Case studies

Case study - Maleomi

Maleomi to sklep internetowy, w którym Klienci mogą kupić różnego rodzaju przedmioty i akcesoria do domu. W ofercie sklepu znajdują się zarówno dodatki, akcesoria do kuchni i jadalni czy dekoracje oraz akcesoria do przechowywania jedzenia. Sklep powstał w 2015 roku i od tego czasu stopniowo buduje swoją widoczność w internecie. Marka prowadzi aktywne działania brandingowe w Social Mediach. Maleomi posiada także brand-hero – ptaka Maleo.

Zobacz jak w 9 miesięcy zwiększyliśmy ilość organicznych wejść na stronę o 101%!

Cel

Wyprzedzić w Google stronę producenta i zbudować kosmiczny ruch!

Analiza

Sklep Maleomi oparty jest o znany nam dobrze CMS Presta Shop, który dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom, bardzo dobrze spełnia oczekiwania średnich sklepów. Dostęp do FTP oraz licznych modułów sprawia, że większość zmian SEO jest łatwa do wprowadzenia.

Współpracę z Maleomi rozpoczęliśmy w połowie marca 2018. W marcu ruch organiczny (z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google) wynosił 5310, a w styczniu 2019 było to już 10678 wejść.

Szybkie Fakty:

  • CMS Presta,
  • niewiele fraz ogólnych, na które wyświetlała się strona,
  • mocne działania brandingowe,
  • prowadzona kampania PPC,
  • prowadzony blog,
  • spora konkurencja,
  • duży potencjał na generowanie ruchu,

Podejście

Podejście szerokie

Przy pracach nad stroną maleomi.pl zastosowaliśmy podejście SEO Long-tail, które dla sklepów typu e-commerce sprawdza się najlepiej. By trafić do  użytkowników na różnym etapie ścieżki zakupu: ogólny, szczegółowy, bardziej szczegółowy, zdecydowany, skupialiśmy się na każdym typie fraz, największy jednak nacisk kładąc na frazy szczegółowe.

Na początku współpracy wyodrębniliśmy bazową listę fraz, zaakceptowaną z klientem. Proces pozycjonowania rozpoczęliśmy z 87 fraz na początku współpracy po 9 miesiącach mieliśmy ich już 498. W pierwszych 3 miesiącach skupialiśmy się na nadaniu rosnącego trendu widoczności strony oraz zwiększeniu wyświetleń w wyszukiwarce. Poprawialiśmy stronę główną, tak by zaczęła się wyświetlać na sensowne frazy ogólne i budowała od nich long-taile. Widoczne były już wtedy pierwsze wzrosty wejść na stronę. W procesie szerokim podnosiliśmy pozycje, wyświetlenia, rósł ruch i sprzedaż.

Taki był nasz plan od samego początku 😊

Działania on-site

Problem #1:

Sklep nie wyświetlał się na praktycznie żadne frazy ogólne

Kluczem do tego, by poprawnie budować ruch i pozycje strony jest dobrze zoptymalizowana strona główna. Dzięki temu, moc przenoszona na poszczególne podstrony, będzie bardziej wartościowa. Bez odpowiednio zoptymalizowanej strony głównej, nie jesteśmy w stanie skutecznie budować ruchu. To zupełnie tak, jak dom bez drzwi! W początkowej fazie procesu pozycjonowania dla strony Maleomi wyszczególniliśmy frazy ogólne, które powinny informować o marce – zostawiliśmy „sklep internetowy” natomiast dodaliśmy frazy, które określają główny profil działalności, jak np. akcesoria do domu, dodatki do kuchni etc. Frazy te nie pojawiały się fizycznie na stronie głównej, więc musieliśmy zadbać o to, by Google takie słowa również wiązało z zawartością strony. Chcieliśmy, by użytkownikom maleomi.pl wyświetlało się na takie frazy, ponieważ pozwoli to na budowanie ruchu z fraz ogólnych i wejścia użytkowników, którzy są dopiero na początku ścieżki zakupowej i nie są zdecydowani na nic konkretnego.

Kroki:

  1. Wyodrębnienie fraz – research & konsultacja z Klientem
  2. Wprowadzenie fraz na stronę

By skutecznie wprowadzić frazy ogólne na stronę chcieliśmy poinformować wyszukiwarkę i użytkowników, jakie frazy ogólne są dopasowane do strony. Z tego powodu wykonaliśmy szereg czynności, które miały takie elementy pokazać, m.in:

1. Zmiana tytułu na stronie głównej:

Przed:

Maleomi - meta dane przed optymalizacją

Tytuł ten nie był wartościowy ani dla wyszukiwarek ani dla użytkowników. Zoptymalizowaliśmy tytuł i opis.

Po zmianie:

Maleomi - optymalizacja meta danych strony głównej

2. Wprowadzenie optymalizacji na treściach już obecnych: logo, strongi, podkreślenia

3. Przygotowanie, zoptymalizowanie oraz wprowadzenie tekstu na stronie głównej

Klient nie do końca był do niego przekonany, jednak został on dodany w dolnej części strony z zachowaniem spójnego wyglądu z całym designem strony. Tekst został podzielony na akapity, dodane zostały odpowiednie nagłówki, pogrubienia, linkowanie wewnętrzne do ważnych kategorii.

Tekst na stronie głównej - Maleomi

Efekty:

Strona stopniowo zaczęła pojawiać się w wynikach wyszukiwania także na ogólne frazy, nie tylko na brand.

Fraza - sklep z akcesoriami do domu

Pozycjonowane frazy -maleomi

Był to jednak tylko początek. Wzmocnienie strony głównej, to wstęp do działań na kategoriach, podkategoriach czy produktach. Takie były też nasze kolejne kroki.

Problem #2

Frazy ogólne, wysokowolumenowe daleko w wynikach wyszukiwania

Mimo wielkości strony, działań brandingowych czy treści, zdecydowana większość podstron nie była zoptymalizowana. W procesie szerokim skupiliśmy się na stopniowej optymalizacji podstron kategorii / podkategorii / produktów. Podnosiliśmy frazy szczegółowe, by w konsekwencji podnieść także ogólne.

Naszym celem było podniesienie pozycji fraz, z potencjałem na konwersję, na których zależało także Klientowi. Chcieliśmy podnieść także frazy ogólne mocno konkurencyjne jak lunchboxy czy pojemniki na żywność oraz ich pochodne.

Dzięki optymalizacjom udało nam się wprowadzić frazę lunchboxy na pozycję 3 (najlepsza) startowa 8, wolumen 121000 oraz pojemniki na żywność na 6 (najlepsza) z 21 wolumen 3600.

Problem #3

No dobra, ale jak przegonić producenta?

Klient chce wprowadzić arcytrudną, mocno konkurencyjną frazę, na sam szczyt wyszukiwarki. TOP1 dla frazy, która jest nazwą producenta. Niemożliwe? A jednak!

Kot pusheen to ten milusiński stworek, którego znają wszystkie dzieci. Maleomi posiada w ofercie wiele przedmiotów tego producenta. No dobra, ale do rzeczy.

Kot Pusheen

Zaczynaliśmy z pozycji 52, miesięcznie tej frazy wyszukiwało 495 000 użytkowników, co oznacza, że była ona bardzo mocno konkurencyjna.

Nie było to łatwe zadanie, włożyliśmy bardzo dużo pracy, by wprowadzić tę frazę do TOP10. Między innymi zawierały się w tym procesie: optymalizacje połączone z dolinkowaniem, copywritingiem, zewnętrznym linkowaniem.

Stopniowo podnosiliśmy pozycje tej frazy, długo utrzymywaliśmy frazę w TOP5, potem w TOP3 biliśmy się z allegro i stroną producenta, ale ostatecznie się udało 😊!

fraza pusheen na pozycji 4

fraza pusheen na pozycji 3

Fraza pusheen na pozycji 1

Podobnie podnosiliśmy frazy innych producentów jak np. Monbento:

Tutaj udało nam się osiągnąć pozycję 2 i 5:

Maleomi - frazy producentów

Działania off-site

Proces on-site (działania na stronie) najlepiej działają, jeżeli działają w synergii z procesem off-site (dolinkowania). Tylko tak poprowadzone działania są najbardziej skuteczne i pozwalają osiągnąć najlepsze efekty. W procesie budowy odnośników do strony Maleomi budowaliśmy wartościowe linki z domen o wysokich parametrach.

W czasie prawie rocznej współpracy dbaliśmy o stały przyrost domen linkujących, które prowadziły do strony.

Domeny linkujące - maleomi

Budując odnośniki skupialiśmy się nad odpowiednim konstruowaniu anchorów (tekstów zakotwiczeń), by wpływały one pozytywnie na proces pozycjonowania oraz budowały prawidłowo profil linków:

Anchory maleomi

Odpowiednio budowane anchory na różne typy słów kluczowych sprawiały, że proces modelu pozycjonowania, który zastosowaliśmy – model szeroki – odpowiednio działał i podnosiliśmy pozycje fraz long-tailowych.

 

Rezultaty

Odpowiednio prowadzone działania spowodowały, że widoczność strony znacząco wzrosła. Zaczęła wyświetlać się ona na coraz większą liczbę fraz kluczowych, budowała coraz lepsze pozycje na frazy long-tailowe. Wzrost pozycji i wyświetleń powodował także wzrost wejść na stronę, które w konsekwencji przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w sklepie.

Widoczność:

Dane z narzędzia Senuto:

Maleomi - widoczność Senuto

Dane z narzędzia Semstorm:

Maleomi widoczność - semstorm

Ruch organiczny z Google Analytics:

Maleomi - ruch organiczny

W czasie trwania naszej współpracy liczba wejść na stronę (z wyszukiwarki Google) wzrosła o +101%↑ w porównaniu do początku współpracy – z 5310 do 10678 wejść na stronę, liczba wyświetleń wzrosła o 150%↑ – z 89 109 do 224128 wyświetleń.

W czasie naszej współpracy udało nam się wprowadzić takie frazy jak:

  • pusheen na 1 miejsce, pozycja startowa 52 – awans o +51↑ pozycji
  • lunchbox na 3 miejsce, pozycja startowa 7 – awans o +4↑ pozycji
  • szklanki termiczne na 11 miejsce, pozycja startowa 40 – awans o +29↑ pozycji
  • monbento sklep na 2 miejsce, pozycja startowa 5- awans o +3↑ pozycji

Porównując dane o ruchu do poprzedniego roku – grudzień 2018 – grudzień 2019 udało nam się poprawić liczbę wejść na stronę z organica o 230% a sprzedaż o +415%.

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.