money24.es to porównywarka pozwalająca użytkownikom na filtrowanie i porównywanie szybkich pożyczek online oferowanych przez różne firmy. Mając doświadczenie na rynku polskim, klient chciał rozszerzyć działalność na rynek hiszpański. Aby osiągnąć ten cel, Money24 zwróciło się do nas z prośbą o pomoc w dostrzeżeniu ich strony przez wyszukiwarki.
Oprócz zwiększenia widoczności w Google i innych wyszukiwarkach, poproszono nas również o sprowadzenie na stronę większego ruchu organicznego. W momencie, gdy klient skontaktował się z nami, miesięczny nieopłacony ruch na money24.es wynosił 6, co stanowiło zaledwie 1,1% całego ruchu generowanego przez stronę.
Branża finansowa w Hiszpanii z dobrymi efektami? Nie spodziewałam się, że się uda! A jednak ciężką pracą udało nam się praktycznie od zera zbudować fajny ruch i pozycje na konkurencyjne frazy na rynku hiszpańskim. Trzeba było włożyć sporo czasu w odpowiednią optymalizację strony i poprawki techniczne, ale wykresy potwierdzają, że było warto.
Pierwszą rzeczą, którą postanowiliśmy się zająć, była niepokojąco wysoka liczba błędów 404
Strona borykała się z kłopotem bardzo dużej ilości błędów 404, które zaburzały ruch na stronie.
Błędy te wynikały z przekierowań innych domen na stronę money.es i zostały wyeliminowane przez właściciela strony.
Po rozwiązaniu problemu błędów 404 Not Found, przystąpiliśmy do podrasowania tekstu publikowanego na stronie głównej.
Strona główna jest wizytówką danej strony i jeśli jest dobrze zoptymalizowana powoduje, że optymalizacje nanoszone na kategoriach będą lepiej działały. W przypadku money24.es nie była ona pozostawiona sama sobie. Pojawiały się na niej treści oraz był też na niej odpowiedniej długości tekst.
Jej wyzwaniem było to, że content ten nie był zoptymalizowany, przez co nie wykorzystywał swojego potencjału.
W procesie SEO zajęliśmy się jego optymalizacją pod poszczególne słowa kluczowe tak, by generować jak najwięcej wyświetleń i podnosić stopniowo pozycje fraz kluczowych a także oczywiście wzmacniać stronę główną.
Dodawaliśmy odpowiednie nagłówki, linkowanie wewnętrzne, formatowanie.
Takie optymalizacje przeprowadzaliśmy również na poszczególnych blogpostach i podstronach.
Optymalizacja treści to nie wszystko, co mogliśmy zrobić, aby money24.es osiągało lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Mieliśmy jeszcze jedną rzecz w rękawie – słowa kluczowe z długim ogonem
Widzieliśmy duży potencjał wygenerowania ruchu na stronie poprzez frazy z długim ogonem. Widzieliśmy, że może to się udać poprzez wprowadzenie tagów. Utworzyliśmy osobne podstrony, które zawierały frazy long-tailowe i dla nich tworzyliśmy odpowiednio zoptymalizowane treści pod dane słowa kluczowe.
Pomogło nam to wygenerować stopniowo coraz większą liczbę wyświetleń stron z tagami:
Czwartą i ostatnią sprawą, która wymagała naszej uwagi było linkowanie wewnętrzne. Nie było ono zbudowane poprawnie, przez co negatywnie wpływało na stronę naszego klienta.
Artykuły na blogu posiadały linki do stron, które generowały błędy 404. Z tego powodu moc między podstronami nie była przekazywana, a liczba błędów 404 z podstron stale rosła.
Stopniowo poprawialiśmy adresy URL tak, by nie prowadziły one do nieistniejących podstron.
Wynikało to głównie do linkowania do podstron tego typu: https://money24.es/creditosi-dinero…ne-y-sin-papeleo/ zamiast https://money24.es/creditosi-dinero-rapido-online-y-sin-papeleo/.
Zmiany na stronie mogą zdziałać wiele ale najlepiej zadziałają jeśli będą połączone z działaniami off-site, czyli z linkowaniem. Od samego początku budowaliśmy odnośniki do strony z domen o wysokich parametrach.
Przed rozpoczęciem współpracy linkowanie zewnętrzne wyglądało jak poniżej:
Obecnie liczba linków i domen linkujących znacząco wzrosła:
Po 8 miesiącach współpracy dane z narzędzia Moz, odnośnie Page Authority pokazują wyraźny wzrost:
Przed:
Po: