Case studies

Case study - LubieButy.pl

Sklep Lubiebuty.pl to sklep internetowy z branży obuwniczej, którego właściciele, po sukcesie w sprzedaży na portalu aukcyjnym, zdecydowali się na otwarcie sklepu internetowego i rozwój działalności.

Firma jest importerem obuwia z Francji i Wielkiej Brytanii, współpracuje również z polskimi dostawcami. Oferowane produkty mają przystępną cenę, asortyment sklepu jest bardzo szeroki. Lubiebuty.pl jest również bardzo aktywne na portalach społecznościowych.

Przeczytaj jak w 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny na stronie o 617%.

Cel

Zwiększenie konwertującego ruchu

Analiza

Sklep Lubiebuty.pl jest oparty o CMS i-sklep, który jest mało znany i posiadał wiele ograniczeń. Największym z nich był brak dostępu do kodu strony, co uniemożliwiało Delante zmiany techniczne, które musiały być wprowadzane przez klienta.

Współpracę z Lubiebuty.pl rozpoczęliśmy 28.08.2017 roku. W sierpniu miesięczny ruch wynosił 58.000, w tym 18% ruchu pochodziło z zapytań organicznych (10.321). 49% ruchu pochodziło z kanału social.

W maju 2018 roku (po 9 miesiącach współpracy) miesięczny ruch organiczny wyniósł 74.043 (ponad 6-krotny wzrost), co stanowiło 21% całego ruchu na stronie.

Problem:

Sklep posiada całkiem spory ruch i sprzedaż, ale mamy ambicje i potencjał na więcej.

Szybkie fakty

  • Sklep oparty o CMS i-sklep (i-systems)
  • Młody sklep na domenie z dobrą historią
  • Wysokie parametry domeny
  • Bardzo duża konkurencyjność w branży
  • Strona ma wersję responsywną

 

Podejście

Podejście szerokie

Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie szerokiego podejścia do pozycjonowania, aby zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Skupienie się na dłuższych, mniej popularnych, ale bardziej konkretnych i konwertujących frazach przyniosło szybki wzrost widoczności i, co za tym idzie, ruchu na stronie i sprzedaży.

Decyzja ta była również uargumentowana faktem, że konkurencyjność branży jest bardzo duża i pozycjonowanie jedynie fraz ogólnych i mniej opisowych byłoby bardzo długotrwałe i kosztowne.

Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych

Zaraz po rozpoczęciu współpracy rozpoczęliśmy analizę strony i słów kluczowych do pozycjonowania. Przeanalizowaliśmy jakie frazy generują ruch na stronie i jakie są inne potencjalne słowa kluczowe, które mogą wpłynąć na zwiększenie ruchu. Wybór słów kluczowych oparliśmy na analizie przy pomocy narzędzi takich jak: Google Analytics, Search Console, Planer Słów Kluczowych, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Senuto.

Jednocześnie rozpoczęliśmy przeprowadzanie obszernego audytu strony, który wskazał jakie elementy wymagają optymalizacji na stronie i dawał wskazówki wdrożeniowe. Część zmian była nanoszona przez nas już w trakcie przeprowadzania audytu.

Audyt obejmował również analizę linków prowadzących do strony, po której ułożyliśmy strategię linkowania zewnętrznego i rozpoczęliśmy proces budowania wartościowych linków do strony.

Proces on-site

Po przeprowadzeniu audytu i omówieniu go z klientem nastąpił podział zadań pomiędzy Delante a Lubiebuty.pl, i rozpoczęliśmy wdrażanie optymalizacji na stronie. Wyzwaniem okazał się brak udzielenia dostępu do kodu strony, przez co wiele zmian musiało być wdrażanych przez administratora strony, jednak współpraca była bezproblemowa i szybko można było zobaczyć efekty naszych działań. Audyt strony wykazał kilka najważniejszych problemów:

Problem 1. Brak treści na stronie głównej

Strona sklepu miała dużo podstron, jednak jej głównym problemem był brak treści, zarówno na stronie głównej, jak również na kategoriach. Opisy produktów były bardzo krótkie. Brak treści na stronie zmniejsza jej widoczność w Google oraz wpływa negatywnie na SPAM Score domeny.

Budowanie treści rozpoczęliśmy od strony głównej. Przygotowaliśmy tekst z uwzględnieniem słów kluczowych, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy ją, a następnie wysłaliśmy administratorowi do wdrożenia na stronę. Tekst na początku został dodany do stopki strony, co spowodowało jego duplikację na wszystkich podstronach. Po wprowadzeniu jej poprawnie na stronie głównej przeindeksowaliśmy stronę i mogliśmy już zobaczyć pierwsze efekty optymalizacji.

Efekt:

Fraza „buty online”, która jest przyporządkowana do strony głównej, na początku współpracy była na 65 pozycji w wyszukiwarce. Po dodaniu opisu i poprawnym zaindeksowaniu strony szybko znalazła się na 10 miejscu i wciąż pięła się do góry aż ustabilizowała się na 2 pozycji.

Pozycja frazy buty online

Problem 2. Brak treści na kategoriach

Następnie zaczęliśmy dodawać treści na kategorie, rozpoczynając od tych, które mają najwięcej wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania, co wpłynęło na szybki wzrost ruchu na stronie. Dodaliśmy około 20 tekstów, każdy składający się z 250-300 słów.

W projekcie strony nie była uwzględniona możliwość dodawania opisów na kategorie. Po dodaniu opisu z poziomu panelu administratora opis nie pojawiał się na stronie. Po konsultacji z administratorem dodane zostały 2 pola tekstowe – jeden na górze strony, gdzie było miejsce na krótki tekst wprowadzający, oraz drugi na dole strony gdzie znajduje się główny opis kategorii. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, ponieważ klientowi zależało na tym, aby nie obniżać listy produktów poprzez dodanie całego bloku tekstu na górze strony.

Efekt:

Przykładem może być fraza „botki na słupku”, która na początku współpracy plasowała się na 68 pozycji w wyszukiwarce. Po pierwszych optymalizacjach strony fraza wybiła się na 42 miejsce, natomiast po dodaniu treści na kategorię (opis dodany 15 listopada) fraza generowała wyświetlanie strony na 12 pozycji.

Dalsze optymalizacje strony i linkowanie sprawiły, że fraza wciąż polepszała swoją pozycję i na początku 2018 roku znajdowała się już na 2 miejscu w Google.

Pozycja frazy botki na słupku

Kolejnym przykładem jest fraza „espadryle tanie”, która po dodaniu treści na kategorię Espadryle szybko wybiła się w wynikach wyszukiwania i później stabilnie jej pozycja rosła.

Pozycja frazy espadryle tanie

Problem 3. Brak nagłówków na stronie głównej i na kategoriach

Na początku współpracy na stronie głównej i na kategoriach nie było nagłówków. Nagłówki są bardzo ważne z perspektywy pozycjonowania, ponieważ strukturyzują one podstrony dla robotów Google i wskazują one na najważniejsze treści na stronie.

Wprowadzony tekst na stronie głównej był sformatowany w taki sposób, że posiadał odpowiednią strukturę nagłówków. Na kategoriach administrator strony wprowadził funkcję zaczytywania nagłówka H1 z nazwy kategorii. Wyświetla się on nad blokiem tekstu u góry strony. Nagłówki H2 i niższych rzędów były wpisywane ręcznie.

Efekt:

Na każdej podstronie kategorii pojawił się nagłówek H1 na górze strony:

Nagłówek na górze strony

Dodatkowo, w opisie kategorii na dole strony została wprowadzona odpowiednia struktura nagłówków:

Nagłówek dół strony

Funkcja zaczytywania nagłówków H1 z nazwy kategorii została wprowadzona na początku listopada 2017 roku. Po wprowadzeniu tej funkcji było widać wzrosty pozycji fraz, które odpowiadały kategoriom w sklepie. Np. fraza „modne botki”:

Pozycja frazy modne botki

Problem 4. Brak tytułów i meta descripction na stronie

Do wszystkich tytułów stron automatycznie dodawany na końcu był tytuł strony głównej. Skutkiem tego większość stron miała zbyt długie oraz w znacznym stopniu zduplikowane tytuły.

Meta description było automatycznie zaczytywane z treści na stronie. Ponieważ na stronach kategorii nie było treści, opis zaczytywał się ze stopki strony, co spowodowało że również większość meta description było zduplikowanych.

Podczas optymalizacji podstron zmienialiśmy ręcznie tytuły i meta description na stronie.

Efekt:

Przed:

Serp espadryle przed optymalizacją

Po:

serp Espadryle po optymalizacji

Razem z dodaniem treści i nagłówków, dodanie tytułu i meta description wpłynęło na bardzo szybki wzrost pozycji fraz.

Proces off-site

Uzupełnieniem optymalizacji na stronie było linkowanie zewnętrzne, które wsparło zwiększanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Budując linki do strony LubieButy dbaliśmy o naturalny profil linków. Każdy zawierał indywidualną treść i tworzone były na zróżnicowanych kanałach (blogi, katalogi, fora, social media itp.)

Od samego początku wspieraliśmy optymalizację poprzez wysokiej jakości linki. Ilość linków znacząco wzrosła, co wpłynęło na poprawę pozycji linkowanych fraz. W międzyczasie zmieniła się ocena jakości linków przez narzędzie Ahrefs (DR i UR), z czego wynika pozorny spadek ratingów.

Przed:

Linki do strony przed pozycjonowaniem

Wykres odnośników wyglądał następująco:

Wykres odnośników przed pozycjonowaniem

Po:

Ilość linków przychodzących po pozycjonowaniu

Wykres odnośników, wyraźny przyrost linkujących stron:

Wykres odnośników po 9 miesiącach pozycjonowania

Rezultaty

  • wzrost ruchu organicznego na stronie o 617% w ciągu 9 miesięcy

Ruch organiczny na LubieButy.pl

  • wzrost liczby wyświetleń w wynikach wyszukiwania o 950% w ciągu 9 miesięcy

Wyświetlenia strony Lubie Buty w wynikach wyszukiwania

  • wzrost ilości kliknięć o 756% w ciągu 9 miesięcy

Kliknięcia strony Lubie Buty

  • znaczny wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Ruch:

Ruch na stronie LubieButy.pl

Widoczność:

Widoczność strony LubieButy.pl

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.