LueLue jest galerią sztuki z Krakowa, sprzedającą między innymi reprodukcje, plakaty, obrazy oraz ilustracje i fotografie vintage. Galeria sprzedaje swoje produkty online i stacjonarnie.
Zobacz jak zwiększyliśmy roczny ruch organiczny o 111%.
Branża
Galeria sztuki
Domena
PL
Polska
Widoczność
+304%
Więcej fraz w TOP10
Ruch organiczny
+111%
Wzrost rocznego ruchu
Analiza
Współpracę z Galerią rozpoczęliśmy w lutym 2019 roku. W momencie rozpoczęcia zmagaliśmy się ze spadkami, które były skutkiem niepoprawnie przeprowadzonej migracji na nowy CMS (Magento 1.9).
Zespól Galerii jest bardzo zaangażowany w proces pozycjonowania, tworzy treści na stronę a także doszkala się w tematach SEO na naszych szkoleniach otwartych. Minimum raz na pół roku mamy spotkanie strategiczne, na którym ustalamy dalsze kroki rozwoju strony.
Szybkie fakty:
CMS Magento
2 migracje w czasie współpracy
Konkurencyjna branża
Duże zaangażowanie klienta
Proces on-site
Na początku współpracy przeprowadziliśmy audyt strony, który wskazał nam jakie elementy powinny być poprawione na stronie. Równocześnie z audytem przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych i dobraliśmy takie, które będą spełniały biznesowe cele klienta, a jednocześnie przyniosą ruch na stronę w możliwie najkrótszym czasie.
Problem 1. Spadki po źle przeprowadzonej migracji
Klient zgłosił się do nas zaraz po przeprowadzeniu migracji na nowy CMS (Magento 1.9) we współpracy z inną firmą. Migracja nie była przeprowadzona poprawnie i spowodowała duży spadek w widoczności strony.
Pierwszym zadaniem dla nas było więc zidentyfikowanie i naprawienie błędów:
Strona generowała bardzo dużo błędów 500, przekierowania nie były poprawnie przeprowadzone
Strona generowała bardzo dużo błędów 404
Plik z błędami 404 po migracji na Magento 1.9 zawierał 867 wierszy! Wszystkie przekierowania zrobiliśmy ręcznie
Strona nie miała wdrożonej sitemapy po migracji – wygenerowaliśmy nową sitemapę i wdrożyliśmy ją do Google Search Console
Na Magento 1.9 wiele zmian musiało być wprowadzanych ręcznie w kodzie. Wdrożyliśmy m.in. breadcrumbsy, schemę, mapę strony.
W listopadzie 2020 ponownie nadzorowaliśmy migrację pod kątem SEO, którą przeprowadzał developer, tym razem z Magento 1.9 na Magento 2. Do migracji przygotowywaliśmy się już od września, dzięki czemu nie wygenerowały się w ogóle błędy 500 ani 404.
Jedyne błędy, które wychwyciliśmy przy migracji było zaczytywanie H2 z tytułu na produktach oraz podwójne nagłówki H1. Szybko wyeliminowaliśmy ten błąd.
Problem 2. Złe nazewnictwo kategorii
Nazwy kategorii początkowo nie zawierały słów kluczowych. Dla przykładu kategoria, gdzie można było znaleźć zdjęcia ze zwierzętami nazywała się “zwierzęta” zamiast “fotografie ze zwierzętami”.
Odzwierciedlało się to również w menu na stronie głównej.
Jeszcze przed migracją na Magento 2 przeprowadziliśmy mapowanie kategorii do wdrożenia.
Przykład kategorii w menu przed zmianą: “Michał Anioł” zostało zmienione na: “Michał Anioł Obrazy”.
Menu przed zmianą:
Menu po zmianie:
Problem 3. Brak bloga
Strona nie posiadała bloga. Blog jest bardzo dobrym narzędziem do budowania treści na stronie i poszerzania listy słów kluczowych, przede wszystkim tych z długim ogonem. Treści poradnikowe przyciągają użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami.
Zarekomendowaliśmy podpięcie bloga na platformie WordPress do CMSa Magento.
Zgodnie z zaleceniami Zespół Galerii uruchomił bloga, który jest dostosowany do potrzeb SEO ale również bardzo dobrze zaprojektowany graficznie, co jest ważne dla galerii sztuki. Wartościowe treści są pisane przez klienta, a my optymalizujemy je pod kątem SEO.
Problem 4. Niepoprawna struktura nagłówków na produktach
Prawidłowa struktura nagłówków powinna zawierać 1 nagłówek H1, 2 lub 3 nagłówki H2 i później nagłówki H3. Nagłówki powinny być ułożone według hierarchii. Na podstronach produktów w większości nagłówki miały złą strukturę. Występowały po 2 nagłówki H1 – jeden był zaczytywany z elementu title a drugi z nazwy kategorii.
Przykład nagłówków na produkcie przed zmianą:
Nagłówki na produkcie po zmianie:
Problem 5. Niezoptymalizowana strona główna
Strona główna jest najważniejszą podstroną domeny. Dobrze zoptymalizowana strona główna, wyświetlająca się na odpowiednie słowa kluczowe będzie dodatkowym zastrzykiem widoczności dla innych podstron, szczególnie tych, które są z niej podlinkowane.
Na stronie głównej LueLue title nie był zoptymalizowany. Na początku współpracy title brzmiał: “Strona główna – obrazy na ścianę”. Po zmianie title brzmi: “Galeria LueLue. Sprzedaż reprodukcji i fotografii – obrazy na ścianę | LueLue”
Strona główna nie posiadała treści. Dodaliśmy bloki treści na stronie i zoptymalizowaliśmy je pod odpowiednie słowa kluczowe.
Problem 6. Niezoptymalizowane opisy produktów
Opisy produktów na stronie były bardzo krótkie i powielały się, przez co znacznie wzrastała duplikacja wewnętrzna treści.
Przykład opisu produktu przed zmianą:
Zespół galerii regularnie dodaje nowe opisy zgodnie z naszymi rekomendacjami i dobranymi słowami kluczowymi. Pani Kasia z zespołu Galerii LueLue uczestniczyła w naszym szkoleniu o Copywritingu SEO, co zdecydowanie pomogło podnieść efektywność pisania treści na stronę.
Skupiliśmy się na frazach związanych z reprodukcjami. Dodane opisy optymalizujemy pod dobrane wcześniej słowa kluczowe.
Przykład dodanego i zoptymalizowanego opisu na podstronie produktu:
Wiele reprodukcji obrazów posiadało nazwy po angielsku, pomimo że mają one swoje odpowiedniki w języku polskim. Zmniejszało to zdecydowanie widoczność w Google.pl na słowa kluczowe powiązane z nazwą obrazu.
Przykłady nazw produktów przed zmianą:
Przykłady przetłumaczonych nazw produktów:
Problem 8. Brak wdrożonych danych strukturalnych
Dane strukturalne pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść strony poprzez oznaczenie charakterystycznych elementów. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych można też wpłynąć na wygląd wyników wyszukiwania w Google, takie dane jak cena, stan magazynowy czy ocena produktu mogą wyświetlić się w SERPach.
Wdrożyliśmy dane strukturalne na produktach przez FTP.
Ciekawostka:
Aby jeszcze bardziej wyróżnić wyniki wyszukiwania w SERPach chcieliśmy wdrożyć emotki w title. Niestety Google od jakiegoś czasu coraz rzadziej wyświetla emotki w title. Rozwiązaniem okazało się umieszczenie emotki w breadcrumbs, która jak na razie jest chętnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania i skutecznie wyróżnia wynik od innych.
Proces off-site
Równocześnie z działaniami na stronie cały czas prowadzimy proces linkowania zewnętrznego. Pozyskujemy linki z różnorodnych źródeł o mocnych parametrach.
Warto zauważyć mocny spadek w liczbie odsyłających stron w 2018 roku, który był odbudowywany.
Parametry linków przed rozpoczęciem współpracy:
Parametry linków obecnie:
Jak widać, skupiliśmy się przede wszystkim na odbudowie po spadku oraz zwiększeniu liczby domen linkujących. W międzyczasie zmienił się sposób obliczania DR (Domain Rating) przez narzędzie Ahrefs.
Wyniki
Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 310% od początku współpracy
Wzrost rocznego ruchu organicznego o 111%, porównując okres luty 2020 – styczeń 2021 do luty 2019 – styczeń 2020.
Wzrost widoczności w Google
Wzrost liczby słów kluczowych 2 TOP10 o 304%
Poprawienie widoczności słów kluczowych, np:
obraz drzewo życia (obecznie 10 pozycja, wcześniej poza indeksem)
rejtan jan matejko (obecnie 6 pozycja, wcześniej 17)
jan matejko stanczyk (obecnie 5 pozycja, wcześniej 21)
Komentarz klienta
Delante to rozwijająca się dynamicznie firma, z którą współpracę podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”.
W pojęciu współpraca tkwi meritum sprawy, bo na scenie stajemy na równych pozycjach i mamy wspólny cel. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja. Młody, energiczny i kompetentny zespół to na pewno jedna z przewag Delante na rynku. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i spróbujmy teraz sięgnąć po więcej 🙂
Katarzyna Cieślik
Galeria LueLue
Komentarz specjalisty
Z LueLue pracuje się bardzo przyjemnie. Wszystko za sprawą Pani Bożeny i Pani Kasi, które przez cały okres współpracy prężnie rozwijają swoją stronę, szukają rozwiązań i wdrażają nasze zalecenia. Case nie był łatwy. Nieudana migracja, wszystko co mogło pójść nie tak – poszło (migracja na Magento). Duży spadek ruchu, widoczności i decyzja o współpracy z nami. Spotkanie strategiczne, plan na odbudowę spadków, poprawę błędów po migracji i wszystko zaczęło grać. To wzorcowy przykład stałego, wzrostowego trendu w widoczności, długoletniej współpracy. Po drodzę mieliśmy jeszcze migrację z Magento 1.9 na 2.0 tym razem super przeprowadzoną przez developera – Pana Marcina w konsultacji z nami. W tych ciężkich czasach, kiedy stacjonarnie do Galerii przy Miodowej 22 w Krakowie nie zaglądają klienci, sprzedaż online jest kluczowa i nad tym pracujemy. 🙂
Milena Fietko
Senior SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie 4000 użytkowników w 10 miesięcy na rynku niemieckim i 1851 użytkowników od 0 na rynku francuskim w 6 miesięcy.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.