.animate-view{opacity: 1 !important;}
money24 - case study es

+1500 wzrostu ruchu organicznego od zera

Finanse SEO

Cele klienta

1.

Poprawa widoczności strony

money24.es to porównywarka pozwalająca użytkownikom na filtrowanie i porównywanie szybkich pożyczek online oferowanych przez różne firmy. Mając doświadczenie na rynku polskim, klient chciał rozszerzyć działalność na rynek hiszpański. Aby osiągnąć ten cel, Money24 zwróciło się do nas z prośbą o pomoc w dostrzeżeniu ich strony przez wyszukiwarki.

2.

Zwiększenie ruchu organicznego

Oprócz zwiększenia widoczności w Google i innych wyszukiwarkach, poproszono nas również o sprowadzenie na stronę większego ruchu organicznego. W momencie, gdy klient skontaktował się z nami, miesięczny nieopłacony ruch na money24.es wynosił 6, co stanowiło zaledwie 1,1% całego ruchu generowanego przez stronę.

SEO Team

Branża finansowa w Hiszpanii z dobrymi efektami? Nie spodziewałam się, że się uda! A jednak ciężką pracą udało nam się praktycznie od zera zbudować fajny ruch i pozycje na konkurencyjne frazy na rynku hiszpańskim. Trzeba było włożyć sporo czasu w odpowiednią optymalizację strony i poprawki techniczne, ale wykresy potwierdzają, że było warto.

Gosia Kwiecień
Gosia Kwiecień Head of SEO

Proces On-Site

Naprawa dużej ilości błędów 404

Pierwszą rzeczą, którą postanowiliśmy się zająć, była niepokojąco wysoka liczba błędów 404

Dlaczego
to ważne

Błąd 404 pojawia się, gdy użytkownik lub robot Google z różnych powodów nie może wejść na stronę. Mimo że błąd 404 Not Found nie powoduje dużych problemów SEO, to zdecydowanie jest to coś, czego należy unikać, ponieważ zniechęca użytkowników do pozostania na stronie.

Strona borykała się z kłopotem bardzo dużej ilości błędów 404, które zaburzały ruch na stronie.

błędy 404 na stronie money24es

Błędy te wynikały z przekierowań innych domen na stronę money.es i zostały wyeliminowane przez właściciela strony.

Optymalizacja treści na stronie głównej

Po rozwiązaniu problemu błędów 404 Not Found, przystąpiliśmy do podrasowania tekstu publikowanego na stronie głównej.

Dlaczego
to ważne

Treść publikowana na stronie głównej jest tym, co roboty Google i użytkownicy zwykle widzą i analizują jako pierwszy element całej witryny. Ogólnie rzecz biorąc, im lepiej zoptymalizowana jest treść strony głównej, tym więcej konwersji jest w stanie wygenerować.

Strona główna jest wizytówką danej strony i jeśli jest dobrze zoptymalizowana powoduje, że optymalizacje nanoszone na kategoriach będą lepiej działały. W przypadku money24.es nie była ona pozostawiona sama sobie. Pojawiały się na niej treści oraz był też na niej odpowiedniej długości tekst.

Jej wyzwaniem było to, że content ten nie był zoptymalizowany, przez co nie wykorzystywał swojego potencjału.

W procesie SEO zajęliśmy się jego optymalizacją pod poszczególne słowa kluczowe tak, by generować jak najwięcej wyświetleń i podnosić stopniowo pozycje fraz kluczowych a także oczywiście wzmacniać stronę główną.

Dodawaliśmy odpowiednie nagłówki, linkowanie wewnętrzne, formatowanie.

zoptymalizowana treść na stronie głównej

Takie optymalizacje przeprowadzaliśmy również na poszczególnych blogpostach i podstronach.

Wykorzystanie słów kluczowych z długim ogonem w celu zwiększenia ruchu organicznego

Optymalizacja treści to nie wszystko, co mogliśmy zrobić, aby money24.es osiągało lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Mieliśmy jeszcze jedną rzecz w rękawie – słowa kluczowe z długim ogonem

Dlaczego
to ważne

Słowa kluczowe z długi ogonem oferują wiele korzyści dla SEO. Są one ukierunkowane na bardzo konkretne intencje wyszukiwania, co oznacza, że pomagają użytkownikom znaleźć najbardziej istotne informacje niemal natychmiast. Pomimo stosunkowo niskiego wolumenu wyszukiwania, słowa kluczowe z długim ogonem mają naprawdę wysoki potencjał konwersji.

Widzieliśmy duży potencjał wygenerowania ruchu na stronie poprzez frazy z długim ogonem. Widzieliśmy, że może to się udać poprzez wprowadzenie tagów. Utworzyliśmy osobne podstrony, które zawierały frazy long-tailowe i dla nich tworzyliśmy odpowiednio zoptymalizowane treści pod dane słowa kluczowe.

tekst z frazami z długiego ogona

Pomogło nam to wygenerować stopniowo coraz większą liczbę wyświetleń stron z tagami:

wykres wzrostu liczby wyświetleń stron z tagami

Naprawienie linkowania wewnętrznego

Czwartą i ostatnią sprawą, która wymagała naszej uwagi było linkowanie wewnętrzne. Nie było ono zbudowane poprawnie, przez co negatywnie wpływało na stronę naszego klienta.

Dlaczego
to ważne

Linkowanie wewnętrzne buduje hierarchię informacji i tworzy połączenia między powiązanymi stronami. Pomaga to również robotom indeksującym lepiej zrozumieć stronę, co pozytywnie wpływa na ranking. Dodatkowo linkowanie wewnętrzne wpływa na UX, ponieważ ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie.

Artykuły na blogu posiadały linki do stron, które generowały błędy 404. Z tego powodu moc między podstronami nie była przekazywana, a liczba błędów 404 z podstron stale rosła.

Stopniowo poprawialiśmy adresy URL tak, by nie prowadziły one do nieistniejących podstron.

Wynikało to głównie do linkowania do podstron tego typu: https://money24.es/creditosi-dinero…ne-y-sin-papeleo/ ‎ zamiast https://money24.es/creditosi-dinero-rapido-online-y-sin-papeleo/.

linkowanie wewnętrzne na blogu

Proces Off-Site

Zmiany na stronie mogą zdziałać wiele ale najlepiej zadziałają jeśli będą połączone z działaniami off-site, czyli z linkowaniem. Od samego początku budowaliśmy odnośniki do strony z domen o wysokich parametrach.

Przed rozpoczęciem współpracy linkowanie zewnętrzne wyglądało jak poniżej:

wyniki w ahrefs money24es przed optymalizacją

linki prowadzące do strony money24es przed optymalizacją

Obecnie liczba linków i domen linkujących znacząco wzrosła:

wyniki w ahrefs money24es po optymalizacji

Po 8 miesiącach współpracy dane z narzędzia Moz, odnośnie Page Authority pokazują wyraźny wzrost:

Przed:

autorytet domeny moz przed współpracą

Po:

autorytet domeny moz po 8 miesiącach współpracy

wzrost autorytetu domeny

Wyniki

  • Wzrost ruchu organicznego. W kwietniu 2019 ruch organiczny wyniósł 1484

wykres wzrostu ruchu organicznego money24es

  • Wzrost ilości wyświetleń strony i kliknięć:

wykres wzrost ilości wyświetleń strony i kliknięć

  • Wzrost widoczności strony w wyszukiwarce google.es

wykres wzrost widoczności strony semrush

  • Zmiana pozycji fraz w trakcie współpracy:
    • prestamos inmediatos (szybkie pożyczki) na 2 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
    • Money24 na 2 miejsce – pozycja startowa: 49
    • Préstamos en 15 minutos (pożyczki w 15 minut) na 10 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
    • préstamos en línea (pożyczki online) na 15 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM