Klient skontaktował się z nami, ponieważ chciał zwiększyć przychody generowane przez ruch organiczny. Żeby pomóc mu to osiągnąć, musieliśmy wypracować strategię, która poprawiłaby widoczność jego sklepu w internecie, a co za tym idzie, zwiększyła ruch bezpłatny.
Po dwóch miesiącach pracy nad optymalizacją sklepu internetowego, Klient zdecydował się na rozpoczęcie kampanii Google Ads. Głównym celem było stworzenie strategii, która miała pomóc osiągać najlepsze wyniki sprzedażowe, kiedy popyt na produkty dostępne w sklepie naszego Klienta jest najwyższy (marzec-kwiecień oraz wrzesień).
Zostaliśmy również poproszeni o wsparcie techniczne przy przechodzeniu na nowszą wersję PrestaShop i poprawieniu layoutu strony. Naszym zadaniem było przygotowanie rekomendacji i sugestii dotyczących SEO, które później miały zostać uwzględnione przy projektowaniu nowego wyglądu sklepu Klienta.
Współpraca ze sklepem patelnie-tytanowe.pl to czysta przyjemność. Po pierwsze, kontakt z Klientem przebiega tu wręcz wzorowo – konkretnie, rzeczowo i w bardzo przyjaznej atmosferze. ? Wszystkie wdrożenia po stronie sklepu są wykonywane praktycznie od ręki. Czuje się zaufanie Klienta do naszych rekomendacji, co daje bardzo dobre efekty i dużo satysfakcji. Po drugie bardzo dobrze wspominam sam proces migracji, jako że interesuje mnie user experience – a tutaj mogłam połączyć SEO i UX.
Współpraca z Klientem od początku przebiegała bardzo płynnie i sprawnie. Klient znał doskonale swoją branżę i wiedział, w jakich okresach warto postawić na budowę świadomości, a w jakich na sprzedaż. Z naszą wiedzą i doświadczeniem przełożyliśmy to na kampanie Google Ads, co dało bardzo dobre efekty. Cały czas idziemy w kierunku rozbudowy działań, aby efekty sprzedaży były jeszcze wyższe i zadowalające.
Pierwszą rzeczą, jaką musieliśmy się zająć było zebranie wskazówek SEO i UX, które ułatwiłyby proces migracji strony dla Klienta. Skupiliśmy się głównie na stronie głównej, podstronach kategorii i podstronach produktowych.
Firma już podczas rozpoczęcia współpracy planowała wykonanie nowego sklepu – zmiana obejmowała przejście na nowszą wersję PrestaShop (1.7.6.4) i odświeżenie layoutu strony – zmiany graficzne, menu, itd.
Na początku listopada 2018 roku przygotowaliśmy wytyczne SEO przed stworzeniem nowej strony, które obejmowały wszystkie elementy, na które należy zwrócić uwagę przy migracji oraz już przy samej budowie nowego sklepu.
Wskazówki były dokładne dla strony głównej (tekst, poprawa nagłówków, alty na grafiki, meta dane, wytyczne co do linkowania wewnętrznego, wskazówki UX-owe), stron kategorii (teksty, meta dane, nagłówki) oraz stron produktowych (teksty, meta dane, nagłówki, ceny, wskazówki UX-owe).
Później feedbackowaliśmy pierwsze makiety sklepu, następnie wersję deweloperską. Braliśmy pod uwagę nie tylko wszystkie powyższe wytyczne SEO, ale również udzielaliśmy wskazówek UX-owych. Zwracaliśmy uwagę także na grafiki (aby dobrze wyświetlały się w Google Grafika) i na znaczniki schema.
Włączenie nowego sklepu miało miejsce 31.01.2019 – sprawdziliśmy od razu stronę pod kątem wdrożenia wszystkich wytycznych, kodów śledzenia, implementacji narzędzi i przeniesienia treści i optymalizacji. Wszystkie elementy zostały poprawnie wykonane, zabrakło jedynie opisów kategorii, które tworzyliśmy jeszcze przed migracją – przenieśliśmy je od razu na nowy sklep.
Dzięki tak przeprowadzonej migracji strona nie notowała spadków, a po pewnym czasie widoczność znacznie wzrosła.
Wzrost widoczności w Google (narzędzie Senuto)
Kiedy kwestia migracji została rozwiązana, mogliśmy zająć się kolejnym ważnym aspektem SEO jakim są treści.
Gdy rozpoczynaliśmy współpracę na stronie było bardzo mało treści. Content na stronie spełnia 2 główne cele:
Wiele treści wdrażaliśmy jeszcze przed migracją, następnie były one przenoszone. Wdrożyliśmy teksty:
Dbając o użyteczność strony tekst na stronie głównej dodany jest w kilku miejscach, a nie w jednym dużym bloku.
Dodatkowo stworzyliśmy wytyczne do tworzenia opisów produktów. Został stworzony wzór, na podstawie którego tworzone są opisy kolejnych produktów, które następnie optymalizujemy.
Następną rzeczą, jaką postanowiliśmy zrobić było stworzenie bloga dla patelnie-tytanowe.pl. Każdy z wpisów miał za zadanie przyczynić się do zwiększenia widoczności sklepu naszego Klienta.
Strona na początku współpracy nie miała bloga. Poleciliśmy jego założenie i regularne prowadzenie, z zachowaniem zasad SEO.
Przygotowaliśmy analizę słów kluczowych i na ich podstawie utworzyliśmy listę tematów, o których należy pisać, aby zwiększać widoczność strony. Dzięki temu zwiększamy liczbę zindeksowanych podstron na stronie, ilość wartościowego contentu, liczbę fraz na które strona się wyświetla, liczbę wyświetleń w wynikach wyszukiwania i ruch organiczny.
Przedstawiamy też Klienta jako eksperta, chętnego aby dzielić się wiedzą – nie tylko o swoich produktach, ale też o ich wykorzystaniu. Dlatego na blogu pojawiają się tematy kulinarne, przepisy itp. W ten sposób wpływamy też pozytywnie na Topical Authority.
Zdecydowaliśmy się również na wprowadzenie kilku zmian w stopce. Kiedy ten element strony jest dobrze zaprojektowany, wpływa pozytywnie na SEO.
Opis firmy ze stopki usunęliśmy jeszcze przed migracją, deweloperzy od strony Klienta dodali bloki tekstu w innych miejscach, o czym pisaliśmy już w poprzednim punkcie. Po migracji ten problem już zniknął, natomiast piszemy o tym ku przestrodze, żebyście pamiętali, że nie należy umieszczać dłuższych treści w stopce.
Częstą praktyką na stronach jest dodawanie opisu firmy w stopce, aby był widoczny z każdej podstrony. Niestety z perspektywy SEO jest to błąd, który powoduje zwiększenie poziomu duplikacji treści na stronie. W momencie, gdy na całej stronie nie ma wiele treści może to zaszkodzić stronie.
Uzupełnieniem działań na stronie jak zwykle jest linkowanie zewnętrzne. Od samego początku prowadzimy działania off-site.
Dodatkowo, firma Klienta współpracuje z blogerami kulinarnymi. Przesyła im swoje produkty do testowania. Blogerzy testują sprzęt i piszą recenzję na swoim blogu.
Oczywiście wspólnie z Klientem chcieliśmy, aby te działania, oprócz działań influencerskich miały również pozytywny wpływ na SEO – przygotowaliśmy więc wytyczne jak takie artykuły powinny być pisane, jak powinny wyglądać linki, aby pozytywnie działały na SEO strony.
Sprawdzamy parametry domen blogerów, dodatkowo dostajemy od właściciela strony każdy gotowy artykuł i na bieżąco sprawdzamy go (czy linki i anchory są poprawne), a później dodatkowo go dolinkowujemy w naszym procesie offsite.
Taki proces wpływa pozytywnie na liczbę linków, dywersyfikację ich źródeł oraz na chmurę anchorów:
Pod koniec listopada 2018 Klient zwrócił się do nas z prośbą o sprawdzenie budżetu reklam płatnych (wtedy jeszcze AdWords 😉 ), ponieważ niepokoił się wynikami – nasz specjalista SEM, przeanalizował konto i kampanie i przesłaliśmy informację zwrotną.
Analiza wykazała wiele elementów wymagających optymalizacji i poskutkowała podpisaniem umowy na obsługę reklam dla Klienta.
Prowadzimy dla Klienta następujące kampanie:
Większość kampanii bazuje na celu sprzedaży. W sklepie rzadko zdarzają się promocje a ceny są stałe, dlatego nie prowadzimy kampani pod konkretne wyprzedaże.
Branża jest sezonowa, w związku z tym w przeciągu roku zmieniają się budżety oraz prowadzone kampanie.
Niski sezon przypada na okresy styczeń – luty oraz czerwiec – sierpień. W tym czasie prowadzimy kampanie na świadomość na YouTube oraz GDN.
Wysoki sezon to marzec – kwiecień oraz wrzesień – grudzień. W tych okresach budżety reklamowe są wyższe i są one nastawione na sprzedaż.
Ta kampania osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe. Zoptymalizowana jest ona na podstawie harmonogramu dla najbardziej konwertujących godzin (na podstawie analizy około 30 dni w tył).
Strategia ulepszonego CPC (półautomatyczna) pomaga w zwiększeniu ilości konwersji.
Wyniki z kampanii brandowej:
Kampania jest podzielona na grupy reklam dopasowane do poszczególnych produktów lub kategorii (np. patelnie tytanowe: głębokie grillowe, z odpinaną rączką, kwadratowe, naleśnikowe) i są optymalizowane pod kątem ruchu i sprzedaży.
Zoptymalizowane są na podstawie harmonogramu najbardziej konwertujących godzin i zgodnie ze strategia maksymalizacji liczby kliknięć.
Wyniki wszystkich grup reklam kampanii na produkty w sieci wyszukiwania:
Oddzielnie prowadzona jest kampania na bardzo ogólne słowo kluczowe: “patelnie”. Tak jak każda kampania, i ta jest zoptymalizowana na podstawie harmonogramu i ma na celu zwiększenie konwersji.
Wyniki kampanii w sieci wyszukiwania na ogólne słowo “patelnie”:
Kampanie produktowe są nastawione przede wszystkim na sprzedaż produktów. Początkowo kampanie były prowadzone w Google Zakupy. Pod koniec ubiegłego roku przenieśliśmy je na nasz własny CSS Delante Shopping Platform, na którym osiągamy zdecydowanie lepsze wyniki sprzedażowe (przeczytaj więcej o naszej platformie: CSS Delante Shopping Platform).
Obie kampanie są zoptymalizowane pod kątem maksymalizacji kliknięć.
Wyniki:
Kampania Merchant Google Zakupy była prowadzona od stycznia 2019 do czerwca 2019.
Kampania na CSS Delante była prowadzona od grudnia 2019 do kwietnia 2020.
Kierowanie | Koszt za konwersję | CPC | CTR | ROAS | |
Google Zakupy | sprzedaż | 144,30 zł | 0,69 zł | 1,16% | 339% |
CSS Delante | sprzedaż | 94,69 zł | 0,43 zł | 1,54% | 675% |
Kampania GDN była prowadzona dwutorowo:
Kreacje były przygotowywane przez Klienta. Przykłady kreacji:
Wyniki kampanii GDN:
Wyświetlania rosną koszt spada.
Kampania na YouTube była kierowana w podobny sposób jak kampania GDN – behawioralnie (kobiety, zainteresowane gotowaniem) oraz do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę.
Wpływ na wyniki kampanii z pewnością miał też fakt, że film używany do promocji cechował się bardzo wysoką jakością i po prostu cieszył oko. Zobaczcie sami:
Wyniki kampanii YouTube:
Wyświetlania i obejrzenia rosną.
Wyniki wszystkich kampanii w okresie szczytu sprzedaży (wrzesień – grudzień) – porównanie roku 2019 z rokiem 2018.
Z agencją Delante współpracujemy już od roku i zarówno jeśli chodzi o ruch organiczny jak i ten płatny widoczne są same pozytywne zmiany. Ludzie tam pracujący to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.
Z agencją Delante współpracujemy już od roku i zarówno jeśli chodzi o ruch organiczny jak i ten płatny widoczne są same pozytywne zmiany. Ludzie tam pracujący to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.