Case studies

Case study - Patelnie-tytanowe.pl

Patelnie Tytanowe to sklep internetowy sprzedający garnki i patelnie z powłoką tytanowo – diamentową oraz akcesoria i noże. Jest polskim dystrybutorem niemieckiej marki WOLL. Współpracujemy zarówno przy prowadzeniu procesu pozycjonowania jak i Google Ads.

Zobacz jak zwiększyliśmy roczne przychody z kanału organic o 62% i przychody w najwyższym sezonie z kanału Google Ads o 26%.

Cel

Zwiększenie ruchu organicznego

Analiza

Współpracę z firmą Patelnie Tytanowe w ramach SEO rozpoczęliśmy 1.10.2018. 2 miesiące później, 11.12.2018, rozpoczęliśmy również współpracę w ramach prowadzenia kampanii płatnych w Google.

Sklep internetowy zbudowany jest w oparciu o popularny CMS PrestaShop. Przed rozpoczęciem współpracy miesięczny ruch organiczny wynosił około 1200 sesji, a zdecydowana większość wejść na stronę (ponad 5 tys.) pochodziła z reklam Google Ads w sieci wyszukiwania.

Już na samym początku wiedzieliśmy, że będziemy wspierać Klienta podczas migracji sklepu.

Duży wpływ na osiągnięte efekty miał fakt, że sam Klient był mocno zaangażowany w proces, dużo elementów audytu wdrażaliśmy wspólnie. Komunikacja przebiega bardzo sprawnie i bezproblemowo.

Szybkie fakty:

  • Od początku plan migracji strony
  • Stosunkowo niewielki ruch organiczny, większość wejść z reklam płatnych
  • Mała ilość treści na stronie
  • Konkurencyjna branża
  • Duże zaangażowanie Klienta w proces

Strategia SEO

1. Migracja sklepu

Firma już podczas rozpoczęcia współpracy planowała wykonanie nowego sklepu – zmiana obejmowała przejście na nowszą wersję PrestaShop (1.7.6.4) i odświeżenie layoutu strony – zmiany graficzne, menu, itd.

Na początku listopada 2018 roku przygotowaliśmy wytyczne SEO przed stworzeniem nowej strony, które obejmowały wszystkie elementy, na które należy zwrócić uwagę przy migracji oraz już przy samej budowie nowego sklepu.

Wskazówki były dokładne dla strony głównej (tekst, poprawa nagłówków, alty na grafiki, meta dane, wytyczne co do linkowania wewnętrznego, wskazówki UX-owe), stron kategorii (teksty, meta dane, nagłówki) oraz stron produktowych (teksty, meta dane, nagłówki, ceny, wskazówki UX-owe).

Później feedbackowaliśmy pierwsze makiety sklepu, następnie wersję deweloperską. Braliśmy pod uwagę nie tylko wszystkie powyższe wytyczne SEO, ale również udzielaliśmy wskazówek UX-owych. Zwracaliśmy uwagę także na grafiki (aby dobrze wyświetlały się w Google Grafika) i na znaczniki schema.

Włączenie nowego sklepu miało miejsce 31.01.2019 – sprawdziliśmy od razu stronę pod kątem wdrożenia wszystkich wytycznych, kodów śledzenia, implementacji narzędzi i przeniesienia treści i optymalizacji. Wszystkie elementy zostały poprawnie wykonane, zabrakło jedynie opisów kategorii, które tworzyliśmy jeszcze przed migracją – przenieśliśmy je od razu na nowy sklep.

Dzięki tak przeprowadzonej migracji strona nie notowała spadków, a po pewnym czasie widoczność znacznie wzrosła.

Wzrost widoczności w Google (narzędzie Senuto)

Wzrost widoczności w Google Patelnie-tytanowe.pl

2. Treści na stronę i wdrożenie bloga

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę na stronie było bardzo mało treści. Content na stronie spełnia 2 główne cele:

  1. Informuje użytkowników o produktach, dostarcza odpowiedzi na ich pytania i wątpliwości.
  2. Działa bardzo dobrze na SEO – to właśnie w tekście możesz naturalnie umieścić słowa kluczowe. Musisz go też odpowiednio sformatować.

Wiele treści wdrażaliśmy jeszcze przed migracją, następnie były one przenoszone. Wdrożyliśmy teksty:

  • Na stronie głównej
  • Na kategoriach

Dbając o użyteczność strony tekst na stronie głównej dodany jest w kilku miejscach, a nie w jednym dużym bloku.

Treści na stronie patelnie tytanowe

Dodatkowo stworzyliśmy wytyczne do tworzenia opisów produktów. Został stworzony wzór, na podstawie którego tworzone są opisy kolejnych produktów, które następnie optymalizujemy.

Blog firmowy na stronie patelnie-tytanowe.pl

Strona na początku współpracy nie miała bloga. Poleciliśmy jego założenie i regularne prowadzenie, z zachowaniem zasad SEO.

Przygotowaliśmy analizę słów kluczowych i na ich podstawie utworzyliśmy listę tematów, o których należy pisać, aby zwiększać widoczność strony. Dzięki temu zwiększamy liczbę zindeksowanych podstron na stronie, ilość wartościowego contentu, liczbę fraz na które strona się wyświetla, liczbę wyświetleń w wynikach wyszukiwania i ruch organiczny.

Przedstawiamy też Klienta jako eksperta, chętnego aby dzielić się wiedzą – nie tylko o swoich produktach, ale też o ich wykorzystaniu. Dlatego na blogu pojawiają się tematy kulinarne, przepisy itp. W ten sposób wpływamy też pozytywnie na Topical Authority.

Blog na stronie - patelnie tytanowe

3. Usunięcie opisu firmy ze stopki

Opis firmy ze stopki usunęliśmy jeszcze przed migracją, deweloperzy od strony Klienta dodali bloki tekstu w innych miejscach, o czym pisaliśmy już w poprzednim punkcie. Po migracji ten problem już zniknął, natomiast piszemy o tym ku przestrodze, żebyście pamiętali, że nie należy umieszczać dłuższych treści w stopce.

Częstą praktyką na stronach jest dodawanie opisu firmy w stopce, aby był widoczny z każdej podstrony. Niestety z perspektywy SEO jest to błąd, który powoduje zwiększenie poziomu duplikacji treści na stronie. W momencie, gdy na całej stronie nie ma wiele treści może to zaszkodzić stronie.

Usunięcie opisu firmy ze stopki

4. Działalność blogów zewnętrznych + SEO offsite

Uzupełnieniem działań na stronie jak zwykle jest linkowanie zewnętrzne. Od samego początku prowadzimy działania off-site.

Dodatkowo, firma Klienta współpracuje z blogerami kulinarnymi. Przesyła im swoje produkty do testowania. Blogerzy testują sprzęt i piszą recenzję na swoim blogu.

Oczywiście wspólnie z Klientem chcieliśmy, aby te działania, oprócz działań influencerskich miały również pozytywny wpływ na SEO – przygotowaliśmy więc wytyczne jak takie artykuły powinny być pisane, jak powinny wyglądać linki, aby pozytywnie działały na SEO strony.

Sprawdzamy parametry domen blogerów, dodatkowo dostajemy od właściciela strony każdy gotowy artykuł i na bieżąco sprawdzamy go (czy linki i anchory są poprawne), a później dodatkowo go dolinkowujemy w naszym procesie offsite.

Taki proces wpływa pozytywnie na liczbę linków, dywersyfikację ich źródeł oraz na chmurę anchorów:

Anchory - patelnie tytanowe

Wyniki SEO

  • Wzrost widoczności w Google (narzędzie SEMSTORM)

Wyniki patelnie tytanowe wzrost widoczności

  • Wzrost ruchu organicznego od początku współpracy

Wzrost ruchu organicznego patelnie tytanowe

  • 135% wzrostu ruchu organicznego (użytkownicy) i 92% wzrostu sesji organicznych oraz 62% wzrostu przychodu porównując rok 2019 z rokiem 2018

Wyniki na stronie patelnie-tytanowe.pl - wzrost ruchu organicznego

 

Komentarz specjalisty

Współpraca ze sklepem patelnie-tytanowe.pl to czysta przyjemność. Po pierwsze, kontakt z Klientem przebiega tu wręcz wzorowo – konkretnie, rzeczowo i w bardzo przyjaznej atmosferze. 😉 Wszystkie wdrożenia po stronie sklepu są wykonywane praktycznie od ręki. Czuje się zaufanie Klienta do naszych rekomendacji, co daje bardzo dobre efekty i dużo satysfakcji. Po drugie bardzo dobrze wspominam sam proces migracji, jako że interesuje mnie user experience – a tutaj mogłam połączyć SEO i UX.

Asia Nicpoń Delante
Asia Nicpoń
SEO Specialist

Strategia Google Ads

1. Kampania brandowa na WOLL w sieci wyszukiwania

Ta kampania osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe. Zoptymalizowana jest ona na podstawie harmonogramu dla najbardziej konwertujących godzin (na podstawie analizy około 30 dni w tył).

Strategia ulepszonego CPC (półautomatyczna) pomaga w zwiększeniu ilości konwersji.

Wyniki z kampanii brandowej:

Kampania brandowa patelnie tytanowe
Zakres dat: start od Styczeń 2019 do 21.04.2020

2. Kampania na poszczególne produkty w sieci wyszukiwania

Kampania jest podzielona na grupy reklam dopasowane do poszczególnych produktów lub kategorii (np. patelnie tytanowe: głębokie grillowe, z odpinaną rączką, kwadratowe, naleśnikowe) i są optymalizowane pod kątem ruchu i sprzedaży.

Zoptymalizowane są na podstawie harmonogramu najbardziej konwertujących godzin i zgodnie ze strategia maksymalizacji liczby kliknięć.

Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:         

Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:
Zakres dat: start od Września 2019 do 21.04.2020

3. Kampania na frazę ogólną patelnie w sieci wyszukiwania

Oddzielnie prowadzona jest kampania na bardzo ogólne słowo kluczowe: “patelnie”. Tak jak każda kampania, i ta jest zoptymalizowana na podstawie harmonogramu i ma na celu zwiększenie konwersji.

Wyniki kampanii w sieci wyszukiwania na ogólne słowo “patelnie”:

Kampania na frazę ogólną
Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020

4. Kampania produktowa w Google Zakupy oraz w CSS

Kampanie produktowe są nastawione przede wszystkim na sprzedaż produktów. Początkowo kampanie były prowadzone w Google Zakupy. Pod koniec ubiegłego roku przenieśliśmy je na nasz własny CSS Delante Shopping Platform, na którym osiągamy zdecydowanie lepsze wyniki sprzedażowe (przeczytaj więcej o naszej platformie: CSS Delante Shopping Platform).

Obie kampanie są zoptymalizowane pod kątem maksymalizacji kliknięć.

Wyniki:

Kampania Merchant Google Zakupy była prowadzona od stycznia 2019 do czerwca 2019.

Kampania na CSS Delante była prowadzona od grudnia 2019 do kwietnia 2020.

KierowanieKoszt
za konwersję
CPCCTRROAS
Google Zakupysprzedaż144,30 zł0,69 zł1,16%339%
CSS Delantesprzedaż94,69 zł0,43 zł1,54%675%

5. Kampania GDN

Kampania GDN była prowadzona dwutorowo:

  1. Zwiększenie świadomości marki – kierowanie behawioralne na początkujących kucharzy, zainteresowanych gotowaniem oraz na strony związane z garnkami i gotowaniem.
  2. Remarketing – kierowanie na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową oraz na opuszczone koszyki, czyli na użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka ale nie sfinalizowali transakcji.

Kreacje były przygotowywane przez Klienta. Przykłady kreacji:

Kampania gdn patelnie tytanowe

Patelnie tytanowe kampania gdn

Wyniki kampanii GDN:

Wyniki kampanii GDN patelnie tytanowe
Zakres dat: start od Czerwiec 2019 do 21.04.2020

Wyświetlania rosną koszt spada.

6. Kampania na YouTube

Kampania na YouTube była kierowana w podobny sposób jak kampania GDN – behawioralnie (kobiety, zainteresowane gotowaniem) oraz do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę.

Wpływ na wyniki kampanii z pewnością miał też fakt, że film używany do promocji cechował się bardzo wysoką jakością i po prostu cieszył oko. Zobaczcie sami:

 

Wyniki kampanii YouTube:

Wyniki kampanii Youtube
Zakres dat: start od Lipiec 2019 do 21.04.2020

Wyświetlania i obejrzenia rosną.

Wyniki Google Ads

Wyniki wszystkich kampanii w okresie szczytu sprzedaży (wrzesień – grudzień) – porównanie roku 2019 z rokiem 2018.

  • 31% więcej transakcji z kanału Google Ads
  • 26% więcej przychodów z kanału Google Ads

Wyniki kampanii ppc

Komentarz specjalisty

Współpraca z Klientem od początku przebiegała bardzo płynnie i sprawnie. Klient znał doskonale swoją branżę i wiedział, w jakich okresach warto postawić na budowę świadomości, a w jakich na sprzedaż. Z naszą wiedzą i doświadczeniem przełożyliśmy to na kampanie Google Ads, co dało bardzo dobre efekty. Cały czas idziemy w kierunku rozbudowy działań, aby efekty sprzedaży były jeszcze wyższe i zadowalające.

Karolina Piech Delante
Karolina Piech
SEM Specialist

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.