.animate-view{opacity: 1 !important;}
netcube-case study

+820% wzrostu ruchu organicznego

eCommerce SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

NetCube to sklep internetowy oferujący puzzle, gry logiczne, kostki oraz profesjonalne akcesoria do speedcubingu. Pomimo sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem platformy e-commerce (Allegro), klient otworzył również sklep internetowy. W momencie, gdy się do nas zgłosili (listopad 2017), ruch organiczny na netcube.com.pl wynosił 113.

2.

Zwiększenie sprzedaży

Klient poprosił nas również o pomoc w sprzedaży większej ilości swoich kostek. Oznaczało to, że oprócz zwiększenia widoczności strony NetCube, musieliśmy poprawić autorytet strony jak i domeny, które wynosiły odpowiednio 1 i 0. Pomimo, że przedmioty sprzedawane przez klienta są nieco niszowe, konkurencja słów kluczowych była dość wysoka. Wymagało to od nas przyjęcia dobrej strategii, aby wyprzedzić rywali NetCube.

SEO Team

Kiedy firma NetCube trafiła do nas, ich strona była zupełnie nowa, dlatego wymagała optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Mimo, że audyt trwa zazwyczaj miesiąc, postanowiłem działać szybko. Dlaczego zrobiłam wyjątek? Ponieważ był to grudzień – wysoki sezon dla NetCube. W pierwszym tygodniu wprowadziłam kilka istotnych zmian na stronie, które szybko przełożyły się na duży sukces – wzrost sprzedaży.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Skłonienie Google do zaindeksowania całej witryny

Aby poprawić wyniki NetCube w wyszukiwarkach musieliśmy naprawić kilka kluczowych elementów. Jednym z nich było indeksowanie, ponieważ tylko strona główna była zaindeksowana.

Dlaczego
to ważne

Każdy element – tekst, obrazek, strona – musi zostać scrowlowany przez roboty Google i umieszczony w indeksie. Bez tego nie ma możliwości, aby strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Nie ma też szans na wyświetlenie na wysokich pozycjach. Mówiąc wprost, indeksowanie jest zdecydowanie jedną z najbardziej krytycznych części SEO.

Strona Netcube była nową stroną, uruchomioną kilka dni przed rozpoczęciem współpracy. Największym problemem było nie wyświetlanie się na frazę brandową. Dodaliśmy poprawna mapę witryny do Search Console oraz zindeksowaliśmy ją w Konsoli.

Problem indeksacji dotyczył też indeksowania się elementów, które nie powinny się indeksować (wyniki sortowania, paginacja). Zablokowaliśmy te strony w pliku robots.txt.

netcube plik robots.txt

plik robots.txt netcube

Efekt:

Większość stron zindekswała się 11 grudnia, wówczas w indeksie były 552 strony:

netcube zaindeksowane strony

Frazy szybko zaczęły się piąć w górę. Również fraza brandowa wybiła się szybko do TOP 1:

netcube pozycja frazy brandowej

Poprawienie tytułów i meta opisów

Mając zaindeksowaną stronę, mogliśmy skupić się na przeredagowaniu meta opisów i tytułów w celu zwiększenia współczynnika klikalności. Niezoptymalizowane meta opisy i tytuły są mało atrakcyjne dla wyszukiwarek.

Dlaczego
to ważne

Tytuły i meta opisy są zazwyczaj pierwszymi dwoma elementami, na które natrafiają osoby szukające danego produktu lub usługi w sieci. Oba muszą być atrakcyjne i wyczerpujące, aby przyciągnąć użytkownika i skłonić go do kliknięcia w wynik wyszukiwania.

Tytuły i meta opisy podstron ustawiały się według standardowej konfiguracji Shopera, która nie jest zbyt przyjazna SEO. Wprowadziliśmy globalne ustawienie tytułów, oparte na schemacie, który dodaje słowo “Kostki” do nazw kategorii oraz słowo “kostka logiczna” do nazw produktów. Meta description (których w większości nie było na stronie lub były kopią tytułu) również skonfigurowaliśmy globalnie według schematów:

Dla produktów:

netcube meta opis

Dla kategorii:

netcube opis meta

Zmodyfikowanie URLi

Kolejną rzeczą, którą musieliśmy się zająć była struktura adresów URL. Aby pomóc NetCube w osiągnięciu wyższej pozycji w rankingu, musieliśmy wprowadzić pewne modyfikacje, aby adresy URL były bardziej przyjazne dla SEO.

Dlaczego
to ważne

Struktura adresów URL powinna być czytelna dla użytkowników i robotów. Można to zrobić poprzez wstawienie słów kluczowych oraz usunięcie z ciągu nieznaczących liczb i innych nieistotnych znaków.

Adresy URL generowały się automatycznie i miały standardową Shoperową strukturę, niekoniecznie dobrą dla SEO. Ręcznie zmieniliśmy konfigurację URLi.

Przykłady zmian:

Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/QiYi-MoFangGe-Megaminx-QiHeng-S-sculpture-color/278
Po:
https://netcube.com.pl/qiyi-mofangge-megaminx-qiheng-s-sculpture-color

Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/YuXin-Little-Magic-Pyraminx-black/614
Po:
https://netcube.com.pl/yuxin-little-magic-pyraminx-black

Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/YuXin-Little-Magic-Skewb-color/670
Po:
https://netcube.com.pl/yuxin-little-magic-skewb-color

Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/MoYu-MoFangJiaoShi-MF4-4x4x4-black/643
Po:
https://netcube.com.pl/moyu-mofangjiaoshi-mf4-4x4x4-black

Przed:
https://netcube.com.pl/pl/p/MoYu-MoFangJiaoShi-zestaw-kostek-2×2-3×3-color/627
Po:
https://netcube.com.pl/moyu-mofangjiaoshi-zestaw-kostek-2×2-3×3-color

Dodanie nagłówków H2

Po uporaniu się z meta opisami i tytułami, oraz adresami URL, przystąpiliśmy do tworzenia hierarchii nagłówków. W tym celu dodaliśmy do strony nagłówki H2.

Dlaczego
to ważne

Zawsze, gdy na stronie ma być wprowadzony podtemat, powinien być on oznaczony symbolem H2. Razem z H1, nagłówek drugiego poziomu sprawia, że treść strony jest bardziej zorganizowana i łatwiejsza do zrozumienia. Kiedy struktura nagłówków jest przejrzysta, jest bardziej prawdopodobne, że roboty indeksujące zrozumieją temat strony i odpowiednio ją ocenią.

Na stronie nie było w ogóle nagłówków H2. Jedynymi nagłówkami były H1, które były nazwą produktu. Dodaliśmy globalne ustawienie, które generuje automatycznie nagłówki w opisach produktów według schematu:

case study wprowadzenie nagłówków

Jeśli zabraknie opisu kostki, wtedy nagłówek nie jest generowany.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach dla produktów dostępnych tylko tymczasowo

To było najbardziej podchwytliwe ze wszystkich działań, które podjęliśmy, aby NetCube znalazł się na szczycie wyników wyszukiwania.

Dlaczego
to ważne

Poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarce mogliśmy zoptymalizować poszczególne strony produktowe, aby osiągnąć wyższe wyniki w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych.

Z tym wyzwaniem wiąże się nasze podejście do pozycjonowania Netcube. Ponieważ sklep często sprzedaje nowe produkty, które są dostępne przez krótki czas musieliśmy szybko je wypozycjonować.

Dzięki optymalizacjom globalnym nowe kostki, które pojawiały się w sklepie, od razu “wskakiwały” do top20. Następnie pracowaliśmy nad tym aby podnieść je do top10, top6..

Oprócz tego skupiliśmy się na frazach producentów oraz popularnych kostkach, które zawsze się sprzedają.

Efekt wzrostu pozycji przykładowych fraz:

netcube wzrost pozycji frazy 1

netcube wzrost pozycji frazy 2
netcube wzrost pozycji frazy 3
netcube wzrost pozycji frazy 4

Dodawanie znaczników obrazu do danych strukturalnych

Kolejna rzecz, którą zrobiliśmy, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do sklepu internetowego NetCube to sprawienie, że zdjęcia produktów pojawiają się jako element wyników wyszukiwania.

Dlaczego
to ważne

Informacje dodane do danych strukturalnych są pomocne dla Google, ponieważ wykorzystuje je do tworzenia rozszerzonych wyników. Te z kolei są bardziej atrakcyjne i angażujące dla użytkowników, co zwiększa współczynnik klikalności.

Brak oznaczenia zdjęcia produktu w schemie powodował, że na urządzeniach mobilnych nie wyświetlała się miniaturka zdjęcia.

Wdrożyliśmy ręcznie schemę, dzięki czemu zdjęcia pojawiają się w wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych.

netcube zdjecie mobilne

Efekt:

Wzrost średniego CTR na urządzeniach mobilnych:

wykres ctr na urządzenia mobilne

Wprowadzenie opisów alternatywnych do zdjęć produktów

Ostatnią rzeczą, którą należało się zająć, były teksty alternatywne dla zdjęć publikowanych na stronie NetCube

Dlaczego
to ważne

Ustawienie tekstu alternatywnego dla obrazów jest kluczowe dla poprawy rankingu strony. Ponieważ roboty Google nie są dobre w czytaniu obrazów, trzeba im powiedzieć, co dany obrazek przedstawia – do tego właśnie służą teksty alt. Ten element jest również ważny dla użytkowników, ponieważ jest wyświetlany za każdym razem, gdy obraz nie może być załadowany na stronie.

Zdjęcia na stronie nie posiadały opisów alternatywnych. Stopniowo, ręcznie wprowadzaliśmy opisy alternatywne do zdjęć.

opis alternatywny netcube

Efekt:

Wzrost ilości wyświetleń w wynikach wyszukiwania grafiki:

wykres wyświetleń w wynikach wyszukiwania grafiki

Proces Off-Site

Od samego początku prowadziliśmy również proces off-site, czyli dolikowanie fraz. Stopniowo budowaliśmy profil linków, linkując z mocnych domen.

Przyrost linkujących domen i stron:

przyrost ilości linków ahrefs

Domain Authority i Page Authority na początku współpracy wynosiły 0. W tym momencie ( po 1,5 roku współpracy), w rankingu MOZa, wynoszą one:

netcube autorytet domeny moz

Wyniki

  • Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania:

wykres wzrost widoczności netcube

  • 280% wzrostu ruchu organicznego rok do roku, porównując 2 miesiące, w których jest największa sprzedaż (przed świętami Bożego Narodzenia)

wykres wzrost ruchu organicznego netcube

  • Średnio 300% wzrostu przychodu z ruchu organicznego, porównując poszczególne miesiące z miesiącami rok wcześniej
  • Ponieważ branża jest sezonowa, porównamy te same okresy w 2 kolejnych latach. Wzrost ruchu w tych okresach wynosi ponad 100%

wzrost ruchu organicznego netcube

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM