Case studies

KomputeryMarkowe.pl

Case study - KomputeryMarkowe.pl

Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!

Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.

Branża

Branża komputerowa

Domena

PL

Polska

Ruch organiczny

+747%

Wzrost ruchu w maju 2020, porównując z lipcem 2019

Przychody organiczne

+70%

Wzrost przychodów w maju 2020, porównując z lipcem 2019

Analiza

Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.

Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).

Szybkie fakty:

  • Rozbudowana oferta
  • Konkurencyjna branża
  • Przejrzysty layout strony, dobrze zaplanowany UX
  • Obecny blog firmowy, ale nie prowadzony regularnie

Podejście

.

Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.

Proces SEO

Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.

Problem 1. Niezoptymalizowana strona główna

Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.

Co zrobiliśmy?

Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.

Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.

Tytuł i meta opis przed optymalizacją:

komputerymarkowe tytuł i meta przed optymalizacją

Tytuł i meta opis po optymalizacji:

komputerymarkowe tytuł i meta po optymalizacji

Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.

Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.

Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:

Nagłowki na stronie głównej przed optymalizacją

Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:

nagłówki na stronie głównej po optymalizacji

Problem 2. Niezoptymalizowane tytuły i meta opisy na kategoriach

Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii. 

Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe” 

Przed: 

tytul przed optymalizacjia

Po optymalizacji:

dane po optymalizacji

Problem 3. Brak treści na stronach kategorii

Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.

Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:

przykładowa treść na podstronie kategorii

Problem 4. Niezoptymalizowane podstrony produktów

Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:

  • Nagłówki – często nie było wcale oznaczeń H w kodzie
  • Meta dane
  • Dobór słów kluczowych

Przykład zoptymalizowanej podstrony: https://komputerymarkowe.pl/notebooki/1993-acer-aspire-v5-122p-amd-a4-1250-10ghz.html

Problem 5. Brak regularności w prowadzeniu bloga

Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.

Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:

wykres widoczności bloga komputery markowe

Problem 6. Zbyt ciężka strona

Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.

Wielkość strony przed optymalizacją:

waga strony przed optymalizacja

Wielkość strony po optymalizacji:

Wielkość strony po optymalizacji

Proces off-site

Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:

Raport z ahrefs przed pozycjonowaniem

wykres linków przed pozycjonowaniem

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 747% porównując maj 2020 z lipcem 2019

Wzrost ruchu organicznego

  • Wzrost wartości przychodów z ruchu organicznego o 70% porównując maj 2020 z lipcem 2019

Wzrost przychodu z ruchu organicznego

  • Wzrost widoczności w Google (Search Console)

Widoczność strony w Search Console

  • Wzrost widoczności i ruchu na podstronach blogowych

wykres widoczności bloga komputery markowe

  • Wzrost widoczności i ruchu na innych podstronach, poza blogiem

Widoczność podstron bez bloga

  • Wzrost widoczności w Google (Semstrorm)

Wzrost widoczności strony w Google - SEMSTORM

Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Money24.es - case study SEO
+ 1500
wzrostu ruchu organicznego od zera

Money24.es

Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!

Zobacz case study
Litex Garden - case study SEM
+ 200%
wzrostu przychodów z Google Ads

Litex Garden

200% wzrostu przychodów w sezonowej branży! Zobacz, jak wykorzystaliśmy machine learning dla zwiększenia efektywności kampanii Google Ads.

Zobacz case study
LubieButy.pl - case study SEO
+ 617%
wzrostu ruchu organicznego

LubieButy.pl

Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!

Zobacz case study