.animate-view{opacity: 1 !important;}

+62% wzrostu przychodu organicznego
- porównanie rok do roku

Akcesoria do gotowania Google Ads SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie przychodów z ruchu organicznego

Klient skontaktował się z nami, ponieważ chciał zwiększyć przychody generowane przez ruch organiczny. Żeby pomóc mu to osiągnąć, musieliśmy wypracować strategię, która poprawiłaby widoczność jego sklepu w internecie, a co za tym idzie, zwiększyła ruch bezpłatny.

2.

Zwiększenie przychodów z Google Ads

Po dwóch miesiącach pracy nad optymalizacją sklepu internetowego, Klient zdecydował się na rozpoczęcie kampanii Google Ads. Głównym celem było stworzenie strategii, która miała pomóc osiągać najlepsze wyniki sprzedażowe, kiedy popyt na produkty dostępne w sklepie naszego Klienta jest najwyższy (marzec-kwiecień oraz wrzesień).

3.

Pomoc przy migracji strony

Zostaliśmy również poproszeni o wsparcie techniczne przy przechodzeniu na nowszą wersję PrestaShop i poprawieniu layoutu strony. Naszym zadaniem było przygotowanie rekomendacji i sugestii dotyczących SEO, które później miały zostać uwzględnione przy projektowaniu nowego wyglądu sklepu Klienta.

Zespół SEO i SEM

Współpraca ze sklepem patelnie-tytanowe.pl to czysta przyjemność. Po pierwsze, kontakt z Klientem przebiega tu wręcz wzorowo – konkretnie, rzeczowo i w bardzo przyjaznej atmosferze. ? Wszystkie wdrożenia po stronie sklepu są wykonywane praktycznie od ręki. Czuje się zaufanie Klienta do naszych rekomendacji, co daje bardzo dobre efekty i dużo satysfakcji. Po drugie bardzo dobrze wspominam sam proces migracji, jako że interesuje mnie user experience – a tutaj mogłam połączyć SEO i UX.

Joanna Nicpoń
Joanna Nicpoń Senior SEO Specialist

Współpraca z Klientem od początku przebiegała bardzo płynnie i sprawnie. Klient znał doskonale swoją branżę i wiedział, w jakich okresach warto postawić na budowę świadomości, a w jakich na sprzedaż. Z naszą wiedzą i doświadczeniem przełożyliśmy to na kampanie Google Ads, co dało bardzo dobre efekty. Cały czas idziemy w kierunku rozbudowy działań, aby efekty sprzedaży były jeszcze wyższe i zadowalające.

Karolina Piech
Karolina Piech Senior SEM Specialist

Proces On-Site

Pomoc przy migracji strony

Pierwszą rzeczą, jaką musieliśmy się zająć było zebranie wskazówek SEO i UX, które ułatwiłyby proces migracji strony dla Klienta. Skupiliśmy się głównie na stronie głównej, podstronach kategorii i podstronach produktowych.

Dlaczego
to ważne?

Przeprowadzenie migracji bez odpowiedniego schematu i harmonogramu często prowadzi do pogorszenia wyników i rankingów strony. Żeby tego uniknąć, potrzebna jest duża wiedza techniczna, szczegółowy plan działania i dobra organizacja pracy.

Firma już podczas rozpoczęcia współpracy planowała wykonanie nowego sklepu – zmiana obejmowała przejście na nowszą wersję PrestaShop (1.7.6.4) i odświeżenie layoutu strony – zmiany graficzne, menu, itd.

Na początku listopada 2018 roku przygotowaliśmy wytyczne SEO przed stworzeniem nowej strony, które obejmowały wszystkie elementy, na które należy zwrócić uwagę przy migracji oraz już przy samej budowie nowego sklepu.

Wskazówki były dokładne dla strony głównej (tekst, poprawa nagłówków, alty na grafiki, meta dane, wytyczne co do linkowania wewnętrznego, wskazówki UX-owe), stron kategorii (teksty, meta dane, nagłówki) oraz stron produktowych (teksty, meta dane, nagłówki, ceny, wskazówki UX-owe).

Później feedbackowaliśmy pierwsze makiety sklepu, następnie wersję deweloperską. Braliśmy pod uwagę nie tylko wszystkie powyższe wytyczne SEO, ale również udzielaliśmy wskazówek UX-owych. Zwracaliśmy uwagę także na grafiki (aby dobrze wyświetlały się w Google Grafika) i na znaczniki schema.

Włączenie nowego sklepu miało miejsce 31.01.2019 – sprawdziliśmy od razu stronę pod kątem wdrożenia wszystkich wytycznych, kodów śledzenia, implementacji narzędzi i przeniesienia treści i optymalizacji. Wszystkie elementy zostały poprawnie wykonane, zabrakło jedynie opisów kategorii, które tworzyliśmy jeszcze przed migracją – przenieśliśmy je od razu na nowy sklep.

Dzięki tak przeprowadzonej migracji strona nie notowała spadków, a po pewnym czasie widoczność znacznie wzrosła.

Wzrost widoczności w Google (narzędzie Senuto)

Wzrost widoczności w Google Patelnie-tytanowe.pl

Napisanie nowych treści na stronę

Kiedy kwestia migracji została rozwiązana, mogliśmy zająć się kolejnym ważnym aspektem SEO jakim są treści.

Dlaczego
to ważne?

Unikalne i ciekawe teksty zawierające słowa kluczowe poprawiają widoczność strony. To z kolei pozwala marce przyciągnąć i zatrzymać na dłużej użytkowników, co umacnia autorytet domeny. Innymi słowy, wysokiej jakości treści są w stanie wygenerować więcej ruchu organicznego na stronie. Mają też potencjał zwiększania liczby backlinków.

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę na stronie było bardzo mało treści. Content na stronie spełnia 2 główne cele:

  1. Informuje użytkowników o produktach, dostarcza odpowiedzi na ich pytania i wątpliwości.
  2. Działa bardzo dobrze na SEO – to właśnie w tekście możesz naturalnie umieścić słowa kluczowe. Musisz go też odpowiednio sformatować.

Wiele treści wdrażaliśmy jeszcze przed migracją, następnie były one przenoszone. Wdrożyliśmy teksty:

  • Na stronie głównej
  • Na kategoriach

Dbając o użyteczność strony tekst na stronie głównej dodany jest w kilku miejscach, a nie w jednym dużym bloku.

Treści na stronie patelnie tytanowe

Dodatkowo stworzyliśmy wytyczne do tworzenia opisów produktów. Został stworzony wzór, na podstawie którego tworzone są opisy kolejnych produktów, które następnie optymalizujemy.

Stworzenie bloga firmowego

Następną rzeczą, jaką postanowiliśmy zrobić było stworzenie bloga dla patelnie-tytanowe.pl. Każdy z wpisów miał za zadanie przyczynić się do zwiększenia widoczności sklepu naszego Klienta.

Dlaczego
to ważne?

Prowadzenie bloga firmowego jest dobrym pomysłem, głównie dlatego że: pomaga zwiększyć ruch organiczny, buduje zaufanie do marki i wzmacnia jej wiarygodność wśród klientów. Poza tym ciekawe wpisy zachęcają klientów do pozostania dłużej na stronie, co poprawia ranking domeny. Dobrze napisane posty często zwiększają konwersję. Posty publikowane na blogu są dodatkowo idealnym miejscem do umieszczenia kolejnych słów kluczowych na stronie. W ten sposób ma ona szansę dotrzeć do większej liczby klientów.

Strona na początku współpracy nie miała bloga. Poleciliśmy jego założenie i regularne prowadzenie, z zachowaniem zasad SEO.

Przygotowaliśmy analizę słów kluczowych i na ich podstawie utworzyliśmy listę tematów, o których należy pisać, aby zwiększać widoczność strony. Dzięki temu zwiększamy liczbę zindeksowanych podstron na stronie, ilość wartościowego contentu, liczbę fraz na które strona się wyświetla, liczbę wyświetleń w wynikach wyszukiwania i ruch organiczny.

Przedstawiamy też Klienta jako eksperta, chętnego aby dzielić się wiedzą – nie tylko o swoich produktach, ale też o ich wykorzystaniu. Dlatego na blogu pojawiają się tematy kulinarne, przepisy itp. W ten sposób wpływamy też pozytywnie na Topical Authority.

Blog na stronie - patelnie tytanowe

Optymalizacja stopki

Zdecydowaliśmy się również na wprowadzenie kilku zmian w stopce. Kiedy ten element strony jest dobrze zaprojektowany, wpływa pozytywnie na SEO.

Dlaczego
to ważne?

Stopka pojawia się na każdej podstronie, dlatego warto poświęcić trochę czasu na jej optymalizację. Poza tym dobrze zaprojektowana stopka poprawia UX.

Opis firmy ze stopki usunęliśmy jeszcze przed migracją, deweloperzy od strony Klienta dodali bloki tekstu w innych miejscach, o czym pisaliśmy już w poprzednim punkcie. Po migracji ten problem już zniknął, natomiast piszemy o tym ku przestrodze, żebyście pamiętali, że nie należy umieszczać dłuższych treści w stopce.

Częstą praktyką na stronach jest dodawanie opisu firmy w stopce, aby był widoczny z każdej podstrony. Niestety z perspektywy SEO jest to błąd, który powoduje zwiększenie poziomu duplikacji treści na stronie. W momencie, gdy na całej stronie nie ma wiele treści może to zaszkodzić stronie.

Opis firmy ze stopki usunęliśmy jeszcze przed migracją, deweloperzy od strony Klienta dodali bloki tekstu w innych miejscach, o czym pisaliśmy już w poprzednim punkcie. Po migracji ten problem już zniknął, natomiast piszemy o tym ku przestrodze, żebyście pamiętali, że nie należy umieszczać dłuższych treści w stopce.

Częstą praktyką na stronach jest dodawanie opisu firmy w stopce, aby był widoczny z każdej podstrony. Niestety z perspektywy SEO jest to błąd, który powoduje zwiększenie poziomu duplikacji treści na stronie. W momencie, gdy na całej stronie nie ma wiele treści może to zaszkodzić stronie.

Działalność blogów zewnętrznych + SEO offsite

Uzupełnieniem działań na stronie jak zwykle jest linkowanie zewnętrzne. Od samego początku prowadzimy działania off-site.

Dodatkowo, firma Klienta współpracuje z blogerami kulinarnymi. Przesyła im swoje produkty do testowania. Blogerzy testują sprzęt i piszą recenzję na swoim blogu.

Oczywiście wspólnie z Klientem chcieliśmy, aby te działania, oprócz działań influencerskich miały również pozytywny wpływ na SEO – przygotowaliśmy więc wytyczne jak takie artykuły powinny być pisane, jak powinny wyglądać linki, aby pozytywnie działały na SEO strony.

Sprawdzamy parametry domen blogerów, dodatkowo dostajemy od właściciela strony każdy gotowy artykuł i na bieżąco sprawdzamy go (czy linki i anchory są poprawne), a później dodatkowo go dolinkowujemy w naszym procesie offsite.

Taki proces wpływa pozytywnie na liczbę linków, dywersyfikację ich źródeł oraz na chmurę anchorów:

Anchory - patelnie tytanowe

Wyniki SEO

  • Wzrost widoczności w Google (narzędzie SEMSTORM)

Wyniki patelnie tytanowe wzrost widoczności

  • Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy

Wzrost ruchu organicznego patelnie tytanowe

  • 135% wzrostu ruchu organicznego (użytkownicy) i 92% wzrostu sesji organicznych oraz 62% wzrostu przychodu porównując rok 2019 z rokiem 2018

Wyniki na stronie patelnie-tytanowe.pl - wzrost ruchu organicznego

Strategia Google Ads

Pod koniec listopada 2018 Klient zwrócił się do nas z prośbą o sprawdzenie budżetu reklam płatnych (wtedy jeszcze AdWords 😉 ), ponieważ niepokoił się wynikami – nasz specjalista SEM, przeanalizował konto i kampanie i przesłaliśmy informację zwrotną.

Analiza wykazała wiele elementów wymagających optymalizacji i poskutkowała podpisaniem umowy na obsługę reklam dla Klienta.

Prowadzimy dla Klienta następujące kampanie:

  1. Kampania brandowa na markę WOLL w sieci wyszukiwania
  2. Kampania na poszczególne produkty w sieci wyszukiwania
  3. Kampania na frazę ogólną: patelnie; w sieci wyszukiwania
  4. Kampania produktowa, na początku w Google zakupy, następnie przeniesiona do naszego CSS
  5. Kampania GDN
  6. Kampania video na YouTube

Większość kampanii bazuje na celu sprzedaży. W sklepie rzadko zdarzają się promocje a ceny są stałe, dlatego nie prowadzimy kampani pod konkretne wyprzedaże.

Branża jest sezonowa, w związku z tym w przeciągu roku zmieniają się budżety oraz prowadzone kampanie.

Niski sezon przypada na okresy styczeń – luty oraz czerwiec – sierpień. W tym czasie prowadzimy kampanie na świadomość na YouTube oraz GDN.

Wysoki sezon to marzec – kwiecień oraz wrzesień – grudzień. W tych okresach budżety reklamowe są wyższe i są one nastawione na sprzedaż.

Kampania brandowa na WOLL
w sieci wyszukiwania

Ta kampania osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe. Zoptymalizowana jest ona na podstawie harmonogramu dla najbardziej konwertujących godzin (na podstawie analizy około 30 dni w tył).

Strategia ulepszonego CPC (półautomatyczna) pomaga w zwiększeniu ilości konwersji.

