.animate-view{opacity: 1 !important;}

+111% wzrostu rocznego ruchu

Galeria sztuki SEO

Cele klienta

1.

Odbudowa widoczności po źle przeprowadzonej migracji

Jednym z głównych powodów dla których Galeria LueLue skontaktowała się z nami był ogromny spadek widoczności spowodowany przez niepoprawnie przeprowadzoną migracją. Żeby poprawić sytuację, musieliśmy zidentyfikować główne źródła błędów i je naprawić.

2.

Zwiększenie ruchu organicznego

Wraz z drastycznym spadkiem widoczności, Klient zmagał się również ze stratą ruchu organicznego. Naszym kolejnym zadaniem było przywrócenie dawnych wyników oraz opracowanie strategii, która zwiększyłaby liczbę odwiedzających sklep Galerii LueLue.

3.

Wzrost liczby i umocnienie pozycji słów kluczowych

Naszym kolejnym zadaniem było znalezienie fraz, które przyciągnęłyby osoby zainteresowane produktami takimi jak plakaty, reprodukcje, obrazy i ilustracje. Używanie słów kluczowych związanych z produktami oferowanymi w sklepie Klienta miały przyczynić się do zwiększenia widoczności i ruchu organicznego na stronie.

Zespół SEO

Z LueLue pracuje się bardzo przyjemnie. Wszystko za sprawą Pani Bożeny i Pani Kasi, które przez cały okres współpracy prężnie rozwijają swoją stronę, szukają rozwiązań i wdrażają nasze zalecenia. Case nie był łatwy. Nieudana migracja, wszystko co mogło pójść nie tak – poszło (migracja na Magento). Duży spadek ruchu, widoczności i decyzja o współpracy z nami. Spotkanie strategiczne, plan na odbudowę spadków, poprawę błędów po migracji i wszystko zaczęło grać. To wzorcowy przykład stałego, wzrostowego trendu w widoczności, długoletniej współpracy.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Odbudowa pozycji po źle przeprowadzonej migracji

Pierwszym krokiem do osiągnięcia wszystkich trzech założeń strategii SEO dla Galerii LueLue było uporanie się z negatywnymi skutkami migracji.

Dlaczego
to ważne

Zidentyfikowanie i naprawienie błędów spowodowanych przez niepoprawnie przeprowadzoną migrację było absolutnie niezbędne. Bez tego wprowadzanie nowych strategii SEO nie miało większego zastosowania.

Klient zgłosił się do nas zaraz po przeprowadzeniu migracji na nowy CMS (Magento 1.9) we współpracy z inną firmą. Migracja nie była przeprowadzona poprawnie i spowodowała duży spadek w widoczności strony.

wykres spadki po migracji

Pierwszym zadaniem dla nas było więc zidentyfikowanie i naprawienie błędów:

  • Strona generowała bardzo dużo błędów 500, przekierowania nie były poprawnie przeprowadzone

błędy 500

  • Strona generowała bardzo dużo błędów 404

błędy 404

Plik z błędami 404 po migracji na Magento 1.9 zawierał 867 wierszy! Wszystkie przekierowania zrobiliśmy ręcznie

błędy 404 pliki

  • Strona nie miała wdrożonej sitemapy po migracji – wygenerowaliśmy nową sitemapę i wdrożyliśmy ją do Google Search Console

Na Magento 1.9 wiele zmian musiało być wprowadzanych ręcznie w kodzie. Wdrożyliśmy m.in. breadcrumbsy, schemę, mapę strony.

W listopadzie 2020 ponownie nadzorowaliśmy migrację pod kątem SEO, którą przeprowadzał developer, tym razem z Magento 1.9 na Magento 2. Do migracji przygotowywaliśmy się już od września, dzięki czemu nie wygenerowały się w ogóle błędy 500 ani 404.

Jedyne błędy, które wychwyciliśmy przy migracji było zaczytywanie H2 z tytułu na produktach oraz podwójne nagłówki H1. Szybko wyeliminowaliśmy ten błąd.

migracja luelue

Tworzenie nowych nazw kategorii

Kiedy udało nam się naprawić szkody wyrządzone migracją, mogliśmy zająć się wdrażaniem optymalizacji. Zaczęliśmy od dodawania słów kluczowych do nazw kategorii.

Dlaczego
to ważne

Nazwy kategorii powinny być sformułowane w taki sposób, żeby jak najlepiej oddawać intencje użytkowników. To oznacza, że powinny zawierać słowa kluczowe. Jeśli tylko możliwe, nazwy kategorii powinny odpowiadać temu, co osoby chcące wyszukać dany produkt wpisują w wyszukiwarkę.

Nazwy kategorii początkowo nie zawierały słów kluczowych. Dla przykładu kategoria, gdzie można było znaleźć zdjęcia ze zwierzętami nazywała się “zwierzęta” zamiast “fotografie ze zwierzętami”.

Odzwierciedlało się to również w menu na stronie głównej.

Jeszcze przed migracją na Magento 2 przeprowadziliśmy mapowanie kategorii do wdrożenia.

luelue kategorie mapowanie

Przykład kategorii w menu przed zmianą: “Michał Anioł” zostało zmienione na: “Michał Anioł Obrazy”.

Menu przed zmianą:

luelue menu przed zmianą

Menu po zmianie:

luelue menu po zmianie

Stworzenie bloga firmowego

Ze względu na to, że jednym z naszych głównych celów było umocnienie pozycji słów kluczowych, postanowiliśmy założyć i podpiąć bloga do strony Galerii LueLue.

Dlaczego
to ważne

Regularne dodawanie wpisów na bloga niesie ze sobą wiele korzyści. Dzięki temu zwiększa się ruch organiczny i wzmacnia się wiarygodność marki wśród klientów. Dodatkowo posty publikowane na blogu są idealnym miejscem, w którym można dodawać słowa kluczowe. W ten sposób ma on szansę dotrzeć do większej liczby klientów. Poza tym ciekawe i angażujące posty nie tylko zachęcają odwiedzających do pozostania na stronie dłużej, ale również poprawiają konwersję.

Strona nie posiadała bloga. Blog jest bardzo dobrym narzędziem do budowania treści na stronie i poszerzania listy słów kluczowych, przede wszystkim tych z długim ogonem. Treści poradnikowe przyciągają użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami.

Zarekomendowaliśmy podpięcie bloga na platformie WordPress do CMSa Magento.

Zgodnie z zaleceniami Zespół Galerii uruchomił bloga, który jest dostosowany do potrzeb SEO ale również bardzo dobrze zaprojektowany graficznie, co jest ważne dla galerii sztuki. Wartościowe treści są pisane przez klienta, a my optymalizujemy je pod kątem SEO.

Opracowanie nowej struktury nagłówków

Następną rzeczą, nad którą należało popracować były nagłówki. Nasz audyt wykazał, że ich struktura nie była poprawna.

Dlaczego
to ważne

Prawidłowo opracowana struktura nagłówków pomaga użytkownikom i crawlerom zrozumieć zawartość strony. Te znaczniki języka HTML są jednym z kluczowych aspektów mających pozytywny wpływ zarówno na SEO, jak i na UX.

Prawidłowa struktura nagłówków powinna zawierać 1 nagłówek H1, 2 lub 3 nagłówki H2 i później nagłówki H3. Nagłówki powinny być ułożone według hierarchii. Na podstronach produktów w większości nagłówki miały złą strukturę. Występowały po 2 nagłówki H1 – jeden był zaczytywany z elementu title a drugi z nazwy kategorii.

Przykład nagłówków na produkcie przed zmianą:

nagłówki przed zmianą

Nagłówki na produkcie po zmianie:

nagłówki po optymalizacji

Optymalizacja strony głównej

Kiedy już stworzyliśmy poprawną strukturę nagłówków, zajęliśmy się stroną główną. Żeby pomóc Galerii LueLue zdobyć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka istotnych zmian, np: zamieścić więcej treści związanej z produktami sprzedawanymi w sklepie Klienta.

Dlaczego
to ważne

Dobrze zoptymalizowana strona główna jest w stanie poprawić ranking pozostałym podstronom – zwłaszcza, jeśli są do niej bezpośrednio podlinkowane. Treści opublikowanie na tej stronie powinny zawierać dużo słów kluczowych, głównie dlatego że wzmacnia to ich pozycję.

Strona główna jest najważniejszą podstroną domeny. Dobrze zoptymalizowana strona główna, wyświetlająca się na odpowiednie słowa kluczowe będzie dodatkowym zastrzykiem widoczności dla innych podstron, szczególnie tych, które są z niej podlinkowane.

Na stronie głównej LueLue title nie był zoptymalizowany. Na początku współpracy title brzmiał: “Strona główna – obrazy na ścianę”. Po zmianie title brzmi: “Galeria LueLue. Sprzedaż reprodukcji i fotografii – obrazy na ścianę | LueLue”

title strona główna

Strona główna nie posiadała treści. Dodaliśmy bloki treści na stronie i zoptymalizowaliśmy je pod odpowiednie słowa kluczowe.

treść na stronie głównej luelue

Stworzenie nowych opisów produktów

Kolejnym punktem, który zawarliśmy w naszej strategii SEO dla Galerii LueLue było zredagowanie opisów produktów.

Dlaczego
to ważne

Dobrze napisane i zoptymalizowane opisy produktów pomagają poszczególnym podstronom uzyskiwać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ te elementy zawierają słowa kluczowe i frazy wpisywane przez użytkowników szukających danego produktu w sieci.

Opisy produktów na stronie były bardzo krótkie i powielały się, przez co znacznie wzrastała duplikacja wewnętrzna treści.

Przykład opisu produktu przed zmianą:

opis produktu przed optymalizacją

Zespół galerii regularnie dodaje nowe opisy zgodnie z naszymi rekomendacjami i dobranymi słowami kluczowymi. Pani Kasia z zespołu Galerii LueLue uczestniczyła w naszym szkoleniu o Copywritingu SEO, co zdecydowanie pomogło podnieść efektywność pisania treści na stronę.

Skupiliśmy się na frazach związanych z reprodukcjami. Dodane opisy optymalizujemy pod dobrane wcześniej słowa kluczowe.

Przykład dodanego i zoptymalizowanego opisu na podstronie produktu:

opis produktu po optymalizacji

https://www.luelue.pl/jozef-chelmonski-bociany-reprodukcja-obrazu.html

Dostosowanie nazw produktów do rynku polskiego

Przedostatnim elementem, który wymagał naszej uwagi były nazwy produktów. Większość z reprodukcji oferowanych w sklepie Klienta miała nazwy angielskie.

Dlaczego
to ważne

Nazwy produktów powinny być napisane w języku, którym posługują się klienci. Oznacza to, że asortyment kierowany do klientów z Polski powinien być opisany w języku polskim.

Wiele reprodukcji obrazów posiadało nazwy po angielsku, pomimo że mają one swoje odpowiedniki w języku polskim. Zmniejszało to zdecydowanie widoczność w Google.pl na słowa kluczowe powiązane z nazwą obrazu.

Przykłady nazw produktów przed zmianą:

nazwy obrazów przed zmianą

Przykłady przetłumaczonych nazw produktów:

nazwy obrazów po zmianie

Dodanie danych strukturalnych

Ostatnią kwestią, którą chcieliśmy się zająć, było uporządkowanie elementów umieszczonych na stronie oraz uatrakcyjnienie wyglądu wyników wyszukiwania. W tym celu użyliśmy danych strukturalnych.

Dlaczego
to ważne

Dane strukturalne są kolejnym elementem, który pomaga crawlerom zrozumieć zawartość strony. Dodane mikrodanych przyspiesza indeksowanie, które staje się też bardziej wydajne. To z kolei poprawia ranking witryny. Dane strukturalne są poza tym niezbędne do tworzenia tzw. rich snippets (rozszerzone wyniki wyszukiwania). Dzięki temu sklepy internetowe mogą wyświetlać w wynikach wyszukiwania takie elementy jak dostępność produktu, oceny, cena.

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarce zrozumieć treść strony poprzez oznaczenie charakterystycznych elementów. Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych można też wpłynąć na wygląd wyników wyszukiwania w Google, takie dane jak cena, stan magazynowy czy ocena produktu mogą wyświetlić się w SERPach.

Wdrożyliśmy dane strukturalne na produktach przez FTP.

dane strukturalne

Ciekawostka:

Aby jeszcze bardziej wyróżnić wyniki wyszukiwania w SERPach chcieliśmy wdrożyć emotki w title. Niestety Google od jakiegoś czasu coraz rzadziej wyświetla emotki w title. Rozwiązaniem okazało się umieszczenie emotki w breadcrumbs, która jak na razie jest chętnie wyświetlana w wynikach wyszukiwania i skutecznie wyróżnia wynik od innych.

breadctumbs

Proces Off-Site

Równocześnie z działaniami na stronie cały czas prowadzimy proces linkowania zewnętrznego. Pozyskujemy linki z różnorodnych źródeł o mocnych parametrach.

Warto zauważyć mocny spadek w liczbie odsyłających stron w 2018 roku, który był odbudowywany.

Parametry linków przed rozpoczęciem współpracy:

linki luelue przed współpracą

linki luelue przed współpracą

Parametry linków obecnie:

linki luelue obecnie

linki luelue teraz

Jak widać, skupiliśmy się przede wszystkim na odbudowie po spadku oraz zwiększeniu liczby domen linkujących. W międzyczasie zmienił się sposób obliczania DR (Domain Rating) przez narzędzie Ahrefs.

Wyniki

  • Wzrost miesięcznego ruchu organicznego o 310% od początku współpracy

wykres ruch od początku

  • Wzrost rocznego ruchu organicznego o 111%, porównując okres luty 2020 – styczeń 2021 do luty 2019 – styczeń 2020.

wykres wzrost rocznego ruchu organicznego

  • Wzrost widoczności w Google

wykres widoczność w google search console

  • Wzrost liczby słów kluczowych 2 TOP10 o 304%

wykres wzrost liczby słów kluczowych

Poprawienie widoczności słów kluczowych, np:

  • obraz drzewo życia (obecznie 10 pozycja, wcześniej poza indeksem)

wykres frazy kluczowej obraz drzewo życia

  • rejtan jan matejko (obecnie 6 pozycja, wcześniej 17)

wykres frazy kluczowej rejtan jan matejko

  • jan matejko stanczyk (obecnie 5 pozycja, wcześniej 21)

wykres frazy kluczowej jan matejko stanczyk

Delante to rozwijająca się dynamicznie firma, z którą współpracę podjęliśmy dwa lata temu, będąc nad „internetową przepaścią widoczności”. W pojęciu współpraca tkwi meritum sprawy, bo na scenie stajemy na równych pozycjach i mamy wspólny cel. To, co szczególnie lubię w Delante to bardzo przyjazny kontakt i otwarta komunikacja. Młody, energiczny i kompetentny zespół to na pewno jedna z przewag Delante na rynku. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i spróbujmy teraz sięgnąć po więcej 🙂

Kasia luelue

Katarzyna Cieślik

Owner

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM