.animate-view{opacity: 1 !important;}
seo case study superloko

+460% wzrostu ruchu organicznego w
6 miesięcy

eCommerce SEO

Cel klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Superloko to sklep internetowy sprzedający artykuły gospodarstwa domowego, produkty dla dzieci oraz artykuły ogrodnicze. Po zdobyciu doświadczenia na polskim rynku, klient uruchomił kolejny sklep internetowy przeznaczony dla niemieckich klientów. We wrześniu, zanim zastosowaliśmy naszą strategię SEO, ruch organiczny na superloko.de wynosił 64. Liczba wyświetleń wynosiła 362.

SEO Team

Pozycjonowanie na rynku niemieckim zawsze wiąże się z dużymi wyzwaniami. Po pierwsze Niemcy nie ufają produktom z innych krajów niż swój własny, po drugie nie ufają sklepom, które nie mają opinii ani certyfikatów. Budowanie zaufania do witryny to więc podstawa strategii SEO na rynku DE. W Superloko dodatkowo wyzwaniem był dobór odpowiednich słów do pozycjonowania produktów, duża konkurencyjność z ebay i amazonem.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Konfiguracja narzędzi analitycznych

Zanim zakasaliśmy rękawy i zabraliśmy się do pracy, musieliśmy zorientować się, które elementy strony klienta wymagają poprawy. W tym celu musieliśmy zintegrować podstawowe narzędzia analityczne ze stroną superloko.iai-shop.com.

Dlaczego
to ważne

Narzędzia analityczne – np. Google Search Console i Google Analytics – dostarczają raportów i rozwiązań, które ułatwiają mierzenie wydajności strony internetowej i śledzenie różnych metryk, takich jak ruch. Bez danych zebranych przez narzędzia analityczne nie da się zidentyfikować problemów, ani podjąć właściwych decyzji strategicznych.

Już na samym początku problemem był brak wdrożenia narzędzi monitorujących na sronie (Google Analytics, Google Search Console). Aby poprawnie wykonać audyt strony i zaplanować działania, od razu po rozpoczęciu współpracy wdrożyliśmy, zweryfikowaliśmy i skonfigurowaliśmy narzędzia.

Naprawienie meta opisów

Gdy narzędzia analityczne zbierały informacje o wydajności Superloko, mogliśmy popracować nad meta opisami. Wyraźnie wymagały one przeredagowania, ponieważ nie były zoptymalizowane pod kątem rynku niemieckiego.

Dlaczego
to ważne

Meta opisy to jeden z elementów wpływających na wyniki wyszukiwania. Pojawiają się one pod nagłówkiem i służą do opisania treści lub głównego tematu strony. Jeśli są napisane w przekonujący sposób, meta opis może zachęcić wyszukiwacza do odwiedzenia strony, zwiększając tym samym współczynnik klikalności.

Właściciel posiada kilka sklepów na różne rynki i działa na zasadzie “multistore”. Dla wszystkich sklepów globalnie zaciągały się automatycznie metadane ze sklepu w języku polskim.

Metadane zaciągane były razem z nazwą polskiej domeny (spokoloko.net) przez co użytkownik był wprowadzany w błąd.

superloko strona główna widok w serp

Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania przed optymalizacją:

superloko wygląd w wynikach wyszukiwania przed optymalizacją

Wygląd domeny w wynikach wyszukiwania po optymalizacji:

superloko wygląd w wynikach wyszukiwania po optymalizacji

Dla domeny .de skonfigurowaliśmy globalne ustawienie metadanych, które od tego momentu tworzą się automatycznie, zgodnie ze schematem:

  • Dla kategorii:

superloko metadane dla kategorii

  • Dla produktów:

superloko metadane dla produktów

Przez niepoprawnie wprowadzone metadane fraza brandowa”Superloko” była na 2 miejscu. Po optymalizacji metadanych fraza brandowa weszła na 1. miejsce w wynikach wyszukiwania.

superloko fraza brandowa

Wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa SSL

Następnie przyszedł czas na dodanie Secure Sockets Layer – jednego z cyfrowych certyfikatów, który umożliwia użytkownikom szyfrowane połączenie i potwierdza autentyczność strony internetowej.

Dlaczego
to ważne

W dzisiejszych czasach certyfikaty SSL są uznawane za standard w sieci. Dzięki nim dane są zabezpieczone, a cyberprzestępcy nie mogą tworzyć fałszywych stron internetowych, które miałyby udawać te prawdziwe. Dodatkowo, certyfikaty SSL budują zaufanie użytkownika. Przede wszystkim jednak wpływają na rankingi stron w Google.

Na samym początku współpracy strona nie miała wdrożonego certyfikatu bezpieczeństwa SSL, który jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy Google.

Wspieraliśmy klienta przy wdrożeniu oraz doradzaliśmy jak poprawnie wdrożyć SSL na stronę. Po wdrożeniu utworzyliśmy nowe usługi w Google Analytics oraz Google Search Console dla nowych adresów.

