Jednym z głównych powodów dla których Galeria LueLue skontaktowała się z nami był ogromny spadek widoczności spowodowany przez niepoprawnie przeprowadzoną migracją. Żeby poprawić sytuację, musieliśmy zidentyfikować główne źródła błędów i je naprawić.
Wraz z drastycznym spadkiem widoczności, Klient zmagał się również ze stratą ruchu organicznego. Naszym kolejnym zadaniem było przywrócenie dawnych wyników oraz opracowanie strategii, która zwiększyłaby liczbę odwiedzających sklep Galerii LueLue.
Naszym kolejnym zadaniem było znalezienie fraz, które przyciągnęłyby osoby zainteresowane produktami takimi jak plakaty, reprodukcje, obrazy i ilustracje. Używanie słów kluczowych związanych z produktami oferowanymi w sklepie Klienta miały przyczynić się do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego na stronie.
Z LueLue pracuje się bardzo przyjemnie. Wszystko za sprawą Pani Bożeny i Pani Kasi, które przez cały okres współpracy prężnie rozwijają swoją stronę, szukają rozwiązań i wdrażają nasze zalecenia. Case nie był łatwy. Nieudana migracja, wszystko co mogło pójść nie tak – poszło (migracja na Magento). Duży spadek ruchu, widoczności i decyzja o współpracy z nami. Spotkanie strategiczne, plan na odbudowę spadków, poprawę błędów po migracji i wszystko zaczęło grać. To wzorcowy przykład stałego, wzrostowego trendu w widoczności, długoletniej współpracy.
Pierwszym krokiem do osiągnięcia wszystkich trzech założeń strategii SEO dla Galerii LueLue było uporanie się z negatywnymi skutkami migracji.
Klient zgłosił się do nas zaraz po przeprowadzeniu migracji na nowy CMS (Magento 1.9) we współpracy z inną firmą. Migracja nie była przeprowadzona poprawnie i spowodowała duży spadek w widoczności strony.
Pierwszym zadaniem dla nas było więc zidentyfikowanie i naprawienie błędów:
Plik z błędami 404 po migracji na Magento 1.9 zawierał 867 wierszy! Wszystkie przekierowania zrobiliśmy ręcznie
Na Magento 1.9 wiele zmian musiało być wprowadzanych ręcznie w kodzie. Wdrożyliśmy m.in. breadcrumbsy, schemę, mapę strony.
W listopadzie 2020 ponownie nadzorowaliśmy migrację pod kątem SEO, którą przeprowadzał developer, tym razem z Magento 1.9 na Magento 2. Do migracji przygotowywaliśmy się już od września, dzięki czemu nie wygenerowały się w ogóle błędy 500 ani 404.
Jedyne błędy, które wychwyciliśmy przy migracji było zaczytywanie H2 z tytułu na produktach oraz podwójne nagłówki H1. Szybko wyeliminowaliśmy ten błąd.
Kiedy udało nam się naprawić szkody wyrządzone migracją, mogliśmy zająć się wdrażaniem optymalizacji. Zaczęliśmy od dodawania słów kluczowych do nazw kategorii.
Nazwy kategorii początkowo nie zawierały słów kluczowych. Dla przykładu kategoria, gdzie można było znaleźć zdjęcia ze zwierzętami nazywała się “zwierzęta” zamiast “fotografie ze zwierzętami”.
Odzwierciedlało się to również w menu na stronie głównej.
Jeszcze przed migracją na Magento 2 przeprowadziliśmy mapowanie kategorii do wdrożenia.
Przykład kategorii w menu przed zmianą: “Michał Anioł” zostało zmienione na: “Michał Anioł Obrazy”.
Menu przed zmianą:
Menu po zmianie:
Ze względu na to, że jednym z naszych głównych celów było umocnienie pozycji słów kluczowych, postanowiliśmy założyć i podpiąć bloga do strony Galerii LueLue.
Strona nie posiadała bloga. Blog jest bardzo dobrym narzędziem do budowania treści na stronie i poszerzania listy słów kluczowych, przede wszystkim tych z długim ogonem. Treści poradnikowe przyciągają użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami.
Zarekomendowaliśmy podpięcie bloga na platformie WordPress do CMSa Magento.
Zgodnie z zaleceniami Zespół Galerii uruchomił bloga, który jest dostosowany do potrzeb SEO ale również bardzo dobrze zaprojektowany graficznie, co jest ważne dla galerii sztuki. Wartościowe treści są pisane przez klienta, a my optymalizujemy je pod kątem SEO.
Następną rzeczą, nad którą należało popracować były nagłówki. Nasz audyt wykazał, że ich struktura nie była poprawna.
Prawidłowa struktura nagłówków powinna zawierać 1 nagłówek H1, 2 lub 3 nagłówki H2 i później nagłówki H3. Nagłówki powinny być ułożone według hierarchii. Na podstronach produktów w większości nagłówki miały złą strukturę. Występowały po 2 nagłówki H1 – jeden był zaczytywany z elementu title a drugi z nazwy kategorii.
Przykład nagłówków na produkcie przed zmianą:
Nagłówki na produkcie po zmianie:
Kiedy już stworzyliśmy poprawną strukturę nagłówków, zajęliśmy się stroną główną. Żeby pomóc Galerii LueLue zdobyć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka istotnych zmian, np: zamieścić więcej treści związanej z produktami sprzedawanymi w sklepie Klienta.
Strona główna jest najważniejszą podstroną domeny. Dobrze zoptymalizowana strona główna, wyświetlająca się na odpowiednie słowa kluczowe będzie dodatkowym zastrzykiem widoczności dla innych podstron, szczególnie tych, które są z niej podlinkowane.
Na stronie głównej LueLue title nie był zoptymalizowany. Na początku współpracy title brzmiał: “Strona główna – obrazy na ścianę”. Po zmianie title brzmi: “Galeria LueLue. Sprzedaż reprodukcji i fotografii – obrazy na ścianę | LueLue”
Strona główna nie posiadała treści. Dodaliśmy bloki treści na stronie i zoptymalizowaliśmy je pod odpowiednie słowa kluczowe.
Kolejnym punktem, który zawarliśmy w naszej strategii SEO dla Galerii LueLue było zredagowanie opisów produktów.
Opisy produktów na stronie były bardzo krótkie i powielały się, przez co znacznie wzrastała duplikacja wewnętrzna treści.
Przykład opisu produktu przed zmianą:
Zespół galerii regularnie dodaje nowe opisy zgodnie z naszymi rekomendacjami i dobranymi słowami kluczowymi. Pani Kasia z zespołu Galerii LueLue uczestniczyła w naszym szkoleniu o Copywritingu SEO, co zdecydowanie pomogło podnieść efektywność pisania treści na stronę.
Skupiliśmy się na frazach związanych z reprodukcjami. Dodane opisy optymalizujemy pod dobrane wcześniej słowa kluczowe.
Przykład dodanego i zoptymalizowanego opisu na podstronie produktu:
Przedostatnim elementem, który wymagał naszej uwagi były nazwy produktów. Większość z reprodukcji oferowanych w sklepie Klienta miała nazwy angielskie.
Wiele reprodukcji obrazów posiadało nazwy po angielsku, pomimo że mają one swoje odpowiedniki w języku polskim. Zmniejszało to zdecydowanie widoczność w Google.pl na słowa kluczowe powiązane z nazwą obrazu.
Przykłady nazw produktów przed zmianą:
Przykłady przetłumaczonych nazw produktów:
Ostatnią kwestią, którą chcieliśmy się zająć, było uporządkowanie elementów umieszczonych na stronie oraz uatrakcyjnienie wyglądu wyników wyszukiwania. W tym celu użyliśmy danych strukturalnych.
Dane strukturalne pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść strony poprzez oznaczenie charakterystycznych elementów. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych można też wpłynąć na wygląd wyników wyszukiwania w Google, takie dane jak cena, stan magazynowy czy ocena produktu mogą wyświetlić się w SERPach.
Wdrożyliśmy dane strukturalne na produktach przez FTP.
Ciekawostka:
Aby jeszcze bardziej wyróżnić wyniki wyszukiwania w SERPach chcieliśmy wdrożyć emotki w title. Niestety Google od jakiegoś czasu coraz rzadziej wyświetla emotki w title. Rozwiązaniem okazało się umieszczenie emotki w breadcrumbs, która jak na razie jest chętnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania i skutecznie wyróżnia wynik od innych.
Równocześnie z działaniami na stronie cały czas prowadzimy proces linkowania zewnętrznego. Pozyskujemy linki z różnorodnych źródeł o mocnych parametrach.
Warto zauważyć mocny spadek w liczbie odsyłających stron w 2018 roku, który był odbudowywany.
Parametry linków przed rozpoczęciem współpracy:
Parametry linków obecnie:
Jak widać, skupiliśmy się przede wszystkim na odbudowie po spadku oraz zwiększeniu liczby domen linkujących. W międzyczasie zmienił się sposób obliczania DR (Domain Rating) przez narzędzie Ahrefs.
Poprawienie widoczności słów kluczowych, np:
Delante to rozwijająca się dynamicznie firma, z którą współpracę podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”. W pojęciu współpraca tkwi meritum sprawy, bo na scenie stajemy na równych pozycjach i mamy wspólny cel. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja. Młody, energiczny i kompetentny zespół to na pewno jedna z przewag Delante na rynku. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i spróbujmy teraz sięgnąć po więcej 🙂