Wyniki z kampanii brandowej:

Kampania brandowa patelnie tytanowe

Ta kampania osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe. Zoptymalizowana jest ona na podstawie harmonogramu dla najbardziej konwertujących godzin (na podstawie analizy około 30 dni w tył).
Strategia ulepszonego CPC (półautomatyczna) pomaga w zwiększeniu ilości konwersji.
Wyniki z kampanii brandowej:
Zakres dat: start od Styczeń 2019 do 21.04.2020

Kampania na poszczególne produkty
w sieci wyszukiwania

Kampania jest podzielona na grupy reklam dopasowane do poszczególnych produktów lub kategorii (np. patelnie tytanowe: głębokie grillowe, z odpinaną rączką, kwadratowe, naleśnikowe) i są optymalizowane pod kątem ruchu i sprzedaży.

Zoptymalizowane są na podstawie harmonogramu najbardziej konwertujących godzin i zgodnie ze strategia maksymalizacji liczby kliknięć.

Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:         

Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:

Zakres dat: start od Września 2019 do 21.04.2020

Kampania na frazę ogólną patelnie
w sieci wyszukiwania

Oddzielnie prowadzona jest kampania na bardzo ogólne słowo kluczowe: “patelnie”. Tak jak każda kampania, i ta jest zoptymalizowana na podstawie harmonogramu i ma na celu zwiększenie konwersji.

Wyniki kampanii w sieci wyszukiwania na ogólne słowo “patelnie”:

Kampania na frazę ogólną

Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020

Kampania produktowa
w Google Zakupy oraz w CSS

Kampanie produktowe są nastawione przede wszystkim na sprzedaż produktów. Początkowo kampanie były prowadzone w Google Zakupy. Pod koniec ubiegłego roku przenieśliśmy je na nasz własny CSS Delante Shopping Platform, na którym osiągamy zdecydowanie lepsze wyniki sprzedażowe (przeczytaj więcej o naszej platformie: CSS Delante Shopping Platform).

Obie kampanie są zoptymalizowane pod kątem maksymalizacji kliknięć.

Wyniki:

Kampania Merchant Google Zakupy była prowadzona od stycznia 2019 do czerwca 2019.

Kampania na CSS Delante była prowadzona od grudnia 2019 do kwietnia 2020.

Kierowanie Koszt za konwersję CPC CTR ROAS
Google Zakupy sprzedaż 144,30 zł 0,69 zł 1,16% 339%
CSS Delante sprzedaż 94,69 zł 0,43 zł 1,54% 675%

Kampania GDN

Kampania GDN była prowadzona dwutorowo:

  1. Zwiększenie świadomości marki – kierowanie behawioralne na początkujących kucharzy, zainteresowanych gotowaniem oraz na strony związane z garnkami i gotowaniem.
  2. Remarketing – kierowanie na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową oraz na opuszczone koszyki, czyli na użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka ale nie sfinalizowali transakcji.

Kreacje były przygotowywane przez Klienta. Przykłady kreacji:

Kampania gdn patelnie tytanowe

Patelnie tytanowe kampania gdn

Wyniki kampanii GDN:

Wyniki kampanii GDN patelnie tytanowe

Zakres dat: start od Czerwiec 2019 do 21.04.2020

Wyświetlania rosną koszt spada.

Kampania na YouTube

Kampania na YouTube była kierowana w podobny sposób jak kampania GDN – behawioralnie (kobiety, zainteresowane gotowaniem) oraz do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę.

Wpływ na wyniki kampanii z pewnością miał też fakt, że film używany do promocji cechował się bardzo wysoką jakością i po prostu cieszył oko. Zobaczcie sami:

 

Wyniki kampanii YouTube:

Wyniki kampanii Youtube

Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020

Wyświetlania i obejrzenia rosną.

Wyniki Google Ads

Wyniki wszystkich kampanii w okresie szczytu sprzedaży (wrzesień – grudzień) – porównanie roku 2019 z rokiem 2018.

Z agencją Delante współpracujemy już od roku i zarówno jeśli chodzi o ruch organiczny jak i ten płatny widoczne są same pozytywne zmiany. Ludzie tam pracujący to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

  • 31% więcej transakcji z kanału Google Ads
  • 26% więcej przychodów z kanału Google Ads

Wyniki kampanii ppc

Z agencją Delante współpracujemy już od roku i zarówno jeśli chodzi o ruch organiczny jak i ten płatny widoczne są same pozytywne zmiany. Ludzie tam pracujący to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

Grzegorz Hałat

CEO w Patelnie Tytanowe

Zamów bezpłatną wycenę

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO