Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!
Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.
Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.
Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).
Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o łatwość pozycjonowania. Konkurencyjność fraz jest ogromna. Od początku postawiliśmy na treści i badanie intencji użytkowników. Treści dodawane były na stronie głównej, kategoriach i blogu. Również linki, które tworzyliśmy, były otoczone jakościową treścią. Takie podejście, połączone z technicznymi optymalizacjami przyniosła bardzo dobre wyniki dla klienta. Z mojego doświadczenia widzę, że sprawdza się ono dla większości branż i zmniejsza ryzyko wystąpienia wahań widoczności przy aktualizacjach algorytmów.
Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.
Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.
Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.
Co zrobiliśmy?
Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.
Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.
Tytuł i meta opis przed optymalizacją:
Tytuł i meta opis po optymalizacji:
Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.
Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.
Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:
Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:
Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii.
Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe”
Przed:
Po optymalizacji:
Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.
Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:
Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:
Przykład zoptymalizowanej podstrony: https://komputerymarkowe.pl/notebooki/1993-acer-aspire-v5-122p-amd-a4-1250-10ghz.html
Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.
Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:
Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.
Wielkość strony przed optymalizacją:
Wielkość strony po optymalizacji:
Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.
Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:
Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:
Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.