Kolejnym certyfikatem, który poleciliśmy wdrożyć był certyfikat Trusted Shop, który szczególnie w Niemczech, ma duży wpływ na budowanie zaufania użytkownika.

certfikat trusted shop

Stworzenie większej ilości treści na stronę

Później mogliśmy się skupić na treści na stronie, a raczej jej braku.

Dlaczego
to ważne

Wartościowa i bogata w słowa kluczowe treść poprawia wyniki strony w SERP. Bez niej nie ma szans na przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ani na utrzymanie ich zaangażowania.

W momencie rozpoczęcia współpracy na stronie nie było w ogóle treści. Wiadomo, Google lubi treści i to najbardziej te, które są unikalne. Dlatego od początku pracujemy nad dodawaniem treści na stronę, jednocześnie pamiętając o odpowiednim sformatowaniu i strukturze strukturze tekstów.

Dodaliśmy tekst na stronę główną oraz na większość kategorii.

Efekt?

Po dodaniu w połowie grudnia tekstu na stronie głównej, fraza „gartengeräte online kaufen” wyraźnie zaczęła się piąć w górę.

wkres ważnej frazy po dodaniu treści na stronie głównej

Po dodaniu treści na kategorię Stoliki kawowe fraza ta również pnie się w górę:

wykres po dodaniu treści na kategorię stoliki kawowe

Stworzenie opisów produktów
przyjaznych dla SEO

Mając więcej tekstów opublikowanych na stronie, mogliśmy skupić się na tym, jak produkty sprzedawane w sklepie były prezentowane klientom i oczywiście robotom Google.

Dlaczego
to ważne

Optymalizacja opisów produktów dla wyszukiwarek jest ważnym elementem całej strategii SEO dla ecommerce. Dobrze napisane opisy produktów pomagają uzyskać wyższą pozycję strony w wyszukiwarkach i wygenerować większy ruch organiczny.

Brak optymalizacji produktów był sporym problemem dla budowania widoczności sklepu. Produkty często były źle nazwane, nazwa produktu nie była dopasowana do odpowiedniego słowa kluczowego, często nie miały one w ogóle wolumenu wyszukiwania. Często produkt był nazywany: „rower w kolorze czerwonym” zamiast „czerwony rower”, druga fraza ma zdecydowanie większy wolumen wyszukiwania.

Przykład:

Zmiana nazwy produktu z:
Lauflernrad Kinderfahrrad Chicco Scrambler Ducati

Na:
Chicco Scrambler Ducati Lauflernrad Kinderfahrrad

Automatycznie po zmianie nazwy system IdoSell zmienił również adres URL produktu. Gdybyśmy pracowali na innym CMSie zmienilibyśmy URL ręcznie.

wykres frazy rowerek

zmiana url produkt rowerek

Poprawienie szybkości ładowania strony

Nasz audyt wykazał, że strona klienta potrzebowała trochę za dużo czasu, aby poprawnie wyświetlić się na ekranie. Dlatego bezwzględnie musieliśmy przyspieszyć proces ładowania.

Dlaczego
to ważne

Szybkość ładowania to kolejny kluczowy czynnik, który wpływa na ranking strony. Wpływa również na satysfakcję użytkownika.

Wyniki szybkości w oparciu o narzędzie Page Speed Insight były niskie. Aby polepszyć wynik zmniejszyliśmy rozmiary obrazków na stronie.

Efekt? Zobaczcie sami!

Wyniki przed optymalizacją:

szybkość ładowania strony na komórkach przed optymalizacją

szybkość ładowania strony na komputerach przed optymalizacją

Wyniki po optymalizacji:

szybkość ładowania strony na komputerach po optymalizacji

szybkość ładowania strony na komórkach po optymalizacji

Proces Off-Site

Najlepsze rezultaty pozycjonowania można osiągnąć tylko jeśli połączy się działania na stronie z tymi poza nią, czyli linkowaniem. Dolinkowanie strony w odpowiednio dobranych tematycznie i według autorytetu stronach wzmacnia poszczególne podstrony sklepu Superloko.

Od początku współpracy dbamy o regularny przyrost linków prowadzących do domeny:

superloko wykres przyrost linków

superloko wykres przyrost linków ahrefs

Wzrost ilości jakościowych linków przyczynia się do stopniowego wzrostu autorytetu strony:

ahrefs wykres wzrostu autorytetu strony

Analiza z narzędzia Ahrefs przed rozpoczęciem współpracy:

wyniki strony w ahrefs przed optymalizacją

Analiza z narzędzia Ahrefs po 6 miesiącach współpracy:

wyniki strony w ahrefs po optymalizacji

Wyniki

  • 462% wzrostu ruchu organicznego po 6 miesiącach współpracy:

wykres wzrost ruchu organicznego

  • 313% wzrostu wyświetleń w wynikach wyszukiwania po 6 miesiącach współpracy:

wykres wzrostu wyświetleń

  • Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania w google.de

wzrost widoczności superloko

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM