Case studies
Superloko to sklep z artykułami gospodarstwa domowego, produktami dla dzieci i akcesoriami do domu i ogrodu sprzedający towary na rynku niemieckim.
Zobacz jak w 6 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny w domenie .de o ponad 460%.
Branża
Artykuły gospodarstwa domowego
Domena
Niemiecka
Ruch organiczny
Wzrostu ruchu organicznego w 6 miesięcy
Analiza
Sklep Superloko oparty jest o dobrze reagujący pod kątem SEO CMS IAI, jednak w jego podstawowej wersji stawia trochę ograniczeń.
Współpracę rozpoczęliśmy na początku września 2018 roku. W sierpniu, przed rozpoczęciem współpracy, ruch organiczny (dane z SC) wyniósł 64 a strona wyświetliła się 362 razy w wynikach wyszukiwania. Przed nami stał trudny cel zbudowania widoczności sklepu praktycznie od zera.
Szybkie fakty:
- CMS IAI
- Pozycjonowanie na konkurencyjny rynek Niemiecki
- Bardzo konkurencyjna branża
- Brak analityki i danych z poporzednich miesięcy
- Działanie na zasadzie multistore
Podejście
Gdy klientem jest sklep internetowy zazwyczaj proponujemy najlepsze naszym zdaniem podejście, czyli pozycjonowanie szerokie. Nie inaczej było i tym razem. Pozycjonowanie szerokie polega na pozycjonowaniu wielowyrazowych fraz, których jest dużo. Bardziej szczegółowe frazy są wyszukiwane przez użytkowników bliższych zakupu konkretnego produktu.
Po 6 miesiącach współpracy monitorujemy już 232 frazy dla strony.
Proces on-site
Problem 1. Brak narzędzi analitycznych
Już na samym początku problemem był brak wdrożenia narzędzi monitorujących na sronie (Google Analytics, Google Search Console). Aby poprawnie wykonać audyt strony i zaplanować działania, od razu po rozpoczęciu współpracy wdrożyliśmy, zweryfikowaliśmy i skonfigurowaliśmy narzędzia.
Problem 2. Cała strona miała metadane w języku polskim
Właściciel posiada kilka sklepów na różne rynki i działa na zasadzie “multistore”. Dla wszystkich sklepów globalnie zaciągały się automatycznie metadane ze sklepu w języku polskim.
Metadane zaciągane były razem z nazwą polskiej domeny (spokoloko.net) przez co użytkownik był wprowadzany w błąd.
Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania przed optymalizacją:
Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania po optymalizacji:
Dla domeny .de skonfigurowaliśmy globalne ustawienie metadanych, które od tego momentu tworzą się automatycznie, zgodnie ze schematem:
- Dla kategorii:
- Dla produktów:
Przez niepoprawnie wprowadzone metadane fraza brandowa”Superloko” była na 2 miejscu. Po optymalizacji metadanych fraza brandowa weszła na 1. miejsce w wynikach wyszukiwania.
Problem 3. Brak certyfikatów bezpieczeństwa
Na samym początku współpracy strona nie miała wdrożonego certyfikatu bezpieczeństwa SSL, który jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy Google.
Wspieraliśmy klienta przy wdrożeniu oraz doradzaliśmy jak poprawnie wdrożyć SSL na stronę. Po wdrożeniu utworzyliśmy nowe usługi w Google Analytics oraz Google Search Console dla nowych adresów.
Kolejnym certyfikatem, który poleciliśmy wdrożyć był certyfikat Trusted Shop, który szczególnie w Niemczech, ma duży wpływ na budowanie zaufania użytkownika.
Problem 4. Brak treści na stronie
W momencie rozpoczęcia współpracy na stronie nie było w ogóle treści. Wiadomo, Google lubi treści i to najbardziej te, które są unikalne. Dlatego od początku pracujemy nad dodawaniem treści na stronę, jednocześnie pamiętając o odpowiednim sformatowaniu i strukturze strukturze tekstów.
Dodaliśmy tekst na stronę główną oraz na większość kategorii.
Efekt?
Po dodaniu w połowie grudnia tekstu na stronie głównej, fraza „gartengeräte online kaufen” wyraźnie zaczęła się piąć w górę.
Po dodaniu treści na kategorię Stoliki kawowe fraza ta również pnie się w górę:
Problem 5. Brak optymalizacji produktów
Brak optymalizacji produktów był sporym problemem dla budowania widoczności sklepu. Produkty często były źle nazwane, nazwa produktu nie była dopasowana do odpowiedniego słowa kluczowego, często nie miały one w ogóle wolumenu wyszukiwania. Często produkt był nazywany: „rower w kolorze czerwonym” zamiast „czerwony rower”, druga fraza ma zdecydowanie większy wolumen wyszukiwania.
Przykład:
Zmiana nazwy produktu z:
Lauflernrad Kinderfahrrad Chicco Scrambler Ducati
Na:
Chicco Scrambler Ducati Lauflernrad Kinderfahrrad
Automatycznie po zmianie nazwy system IAI zmienił również adres URL produktu. Gdybyśmy pracowali na innym CMSie zmienilibyśmy URL ręcznie.
Problem 6. Słabe wyniki szybkości strony
Wyniki szybkości w oparciu o narzędzie Page Speed Insight były niskie. Aby polepszyć wynik zmniejszyliśmy rozmiary obrazków na stronie.
Efekt? Zobaczcie sami!
Wyniki przed optymalizacją:
Wyniki po optymalizacji:
Off-site
Najlepsze rezultaty pozycjonowania można osiągnąć tylko jeśli połączy się działania na stronie z tymi poza nią, czyli linkowaniem. Dolinkowanie strony w odpowiednio dobranych tematycznie i według autorytetu stronach wzmacnia poszczególne podstrony sklepu Superloko.
Od początku współpracy dbamy o regularny przyrost linków prowadzących do domeny:
Wzrost ilości jakościowych linków przyczynia się do stopniowego wzrostu autorytetu strony:
Analiza z narzędzia Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:
Analiza z narzędzia Ahrefs po 6 miesiącach współpracy:
Wyniki
- 462% wzrostu ruchu organicznego po 6 miesiącach współpracy:
- 313% wzrostu wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy:
- Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania w google.de
Pozycjonowanie na rynku niemieckim zawsze wiąże się z dużymi wyzwaniami. Po pierwsze Niemcy nie ufają produktom z innych krajów niż swój własny, po drugie nie ufają sklepom, które nie mają opinii ani certyfikatów. Budowanie zaufania do witryny to więc podstawa strategii SEO na rynku DE. W Superloko dodatkowo wyzwaniem był dobór odpowiednich słów do pozycjonowania produktów, duża konkurencyjność z ebay i amazonem.
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Daniken.com.pl
W 3 miesiące wygenerowaliśmy 160% wzrostu ruchu organicznego dla e-sklepu ze sprzętem do sztuk walki. Zobacz, jak pomógł w tym dobrze zaplanowany proces On-Site SEO!
Zobacz case studySoLovelyBox.de
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim.
Zobacz case studyFarettiShoes.co.uk
Zobacz, jak w 6 miesięcy zbudowaliśmy miesięczny ruch na poziomie 700 wejść (od zera!) na rynku brytyjskim i przekonaj się, że techniczne SEO ma sens!
Zobacz case study