowych, więc nie były widoczne w Google.

Tak wygląda treść na podstronach kategorii teraz:

treści na kategoriach w Martes Sport po

Coś, co zawsze warto stosować w opisach kategorii to przede wszystkim naturalnie wplecione słowa kluczowe i linkowanie wewnętrzne (tutaj zaznaczone na czerwono).

Dobrym sposobem jest wyszczególnienie nie tylko słów kluczowych, a poszerzenie w niektórych miejscach wyszczególnienia na słowa otaczające dane słowo kluczowe, na przykład w zdaniu Koszulka sportowa damska powinna być przewiewna, dobrze pochłaniająca pot… nie wyszczególniliśmy tylko koszulka sportowa damska, a również jej kluczowe cechy.

Poprawa błędów na stronie

Dlaczego to ważne

Na stronie Sklepu Martes Sport znaleźliśmy kilka błędów, które trzeba było wyeliminować. Niektóre z nich utrudniały użytkownikom wędrówkę po stronie, a niektóre negatywnie wpływały na pozycję sklepmartes.pl w Google.

Błędy 500

Błędy 500 są niepożądanymi sytuacjami, które występują na stronach internetowych i oznaczają, że coś poszło nie tak po stronie serwera, który obsługuje daną stronę. Dla klientów są to frustrujące komunikaty, które mogą wpłynąć na ich postrzeganie firmy.

Przekierowania 404

Przekierowania 404 to sytuacje, w których użytkownik próbuje odwiedzić określoną stronę internetową, ale serwer nie może znaleźć żądanej strony. W rezultacie użytkownik widzi komunikat błędu „404 – Nie znaleziono”, co oznacza, że strona, której szukał, nie istnieje lub nie jest dostępna.

Zaindeksowana stara wersja strony

Zaindeksowana stara wersja strony mogła powodować duplikację treści, które znajdowały się również na nowej stronie. W przypadku naszego klienta walka z duplikacją treści była bardzo ważna, dlatego tym błędem zajęliśmy się na samym początku.

Proces blogowy

Sklep Martes prowadzi bloga na osobnej subdomenie. Klient sam przygotowuje treści i wrzuca je na stronę. Pomagamy klientowi naszymi rekomendacjami dotyczącymi optymalizowania treści i sporadycznie sami optymalizujemy wpisy.

Dlaczego to ważne

Odpowiednio zoptymalizowany blog pomaga przyciągnąć klientów na wczesnych etapach lejka sprzedażowego. Użytkownik, który zostanie przekonany, że dana strona jest nasycona wartościową treścią i znajdzie na niej odpowiedzi na swoje pytania, może chętniej dokonać na niej swojego zakupu.

Zmiany na produktach

Dlaczego to ważne

Odpowiednio zoptymalizowane produkty nie tylko pozytywnie wpływają na ich widoczność w Google, ale też dostarczają użytkownikom wszelkich potrzebnych informacji.

Nagłówki na produktach

Na karcie produktów były wprowadzone podstawowe nagłówki, które nie zawierały słów kluczowych powiązanych z danym produktem. Globalnie wprowadziliśmy dodatkowy nagłówek H2 przy opiniach, uwzględniając w nim słowa kluczowe – w tym przypadku nazwę produktu:

nagłówki na produktach Martes

Title na produktach

W tytułach produktów (znacznik <title>) pojawiały się tylko częściowo nazwy produktów. Pojawiała się kategoria produktu + jego marka, ale nie było uwzględnionej specyfiki produktu:

Title na produktach w Martes Sport przed

Wprowadziliśmy automatycznie generowane title, gdzie obok kategorii produktu i marki pojawia się model:

automatycznie generowane title

Treści na najważniejszych markach

Dlaczego to ważne

Dobre praktyki SEO pozwalają wyróżniać w wyszukiwarce podstrony poświęcone konkretnym markom.

Na stronie sklepmartes.pl brakowało opisów marek. Chcieliśmy, by podstrony z produktami danych marek wyświetlały się wyżej w Google, dlatego… stworzyliśmy treści w kategoriach marek nasycone w naturalnie wplecione słowa kluczowe. Skupiliśmy się na tym, by podkreślić zalety każdej marki i opisać oferowane przez nią produkty.

W opisach zastosowaliśmy również elementy linkowania wewnętrznego.

Przykład opisu marki Adidas ze strony sklepmartes.pl:

opis marki adidas na stronie Martes

Skupiliśmy się również na markach wewnętrznych Sklepu Martes, takich jak Martes Essentials:

opis Martes Essentials

Implementacja Hreflangów

Klient miał problem z wersjami językowymi. Google źle pokazywał wersję językową dla innych wersji językowych niż wersja polska. Przykładowo w Rumunii pokazywała się strona Polska.

Dlaczego to ważne

Prawidłowo zaimplementowany atrybut hreflang służy do poinformowania wyszukiwarki o dostępnych wariantach językowych. Gdy użytkownik wysyła zapytanie, Google najpierw identyfikuje odpowiedni adres do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania, a dopiero potem sprawdza, czy istnieją inne wersje językowe dla tego adresu, aby wybrać najodpowiedniejszą dla użytkownika.

Dodanie Breadcrumbs w Schemie

Postanowiliśmy również dodać nawigację okruszkową do danych strukturalnych strony dla sklepmartes.pl.

Dlaczego to ważne

Wprowadzając breadcrumbs do schemy strony, można dostarczyć wyszukiwarkom dodatkowych informacji na temat struktury witryny i relacji między różnymi stronami. To może pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, jakie treści są ze sobą powiązane, co może wpłynąć na indeksowanie i wyświetlanie wyników w Google.

Wykluczenie indeksowania adresów web push

Na stronie Martes Sport mieliśmy do czynienia z tworzeniem się kopii treści powiadomień web push i ich indeksacją. Postanowiliśmy wykluczyć te adresy z indeksowania.

Dlaczego to ważne

Jeśli adresy web push są dostępne na wielu stronach witryny lub są generowane dynamicznie, mogą prowadzić do problemów związanych z indeksowaniem wielu kopii tych samych treści. Wykluczenie ich z indeksowania może pomóc w uniknięciu duplikacji treści na stronie.

To, co cenię sobie w pracy z Martes Sport to komunikacja i reagowanie na błędy, które identyfikujemy. Bardzo często klienci wymagają podejścia „wprowadzajcie” i „jak to nie możecie i potrzebujecie wsparcia” – Martes ma świadomość, że nie wszystkie elementy techniczne jesteśmy w stanie wdrożyć, szczególnie, że system – Magento – jest obecnie już mocno zindywidualizowany pod ich potrzeby. Pracy jest jeszcze dużo – tą świadomość ma każda ze stron, dlatego wspólnie pracujemy nad osiąganiem kolejnych celów.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager
Chcę popracować nad moją strategią SEO!
Strategia Off-Site

Proces link buildingu

Proces linkowania rozpoczęliśmy w sposób standardowy. Na początku dobraliśmy strony z odpowiedniej bazy, ze względu na parametry strony sklepmartes.pl.

Sprawdziliśmy, czy strona posiada profile na wizytówkach firm, mediach społecznościowych, marketplace’ach, katalogach firm czy bookmarking sites.

Kolejnym krokiem w naszej strategii było skupienie się na tworzeniu linków zewnętrznych o wysokiej jakości, umieszczanych wyłącznie na renomowanych stronach internetowych. Wszystkie te odnośniki były ściśle związane z branżą naszego Klienta, co dodatkowo podnosiło ich wartość.

Artykuły sponsorowane

Dla sklepmartes.pl tworzyliśmy również artykuły sponsorowane. Dzięki nim możemy poprawić parametry strony oraz zwiększyć widoczność określonych fraz kluczowych. Przy publikowaniu artykułów sponsorowanych skupiamy się na parametrach stron, na których publikujemy treści oraz jakości tekstów.

Wyniki Off-Site

Dzięki procesowi link buildingu, udało się znacząco poprawić profil linków dla sklepmartes.pl:

profil linków Martes Sport

Zwiększyła się liczba zarówno domen odsyłających do strony klienta jak i organicznych słów kluczowych.

domeny odsyłające Martes Sport

Wyniki

WIDOCZNOŚĆ

Współpracując z Martes Sport, udało nam się odbudować widoczność, która w momencie rozpoczęcia współpracy miała tendencję mocno spadkową. 

Klientowi bardzo zależało, żeby poprawić wyniki strony, co udało nam się osiągnąć już po około 3 miesiącach pracy nad stroną.

wzrost widoczności strony Martes Sport

Na zbliżeniu wykresu widać, jak szybko udało nam się wypracować wyniki i zwiększyć widoczność strony. Przed aktualizacją algorytmu Helpful Content pod koniec 2022 roku wzrosty były bardzo duże. 

zbliżenie wyników martes

Po spadkach związanych z aktualizacją algorytmu, udało nam się odbudować widoczność strony reagując na aktualną sytuację w wynikach wyszukiwania. Obecnie również mierzymy się ze spadkami po najnowszej aktualizacji algorytmu Google, lecz jak widać, wzrost jest mocno obiecujący!

PRZYCHODY ORGANICZNE

Wzrost przychodów organicznych jest wynikiem, który cieszy nas najbardziej, ponieważ nie tylko realizuje nasze cele dotyczące SEO, a wspiera cele biznesowe klienta. Takie sukcesy sprawiają, że realizuje się nasze podejście biznesowe jako partnera, któremu przede wszystkim zależy na rozwoju firm swoich klientów.

W sklepie internetowym Martes Sport wypracowaliśmy wzrost na poziomie 25% rok do roku ze sprzedaży organicznej. 

Warto zaznaczyć, że wzrost na takim poziomie w sklepie internetowym, który osiąga roczny zysk netto rzędu kilkudziesięciu milionów*, jest bardzo dużym sukcesem.

wzrost wyników organicznych Martes Sport

* Źródło: Sprawozdanie finansowe Sklepu Martes za 2022 rok.

Długo szukaliśmy partnera SEO i Delante okazało się strzałem w dziesiątkę.

Procesy dostosowane do naszych potrzeb i branży, adekwatne rekomendacje developerskie a przede wszystkim wyniki, jakich oczekiwaliśmy.

Piotr Szalasny

E-Commerce Manager

Porozmawiajmy o Twoim SEO!

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM