.animate-view{opacity: 1 !important;}

+747% wzrostu ruchu w maju 2020, porównując z lipcem 2019

O Komputery Markowe

Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!

Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.

Analiza

Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.

Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).

Szybkie fakty:

  • Rozbudowana oferta
  • Konkurencyjna branża
  • Przejrzysty layout strony, dobrze zaplanowany UX
  • Obecny blog firmowy, ale nie prowadzony regularnie

Zespół SEO

Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o łatwość pozycjonowania. Konkurencyjność fraz jest ogromna. Od początku postawiliśmy na treści i badanie intencji użytkowników. Treści dodawane były na stronie głównej, kategoriach i blogu. Również linki, które tworzyliśmy, były otoczone jakościową treścią. Takie podejście, połączone z technicznymi optymalizacjami przyniosła bardzo dobre wyniki dla klienta. Z mojego doświadczenia widzę, że sprawdza się ono dla większości branż i zmniejsza ryzyko wystąpienia wahań widoczności przy aktualizacjach algorytmów.

Przemek Jaskierski
Przemek Jaskierski Senior SEO Specialist

Podejście

Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.

Proces On-Site

Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.

Problem 1. Niezoptymalizowana strona główna

Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.

Co zrobiliśmy?

Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.

nagłówki przed optymalizacją komputery markowe

Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.

Tytuł i meta opis przed optymalizacją:

komputery markowe tytuł i meta opis przed optymalizacją

Tytuł i meta opis po optymalizacji:

komputery markowe tytuł i meta opis po optymalizacji

Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.

Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.

Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:

naglowki przed optymalizacja komputery markowe

Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:

naglowki po optymalizacji komputery markowe

Problem 2. Niezoptymalizowane tytuły i meta opisy na kategoriach

Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii. 

Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe” 

Przed: 

komputery markowe tytuł kategorii przed optymalizacją

Po optymalizacji:

komputery markowe dane kategorii po optymalizacji

Problem 3. Brak treści na stronach kategorii

Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.

Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:

przykładowa treść dodana na podstronie kategorii

Problem 4. Niezoptymalizowane podstrony produktów

Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:

  • Nagłówki – często nie było wcale oznaczeń H w kodzie
  • Meta dane
  • Dobór słów kluczowych

Przykład zoptymalizowanej podstrony: https://komputerymarkowe.pl/notebooki/1993-acer-aspire-v5-122p-amd-a4-1250-10ghz.html

Problem 5. Brak regularności w prowadzeniu bloga

Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.

Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:

wykres widoczność bloga komputery markowe

Problem 6. Zbyt ciężka strona

Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.

Wielkość strony przed optymalizacją:

waga strony przed optymalizacją

Wielkość strony po optymalizacji:

waga strony po optymalizacji

Proces Off-Site

Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:

ahrefs parametry strony przed optymalizacją

linki prowadzące do strony przed rozpoczęciem współpracy

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:

ahrefs parametry strony  po optymalizacji

linki prowadzące do strony po 10 miesiącach współpracy

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 747% porównując maj 2020 z lipcem 2019

wykres wzrost ruchu organicznego

  • Wzrost wartości przychodów z ruchu organicznego o 70% porównując maj 2020 z lipcem 2019

wykres wzrostu przychodów

  • Wzrost widoczności w Google (Search Console)

wykres wzrost widoczności w google

  • Wzrost widoczności i ruchu na podstronach blogowych

wykres wzrost widoczności bloga i stron produktowych

  • Wzrost widoczności i ruchu na innych podstronach, poza blogiem

wykres wzrost widoczności bez bloga

  • Wzrost widoczności w Google (Semstrorm)

wykres widoczność semstorm

Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.

Nagrody

european search awards finalist Global Search Awards 2023
Agencja SEO

Zamów bezpłatną wycenę

Przygotuj swoja stronę do Black Friday!

Zapisz się na bezpłatny webinar!