Case studies
Netcube to sklep internetowy z układankami, łamigłówkami logicznymi i kostkami dla speedcuberów oraz z akcesoriami do profesjonalnego speedcubingu.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na zupełnie nowej stronie, która już po pierwszym miesiącu współpracy generowała zyski z ruchu organicznego.
Branża
Hobby - speedcubing
Domena
Polska
Ruch organiczny
Wzrostu w okresie listopad-grudzień 2018, porównując z okresem listopad - grudzień 2017
Przychód organiczny
wzrostu w każdym miesiącu w 2018 roku, porównując z 2017
Analiza
Współpracę z Netcube rozpoczęliśmy 23.11.2017 roku. Strona była nowa, a ruch organiczny w listopadzie 2017 roku wyniósł 113. Wszystkie parametry strony były na niskim poziomie – autorytet strony jak i domeny wynosiły 1, ranking MOZa wynosił 0. Zaczynaliśmy od zera i musieliśmy jakoś poukładać tę układankę.
Poszło nam całkiem nieźle – w drugim miesiącu ruch organiczny wyniósł już ponad 700 sesji, a strona już generowała przychody. Jak to się stało? O tym dalej. Na początek kilka faktów o samej stronie.
Szybkie fakty:
- Strona oparta o CMS Shoper
- Nowa strona, bez historii
- Niskie parametry domeny
- Niszowe produkty
- Konkurencja, która jest znana i ma duży autorytet w Google oraz wśród odbiorców
- Sezonowość branży
- Niski budżet
Podejście
Tak jak w kostce rubika są 43 triliony sposobów na jej ułożenie, tak istnieje wiele sposobów na wyszukanie danej strony w Google. Może nie będą to triliony, ale setki na pewno. Każda strona, ba, każda podstrona, może być znaleziona w wyszukiwarce za pomocą dziesiątek słów kluczowych dlatego postanowiliśmy się nie ograniczać i pozycjonować stronę Netcube na dużą ilość bardziej szczegółowych słów kluczowych, czyli przyjęliśmy model pozycjonowania szerokiego.
Proces on-site
Zaczęliśmy standardowo od przeprowadzenia obszernego audytu strony, który wskazał jej mocne i słabe strony i wyznaczył najważniejsze elementy do optymalizacji. Już podczas robienia analizy wprowadzaliśmy pierwsze zmiany.
Audyt pokazał też, że Google Analytics nie był poprawnie skonfigurowany – kod był wprawdzie wdrożony na stronę ale nie zbierał danych. Wdrożyliśmy go poprawnie a w późniejszym czasie skonfigurowaliśmy też zliczanie konwersji.
Problem 1. Tylko strona główna była zindeksowana w Google
Strona Netcube była nową stroną, uruchomioną kilka dni przed rozpoczęciem współpracy. Największym problemem było nie wyświetlanie się na frazę brandową. Dodaliśmy poprawna mapę witryny do Search Console oraz zindeksowaliśmy ją w Konsoli.
Problem indeksacji dotyczył też indeksowania się elementów, które nie powinny się indeksować (wyniki sortowania, paginacja). Zablokowaliśmy te strony w pliku robots.txt.
Efekt:
Większość stron zindekswała się 11 grudnia, wówczas w indeksie były 552 strony:
Frazy szybko zaczęły się piąć w górę. Również fraza brandowa wybiła się szybko do TOP 1:
Problem 2. Zła optymalizacja tytułów i meta opisów
Tytuły i meta opisy podstron ustawiały się według standardowej konfiguracji Shopera, która nie jest zbyt przyjazna SEO. Wprowadziliśmy globalne ustawienie tytułów, oparte na schemacie, który dodaje słowo “Kostki” do nazw kategorii oraz słowo “kostka logiczna” do nazw produktów. Meta description (których w większości nie było na stronie lub były kopią tytułu) również skonfigurowaliśmy globalnie według schematów:
Dla produktów:
Dla kategorii:
Problem 3. Nieprzyjazne URLe
Adresy URL generowały się automatycznie i miały standardową Shoperową strukturę, niekoniecznie dobrą dla SEO. Ręcznie zmieniliśmy konfigurację URLi.
Przykłady zmian:
Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/QiYi-MoFangGe-Megaminx-QiHeng-S-sculpture-color/278
Po:
https://netcube.com.pl/qiyi-mofangge-megaminx-qiheng-s-sculpture-color
Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/YuXin-Little-Magic-Pyraminx-black/614
Po:
https://netcube.com.pl/yuxin-little-magic-pyraminx-black
Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/YuXin-Little-Magic-Skewb-color/670
Po:
https://netcube.com.pl/yuxin-little-magic-skewb-color
Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/MoYu-MoFangJiaoShi-MF4-4x4x4-black/643
Po:
https://netcube.com.pl/moyu-mofangjiaoshi-mf4-4x4x4-black
Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/MoYu-MoFangJiaoShi-zestaw-kostek-2×2-3×3-color/627
Po:
https://netcube.com.pl/moyu-mofangjiaoshi-zestaw-kostek-2×2-3×3-color
Problem 4. Brak nagłówków H2 na stronie
Na stronie nie było w ogóle nagłówków H2. Jedynymi nagłówkami były H1, które były nazwą produktu. Dodaliśmy globalne ustawienie, które generuje automatycznie nagłówki w opisach produktów według schematu:
Jeśli zabraknie opisu kostki, wtedy nagłówek nie jest generowany.
Problem 5. Dużo niedostępnych produktów
Z tym wyzwaniem wiąże się nasze podejście do pozycjonowania Netcube. Ponieważ sklep często sprzedaje nowe produkty, które są dostępne przez krótki czas musieliśmy szybko je wypozycjonować.
Dzięki optymalizacjom globalnym nowe kostki, które pojawiały się w sklepie, od razu “wskakiwały” do top20. Następnie pracowaliśmy nad tym aby podnieść je do top10, top6..
Oprócz tego skupiliśmy się na frazach producentów oraz popularnych kostkach, które zawsze się sprzedają.
Efekt wzrostu pozycji przykładowych fraz:
Problem 6 – Brak oznaczenia zdjęcia produktu w schemie
Brak oznaczenia zdjęcia produktu w schemie powodował, że na urządzeniach mobilnych nie wyświetlała się miniaturka zdjęcia.
Wdrożyliśmy ręcznie schemę, dzięki czemu zdjęcia pojawiają się w wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych.
Efekt:
Wzrost średniego CTR na urządzeniach mobilnych:
Problem 7. Brak lub zła struktura tekstów alternatywnych
Zdjęcia na stronie nie posiadały opisów alternatywnych. Stopniowo, ręcznie wprowadzaliśmy opisy alternatywne do zdjęć.
Efekt:
Wzrost ilości wyświetleń w wynikach wyszukiwania grafiki:
Proces off-site
Od samego początku prowadziliśmy również proces off-site, czyli dolikowanie fraz. Stopniowo budowaliśmy profil linków, linkując z mocnych domen.
Przyrost linkujących domen i stron:
Domain Authority i Page Authority na początku współpracy wynosiły 0. W tym momencie ( po 1,5 roku współpracy), w rankingu MOZa, wynoszą one:
Wyniki
- Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania:
- 280% wzrostu ruchu organicznego rok do roku, porównując 2 miesiące, w których jest największa sprzedaż (przed świętami Bożego Narodzenia)
- Średnio 300% wzrostu przychodu z ruchu organicznego, porównując poszczególne miesiące z miesiącami rok wcześniej
- Ponieważ branża jest sezonowa, porównamy te same okresy w 2 kolejnych latach. Wzrost ruchu w tych okresach wynosi ponad 100%
Z Netcube współpracę rozpoczęliśmy w bardzo specyficznym okresie – zaraz przed świętami Bożego Narodzenia. Klient sprzedawał już na Allegro, ale sklep internetowy był świeży – ani jedna strona nie znajdowała się w indeksie. Po dwóch dniach dostałam telefon „Pani Mileno, gdzie są wyniki” – nie była to łatwa rozmowa. Pomimo tego, że zawsze na początku wykonujemy audyt, postanowiłam zrobić coś innego, wiedząc, że branża jest dość wąska i szybkie działania mają szansę na sukces. W pierwszym tygodniu współpracy wprowadziłam wiele optymalizacji na stronę, które przełożyły się na… sukces sprzedażowy w pierwszym miesiącu współpracy 🙂
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Epstryk.pl
Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!
Zobacz case studyPromees.pl
Sklep prawie niewidoczny w wyszukiwarkach? Zobacz, jak dzięki optymalizacji strony z wykorzystaniem fraz długiego ogona ruch organiczny wzrósł o 77% w 9 miesięcy oraz poprawiła się widoczność strony!
Zobacz case studyKlinikaZakrzewscy.pl
Migracja strony i optymalizacja nowej domeny - zobacz, jak przy pomocy dobrze prowadzonego procesu zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 500%
Zobacz case study