Maleomi to sklep internetowy, w którym Klienci mogą kupić różnego rodzaju przedmioty i akcesoria do domu. W ofercie sklepu znajdują się zarówno dodatki, akcesoria do kuchni i jadalni czy dekoracje oraz akcesoria do przechowywania jedzenia. Sklep powstał w 2015 roku i od tego czasu stopniowo buduje swoją widoczność w internecie. Marka prowadzi aktywne działania brandingowe w Social Mediach. Maleomi posiada także brand-hero – ptaka Maleo.
Zobacz jak w 9 miesięcy zwiększyliśmy ilość organicznych wejść na stronę o 101%!
Branża
Przedmioty i akcesoria do domu
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+101%
Wzrostu ruchu organicznego w 9 miesięcy
Analiza
Sklep Maleomi oparty jest o znany nam dobrze CMS Presta Shop, który dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom, bardzo dobrze spełnia oczekiwania średnich sklepów. Dostęp do FTP oraz licznych modułów sprawia, że większość zmian SEO jest łatwa do wprowadzenia.
Współpracę z Maleomi rozpoczęliśmy w połowie marca 2018. W marcu ruch organiczny (z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google) wynosił 5310, a w styczniu 2019 było to już 10678wejść.
Szybkie Fakty:
CMS Presta,
niewiele fraz ogólnych, na które wyświetlała się strona,
mocne działania brandingowe,
prowadzona kampania PPC,
prowadzony blog,
spora konkurencja,
duży potencjał na generowanie ruchu,
Podejście
Podejście szerokie
Przy pracach nad stroną maleomi.pl zastosowaliśmy podejście SEO Long-tail, które dla sklepów typu e-commerce sprawdza się najlepiej. By trafić do użytkowników na różnym etapie ścieżki zakupu: ogólny, szczegółowy, bardziej szczegółowy, zdecydowany, skupialiśmy się na każdym typie fraz, największy jednak nacisk kładąc na frazy szczegółowe.
Na początku współpracy wyodrębniliśmy bazową listę fraz, zaakceptowaną z klientem. Proces pozycjonowania rozpoczęliśmy z 87 fraz na początku współpracy po 9 miesiącach mieliśmy ich już 498. W pierwszych 3 miesiącach skupialiśmy się na nadaniu rosnącego trendu widoczności strony oraz zwiększeniu wyświetleń w wyszukiwarce. Poprawialiśmy stronę główną, tak by zaczęła się wyświetlać na sensowne frazy ogólne i budowała od nich long-taile. Widoczne były już wtedy pierwsze wzrosty wejść na stronę. W procesie szerokim podnosiliśmy pozycje, wyświetlenia, rósł ruch i sprzedaż.
Taki był nasz plan od samego początku 😊
Działania on-site
Problem #1:
Sklep nie wyświetlał się na praktycznie żadne frazy ogólne
Kluczem do tego, by poprawnie budować ruch i pozycje strony jest dobrze zoptymalizowana strona główna. Dzięki temu, moc przenoszona na poszczególne podstrony, będzie bardziej wartościowa. Bez odpowiednio zoptymalizowanej strony głównej, nie jesteśmy w stanie skutecznie budować ruchu. To zupełnie tak, jak dom bez drzwi! W początkowej fazie procesu pozycjonowania dla strony Maleomi wyszczególniliśmy frazy ogólne, które powinny informować o marce – zostawiliśmy „sklep internetowy” natomiast dodaliśmy frazy, które określają główny profil działalności, jak np. akcesoria do domu, dodatki do kuchni etc. Frazy te nie pojawiały się fizycznie na stronie głównej, więc musieliśmy zadbać o to, by Google takie słowa również wiązało z zawartością strony. Chcieliśmy, by użytkownikom maleomi.pl wyświetlało się na takie frazy, ponieważ pozwoli to na budowanie ruchu z fraz ogólnych i wejścia użytkowników, którzy są dopiero na początku ścieżki zakupowej i nie są zdecydowani na nic konkretnego.
Kroki:
Wyodrębnienie fraz – research & konsultacja z Klientem
Wprowadzenie fraz na stronę
By skutecznie wprowadzić frazy ogólne na stronę chcieliśmy poinformować wyszukiwarkę i użytkowników, jakie frazy ogólne są dopasowane do strony. Z tego powodu wykonaliśmy szereg czynności, które miały takie elementy pokazać, m.in:
1. Zmiana tytułu na stronie głównej:
Przed:
Tytuł ten nie był wartościowy ani dla wyszukiwarek ani dla użytkowników. Zoptymalizowaliśmy tytuł i opis.
Po zmianie:
2. Wprowadzenie optymalizacji na treściach już obecnych: logo, strongi, podkreślenia
3. Przygotowanie, zoptymalizowanie oraz wprowadzenie tekstu na stronie głównej
Klient nie do końca był do niego przekonany, jednak został on dodany w dolnej części strony z zachowaniem spójnego wyglądu z całym designem strony. Tekst został podzielony na akapity, dodane zostały odpowiednie nagłówki, pogrubienia, linkowanie wewnętrzne do ważnych kategorii.
Efekty:
Strona stopniowo zaczęła pojawiać się w wynikach wyszukiwania także na ogólne frazy, nie tylko na brand.
Był to jednak tylko początek. Wzmocnienie strony głównej, to wstęp do działań na kategoriach, podkategoriach czy produktach. Takie były też nasze kolejne kroki.
Problem #2
Frazy ogólne, wysokowolumenowe daleko w wynikach wyszukiwania
Mimo wielkości strony, działań brandingowych czy treści, zdecydowana większość podstron nie była zoptymalizowana. W procesie szerokim skupiliśmy się na stopniowej optymalizacji podstron kategorii / podkategorii / produktów. Podnosiliśmy frazy szczegółowe, by w konsekwencji podnieść także ogólne.
Naszym celem było podniesienie pozycji fraz, z potencjałem na konwersję, na których zależało także Klientowi. Chcieliśmy podnieść także frazy ogólne mocno konkurencyjne jak lunchboxy czy pojemniki na żywność oraz ich pochodne.
Dzięki optymalizacjom udało nam się wprowadzić frazę lunchboxy na pozycję 3 (najlepsza) startowa 8, wolumen 121000 oraz pojemniki na żywność na 6 (najlepsza) z 21 wolumen 3600.
Problem #3
No dobra, ale jak przegonić producenta?
Klient chce wprowadzić arcytrudną, mocno konkurencyjną frazę, na sam szczyt wyszukiwarki. TOP1 dla frazy, która jest nazwą producenta. Niemożliwe? A jednak!
Kot pusheen to ten milusiński stworek, którego znają wszystkie dzieci. Maleomi posiada w ofercie wiele przedmiotów tego producenta. No dobra, ale do rzeczy.
Zaczynaliśmy z pozycji 52, miesięcznie tej frazy wyszukiwało 495 000 użytkowników, co oznacza, że była ona bardzo mocno konkurencyjna.
Nie było to łatwe zadanie, włożyliśmy bardzo dużo pracy, by wprowadzić tę frazę do TOP10. Między innymi zawierały się w tym procesie: optymalizacje połączone z dolinkowaniem, copywritingiem, zewnętrznym linkowaniem.
Stopniowo podnosiliśmy pozycje tej frazy, długo utrzymywaliśmy frazę w TOP5, potem w TOP3 biliśmy się z allegro i stroną producenta, ale ostatecznie się udało 😊!
Podobnie podnosiliśmy frazy innych producentów jak np. Monbento:
Tutaj udało nam się osiągnąć pozycję 2 i 5:
Działania off-site
Proces on-site (działania na stronie) najlepiej działają, jeżeli działają w synergii z procesem off-site (dolinkowania). Tylko tak poprowadzone działania są najbardziej skuteczne i pozwalają osiągnąć najlepsze efekty. W procesie budowy odnośników do strony Maleomi budowaliśmy wartościowe linki z domen o wysokich parametrach.
W czasie prawie rocznej współpracy dbaliśmy o stały przyrost domen linkujących, które prowadziły do strony.
Budując odnośniki skupialiśmy się nad odpowiednim konstruowaniu anchorów (tekstów zakotwiczeń), by wpływały one pozytywnie na proces pozycjonowania oraz budowały prawidłowo profil linków:
Odpowiednio budowane anchory na różne typy słów kluczowych sprawiały, że proces modelu pozycjonowania, który zastosowaliśmy – model szeroki – odpowiednio działał i podnosiliśmy pozycje fraz long-tailowych.
Rezultaty
Odpowiednio prowadzone działania spowodowały, że widoczność strony znacząco wzrosła. Zaczęła wyświetlać się ona na coraz większą liczbę fraz kluczowych, budowała coraz lepsze pozycje na frazy long-tailowe. Wzrost pozycji i wyświetleń powodował także wzrost wejść na stronę, które w konsekwencji przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w sklepie.
Widoczność:
Dane z narzędzia Senuto:
Dane z narzędzia Semstorm:
Ruch organiczny z Google Analytics:
W czasie trwania naszej współpracy liczba wejść na stronę (z wyszukiwarki Google) wzrosła o +101%↑ w porównaniu do początku współpracy – z 5310 do 10678 wejść na stronę, liczba wyświetleń wzrosła o 150%↑ – z 89 109 do 224128 wyświetleń.
W czasie naszej współpracy udało nam się wprowadzić takie frazy jak:
pusheen na 1 miejsce, pozycja startowa 52 – awans o +51↑ pozycji
lunchbox na 3 miejsce, pozycja startowa 7 – awans o +4↑ pozycji
szklanki termiczne na 11 miejsce, pozycja startowa 40 – awans o +29↑ pozycji
monbento sklep na 2 miejsce, pozycja startowa 5- awans o +3↑ pozycji
Porównując dane o ruchu do poprzedniego roku – grudzień 2018 – grudzień 2019 udało nam się poprawić liczbę wejść na stronę z organica o 230% a sprzedaż o +415%.
Komentarz specjalisty
Sklepy sprzedające produkty i akcesoria do domu to nie lada wyzwanie. Konkurujemy z takimi gigantami, że wydawać by się mogło, że… no nie da się. Ten projekt nauczył mnie, że nie ma, że się nie da, że jak robimy to dobrze, to jesteśmy w stanie przebić nawet stronę producenta. A kiedy każdego ranka niesamowicie cieszy Cię sprawdzenie turbo konkurencyjnej frazy pusheen, która jest na pierwszym miejscu, to wiesz, że zrobiłeś dobrą robotę. Maleomi urzeka ładnymi produktami dobrej jakości i fajnymi wykresami widoczności 🙂
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!
Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.