Case studies

Case study - KomputeryMarkowe.pl

Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!

Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.

Branża

Branża komputerowa

Domena

PL

Polska

Ruch organiczny

+747%

Wzrost ruchu w maju 2020, porównując z lipcem 2019

Przychody organiczne

+70%

Wzrost przychodów w maju 2020, porównując z lipcem 2019

Analiza

Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.

Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).

Szybkie fakty:

  • Rozbudowana oferta
  • Konkurencyjna branża
  • Przejrzysty layout strony, dobrze zaplanowany UX
  • Obecny blog firmowy, ale nie prowadzony regularnie

Podejście

Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.

Proces on-site

Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.

Problem 1. Niezoptymalizowana strona główna

Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.

Co zrobiliśmy?

Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.

Struktura nagłówków przed optymalizacją

Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.

Tytuł i meta opis przed optymalizacją:

Tytuł i meta opis przed optymalizacją

Tytuł i meta opis po optymalizacji:

Tytuł i meta opis po optymalizacji

Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.

Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.

Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:

Struktura nagłówków przed optymalizacją

Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:

Struktura nagłówków po optymalizacji

Problem 2. Niezoptymalizowane tytuły i meta opisy na kategoriach

Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii. 

Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe” 

Przed: 

Tytuł na kategoriach przed optymalizacją

Po optymalizacji:

Tytuł po optymalizacji

Problem 3. Brak treści na stronach kategorii

Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.

Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:

Treść na kategorii

Problem 4. Niezoptymalizowane podstrony produktów

Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:

  • Nagłówki – często nie było wcale oznaczeń H w kodzie
  • Meta dane
  • Dobór słów kluczowych

Przykład zoptymalizowanej podstrony: https://komputerymarkowe.pl/notebooki/1993-acer-aspire-v5-122p-amd-a4-1250-10ghz.html

Problem 5. Brak regularności w prowadzeniu bloga

Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.

Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:

Widoczność bloga

Problem 6. Zbyt ciężka strona

Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.

Wielkość strony przed optymalizacją:

Wielkość strony przed optymalizacją

Wielkość strony po optymalizacji:

Wielkość strony po optymalizacji

 

Proces off-site

Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:

Raport z ahrefs przed pozycjonowaniem wykres linków przed pozycjonowaniem

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:

Raport z ahrefs po 10 miesiącach pozycjonowania Wykres linków po 10 miesiącach pozycjonowania

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 747% porównując maj 2020 z lipcem 2019
    Wzrost ruchu organicznego
  • Wzrost wartości przychodów z ruchu organicznego o 70% porównując maj 2020 z lipcem 2019
    Wzrost przychodu z ruchu organicznego
  • Wzrost widoczności w Google (Search Console)
    Widoczność strony w Search Console
  • Wzrost widoczności i ruchu na podstronach blogowych
    Widoczność bloga
  • Wzrost widoczności i ruchu na innych podstronach, poza blogiem
    Widoczność podstron bez bloga
  • Wzrost widoczności w Google (Semstrorm)
    Wzrost widoczności strony w Google - SEMSTORM

Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.

Komentarz specjalisty

Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o łatwość pozycjonowania. Konkurencyjność fraz jest ogromna. Od początku postawiliśmy na treści i badanie intencji użytkowników. Treści dodawane były na stronie głównej, kategoriach i blogu. Również linki, które tworzyliśmy, były otoczone jakościową treścią. Takie podejście, połączone z technicznymi optymalizacjami przyniosła bardzo dobre wyniki dla klienta. Z mojego doświadczenia widzę, że sprawdza się ono dla większości branż i zmniejsza ryzyko wystąpienia wahań widoczności przy aktualizacjach algorytmów.

Przemek Jaskierski Delante
Przemek Jaskierski
SEO Specialist

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Litex Garden - case study
+ 200%
wzrostu przychodów z Google Ads

Litex Garden

200% wzrostu przychodów w sezonowej branży! Zobacz, jak wykorzystaliśmy machine learning dla zwiększenia efektywności kampanii Google Ads.

Zobacz case study
Leason.pl - case study
+ 3992%
wzrostu ruchu organicznego

Leason.pl

Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!

Zobacz case study
Patelnie-tytanowe.pl - case study
+ 62%
rocznego przychodu z ruchu organicznego

Patelnie-tytanowe.pl

Wzrost rocznych przychodów z kanału organic o 62% i przychodów z Google Ads o 26%! Zobacz, jak osiągnęliśmy tak dobre wyniki pomimo jednoczesnej migracji sklepu.

Zobacz case study