Netcube to sklep internetowy z układankami, łamigłówkami logicznymi i kostkami dla speedcuberów oraz z akcesoriami do profesjonalnego speedcubingu.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na zupełnie nowej stronie, która już po pierwszym miesiącu współpracy generowała zyski z ruchu organicznego.
Branża
Hobby - speedcubing
Domena
PL
Polska
Ruch organiczny
+280%
Wzrostu w okresie listopad-grudzień 2018, porównując z okresem listopad - grudzień 2017
Przychód organiczny
+300%
wzrostu w każdym miesiącu w 2018 roku, porównując z 2017
Analiza
Współpracę z Netcube rozpoczęliśmy 23.11.2017 roku. Strona była nowa, a ruch organiczny w listopadzie 2017 roku wyniósł 113. Wszystkie parametry strony były na niskim poziomie – autorytet strony jak i domeny wynosiły 1, ranking MOZa wynosił 0. Zaczynaliśmy od zera i musieliśmy jakoś poukładać tę układankę.
Poszło nam całkiem nieźle – w drugim miesiącu ruch organiczny wyniósł już ponad 700 sesji, a strona już generowała przychody. Jak to się stało? O tym dalej. Na początek kilka faktów o samej stronie.
Szybkie fakty:
Strona oparta o CMS Shoper
Nowa strona, bez historii
Niskie parametry domeny
Niszowe produkty
Konkurencja, która jest znana i ma duży autorytet w Google oraz wśród odbiorców
Sezonowość branży
Niski budżet
Podejście
Tak jak w kostce rubika są 43 triliony sposobów na jej ułożenie, tak istnieje wiele sposobów na wyszukanie danej strony w Google. Może nie będą to triliony, ale setki na pewno. Każda strona, ba, każda podstrona, może być znaleziona w wyszukiwarce za pomocą dziesiątek słów kluczowych dlatego postanowiliśmy się nie ograniczać i pozycjonować stronę Netcube na dużą ilość bardziej szczegółowych słów kluczowych, czyli przyjęliśmy model pozycjonowania szerokiego.
Proces on-site
Zaczęliśmy standardowo od przeprowadzenia obszernego audytu strony, który wskazał jej mocne i słabe strony i wyznaczył najważniejsze elementy do optymalizacji. Już podczas robienia analizy wprowadzaliśmy pierwsze zmiany.
Audyt pokazał też, że Google Analytics nie był poprawnie skonfigurowany – kod był wprawdzie wdrożony na stronę ale nie zbierał danych. Wdrożyliśmy go poprawnie a w późniejszym czasie skonfigurowaliśmy też zliczanie konwersji.
Problem 1. Tylko strona główna była zindeksowana w Google
Strona Netcube była nową stroną, uruchomioną kilka dni przed rozpoczęciem współpracy. Największym problemem było nie wyświetlanie się na frazę brandową. Dodaliśmy poprawna mapę witryny do Search Console oraz zindeksowaliśmy ją w Konsoli.
Problem indeksacji dotyczył też indeksowania się elementów, które nie powinny się indeksować (wyniki sortowania, paginacja). Zablokowaliśmy te strony w pliku robots.txt.
Efekt:
Większość stron zindekswała się 11 grudnia, wówczas w indeksie były 552 strony:
Frazy szybko zaczęły się piąć w górę. Również fraza brandowa wybiła się szybko do TOP 1:
Problem 2. Zła optymalizacja tytułów i meta opisów
Tytuły i meta opisy podstron ustawiały się według standardowej konfiguracji Shopera, która nie jest zbyt przyjazna SEO. Wprowadziliśmy globalne ustawienie tytułów, oparte na schemacie, który dodaje słowo “Kostki” do nazw kategorii oraz słowo “kostka logiczna” do nazw produktów. Meta description (których w większości nie było na stronie lub były kopią tytułu) również skonfigurowaliśmy globalnie według schematów:
Dla produktów:
Dla kategorii:
Problem 3. Nieprzyjazne URLe
Adresy URL generowały się automatycznie i miały standardową Shoperową strukturę, niekoniecznie dobrą dla SEO. Ręcznie zmieniliśmy konfigurację URLi.
Na stronie nie było w ogóle nagłówków H2. Jedynymi nagłówkami były H1, które były nazwą produktu. Dodaliśmy globalne ustawienie, które generuje automatycznie nagłówki w opisach produktów według schematu:
Jeśli zabraknie opisu kostki, wtedy nagłówek nie jest generowany.
Problem 5. Dużo niedostępnych produktów
Z tym wyzwaniem wiąże się nasze podejście do pozycjonowania Netcube. Ponieważ sklep często sprzedaje nowe produkty, które są dostępne przez krótki czas musieliśmy szybko je wypozycjonować.
Dzięki optymalizacjom globalnym nowe kostki, które pojawiały się w sklepie, od razu “wskakiwały” do top20. Następnie pracowaliśmy nad tym aby podnieść je do top10, top6..
Oprócz tego skupiliśmy się na frazach producentów oraz popularnych kostkach, które zawsze się sprzedają.
Efekt wzrostu pozycji przykładowych fraz:
Problem 6 – Brak oznaczenia zdjęcia produktu w schemie
Brak oznaczenia zdjęcia produktu w schemie powodował, że na urządzeniach mobilnych nie wyświetlała się miniaturka zdjęcia.
Wdrożyliśmy ręcznie schemę, dzięki czemu zdjęcia pojawiają się w wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych.
Efekt:
Wzrost średniego CTR na urządzeniach mobilnych:
Problem 7. Brak lub zła struktura tekstów alternatywnych
Zdjęcia na stronie nie posiadały opisów alternatywnych. Stopniowo, ręcznie wprowadzaliśmy opisy alternatywne do zdjęć.
Efekt:
Wzrost ilości wyświetleń w wynikach wyszukiwania grafiki:
Proces off-site
Od samego początku prowadziliśmy również proces off-site, czyli dolikowanie fraz. Stopniowo budowaliśmy profil linków, linkując z mocnych domen.
Przyrost linkujących domen i stron:
Domain Authority i Page Authority na początku współpracy wynosiły 0. W tym momencie ( po 1,5 roku współpracy), w rankingu MOZa, wynoszą one:
Wyniki
Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania:
280% wzrostu ruchu organicznego rok do roku, porównując 2 miesiące, w których jest największa sprzedaż (przed świętami Bożego Narodzenia)
Średnio 300% wzrostu przychodu z ruchu organicznego, porównując poszczególne miesiące z miesiącami rok wcześniej
Ponieważ branża jest sezonowa, porównamy te same okresy w 2 kolejnych latach. Wzrost ruchu w tych okresach wynosi ponad 100%
Komentarz specjalisty
Z Netcube współpracę rozpoczęliśmy w bardzo specyficznym okresie – zaraz przed świętami Bożego Narodzenia. Klient sprzedawał już na Allegro, ale sklep internetowy był świeży – ani jedna strona nie znajdowała się w indeksie. Po dwóch dniach dostałam telefon „Pani Mileno, gdzie są wyniki” – nie była to łatwa rozmowa. Pomimo tego, że zawsze na początku wykonujemy audyt, postanowiłam zrobić coś innego, wiedząc, że branża jest dość wąska i szybkie działania mają szansę na sukces. W pierwszym tygodniu współpracy wprowadziłam wiele optymalizacji na stronę, które przełożyły się na… sukces sprzedażowy w pierwszym miesiącu współpracy 🙂
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Sprawdź, jak zwiększyliśmy miesięczny ruch organiczny o 309,62% dzięki zmianom On-Site, połączeniu SEO i Google Ads oraz stałej komunikacji z klientem!
Wzrost rocznych przychodów z kanału organic o 62% i przychodów z Google Ads o 26%! Zobacz, jak osiągnęliśmy tak dobre wyniki pomimo jednoczesnej migracji sklepu.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.