Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!
Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.
Branża
Branża komputerowa
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+747%
Wzrost ruchu w maju 2020, porównując z lipcem 2019
Przychody organiczne
+70%
Wzrost przychodów w maju 2020, porównując z lipcem 2019
Analiza
Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.
Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).
Szybkie fakty:
Rozbudowana oferta
Konkurencyjna branża
Przejrzysty layout strony, dobrze zaplanowany UX
Obecny blog firmowy, ale nie prowadzony regularnie
Podejście
.
Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.
Proces SEO
Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.
Problem 1. Niezoptymalizowana strona główna
Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.
Co zrobiliśmy?
Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.
Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.
Tytuł i meta opis przed optymalizacją:
Tytuł i meta opis po optymalizacji:
Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.
Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.
Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:
Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:
Problem 2. Niezoptymalizowane tytuły i meta opisy na kategoriach
Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii.
Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe”
Przed:
Po optymalizacji:
Problem 3. Brak treści na stronach kategorii
Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.
Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:
Problem 4. Niezoptymalizowane podstrony produktów
Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:
Nagłówki – często nie było wcale oznaczeń H w kodzie
Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.
Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:
Problem 6. Zbyt ciężka strona
Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.
Wielkość strony przed optymalizacją:
Wielkość strony po optymalizacji:
Proces off-site
Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.
Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:
Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:
Wyniki
Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 747% porównując maj 2020 z lipcem 2019
Wzrost wartości przychodów z ruchu organicznego o 70% porównując maj 2020 z lipcem 2019
Wzrost widoczności w Google (Search Console)
Wzrost widoczności i ruchu na podstronach blogowych
Wzrost widoczności i ruchu na innych podstronach, poza blogiem
Wzrost widoczności w Google (Semstrorm)
Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!
Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.