Case studies

Money24.es

Case study - Money24.es

Money24.es to strona internetowa działająca na rynku hiszpańskim, która prezentuje i porównuje oferty szybkich pożyczek pieniężnych przez internet.

Na swojej stronie informuje o ofertach kilkunastu firm i doradza jak bezpiecznie wziąć kredyt. Firma prowadzi też swojego bloga, na którym nie tylko odpowiada na pytania odnośnie zalet i wad chwilówek ale też porusza wiele aspektów prawnych tego zagadnienia.

Zobacz jak bez mañany zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 na stronie praktycznie od zera!

Branża

Finansowa

Domena

ES

Hiszpańska

Ruch organiczny

1484

Sesji w kwietniu, po 7 miesiącach (od zera)

Analiza

Strona money24.es jest oparta na CMSie WordPress, który doskonale znamy i który dobrze reaguje na zmiany pod kątem SEO.

Współpracę zaczęliśmy równo z dzwonkiem – 03.09.2018 roku. W pierwszym miesiącu współpracy ruch organiczny (dane z GA) wyniósł 6 i stanowił 1,1% całego ruchu. Zaczynaliśmy więc od zera.

Szybkie fakty:

  • Rynek hiszpański, pozycjonowanie w google.es
  • Konkurencyjna branża finansowa
  • CMS WordPress
  • Młoda domena
  • Większość fraz poza indeksem
  • Ruch i widoczność strony budowana od zera
  • Niewielka liczba linków prowadzących do strony
  • Niskie parametry Page i Domain Authority

Podejście

Dla strony money24.es zastosowaliśmy podejście szerokie czyli stopniowe budowanie widoczności całego serwisu poprzez pozycjonowanie dużej liczby fraz, skupiając się na tych bardziej szczegółowych. Cały czas mieliśmy również na uwadze frazy bardziej ogólne, które są wpisywane przez mniej zdecydowane osoby.

Jako, że strona była świeża dane z GSC niewiele nam jeszcze mówiły, więc wybór fraz oparliśmy na informacjach ze strony, zewnętrznych narzędziach oraz konsultacjach z klientem, a także osobami, które na co dzień posługują się językiem hiszpańskim. Wyodrębniliśmy 40 fraz do pozycjonowania na samym początku, z których większość była poza indeksem. Po 8 miesiącach współpracy monitorujemy już 162 frazy, a liczba ta z każdym miesiącem rośnie.

Proces On-site

Problem 1. Duża (i wciąż rosnąca) ilość błędów 404

Strona borykała się z kłopotem bardzo dużej ilości błędów 404, które zaburzały ruch na stronie.

Błędy 404 na stronie

Błędy te wynikały z przekierowań innych domen na stronę money.es i zostały wyeliminowane przez właściciela strony.

Problem 2. Strona z potencjałem, ale bez optymalizacji

Strona główna jest wizytówką danej strony i jeśli jest dobrze zoptymalizowana powoduje, że optymalizacje nanoszone na kategoriach będą lepiej działały. W przypadku money24.es nie była ona pozostawiona sama sobie. Pojawiały się na niej treści oraz był też na niej odpowiedniej długości tekst.

Jej wyzwaniem było to, że content ten nie był zoptymalizowany, przez co nie wykorzystywał swojego potencjału.

W procesie SEO zajęliśmy się jego optymalizacją pod poszczególne słowa kluczowe tak, by generować jak najwięcej wyświetleń i podnosić stopniowo pozycje fraz kluczowych a także oczywiście wzmacniać stronę główną.

Dodawaliśmy odpowiednie nagłówki, linkowanie wewnętrzne, formatowanie.

Tekst na stronie głównej na money24

Takie optymalizacje przeprowadzaliśmy również na poszczególnych blogpostach i podstronach.

