- Performance Max – co to jest?
- Jak działa kampania Performance Max?
- Jak utworzyć kampanię Performance Max? Krok po kroku
- Czy Performance Max zastąpi Smart Shopping?
- Optymalizacja kampanii Performance Max
- Kampanie Performance Max - podsumowanie
Performance Max – co to jest?
Performance Max jest nowym typem kampanii w Google Ads, dzięki któremu możesz reklamy tekstowe, banerowe, wideo i produktowe wykorzystać w jednej kampanii. Pomaga to zwiększyć skuteczność osiągania celów w coraz bardziej złożonej drodze klientów w podejmowaniu decyzji.Jak działa kampania Performance Max?
Performance Max służy do realizacji celów z konta Google Ads. Performance Max nie jest więc emitowana, aby zbierać kliknięcia, a musi mieć wyznaczone konkretne zadanie. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej automatyki, Sygnałów dotyczących odbiorców (Audience Signals) oraz opcjonalnie przesłanych danych, może to robić znacznie skuteczniej. Kampania Performance Max analizuje całościowy obraz efektywności we wszystkich kanałach. Wykorzystuje zasoby Google do monitorowania w czasie rzeczywistym zamiarów i zachowań klientów oraz przebieg każdej aukcji, może więc odpowiednim odbiorcom, w odpowiednim momencie, zaproponować właściwą kreację oraz stawkę za jej wyświetlenie, która jest najlepiej dopasowana do potrzeb chwili. Korzystanie z systemów uczących się, optymalizacji budżetu i automatyczne strategie określania stawek pozwalają jej osiągać konwersje o wysokim ROI (zwrot z inwestycji). Atrybucja oparta na danych, pochodzących ze wszystkich kanałów, pozwala lepiej określić ścieżkę prowadzącą do zakupu, co przekłada się na inwestycję w najważniejsze punkty styczności z klientem.Jak utworzyć kampanię Performance Max? Krok po kroku
Aby utworzyć kampanię Performance Max logujemy się do konta Google Ads, przechodzimy do zakładki Kampanie i klikamy Nowa kampania.- 20 obrazów,
- 5 logotypów,
- 5 filmów wideo,
- opcjonalnie, jedną kreację reklamową w html5.
- 5 nagłówków do 30 znaków,
- 5 nagłówków do 90 znaków,
- jeden tekst reklamy o długości do 60 znaków,
- 4 teksty do 90 znaków.
Czy Performance Max zastąpi Smart Shopping?
Tak, Performance Max zastąpi Smart Shopping. Google oficjalnie poinformował, że Smart Shopping zostaną automatycznie przekształcone w Performance Max, a nastąpi to między lipcem a wrześniem 2022 r. Oznacza to, że od października 2022 r. nie będzie kampanii produktowych. Oczywiście, nie trzeba czekać na to, aż Gogle automatycznie przekształci naszą kampanię Smart Shopping na Performance Max. Można to zrobić wcześniej, a im szybciej to zrobimy, tym szybciej zoptymalizujemy Performance Max.Optymalizacja kampanii Performance Max
Kampanie Performance Max korzystają z automatyzacji i systemów uczących się, aby docierać do właściwych konsumentów i zwiększać liczbę konwersji za pomocą wszystkich kanałów i zasobów reklamowych Google. Takie rozwiązanie sprawia, że optymalizacja Performance Max zwykle odbywa się automatycznie. Jednak oczywiście my też możemy przyspieszyć ten proces. Optymalizacja tego typu kampanii to głównie optymalizacja zasobów reklamowych oraz korzystanie z Sygnałów dotyczących odbiorców. Najskuteczniej zwiększyć efektywność pomoże nam optymalizacja kreacji. Ważna tu jest maksymalizacja liczby zasobów reklamowych oraz usuwanie lub poprawianie tych nieskutecznych. Kampania będzie mierzyć skuteczność reklam, aby sprawdzić ich trafność. Im więcej zasobów będzie mieć do dyspozycji, tym lepszy przekaz przygotuje dla konkretnej grupy odbiorców, a to przełoży się na zwiększanie efektywności.Optymalizacja Performance Max to także korzystanie z Sygnałów dotyczących odbiorców. Używanie ich nie jest konieczne, ale przyspiesza pracę systemów uczących się. Jeśli posiadasz statystyki dotyczące segmentów odbiorców, najbardziej odpowiednich pod kątem dokonania konwersji, możesz przesyłać te dane do Google Ads za pomocą Sygnałów dotyczących odbiorców. Warto przy ich określaniu wykorzystać wszystkie segmenty dostępne na koncie Google Ads, zarówno przesłane listy odbiorców, zdefiniowane niestandardowe segmenty odbiorców jak i odbiorców posegmentowanych przez Google na podstawie zainteresowań, czy zdarzeń z życia.
Przy czym, Sygnały dotyczące odbiorców możemy zdefiniować, ale kampania może je także pozyskiwać automatycznie, wykorzystując dane z innych kampanii prowadzonych na tym samym koncie reklamowym, optymalizowanych pod kątem osiągania tych samych celów. Szczególnie dotyczy to kampanii w wyszukiwarce. Warto z tego powodu, równolegle do kampanii Performance Max, prowadzić kampanie w sieci wyszukiwania w oparciu o słowa kluczowe i optymalizować te kampanie pod kątem maksymalizacji ich skuteczności. Szczególnie przydatne dane Performance Max może otrzymać, gdy w kampanii w sieci wyszukiwania stosujemy dopasowanie przybliżone słów kluczowych połączone z inteligentnym określaniem stawek oraz elastycznymi reklamami w wyszukiwarce.
Wyniki kampanii Performance Max
Ocenę wyników kampanii Performance Max najlepiej dokonać nie wcześniej niż po 6 tygodniach od jej uruchomienia. Przyjmuje się, że okres nauki trwa 1-2 tygodnie, potem pozwólmy jej działać przez miesiąc, zanim dokonamy głębszej analizy. Jak ocenić skuteczność Performance Max? Możemy porównać skuteczność kampanii na koncie Google Ads w tygodniach poprzedzających uruchomienie Performance Max, z okresem po jej uruchomieniu. Należy pamiętać, że najlepiej uwzględniać tylko kampanie kierowane na realizację tych samych celów, które ma realizować kampania Performance Max. Nie uwzględniamy więc w analizie danych z kampanii optymalizowanych pod kątem innych celów, np. z kampanii wizerunkowych nakierowanych na budowanie marki. Takie porównanie pozwoli nam zmierzyć wzrost lub spadek konwersji. Najważniejszymi parametrami, którym należy się przyjrzeć, to dane dotyczące zmiany łącznej liczby lub wartości konwersji, przy takim samym poziomie CPA/ROAS. Tylko taki sposób porównania kampanii Performance Max z innymi kampaniami o tych samych lub podobnych celach, pozwoli na rzetelną ocenę jej wyników.Kampanie Performance Max - podsumowanie
Kampanie Performance Max wykorzystują automatyzację i systemy uczące się, aby docierać do odpowiednich konsumentów i zwiększać liczbę i/lub wartość konwersji za pośrednictwem wszystkich kanałów Google i zasobów reklamowych. Aby kampanie działały jak najbardziej efektywnie warto:- prowadzić równolegle kampanie w sieci wyszukiwania oparte na słowach kluczowych,
- korzystać z Sygnałów dotyczących odbiorców (Audience Signals),
- optymalizować grup zasobów wykorzystując pomiary skuteczności reklam (Ad Strength)
- analizować dostępne statystyki i wprowadzać zmiany mogące poprawić wyniki,
- efekty kampanii Performance Max oceniać na podstawie wyników innych kampani o tych samych lub porównywalnych celach, emitowanych przed uruchomieniem Performance Max.