Patelnie Tytanowe to sklep internetowy sprzedający garnki i patelnie z powłoką tytanowo – diamentową oraz akcesoria i noże. Jest polskim dystrybutorem niemieckiej marki WOLL. Współpracujemy zarówno przy prowadzeniu procesu pozycjonowania jak i Google Ads.
Zobacz jak zwiększyliśmy roczne przychody z kanału organic o 62% i przychody w najwyższym sezonie z kanału Google Ads o 26%.
Branża
Akcesoria do gotowania
Domena
PL
Polska
Przychód organiczny
+62%
Wzrost w 2019 roku, porównując z 2018 rokiem
Przychód z Google Ads
+26%
Wzrost w okresie wrzesień - grudzień 2019, porównując z 2018 rokiem
Analiza
Współpracę z firmą Patelnie Tytanowe w ramach SEO rozpoczęliśmy 1.10.2018. 2 miesiące później, 11.12.2018, rozpoczęliśmy również współpracę w ramach prowadzenia kampanii płatnych w Google.
Sklep internetowy zbudowany jest w oparciu o popularny CMS PrestaShop. Przed rozpoczęciem współpracy miesięczny ruch organiczny wynosił około 1200 sesji, a zdecydowana większość wejść na stronę (ponad 5 tys.) pochodziła z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania.
Już na samym początku wiedzieliśmy, że będziemy wspierać Klienta podczas migracji sklepu.
Duży wpływ na osiągnięte efekty miał fakt, że sam Klient był mocno zaangażowany w proces, dużo elementów audytu wdrażaliśmy wspólnie. Komunikacja przebiega bardzo sprawnie i bezproblemowo.
Szybkie fakty:
Od początku plan migracji strony
Stosunkowo niewielki ruch organiczny, większość wejść z reklam płatnych
Mała ilość treści na stronie
Konkurencyjna branża
Duże zaangażowanie Klienta w proces
Strategia SEO
1. Migracja sklepu
Firma już podczas rozpoczęcia współpracy planowała wykonanie nowego sklepu – zmiana obejmowała przejście na nowszą wersję PrestaShop (1.7.6.4) i odświeżenie layoutu strony – zmiany graficzne, menu, itd.
Na początku listopada 2018 roku przygotowaliśmy wytyczne SEO przed stworzeniem nowej strony, które obejmowały wszystkie elementy, na które należy zwrócić uwagę przy migracji oraz już przy samej budowie nowego sklepu.
Wskazówki były dokładne dla strony głównej (tekst, poprawa nagłówków, alty na grafiki, meta dane, wytyczne co do linkowania wewnętrznego, wskazówki UX-owe), stron kategorii (teksty, meta dane, nagłówki) oraz stron produktowych (teksty, meta dane, nagłówki, ceny, wskazówki UX-owe).
Później feedbackowaliśmy pierwsze makiety sklepu, następnie wersję deweloperską. Braliśmy pod uwagę nie tylko wszystkie powyższe wytyczne SEO, ale również udzielaliśmy wskazówek UX-owych. Zwracaliśmy uwagę także na grafiki (aby dobrze wyświetlały się w Google Grafika) i na znaczniki schema.
Włączenie nowego sklepu miało miejsce 31.01.2019 – sprawdziliśmy od razu stronę pod kątem wdrożenia wszystkich wytycznych, kodów śledzenia, implementacji narzędzi i przeniesienia treści i optymalizacji. Wszystkie elementy zostały poprawnie wykonane, zabrakło jedynie opisów kategorii, które tworzyliśmy jeszcze przed migracją – przenieśliśmy je od razu na nowy sklep.
Dzięki tak przeprowadzonej migracji strona nie notowała spadków, a po pewnym czasie widoczność znacznie wzrosła.
Wzrost widoczności w Google (narzędzie Senuto)
2. Treści na stronę i wdrożenie bloga
Gdy rozpoczynaliśmy współpracę na stronie było bardzo mało treści. Content na stronie spełnia 2 główne cele:
Informuje użytkowników o produktach, dostarcza odpowiedzi na ich pytania i wątpliwości.
Działa bardzo dobrze na SEO – to właśnie w tekście możesz naturalnie umieścić słowa kluczowe. Musisz go też odpowiednio sformatować.
Wiele treści wdrażaliśmy jeszcze przed migracją, następnie były one przenoszone. Wdrożyliśmy teksty:
Na stronie głównej
Na kategoriach
Dbając o użyteczność strony tekst na stronie głównej dodany jest w kilku miejscach, a nie w jednym dużym bloku.
Dodatkowo stworzyliśmy wytyczne do tworzenia opisów produktów. Został stworzony wzór, na podstawie którego tworzone są opisy kolejnych produktów, które następnie optymalizujemy.
Blog firmowy na stronie patelnie-tytanowe.pl
Strona na początku współpracy nie miała bloga. Poleciliśmy jego założenie i regularne prowadzenie, z zachowaniem zasad SEO.