Problem 3. Brak widoczności na frazy z długim ogonem

Widzieliśmy duży potencjał wygenerowania ruchu na stronie poprzez frazy z długim ogonem. Widzieliśmy, że może to się udać poprzez wprowadzenie tagów. Utworzyliśmy osobne podstrony, które zawierały frazy long-tailowe i dla nich tworzyliśmy odpowiednio zoptymalizowane treści pod dane słowa kluczowe.

Strona z tagiem - reunificar deudas

Pomogło nam to wygenerować stopniowo coraz większą liczbę wyświetleń stron z tagami:

Wyświetlenia stron z tagami

Problem 4. Niepoprawne linkowanie wewnętrzne

Artykuły na blogu posiadały linki do stron, które generowały błędy 404. Z tego powodu moc między podstronami nie była przekazywana, a liczba błędów 404 z podstron stale rosła.

Stopniowo poprawialiśmy adresy URL tak, by nie prowadziły one do nieistniejących podstron.

Wynikało to głównie do linkowania do podstron tego typu: https://money24.es/creditosi-dinero…ne-y-sin-papeleo/ ‎ zamiast https://money24.es/creditosi-dinero-rapido-online-y-sin-papeleo/.

Linki na blogu - money24

Działania off-site

Zmiany na stronie mogą zdziałać wiele ale najlepiej zadziałają jeśli będą połączone z działaniami off-site, czyli z linkowaniem. Od samego początku budowaliśmy odnośniki do strony z domen o wysokich parametrach.

Przed rozpoczęciem współpracy linkowanie zewnętrzne wyglądało jak poniżej:

Ahrefs - moeny24 przed rozpoczęciem współpracy

Przyrost linków przed współracą

Obecnie liczba linków i domen linkujących znacząco wzrosła:

Ahrefs - money24 po czasie współpracy

Po 8 miesiącach współpracy dane z narzędzia Moz, odnośnie Page Authority pokazują wyraźny wzrost:

Przed:

Page authority przed wspołpracą

Po:

Page authority po 8 miesiącach

Wzrost page authority - money

 

Rezultaty

  • Wzrost ruchu organicznego. W kwietniu 2019 ruch organiczny wyniósł 1484
    Wzrost ruchu organicznego - pozycjonowanie
  • Wzrost ilości wyświetleń strony i kliknięć:
    Wzrost wyświetleń strony - Search Console - pozycjonoanie

Wzrost widoczności strony w wyszukiwarce google.es
Wzrost widoczności strony dzięki SEO

  • Zmiana pozycji fraz w trakcie współpracy:
    • prestamos inmediatos (szybkie pożyczki) na 2 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
    • Money24 na 2 miejsce – pozycja startowa: 49
    • Préstamos en 15 minutos (pożyczki w 15 minut) na 10 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
    • préstamos en línea (pożyczki online) na 15 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
Komentarz specjalisty

Branża finansowa w Hiszpanii z dobrymi efektami? Nie spodziewałam się, że się uda! A jednak ciężką pracą udało nam się praktycznie od zera zbudować fajny ruch i pozycje na konkurencyjne frazy na rynku hiszpańskim. Trzeba było włożyć sporo czasu w odpowiednią optymalizację strony i poprawki techniczne, ale wykresy potwierdzają, że było warto.

Gosia Tarnawska Delante
Gosia Tarnawska
SEO Team Leader

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Sortmund.pl - case study SEO
+ 27%
przychodu z ruchu organicznego

Sortmund.pl

Wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok w bardzo niszowej branży! Zobacz, jak dzięki podejściu szerokiemu udało nam się wybić w Google najważniejsze dla Klienta frazy.

Zobacz case study
Standar.pl - case study SEO
+ 76%
wzrostu ruchu organicznego

Standar.pl

Wzrost ruchu organicznego o 76%! Bardzo konkurencyjna i sezonowa branża, dedykowany CMS. Zobacz, jak pomimo ograniczeń technicznych udało nam się osiągnąć zadowalające wzrosty!

Zobacz case study
Epstryk.pl - case study SEO
+ 71%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

Epstryk.pl

Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!

Zobacz case study