Maleomi to sklep internetowy sprzedający wszelkiego rodzaju akcesoria do domu. Po istnieniu na rynku od 3 lat, klient miał problemy z przyciągnięciem większej liczby klientów na swoją stronę internetową. Wyniki uzyskane dzięki kampaniom w mediach społecznościowych były dalekie od pożądanych. Kiedy Maleomi skontaktowało się z nami, ich miesięczny ruch organiczny z wyszukiwania wynosił 5 310.
Oprócz działań SEO dla maleomi.pl, otrzymaliśmy osobne zadanie – sprawić, aby słowo kluczowe Pusheen osiągnęło pierwszą pozycję w Google. Klient sprzedawał towary marki Pusheen, a więc aspirował do bycia głównym polskim sprzedawcą tych produktów. Zadanie było dość trudne, ponieważ słowo Pusheen to brandowe słowo kluczowe związane z zupełnie inną firmą.
Prześcignięcie producenta i znalezienie się w TOP 1 słów kluczowych jego marki było jednym z najbardziej ekscytujących i satysfakcjonujących momentów w mojej karierze. Praca nad tym projektem pokazała mi, że zdobywanie czołowych pozycji w SERP jest możliwe nawet jeśli sklep internetowy sprzedaje powszechnie dostępne artykuły, takie jak akcesoria kuchenne i domowe.
Pierwszą rzeczą, nad którą musieliśmy popracować była strona główna. Oprócz wdrożenia kilku kluczowych elementów SEO, chcieliśmy ją również zoptymalizować pod kątem docelowych słów kluczowych.
Kroki:
By skutecznie wprowadzić frazy ogólne na stronę chcieliśmy poinformować wyszukiwarkę i użytkowników, jakie frazy ogólne są dopasowane do strony. Z tego powodu wykonaliśmy szereg czynności, które miały takie elementy pokazać, m.in:
1. Zmiana tytułu na stronie głównej:
Przed:
Tytuł ten nie był wartościowy ani dla wyszukiwarek ani dla użytkowników. Zoptymalizowaliśmy tytuł i opis.
Po zmianie:
2. Wprowadzenie optymalizacji na treściach już obecnych: logo, strongi, podkreślenia
3. Przygotowanie, zoptymalizowanie oraz wprowadzenie tekstu na stronie głównej
Klient nie do końca był do niego przekonany, jednak został on dodany w dolnej części strony z zachowaniem spójnego wyglądu z całym designem strony. Tekst został podzielony na akapity, dodane zostały odpowiednie nagłówki, pogrubienia, linkowanie wewnętrzne do ważnych kategorii.
Efekty:
Strona stopniowo zaczęła pojawiać się w wynikach wyszukiwania także na ogólne frazy, nie tylko na brand.
Był to jednak tylko początek. Wzmocnienie strony głównej, to wstęp do działań na kategoriach, podkategoriach czy produktach. Takie były też nasze kolejne kroki.
Kiedy skończyliśmy ze stroną główną, mogliśmy zacząć podnosić pozycje fraz
Mimo wielkości strony, działań brandingowych czy treści, zdecydowana większość podstron nie była zoptymalizowana. W procesie szerokim skupiliśmy się na stopniowej optymalizacji podstron kategorii / podkategorii / produktów. Podnosiliśmy frazy szczegółowe, by w konsekwencji podnieść także ogólne.
Naszym celem było podniesienie pozycji fraz, z potencjałem na konwersję, na których zależało także Klientowi. Chcieliśmy podnieść także frazy ogólne mocno konkurencyjne jak lunchboxy czy pojemniki na żywność oraz ich pochodne.
Dzięki optymalizacjom udało nam się wprowadzić frazę lunchboxy na pozycję 3 (najlepsza) startowa 8, wolumen 121000 oraz pojemniki na żywność na 6 (najlepsza) z 21 wolumen 3600.
Po wprowadzeniu głównych fraz kluczowych na szczyt wyszukiwarki, musieliśmy zrobić to samo z wysoce konkurencyjnym słowem kluczowym, którym było imię i znak towarowy Pusheen Corp.
Klient chce wprowadzić arcytrudną, mocno konkurencyjną frazę, na sam szczyt wyszukiwarki. TOP1 dla frazy, która jest nazwą producenta. Niemożliwe? A jednak!
Kot pusheen to ten milusiński stworek, którego znają wszystkie dzieci. Maleomi posiada w ofercie wiele przedmiotów tego producenta. No dobra, ale do rzeczy.
Zaczynaliśmy z pozycji 52, miesięcznie tej frazy wyszukiwało 495 000 użytkowników, co oznacza, że była ona bardzo mocno konkurencyjna.
Nie było to łatwe zadanie, włożyliśmy bardzo dużo pracy, by wprowadzić tę frazę do TOP10. Między innymi zawierały się w tym procesie: optymalizacje połączone z dolinkowaniem, copywritingiem, zewnętrznym linkowaniem.
Stopniowo podnosiliśmy pozycje tej frazy, długo utrzymywaliśmy frazę w TOP5, potem w TOP3 biliśmy się z allegro i stroną producenta, ale ostatecznie się udało 😊!
Podobnie podnosiliśmy frazy innych producentów jak np. Monbento:
Tutaj udało nam się osiągnąć pozycję 2 i 5:
Proces on-site (działania na stronie) najlepiej działają, jeżeli działają w synergii z procesem off-site (dolinkowania). Tylko tak poprowadzone działania są najbardziej skuteczne i pozwalają osiągnąć najlepsze efekty. W procesie budowy odnośników do strony Maleomi budowaliśmy wartościowe linki z domen o wysokich parametrach.
W czasie prawie rocznej współpracy dbaliśmy o stały przyrost domen linkujących, które prowadziły do strony.
Budując odnośniki skupialiśmy się nad odpowiednim konstruowaniu anchorów (tekstów zakotwiczeń), by wpływały one pozytywnie na proces pozycjonowania oraz budowały prawidłowo profil linków:
Odpowiednio budowane anchory na różne typy słów kluczowych sprawiały, że proces modelu pozycjonowania, który zastosowaliśmy – model szeroki – odpowiednio działał i podnosiliśmy pozycje fraz long-tailowych.
Odpowiednio prowadzone działania spowodowały, że widoczność strony znacząco wzrosła. Zaczęła wyświetlać się ona na coraz większą liczbę fraz kluczowych, budowała coraz lepsze pozycje na frazy long-tailowe. Wzrost pozycji i wyświetleń powodował także wzrost wejść na stronę, które w konsekwencji przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w sklepie.
Widoczność:
Dane z narzędzia Senuto:
Dane z narzędzia Semstorm:
Ruch organiczny z Google Analytics:
W czasie trwania naszej współpracy liczba wejść na stronę (z wyszukiwarki Google) wzrosła o +101%↑ w porównaniu do początku współpracy – z 5310 do 10678 wejść na stronę, liczba wyświetleń wzrosła o 150%↑ – z 89 109 do 224128 wyświetleń.
W czasie naszej współpracy udało nam się wprowadzić takie frazy jak:
Porównując dane o ruchu do poprzedniego roku – grudzień 2018 – grudzień 2019 udało nam się poprawić liczbę wejść na stronę z organica o 230% a sprzedaż o +415%.