Przygotowaliśmy analizę słów kluczowych i na ich podstawie utworzyliśmy listę tematów, o których należy pisać, aby zwiększać widoczność strony. Dzięki temu zwiększamy liczbę zindeksowanych podstron na stronie, ilość wartościowego contentu, liczbę fraz na które strona się wyświetla, liczbę wyświetleń w wynikach wyszukiwania i ruch organiczny.
Przedstawiamy też Klienta jako eksperta, chętnego aby dzielić się wiedzą – nie tylko o swoich produktach, ale też o ich wykorzystaniu. Dlatego na blogu pojawiają się tematy kulinarne, przepisy itp. W ten sposób wpływamy też pozytywnie na Topical Authority.
3. Usunięcie opisu firmy ze stopki
Opis firmy ze stopki usunęliśmy jeszcze przed migracją, deweloperzy od strony Klienta dodali bloki tekstu w innych miejscach, o czym pisaliśmy już w poprzednim punkcie. Po migracji ten problem już zniknął, natomiast piszemy o tym ku przestrodze, żebyście pamiętali, że nie należy umieszczać dłuższych treści w stopce.
Częstą praktyką na stronach jest dodawanie opisu firmy w stopce, aby był widoczny z każdej podstrony. Niestety z perspektywy SEO jest to błąd, który powoduje zwiększenie poziomu duplikacji treści na stronie. W momencie, gdy na całej stronie nie ma wiele treści może to zaszkodzić stronie.
4. Działalność blogów zewnętrznych + SEO offsite
Uzupełnieniem działań na stronie jak zwykle jest linkowanie zewnętrzne. Od samego początku prowadzimy działania off-site.
Dodatkowo, firma Klienta współpracuje z blogerami kulinarnymi. Przesyła im swoje produkty do testowania. Blogerzy testują sprzęt i piszą recenzję na swoim blogu.
Oczywiście wspólnie z Klientem chcieliśmy, aby te działania, oprócz działań influencerskich miały również pozytywny wpływ na SEO – przygotowaliśmy więc wytyczne jak takie artykuły powinny być pisane, jak powinny wyglądać linki, aby pozytywnie działały na SEO strony.
Sprawdzamy parametry domen blogerów, dodatkowo dostajemy od właściciela strony każdy gotowy artykuł i na bieżąco sprawdzamy go (czy linki i anchory są poprawne), a później dodatkowo go dolinkowujemy w naszym procesie offsite.
Taki proces wpływa pozytywnie na liczbę linków, dywersyfikację ich źródeł oraz na chmurę anchorów:
Wyniki SEO
Wzrost widoczności w Google (narzędzie SEMSTORM)
Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy
135% wzrostu ruchu organicznego (użytkownicy) i 92% wzrostu sesji organicznych oraz 62% wzrostu przychodu porównując rok 2019 z rokiem 2018
Komentarz specjalisty
Współpraca ze sklepem patelnie-tytanowe.pl to czysta przyjemność. Po pierwsze, kontakt z Klientem przebiega tu wręcz wzorowo – konkretnie, rzeczowo i w bardzo przyjaznej atmosferze. 😉 Wszystkie wdrożenia po stronie sklepu są wykonywane praktycznie od ręki. Czuje się zaufanie Klienta do naszych rekomendacji, co daje bardzo dobre efekty i dużo satysfakcji. Po drugie bardzo dobrze wspominam sam proces migracji, jako że interesuje mnie user experience – a tutaj mogłam połączyć SEO i UX.
Asia Nicpoń
SEO Specialist
Google Ads
Pod koniec listopada 2018 Klient zwrócił się do nas z prośbą o sprawdzenie budżetu reklam płatnych (wtedy jeszcze AdWords 😉 ), ponieważ niepokoił się wynikami – nasz specjalista SEM, przeanalizował konto i kampanie i przesłaliśmy informację zwrotną.
Analiza wykazała wiele elementów wymagających optymalizacji i poskutkowała podpisaniem umowy na obsługę reklam dla Klienta.
Prowadzimy dla Klienta następujące kampanie:
Kampania brandowa na markę WOLL w sieci wyszukiwania
Kampania na poszczególne produkty w sieci wyszukiwania
Kampania na frazę ogólną: patelnie; w sieci wyszukiwania
Kampania produktowa, na początku w Google zakupy, następnie przeniesiona do naszego CSS
Kampania GDN
Kampania video na YouTube
Większość kampanii bazuje na celu sprzedaży. W sklepie rzadko zdarzają się promocje a ceny są stałe, dlatego nie prowadzimy kampani pod konkretne wyprzedaże.
Branża jest sezonowa, w związku z tym w przeciągu roku zmieniają się budżety oraz prowadzone kampanie.
Niski sezon przypada na okresy styczeń – luty oraz czerwiec – sierpień. W tym czasie prowadzimy kampanie na świadomość na YouTube oraz GDN.
Wysoki sezon to marzec – kwiecień oraz wrzesień – grudzień. W tych okresach budżety reklamowe są wyższe i są one nastawione na sprzedaż.
Strategia Google Ads
1. Kampania brandowa na WOLL w sieci wyszukiwania
Ta kampania osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe. Zoptymalizowana jest ona na podstawie harmonogramu dla najbardziej konwertujących godzin (na podstawie analizy około 30 dni w tył).
Strategia ulepszonego CPC (półautomatyczna) pomaga w zwiększeniu ilości konwersji.
Wyniki z kampanii brandowej:
Zakres dat: start od Styczeń 2019 do 21.04.2020
2. Kampania na poszczególne produkty w sieci wyszukiwania
Kampania jest podzielona na grupy reklam dopasowane do poszczególnych produktów lub kategorii (np. patelnie tytanowe: głębokie grillowe, z odpinaną rączką, kwadratowe, naleśnikowe) i są optymalizowane pod kątem ruchu i sprzedaży.
Zoptymalizowane są na podstawie harmonogramu najbardziej konwertujących godzin i zgodnie ze strategia maksymalizacji liczby kliknięć.
Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:
Zakres dat: start od Września 2019 do 21.04.2020
3. Kampania na frazę ogólną patelnie w sieci wyszukiwania
Oddzielnie prowadzona jest kampania na bardzo ogólne słowo kluczowe: “patelnie”. Tak jak każda kampania, i ta jest zoptymalizowana na podstawie harmonogramu i ma na celu zwiększenie konwersji.
Wyniki kampanii w sieci wyszukiwania na ogólne słowo “patelnie”:
Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020
4. Kampania produktowa w Google Zakupy oraz w CSS
Kampanie produktowe są nastawione przede wszystkim na sprzedaż produktów. Początkowo kampanie były prowadzone w Google Zakupy. Pod koniec ubiegłego roku przenieśliśmy je na nasz własny CSS Delante Shopping Platform, na którym osiągamy zdecydowanie lepsze wyniki sprzedażowe (przeczytaj więcej o naszej platformie: CSS Delante Shopping Platform).
Obie kampanie są zoptymalizowane pod kątem maksymalizacji kliknięć.
Wyniki:
Kampania Merchant Google Zakupy była prowadzona od stycznia 2019 do czerwca 2019.
Kampania na CSS Delante była prowadzona od grudnia 2019 do kwietnia 2020.
Kierowanie
Koszt
za konwersję
CPC
CTR
ROAS
Google Zakupy
sprzedaż
144,30 zł
0,69 zł
1,16%
339%
CSS Delante
sprzedaż
94,69 zł
0,43 zł
1,54%
675%
5. Kampania GDN
Kampania GDN była prowadzona dwutorowo:
Zwiększenie świadomości marki – kierowanie behawioralne na początkujących kucharzy, zainteresowanych gotowaniem oraz na strony związane z garnkami i gotowaniem.
Remarketing – kierowanie na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową oraz na opuszczone koszyki, czyli na użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka ale nie sfinalizowali transakcji.
Kreacje były przygotowywane przez Klienta. Przykłady kreacji:
Wyniki kampanii GDN:
Zakres dat: start od Czerwiec 2019 do 21.04.2020
Wyświetlania rosną koszt spada.
6. Kampania na YouTube
Kampania na YouTube była kierowana w podobny sposób jak kampania GDN – behawioralnie (kobiety, zainteresowane gotowaniem) oraz do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę.
Wpływ na wyniki kampanii z pewnością miał też fakt, że film używany do promocji cechował się bardzo wysoką jakością i po prostu cieszył oko. Zobaczcie sami:
Wyniki kampanii YouTube:
Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020
Wyświetlania i obejrzenia rosną.
Wyniki Google Ads
Wyniki wszystkich kampanii w okresie szczytu sprzedaży (wrzesień – grudzień) – porównanie roku 2019 z rokiem 2018.
31% więcej transakcji z kanału Google Ads
26% więcej przychodów z kanału Google Ads
Komentarz specjalisty
Współpraca z Klientem od początku przebiegała bardzo płynnie i sprawnie. Klient znał doskonale swoją branżę i wiedział, w jakich okresach warto postawić na budowę świadomości, a w jakich na sprzedaż. Z naszą wiedzą i doświadczeniem przełożyliśmy to na kampanie Google Ads, co dało bardzo dobre efekty. Cały czas idziemy w kierunku rozbudowy działań, aby efekty sprzedaży były jeszcze wyższe i zadowalające.
Karolina Piech
SEM Specialist
Komentarz klienta
Z agencją Delante współpracujemy już od roku i zarówno jeśli chodzi o ruch organiczny jak i ten płatny widoczne są same pozytywne zmiany. Ludzie tam pracujący to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Zobacz, jak pomogliśmy firmie z branży blockchain przeprowadzić migrację strony internetowej i zapewniliśmy 453% wzrost widoczności w wyszukiwarce w ciągu zaledwie 6 miesięcy współpracy.
511% wzrostu przychodu po roku dzięki szerokiemu podejściu! Zobacz, jak dzięki strategii blogowej budujemy ruch na produktach sezonowych i zwiększamy sprzedaż sezonową w bardzo konkurencyjnej branży.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.