Case studies

Case study - Superloko

Superloko to sklep z artykułami gospodarstwa domowego, produktami dla dzieci i akcesoriami do domu i ogrodu sprzedający towary na rynku niemieckim.

Zobacz jak w 6 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny w domenie .de o ponad 460%.

Cel

Zbudowanie super widoczności i ruchu organicznego na sklepie internetowym

Analiza

Sklep Superloko oparty jest o dobrze reagujący pod kątem SEO CMS IAI, jednak w jego podstawowej wersji stawia trochę ograniczeń.

Współpracę rozpoczęliśmy na początku września 2018 roku. W sierpniu, przed rozpoczęciem współpracy, ruch organiczny (dane z SC) wyniósł 64 a strona wyświetliła się 362 razy w wynikach wyszukiwania. Przed nami stał trudny cel zbudowania widoczności sklepu praktycznie od zera.

Szybkie fakty:

  • CMS IAI
  • Pozycjonowanie na konkurencyjny rynek Niemiecki
  • Bardzo konkurencyjna branża
  • Brak analityki i danych z poporzednich miesięcy
  • Działanie na zasadzie multistore

Podejście

Gdy klientem jest sklep internetowy zazwyczaj proponujemy najlepsze naszym zdaniem podejście, czyli pozycjonowanie szerokie. Nie inaczej było i tym razem. Pozycjonowanie szerokie polega na pozycjonowaniu wielowyrazowych fraz, których jest dużo. Bardziej szczegółowe frazy są wyszukiwane przez użytkowników bliższych zakupu konkretnego produktu.

Po 6 miesiącach współpracy monitorujemy już 232 frazy dla strony.

Proces on-site

Problem 1. Brak narzędzi analitycznych

Już na samym początku problemem był brak wdrożenia narzędzi monitorujących na sronie (Google Analytics, Google Search Console). Aby poprawnie wykonać audyt strony i zaplanować działania, od razu po rozpoczęciu współpracy wdrożyliśmy, zweryfikowaliśmy i skonfigurowaliśmy narzędzia.

Problem 2. Cała strona miała metadane w języku polskim

Właściciel posiada kilka sklepów na różne rynki i działa na zasadzie “multistore”. Dla wszystkich sklepów globalnie zaciągały się automatycznie metadane ze sklepu w języku polskim.

Metadane zaciągane były razem z nazwą polskiej domeny (spokoloko.net) przez co użytkownik był wprowadzany w błąd.

SERP - główna strona Superloko przed optymalizacją

Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania przed optymalizacją:
Wygląd superloko w serpach

Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania po optymalizacji:

Superloko wygląd w SERPach po optymalizacji

Dla domeny .de skonfigurowaliśmy globalne ustawienie metadanych, które od tego momentu tworzą się automatycznie, zgodnie ze schematem:

  • Dla kategorii:
    Metadane superloko dla kategorii
  • Dla produktów:
    Metadane dla produktów - Superloko

Przez niepoprawnie wprowadzone metadane fraza brandowa”Superloko” była na 2 miejscu. Po optymalizacji metadanych fraza brandowa weszła na 1. miejsce w wynikach wyszukiwania.

Fraza brandowa Superloko

Problem 3. Brak certyfikatów bezpieczeństwa

Na samym początku współpracy strona nie miała wdrożonego certyfikatu bezpieczeństwa SSL, który jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy Google.

Wspieraliśmy klienta przy wdrożeniu oraz doradzaliśmy jak poprawnie wdrożyć SSL na stronę. Po wdrożeniu utworzyliśmy nowe usługi w Google Analytics oraz Google Search Console dla nowych adresów.

Kolejnym certyfikatem, który poleciliśmy wdrożyć był certyfikat Trusted Shop, który szczególnie w Niemczech, ma duży wpływ na budowanie zaufania użytkownika.

Certyfikat Trusted Shop

Problem 4. Brak treści na stronie

W momencie rozpoczęcia współpracy na stronie nie było w ogóle treści. Wiadomo, Google lubi treści i to najbardziej te, które są unikalne. Dlatego od początku pracujemy nad dodawaniem treści na stronę, jednocześnie pamiętając o odpowiednim sformatowaniu i strukturze strukturze tekstów.

Dodaliśmy tekst na stronę główną oraz na większość kategorii.

Efekt?

Po dodaniu w połowie grudnia tekstu na stronie głównej, fraza „gartengeräte online kaufen” wyraźnie zaczęła się piąć w górę.

Fraza na główną stronę superloko

Po dodaniu treści na kategorię Stoliki kawowe fraza ta również pnie się w górę:

Fraza stoliki kawowe

Problem 5. Brak optymalizacji produktów

Brak optymalizacji produktów był sporym problemem dla budowania widoczności sklepu. Produkty często były źle nazwane, nazwa produktu nie była dopasowana do odpowiedniego słowa kluczowego, często nie miały one w ogóle wolumenu wyszukiwania. Często produkt był nazywany: „rower w kolorze czerwonym” zamiast „czerwony rower”, druga fraza ma zdecydowanie większy wolumen wyszukiwania.

Przykład:

Zmiana nazwy produktu z:
Lauflernrad Kinderfahrrad Chicco Scrambler Ducati

Na:
Chicco Scrambler Ducati Lauflernrad Kinderfahrrad

Automatycznie po zmianie nazwy system IAI zmienił również adres URL produktu. Gdybyśmy pracowali na innym CMSie zmienilibyśmy URL ręcznie.

Fraza wzrosty rowerek

Pokazanie zmiany URl na produkcie

Problem 6. Słabe wyniki szybkości strony

Wyniki szybkości w oparciu o narzędzie Page Speed Insight były niskie. Aby polepszyć wynik zmniejszyliśmy rozmiary obrazków na stronie.

Efekt? Zobaczcie sami!

Wyniki przed optymalizacją:

Wynik Page Speed insight

Page Speed Insight - wynik przed optymalizacją

Wyniki po optymalizacji:

Page Speed insight - po optymalizacji Page Speed Insights - po optymalizacji

Off-site

Najlepsze rezultaty pozycjonowania można osiągnąć tylko jeśli połączy się działania na stronie z tymi poza nią, czyli linkowaniem. Dolinkowanie strony w odpowiednio dobranych tematycznie i według autorytetu stronach wzmacnia poszczególne podstrony sklepu Superloko.

Od początku współpracy dbamy o regularny przyrost linków prowadzących do domeny:

Przyrost linków - moz

Przyrost linków - ahrefs

Wzrost ilości jakościowych linków przyczynia się do stopniowego wzrostu autorytetu strony:

Page authority superloko

Analiza z narzędzia Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:

Narzędzie ahrefs - superloko przed rozpoczęciem współpracy

Analiza z narzędzia Ahrefs po 6 miesiącach współpracy:

Narzędzie ahrefs po 6 miesiącach współpracy - superloko

Wyniki

  • 462% wzrostu ruchu organicznego po 6 miesiącach współpracy:
    Wzrost ruchu organicznego
  • 313% wzrostu wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy:
    Wzrost wyswietleń
  • Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania w google.de
    Wzrost widoczności

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.