.animate-view{opacity: 1 !important;}

+747% wzrostu ruchu w maju 2020, porównując z lipcem 2019

O Komputery Markowe

Sklep internetowy komputerymarkowe.pl ma w swojej ofercie komputery poleasingowe i nowe takich marek jak Dell, Apple. Klienci znajdą na stronie również wszelakie akcesoria, podzespoły czy nawet zestawy komputerowe. Prawdziwy raj dla komputerowych freaków!

Zobacz jak w 10 miesięcy zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 747%.

Analiza

Współpracę z firmą Komputery Markowe rozpoczęliśmy z początkiem lipca 2019. Sklep zbudowany jest w oparciu o CMS PrestaShop, który jest nam dobrze znany i dosyć szybko reaguje na optymalizacje SEO.

Po 9 miesiącach owocnej współpracy klient zwiększył budżet (w marcu 2020).

Szybkie fakty:

  • Rozbudowana oferta
  • Konkurencyjna branża
  • Przejrzysty layout strony, dobrze zaplanowany UX
  • Obecny blog firmowy, ale nie prowadzony regularnie

Zespół SEO

Branża klienta nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o łatwość pozycjonowania. Konkurencyjność fraz jest ogromna. Od początku postawiliśmy na treści i badanie intencji użytkowników. Treści dodawane były na stronie głównej, kategoriach i blogu. Również linki, które tworzyliśmy, były otoczone jakościową treścią. Takie podejście, połączone z technicznymi optymalizacjami przyniosła bardzo dobre wyniki dla klienta. Z mojego doświadczenia widzę, że sprawdza się ono dla większości branż i zmniejsza ryzyko wystąpienia wahań widoczności przy aktualizacjach algorytmów.

Przemek Jaskierski
Przemek Jaskierski Senior SEO Specialist

Podejście

Branża komputerów jest bardzo konkurencyjną branżą w Google. Klient musiał się mierzyć z dużymi konkurentami, którzy w swojej ofercie mają szeroki asortyment sprzętu. Sam też ma bardzo duży wybór komputerów i akcesoriów. Biorąc pod uwagę te 2 czynniki, najlepszym wyjściem był wybór podejścia szerokiego do pozycjonowania. Wybór dużej ilości bardziej szczegółowych słów kluczowych wspiera szybsze zwiększanie widoczności oraz wzrost konwersji.

Proces On-Site

Współpracę, standardowo, rozpoczęliśmy od audytu strony, który był obszerną analizą stanu obecnego oraz wyznaczeniem najważniejszych elementów do optymalizacji. Równocześnie przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych oraz rozpoczęliśmy proces off-site, o którym napiszemy w dalszej części.

Problem 1. Niezoptymalizowana strona główna

Często pierwszym elementem, który wymaga optymalizacji na stronie, jest sama strona główna. Tak było i w tym przypadku. Na stronie głównej brakowało przede wszystkim treści, był zły tytuł i meta opis oraz nie było w ogóle nagłówka H1 w treści.

Co zrobiliśmy?

Dodaliśmy treść na stronie głównej, odpowiednio ją zoptymalizowaliśmy pod słowa kluczowe, dodaliśmy nagłówki i wyszczególniliśmy najważniejsze słowa kluczowe.

nagłówki przed optymalizacją komputery markowe

Zoptymalizowaliśmy również tytuł i meta opis. Tytuł ma duży wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać słowo kluczowe najważniejsze dla danej podstrony. Meta opis nie ma wpływu na SEO, ale odpowiednio zoptymalizowany może zwiększyć CTR.

Tytuł i meta opis przed optymalizacją:

komputery markowe tytuł i meta opis przed optymalizacją

Tytuł i meta opis po optymalizacji:

komputery markowe tytuł i meta opis po optymalizacji

Kolejnym zoptymalizowanym elementem jest nagłówek H1, który jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i na jednej podstronie powinien być tylko jeden nagłówek pierwszego stopnia.

Na stronie głównej nagłówek H1 brzmi: „Sprzęt komputerowy: laptopy poleasingowe marki Dell, HP, Lenovo”.

