Sklep Lubiebuty.pl to sklep internetowy z branży obuwniczej, którego właściciele, po sukcesie w sprzedaży na portalu aukcyjnym, zdecydowali się na otwarcie sklepu internetowego i rozwój działalności.
Firma jest importerem obuwia z Francji i Wielkiej Brytanii, współpracuje również z polskimi dostawcami. Oferowane produkty mają przystępną cenę, asortyment sklepu jest bardzo szeroki. Lubiebuty.pl jest również bardzo aktywne na portalach społecznościowych.
Przeczytaj jak w 9 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny na stronie o 617%.
Branża
Obuwnicza
Domena
PL
Polska
Wyświetlenia
+950%
Wzrostu wyświetleń w wynikach wyszukiwania w 9 miesięcy
Ruch organiczny
+617%
Wzrostu ruchu organicznego w 9 miesięcy
Analiza
Sklep Lubiebuty.pl jest oparty o CMS i-sklep, który jest mało znany i posiadał wiele ograniczeń. Największym z nich był brak dostępu do kodu strony, co uniemożliwiało Delante zmiany techniczne, które musiały być wprowadzane przez klienta.
Współpracę z Lubiebuty.pl rozpoczęliśmy 28.08.2017 roku. W sierpniu miesięczny ruch wynosił 58.000, w tym 18% ruchu pochodziło z zapytań organicznych (10.321). 49% ruchu pochodziło z kanału social.
W maju 2018 roku (po 9 miesiącach współpracy) miesięczny ruch organiczny wyniósł 74.043 (ponad 6-krotny wzrost), co stanowiło 21% całego ruchu na stronie.
Problem:
Sklep posiada całkiem spory ruch i sprzedaż, ale mamy ambicje i potencjał na więcej.
Szybkie fakty
Sklep oparty o CMS i-sklep (i-systems)
Młody sklep na domenie z dobrą historią
Wysokie parametry domeny
Bardzo duża konkurencyjność w branży
Strona ma wersję responsywną
Podejście
Podejście szerokie
Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie szerokiego podejścia do pozycjonowania, aby zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Skupienie się na dłuższych, mniej popularnych, ale bardziej konkretnych i konwertujących frazach przyniosło szybki wzrost widoczności i, co za tym idzie, ruchu na stronie i sprzedaży.
Decyzja ta była również uargumentowana faktem, że konkurencyjność branży jest bardzo duża i pozycjonowanie jedynie fraz ogólnych i mniej opisowych byłoby bardzo długotrwałe i kosztowne.
Rozpoczęcie współpracy: audyt SEO, analiza słów kluczowych
Zaraz po rozpoczęciu współpracy rozpoczęliśmy analizę strony i słów kluczowych do pozycjonowania. Przeanalizowaliśmy jakie frazy generują ruch na stronie i jakie są inne potencjalne słowa kluczowe, które mogą wpłynąć na zwiększenie ruchu. Wybór słów kluczowych oparliśmy na analizie przy pomocy narzędzi takich jak: Google Analytics, Search Console, Planer Słów Kluczowych, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Senuto.
Jednocześnie rozpoczęliśmy przeprowadzanie obszernego audytu strony, który wskazał jakie elementy wymagają optymalizacji na stronie i dawał wskazówki wdrożeniowe. Część zmian była nanoszona przez nas już w trakcie przeprowadzania audytu.
Audyt obejmował również analizę linków prowadzących do strony, po której ułożyliśmy strategię linkowania zewnętrznego i rozpoczęliśmy proces budowania wartościowych linków do strony.
Proces on-site
Po przeprowadzeniu audytu i omówieniu go z klientem nastąpił podział zadań pomiędzy Delante a Lubiebuty.pl, i rozpoczęliśmy wdrażanie optymalizacji na stronie. Wyzwaniem okazał się brak udzielenia dostępu do kodu strony, przez co wiele zmian musiało być wdrażanych przez administratora strony, jednak współpraca była bezproblemowa i szybko można było zobaczyć efekty naszych działań. Audyt strony wykazał kilka najważniejszych problemów:
Problem 1. Brak treści na stronie głównej
Strona sklepu miała dużo podstron, jednak jej głównym problemem był brak treści, zarówno na stronie głównej, jak również na kategoriach. Opisy produktów były bardzo krótkie. Brak treści na stronie zmniejsza jej widoczność w Google oraz wpływa negatywnie na SPAM Score domeny.
Budowanie treści rozpoczęliśmy od strony głównej. Przygotowaliśmy tekst z uwzględnieniem słów kluczowych, zoptymalizowaliśmy i sformatowaliśmy ją, a następnie wysłaliśmy administratorowi do wdrożenia na stronę. Tekst na początku został dodany do stopki strony, co spowodowało jego duplikację na wszystkich podstronach. Po wprowadzeniu jej poprawnie na stronie głównej przeindeksowaliśmy stronę i mogliśmy już zobaczyć pierwsze efekty optymalizacji.
Efekt:
Fraza „buty online”, która jest przyporządkowana do strony głównej, na początku współpracy była na 65 pozycji w wyszukiwarce. Po dodaniu opisu i poprawnym zaindeksowaniu strony szybko znalazła się na 10 miejscu i wciąż pięła się do góry aż ustabilizowała się na 2 pozycji.
Problem 2. Brak treści na kategoriach
Następnie zaczęliśmy dodawać treści na kategorie, rozpoczynając od tych, które mają najwięcej wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania, co wpłynęło na szybki wzrost ruchu na stronie. Dodaliśmy około 20 tekstów, każdy składający się z 250-300 słów.
W projekcie strony nie była uwzględniona możliwość dodawania opisów na kategorie. Po dodaniu opisu z poziomu panelu administratora opis nie pojawiał się na stronie. Po konsultacji z administratorem dodane zostały 2 pola tekstowe – jeden na górze strony, gdzie było miejsce na krótki tekst wprowadzający, oraz drugi na dole strony gdzie znajduje się główny opis kategorii. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, ponieważ klientowi zależało na tym, aby nie obniżać listy produktów poprzez dodanie całego bloku tekstu na górze strony.
Efekt:
Przykładem może być fraza „botki na słupku”, która na początku współpracy plasowała się na 68 pozycji w wyszukiwarce. Po pierwszych optymalizacjach strony fraza wybiła się na 42 miejsce, natomiast po dodaniu treści na kategorię (opis dodany 15 listopada) fraza generowała wyświetlanie strony na 12 pozycji.
Dalsze optymalizacje strony i linkowanie sprawiły, że fraza wciąż polepszała swoją pozycję i na początku 2018 roku znajdowała się już na 2 miejscu w Google.
Kolejnym przykładem jest fraza „espadryle tanie”, która po dodaniu treści na kategorię Espadryle szybko wybiła się w wynikach wyszukiwania i później stabilnie jej pozycja rosła.
Problem 3. Brak nagłówków na stronie głównej i na kategoriach
Na początku współpracy na stronie głównej i na kategoriach nie było nagłówków. Nagłówki są bardzo ważne z perspektywy pozycjonowania, ponieważ strukturyzują one podstrony dla robotów Google i wskazują one na najważniejsze treści na stronie.
Wprowadzony tekst na stronie głównej był sformatowany w taki sposób, że posiadał odpowiednią strukturę nagłówków. Na kategoriach administrator strony wprowadził funkcję zaczytywania nagłówka H1 z nazwy kategorii. Wyświetla się on nad blokiem tekstu u góry strony. Nagłówki H2 i niższych rzędów były wpisywane ręcznie.
Efekt:
Na każdej podstronie kategorii pojawił się nagłówek H1 na górze strony:
Dodatkowo, w opisie kategorii na dole strony została wprowadzona odpowiednia struktura nagłówków:
Funkcja zaczytywania nagłówków H1 z nazwy kategorii została wprowadzona na początku listopada 2017 roku. Po wprowadzeniu tej funkcji było widać wzrosty pozycji fraz, które odpowiadały kategoriom w sklepie. Np. fraza „modne botki”:
Problem 4. Brak tytułów i meta descripction na stronie
Do wszystkich tytułów stron automatycznie dodawany na końcu był tytuł strony głównej. Skutkiem tego większość stron miała zbyt długie oraz w znacznym stopniu zduplikowane tytuły.
Meta description było automatycznie zaczytywane z treści na stronie. Ponieważ na stronach kategorii nie było treści, opis zaczytywał się ze stopki strony, co spowodowało że również większość meta description było zduplikowanych.
Podczas optymalizacji podstron zmienialiśmy ręcznie tytuły i meta description na stronie.
Efekt:
Przed:
Po:
Razem z dodaniem treści i nagłówków, dodanie tytułu i meta description wpłynęło na bardzo szybki wzrost pozycji fraz.
Proces off-site
Uzupełnieniem optymalizacji na stronie było linkowanie zewnętrzne, które wsparło zwiększanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Budując linki do strony LubieButy dbaliśmy o naturalny profil linków. Każdy zawierał indywidualną treść i tworzone były na zróżnicowanych kanałach (blogi, katalogi, fora, social media itp.)
Od samego początku wspieraliśmy optymalizację poprzez wysokiej jakości linki. Ilość linków znacząco wzrosła, co wpłynęło na poprawę pozycji linkowanych fraz. W międzyczasie zmieniła się ocena jakości linków przez narzędzie Ahrefs (DR i UR), z czego wynika pozorny spadek ratingów.
wzrost ruchu organicznego na stronie o 617% w ciągu 9 miesięcy
wzrost liczby wyświetleń w wynikach wyszukiwania o 950% w ciągu 9 miesięcy
wzrost ilości kliknięć o 756% w ciągu 9 miesięcy
znaczny wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania
Ruch:
Widoczność:
Komentarz specjalisty
Branża odzieżowa i obuwnicza jest bardzo konkurencyjna. Tutaj trzeba dobrze przemyśleć, jaka jest grupa docelowa, czym wyróżniają się produkty i w ten sposób je określać. W przypadku sklepu LubieButy.pl największym wyzwaniem był brak contentu. To właśnie wysokiej jakości treści stworzone pod odpowiednie słowa kluczowe były tym, co pozwoliło nam odnaleźć swój kawałek tortu.
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.