Money24.es to strona internetowa działająca na rynku hiszpańskim, która prezentuje i porównuje oferty szybkich pożyczek pieniężnych przez internet.
Na swojej stronie informuje o ofertach kilkunastu firm i doradza jak bezpiecznie wziąć kredyt. Firma prowadzi też swojego bloga, na którym nie tylko odpowiada na pytania odnośnie zalet i wad chwilówek ale też porusza wiele aspektów prawnych tego zagadnienia.
Zobacz jak bez mañany zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 na stronie praktycznie od zera!
Branża
Finansowa
Domena
ES
Hiszpańska
Ruch organiczny
1484
Sesji w kwietniu, po 7 miesiącach (od zera)
Analiza
Strona money24.es jest oparta na CMSie WordPress, który doskonale znamy i który dobrze reaguje na zmiany pod kątem SEO.
Współpracę zaczęliśmy równo z dzwonkiem – 03.09.2018 roku. W pierwszym miesiącu współpracy ruch organiczny (dane z GA) wyniósł 6 i stanowił 1,1% całego ruchu. Zaczynaliśmy więc od zera.
Szybkie fakty:
Rynek hiszpański, pozycjonowanie w google.es
Konkurencyjna branża finansowa
CMS WordPress
Młoda domena
Większość fraz poza indeksem
Ruch i widoczność strony budowana od zera
Niewielka liczba linków prowadzących do strony
Niskie parametry Page i Domain Authority
Podejście
Dla strony money24.es zastosowaliśmy podejście szerokie czyli stopniowe budowanie widoczności całego serwisu poprzez pozycjonowanie dużej liczby fraz, skupiając się na tych bardziej szczegółowych. Cały czas mieliśmy również na uwadze frazy bardziej ogólne, które są wpisywane przez mniej zdecydowane osoby.
Jako, że strona była świeża dane z GSC niewiele nam jeszcze mówiły, więc wybór fraz oparliśmy na informacjach ze strony, zewnętrznych narzędziach oraz konsultacjach z klientem, a także osobami, które na co dzień posługują się językiem hiszpańskim. Wyodrębniliśmy 40 fraz do pozycjonowania na samym początku, z których większość była poza indeksem. Po 8 miesiącach współpracy monitorujemy już 162 frazy, a liczba ta z każdym miesiącem rośnie.
Proces On-site
Problem 1. Duża (i wciąż rosnąca) ilość błędów 404
Strona borykała się z kłopotem bardzo dużej ilości błędów 404, które zaburzały ruch na stronie.
Błędy te wynikały z przekierowań innych domen na stronę money.es i zostały wyeliminowane przez właściciela strony.
Problem 2. Strona z potencjałem, ale bez optymalizacji
Strona główna jest wizytówką danej strony i jeśli jest dobrze zoptymalizowana powoduje, że optymalizacje nanoszone na kategoriach będą lepiej działały. W przypadku money24.es nie była ona pozostawiona sama sobie. Pojawiały się na niej treści oraz był też na niej odpowiedniej długości tekst.
Jej wyzwaniem było to, że content ten nie był zoptymalizowany, przez co nie wykorzystywał swojego potencjału.
W procesie SEO zajęliśmy się jego optymalizacją pod poszczególne słowa kluczowe tak, by generować jak najwięcej wyświetleń i podnosić stopniowo pozycje fraz kluczowych a także oczywiście wzmacniać stronę główną.
Takie optymalizacje przeprowadzaliśmy również na poszczególnych blogpostach i podstronach.
Problem 3. Brak widoczności na frazy z długim ogonem
Widzieliśmy duży potencjał wygenerowania ruchu na stronie poprzez frazy z długim ogonem. Widzieliśmy, że może to się udać poprzez wprowadzenie tagów. Utworzyliśmy osobne podstrony, które zawierały frazy long-tailowe i dla nich tworzyliśmy odpowiednio zoptymalizowane treści pod dane słowa kluczowe.
Pomogło nam to wygenerować stopniowo coraz większą liczbę wyświetleń stron z tagami:
Problem 4. Niepoprawne linkowanie wewnętrzne
Artykuły na blogu posiadały linki do stron, które generowały błędy 404. Z tego powodu moc między podstronami nie była przekazywana, a liczba błędów 404 z podstron stale rosła.
Stopniowo poprawialiśmy adresy URL tak, by nie prowadziły one do nieistniejących podstron.
Wynikało to głównie do linkowania do podstron tego typu: https://money24.es/creditosi-dinero…ne-y-sin-papeleo/ zamiast https://money24.es/creditosi-dinero-rapido-online-y-sin-papeleo/.
Działania off-site
Zmiany na stronie mogą zdziałać wiele ale najlepiej zadziałają jeśli będą połączone z działaniami off-site, czyli z linkowaniem. Od samego początku budowaliśmy odnośniki do strony z domen o wysokich parametrach.
Przed rozpoczęciem współpracy linkowanie zewnętrzne wyglądało jak poniżej:
Obecnie liczba linków i domen linkujących znacząco wzrosła:
Po 8 miesiącach współpracy dane z narzędzia Moz, odnośnie Page Authority pokazują wyraźny wzrost:
Przed:
Po:
Rezultaty
Wzrost ruchu organicznego. W kwietniu 2019 ruch organiczny wyniósł 1484
Wzrost ilości wyświetleń strony i kliknięć:
Wzrost widoczności strony w wyszukiwarce google.es
Zmiana pozycji fraz w trakcie współpracy:
prestamos inmediatos (szybkie pożyczki) na 2 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
Money24 na 2 miejsce – pozycja startowa: 49
Préstamos en 15 minutos (pożyczki w 15 minut) na 10 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
préstamos en línea (pożyczki online) na 15 miejsce – pozycja startowa: poza indeksem
Komentarz specjalisty
Branża finansowa w Hiszpanii z dobrymi efektami? Nie spodziewałam się, że się uda! A jednak ciężką pracą udało nam się praktycznie od zera zbudować fajny ruch i pozycje na konkurencyjne frazy na rynku hiszpańskim. Trzeba było włożyć sporo czasu w odpowiednią optymalizację strony i poprawki techniczne, ale wykresy potwierdzają, że było warto.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wzrost przychodów z ruchu organicznego o 27% w rok w bardzo niszowej branży! Zobacz, jak dzięki podejściu szerokiemu udało nam się wybić w Google najważniejsze dla Klienta frazy.
Wzrost ruchu organicznego o 76%! Bardzo konkurencyjna i sezonowa branża, dedykowany CMS. Zobacz, jak pomimo ograniczeń technicznych udało nam się osiągnąć zadowalające wzrosty!
Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.