Poprawiła się również struktura nagłówków na stronie głównej. Tak wyglądała ona przed optymalizacja:

naglowki przed optymalizacja komputery markowe

Po optymalizacja struktura nagłówków wygląda następująco:

naglowki po optymalizacji komputery markowe

Problem 2. Niezoptymalizowane tytuły i meta opisy na kategoriach

Tytuły i meta opisy na podstronach kategorii nie były poprawnie skonstruowane. Tytuły były zdecydowanie za krótkie, a meta opisy nie zawierały słów kluczowych. Ręcznie zmieniamy tytuły i opisy poszczególnych, optymalizowanych przez nas kategorii. 

Przykład optymalizowanej kategorii “laptopy poleasingowe” 

Przed: 

komputery markowe tytuł kategorii przed optymalizacją

Po optymalizacji:

komputery markowe dane kategorii po optymalizacji

Problem 3. Brak treści na stronach kategorii

Na stronach kategorii, podobnie jak na stronie głównej, nie było treści, w której mogłyby być zawarte słowa kluczowe. Stworzyliśmy treści na treści na każdą kategorię, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy je odpowiednio pod słowa kluczowe.

Przykład dodanej treści na podstronie kategorii:

przykładowa treść dodana na podstronie kategorii

Problem 4. Niezoptymalizowane podstrony produktów

Również podstrony produktów wymagały optymalizacji. Poprawy wymagały:

  • Nagłówki – często nie było wcale oznaczeń H w kodzie
  • Meta dane
  • Dobór słów kluczowych

Przykład zoptymalizowanej podstrony: https://komputerymarkowe.pl/notebooki/1993-acer-aspire-v5-122p-amd-a4-1250-10ghz.html

Problem 5. Brak regularności w prowadzeniu bloga

Blog był obecny na stronie jeszcze przed naszą współpracą, jednak nie był prowadzony regularnie. W naszej strategii zdecydowaliśmy się na zwiększenie intensywności dodawania wpisów. Dobieramy tematy poradnikowe, które odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania. Przygotowujemy treści, optymalizujemy je pod wybrane słowa kluczowe i dodajemy na bloga.

Blog generuje duży wzrost widoczności strony i wejść. Oto wykres z Google Search Consle, pokazujący widoczność i wejścia na stronę przez podstrony blogowe:

wykres widoczność bloga komputery markowe

Problem 6. Zbyt ciężka strona

Waga strony wpływa przede wszystkim na szybkość jej ładowania. Przygotowaliśmy dla klienta rekomendacje, w jaki sposób może zmniejszyć wagę strony. Wiele z nich zostało wdrożonych, dzięki czemu widzimy zdecydowaną poprawę w szybkości ładowania strony. Przed optymalizacją strona „ważyła” 3,59MB, obecnie jest to 1,73MB.

Wielkość strony przed optymalizacją:

waga strony przed optymalizacją

Wielkość strony po optymalizacji:

waga strony po optymalizacji

Proces Off-Site

Proces off-site, czyli linkowanie do strony, rozpoczęliśmy od razu po podpisaniu umowy. Miesięcznie publikujemy 3 publikacje sponsorowane oraz dolinkowujemy zoptymalizowane podstrony w miejscach z wysokimi parametrami. Dzięki temu DR (Domain Rate) sukcesywnie rośnie.

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs przed współpracą:

ahrefs parametry strony przed optymalizacją

linki prowadzące do strony przed rozpoczęciem współpracy

Raport dotyczący linków z narzędzia Ahrefs po 10 miesiącach współpracy:

ahrefs parametry strony  po optymalizacji

linki prowadzące do strony po 10 miesiącach współpracy

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 747% porównując maj 2020 z lipcem 2019

wykres wzrost ruchu organicznego

  • Wzrost wartości przychodów z ruchu organicznego o 70% porównując maj 2020 z lipcem 2019

wykres wzrostu przychodów

  • Wzrost widoczności w Google (Search Console)

wykres wzrost widoczności w google

  • Wzrost widoczności i ruchu na podstronach blogowych

wykres wzrost widoczności bloga i stron produktowych

  • Wzrost widoczności i ruchu na innych podstronach, poza blogiem

wykres wzrost widoczności bez bloga

  • Wzrost widoczności w Google (Semstrorm)

wykres widoczność semstorm

Dodatkowo, dobrze przemyślana strategia SEO, która oparta jest o techniczne SEO i jakościowy content sprawia, że strona bardzo dobrze reaguje na wszystkie aktualizacje algorytmu Google.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM