Case studies

Case study - LueLue.pl

LueLue jest galerią sztuki z Krakowa, sprzedającą między innymi reprodukcje, plakaty, obrazy oraz ilustracje i fotografie vintage. Galeria sprzedaje swoje produkty online i stacjonarnie. 

Zobacz jak zwiększyliśmy roczny ruch organiczny o 111%.

Branża

Galeria sztuki

Domena

PL

Polska

Widoczność

+304%

Więcej fraz w TOP10

Ruch organiczny

+111%

Wzrost rocznego ruchu

Analiza

Współpracę z Galerią rozpoczęliśmy w lutym 2019 roku. W momencie rozpoczęcia zmagaliśmy się ze spadkami, które były skutkiem niepoprawnie przeprowadzonej migracji na nowy CMS (Magento 1.9).

Zespól Galerii jest bardzo zaangażowany w proces pozycjonowania, tworzy treści na stronę a także doszkala się w tematach SEO na naszych szkoleniach otwartych. Minimum raz na pół roku mamy spotkanie strategiczne, na którym ustalamy dalsze kroki rozwoju strony.

Szybkie fakty:

  • CMS Magento
  • 2 migracje w czasie współpracy
  • Konkurencyjna branża
  • Duże zaangażowanie klienta

Proces on-site

Na początku współpracy przeprowadziliśmy audyt strony, który wskazał nam jakie elementy powinny być poprawione na stronie. Równocześnie z audytem przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych i dobraliśmy takie, które będą spełniały biznesowe cele klienta, a jednocześnie przyniosą ruch na stronę w możliwie najkrótszym czasie.

Problem 1. Spadki po źle przeprowadzonej migracji

Klient zgłosił się do nas zaraz po przeprowadzeniu migracji na nowy CMS (Magento 1.9) we współpracy z inną firmą. Migracja nie była przeprowadzona poprawnie i spowodowała duży spadek w widoczności strony.

Case study SEO - spadki po migracji

Pierwszym zadaniem dla nas było więc zidentyfikowanie i naprawienie błędów:

  • Strona generowała bardzo dużo błędów 500, przekierowania nie były poprawnie przeprowadzone
    Lue Lue - błędy 500
  • Strona generowała bardzo dużo błędów 404
    Case study SEO - błędy 404

Plik z błędami 404 po migracji na Magento 1.9 zawierał 867 wierszy! Wszystkie przekierowania zrobiliśmy ręcznie

plik z błędami 404 - luelue

  • Strona nie miała wdrożonej sitemapy po migracji – wygenerowaliśmy nową sitemapę i wdrożyliśmy ją do Google Search Console

Na Magento 1.9 wiele zmian musiało być wprowadzanych ręcznie w kodzie. Wdrożyliśmy m.in. breadcrumbsy, schemę, mapę strony.

W listopadzie 2020 ponownie nadzorowaliśmy migrację pod kątem SEO, którą przeprowadzał developer, tym razem z Magento 1.9 na Magento 2. Do migracji przygotowywaliśmy się już od września, dzięki czemu nie wygenerowały się w ogóle błędy 500 ani 404.

Jedyne błędy, które wychwyciliśmy przy migracji było zaczytywanie H2 z tytułu na produktach oraz podwójne nagłówki H1. Szybko wyeliminowaliśmy ten błąd.

LueLue - błąd po migracji

Problem 2. Złe nazewnictwo kategorii

Nazwy kategorii początkowo nie zawierały słów kluczowych. Dla przykładu kategoria, gdzie można było znaleźć zdjęcia ze zwierzętami nazywała się “zwierzęta” zamiast “fotografie ze zwierzętami”.

Odzwierciedlało się to również w menu na stronie głównej.

Jeszcze przed migracją na Magento 2 przeprowadziliśmy mapowanie kategorii do wdrożenia.

Case study SEO - mapowanie kategorii

Przykład kategorii w menu przed zmianą: “Michał Anioł” zostało zmienione na: “Michał Anioł Obrazy”.

Menu przed zmianą:

Menu LueLue przed optymalizacją

Menu po zmianie:

Menu LueLue po optymalizacji

Problem 3. Brak bloga

Strona nie posiadała bloga. Blog jest bardzo dobrym narzędziem do budowania treści na stronie i poszerzania listy słów kluczowych, przede wszystkim tych z długim ogonem. Treści poradnikowe przyciągają użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami.

Zarekomendowaliśmy podpięcie bloga na platformie WordPress do CMSa Magento.

Zgodnie z zaleceniami Zespół Galerii uruchomił bloga, który jest dostosowany do potrzeb SEO ale również bardzo dobrze zaprojektowany graficznie, co jest ważne dla galerii sztuki. Wartościowe treści są pisane przez klienta, a my optymalizujemy je pod kątem SEO.

Problem 4. Niepoprawna struktura nagłówków na produktach

Prawidłowa struktura nagłówków powinna zawierać 1 nagłówek H1, 2 lub 3 nagłówki H2 i później nagłówki H3. Nagłówki powinny być ułożone według hierarchii. Na podstronach produktów w większości nagłówki miały złą strukturę. Występowały po 2 nagłówki H1 – jeden był zaczytywany z elementu title a drugi z nazwy kategorii.

Przykład nagłówków na produkcie przed zmianą:

Nagłówki LueLue przed optymalizacją

Nagłówki na produkcie po zmianie:

Nagłówki LueLue po optymalizacji

Problem 5. Niezoptymalizowana strona główna

Strona główna jest najważniejszą podstroną domeny. Dobrze zoptymalizowana strona główna, wyświetlająca się na odpowiednie słowa kluczowe będzie dodatkowym zastrzykiem widoczności dla innych podstron, szczególnie tych, które są z niej podlinkowane.

Na stronie głównej LueLue title nie był zoptymalizowany. Na początku współpracy title brzmiał: “Strona główna – obrazy na ścianę”. Po zmianie title brzmi: “Galeria LueLue. Sprzedaż reprodukcji i fotografii – obrazy na ścianę | LueLue”

Tytuł strony głównej Lue Lue

Strona główna nie posiadała treści. Dodaliśmy bloki treści na stronie i zoptymalizowaliśmy je pod odpowiednie słowa kluczowe.

Treść na stronie głównej LueLue

Problem 6. Niezoptymalizowane opisy produktów

Opisy produktów na stronie były bardzo krótkie i powielały się, przez co znacznie wzrastała duplikacja wewnętrzna treści.

Przykład opisu produktu przed zmianą:

LueLue - opis produktu przed optymalilzacją

Zespół galerii regularnie dodaje nowe opisy zgodnie z naszymi rekomendacjami i dobranymi słowami kluczowymi. Pani Kasia z zespołu Galerii LueLue uczestniczyła w naszym szkoleniu o Copywritingu SEO, co zdecydowanie pomogło podnieść efektywność pisania treści na stronę.

Skupiliśmy się na frazach związanych z reprodukcjami. Dodane opisy optymalizujemy pod dobrane wcześniej słowa kluczowe.

Przykład dodanego i zoptymalizowanego opisu na podstronie produktu:

Opis produktu LueLue po optymalizacji
https://www.luelue.pl/jozef-chelmonski-bociany-reprodukcja-obrazu.html

Problem 7. Nazwy obrazów po angielsku

Wiele reprodukcji obrazów posiadało nazwy po angielsku, pomimo że mają one swoje odpowiedniki w języku polskim. Zmniejszało to zdecydowanie widoczność w Google.pl na słowa kluczowe powiązane z nazwą obrazu.

Przykłady nazw produktów przed zmianą:

Nazwy obrazów LueLue przed optymalizacją

Przykłady przetłumaczonych nazw produktów:

Nazwy obrazów LueLue

Problem 8. Brak wdrożonych danych strukturalnych

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść strony poprzez oznaczenie charakterystycznych elementów. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych można też wpłynąć na wygląd wyników wyszukiwania w Google, takie dane jak cena, stan magazynowy czy ocena produktu mogą wyświetlić się w SERPach.

Wdrożyliśmy dane strukturalne na produktach przez FTP.

Dane strukturalne LueLue

Ciekawostka:

Aby jeszcze bardziej wyróżnić wyniki wyszukiwania w SERPach chcieliśmy wdrożyć emotki w title. Niestety Google od jakiegoś czasu coraz rzadziej wyświetla emotki w title. Rozwiązaniem okazało się umieszczenie emotki w breadcrumbs, która jak na razie jest chętnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania i skutecznie wyróżnia wynik od innych.

Breadcrumbs LueLue

Proces off-site

Równocześnie z działaniami na stronie cały czas prowadzimy proces linkowania zewnętrznego. Pozyskujemy linki z różnorodnych źródeł o mocnych parametrach.

Warto zauważyć mocny spadek w liczbie odsyłających stron w 2018 roku, który był odbudowywany.

Parametry linków przed rozpoczęciem współpracy:

Parametry linków LueLue

Wykresy linków LueLue

Parametry linków obecnie:

Linkowanie LueLue

Wykresy linków LueLue

Jak widać, skupiliśmy się przede wszystkim na odbudowie po spadku oraz zwiększeniu liczby domen linkujących. W międzyczasie zmienił się sposób obliczania DR (Domain Rating) przez narzędzie Ahrefs.

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 310% od początku współpracy
    LueLue - ruch od początku współpracy
  • Wzrost rocznego ruchu organicznego o 111%, porównując okres luty 2020 – styczeń 2021 do luty 2019 – styczeń 2020.
    Roczny ruch organiczny - luelue
  • Wzrost widoczności w Googleluelue - search console
  • Wzrost liczby słów kluczowych 2 TOP10 o 304%LueLue - senuto
  • Poprawienie widoczności słów kluczowych, np:
    • obraz drzewo życia (obecznie 10 pozycja, wcześniej poza indeksem)KW: obraz drzewo życia widoczność
    • rejtan jan matejko (obecnie 6 pozycja, wcześniej 17)Widoczność frazy luelue
    • jan matejko stanczyk (obecnie 5 pozycja, wcześniej 21)Widoczność frazy LueLue
Komentarz klienta

Delante to rozwijająca się dynamicznie firma, z którą współpracę podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”.
W pojęciu współpraca tkwi meritum sprawy, bo na scenie stajemy na równych pozycjach i mamy wspólny cel. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja. Młody, energiczny i kompetentny zespół to na pewno jedna z przewag Delante na rynku. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i spróbujmy teraz sięgnąć po więcej 🙂 

Milena Fietko Delante
Katarzyna Cieślik
Galeria LueLue

 

Komentarz specjalisty

Z LueLue pracuje się bardzo przyjemnie. Wszystko za sprawą Pani Bożeny i Pani Kasi, które przez cały okres współpracy prężnie rozwijają swoją stronę, szukają rozwiązań i wdrażają nasze zalecenia. Case nie był łatwy. Nieudana migracja, wszystko co mogło pójść nie tak – poszło (migracja na Magento). Duży spadek ruchu, widoczności i decyzja o współpracy z nami. Spotkanie strategiczne, plan na odbudowę spadków, poprawę błędów po migracji i wszystko zaczęło grać. To wzorcowy przykład stałego, wzrostowego trendu w widoczności, długoletniej współpracy. Po drodzę mieliśmy jeszcze migrację z Magento 1.9 na 2.0 tym razem super przeprowadzoną przez developera – Pana Marcina w konsultacji z nami. W tych ciężkich czasach, kiedy stacjonarnie do Galerii przy Miodowej 22 w Krakowie nie zaglądają klienci, sprzedaż online jest kluczowa i nad tym pracujemy. 🙂

 

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe Case Studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

Money24.es - case study SEO
+ 1500
wzrostu ruchu organicznego od zera

Money24.es

Nowa strona, rynek hiszpański, google.es - zobacz, jak bez mañany, wprowadzając optymalizację strony, w 8 miesięcy zbudowaliśmy ruch na poziomie 1500 wejść na stronie praktycznie od zera!

Zobacz case study
Sklep Łuczniczy - case study SEO
+ 2164%
wzrostu liczby transakcji

Sklep Łuczniczy

Zobacz, jak w 12 miesięcy zwiększyliśmy liczbę transakcji sklepluczniczy.pl o 2164%, jednocześnie konkurując ze sklepem o tym samym asortymencie i w tej samej lokalizacji!

Zobacz case study
KlinikaZakrzewscy.pl - case study SEO
+ 578%
wzrostu ruchu organicznego

KlinikaZakrzewscy.pl

Migracja strony i optymalizacja nowej domeny - zobacz, jak przy pomocy dobrze prowadzonego procesu zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 500%

Zobacz case study