Właściciele Protekt skontaktowali się z nami, kiedy byli w trakcie przenoszenia swojej strony internetowej na nową platformę – mieli nadzieję zwiększyć w ten sposób swoją widoczność w wynikach organicznych. Przedstawiliśmy im szczegółową listę sugestii dotyczących poprawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która mogłaby im w tym pomóc.
Poprawienie widoczność strony internetowej i przyciągnięcie nowych użytkowników było kolejnym celem Protekt. Razem skupiliśmy się na zaplanowaniu różnorodnych działaniach z zakresu SEO, pomagając stronie częściej wyświetlać się na najważniejsze słowa kluczowe i przyciągać więcej odwiedzających.
Nasza współpraca od samego początku układała się świetnie, głównie dzięki wzajemnemu zrozumieniu. Kiedy firma Protekt się do nas zgłosiła, ich strona była akurat w trakcie migracji. Dzięki temu, że od razu wzięliśmy sprawy w swoje ręce, mogliśmy wprowadzić potrzebne zmiany i już na starcie zwiększyć widoczność strony oraz jej ruch organiczny. Cały czas dokładamy starań, żeby udoskonalać stronę Protekt i przyciągać większą ilość odwiedzających, co w konsekwencji ma przynieść wyższą konwersję.
Pierwszym elementem strony, na którym chcieliśmy się skupić, były meta tagi. Co prawda tytuł strony i opis meta nie wpływają bezpośrednio na ranking, ale warto dopracować ich treść i zawrzeć w niej istotne dla danej podstrony słowa kluczowe. To pomaga w komunikacji z klientami i może zachęcić ich do kliknięcia na konkretny wynik wyszukiwania.
Współpracę z firmą Protekt zaczęliśmy od gruntownego przeanalizowania ich strony internetowej. Innymi słowy, zajęliśmy się jej audytem. Skoncentrowaliśmy się na analizie wersji polskojęzycznej, ponieważ wersja angielska była w dużej mierze jej kopią.
Pierwszym krokiem było przyjrzenie się metadanym, co pozwoliło nam zidentyfikować pewne problemy związane z tytułami meta. Były one albo krótkie, albo się powtarzały – były identyczne na kilku podstronach.
Wprowadziliśmy poprawki, dodając odpowiednie słowa kluczowe do tytułów stron. Miało to na celu zachęcać internautów do kliknięcia w wynik wyszukiwania i przejść na stronę naszego Klienta.
Poniżej przykładowy tytuły strony przed wprowadzeniem zmian:
oraz po naszej optymalizacji:
Tutaj z kolei przykład optymalizacji tytułu strony dla Protekt.uk:
Jeśli chodzi o opisy meta, zauważyliśmy, że dość często były za długie. W rezultacie zostawały przycinane automatycznie, przez co nie dało się ich w pełni odczytać podczas przeglądania wyników wyszukiwania.
Postanowiliśmy napisać opisy meta od nowa, dbając o ich odpowiednią długość. Po wprowadzeniu tej zmiany, opisy meta zaczęły spełniać swoje zadanie – dawały wgląd w to, co znajduje się na danej stronie.
Poniżej przykład opisu meta przed wprowadzeniem poprawek:
oraz dwa przykłady jak wyświetlała się przykładowa strona Protekt w wynikach wyszukiwania po dopasowaniu długości opisów meta:
Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności strony Protekt na rynku polskim i angielskim była praca nad strukturą nagłówków.
Zauważyliśmy, że na zarówno na podstronach kategorii jak i na podstronach produktowych brakowało nagłówków H2, które są ważne dla organizacji i strukturyzacji treści.
Poszerzyliśmy strukturę nagłówków, aby jeszcze dokładniej odzwierciedlić hierarchię treści oraz uprościć nawigację zarówno dla użytkowników, jak i botów. Dodatkowo wkomponowaliśmy kilka istotnych słów kluczowych oraz dodaliśmy więcej treści, żeby wspomóc lepsze pozycjonowanie poszczególnych podstron.
A co więcej, żeby pomóc stronie Protekt w lepszym pokazywaniu się w wynikach wyszukiwania, stworzyliśmy nagłówki H2 i poprawiliśmy nazwy kategorii. Zmienione nazwy kategorii pomogły dużo lepiej oddać tematykę danej podstrony, co oczywiście ma pozytywny wpływ na SEO.
Strony produktów zawierały tylko jeden nagłówek, dlatego dodaliśmy nagłówki do każdej podstrony produktowej wraz z dodatkową treścią.
Następnie zajęliśmy się grafikami. Postanowiliśmy zmienić ich nazwy i dodać alt texty, żeby umożliwić użytkownikom i robotom indeksującym lepszy dostęp do informacji na stronie.
Nasz audyt wykazał, że nazwy większości zdjęć opublikowanych na stronie nie była poprawnie nazwana – nie zawierały nazw produktów, które przedstawiały. Poza tym, niewiele z nich miało teksty alternatywne.
Zmieniliśmy nazwy wszystkich grafik zamieszczonych na stronie Protekt, poprawiając tym samym widoczność tych produktów w sieci. Napisaliśmy też teksty alternatywne, co również wpłynęło pozytywnie na SEO strony Klienta.
Kiedy grafiki były już zoptymalizowane, mogliśmy zająć się tworzeniem nowych treści na stronę Protekt.
Ilość treści opublikowanej na stronie Protekt była dość mała. Na stronie głównej, podstronach kategorii i stronach produktów nie było tekstów, które można by było zoptymalizować pod ważne słowa kluczowe. Chcąc poprawić widoczność, opublikowaliśmy nowe treści na stronie. Każdy tekst był w pełni zoptymalizowany i zawierał odpowiednie słowa kluczowe.
Kolejną kwestią, którą chcieliśmy się zająć był wysoki współczynnik zduplikowanych treści.
Zmniejszyliśmy ilość powtarzających się treści poprzez dodanie nowych tekstów. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby były one ciekawe dla użytkowników oraz merytoryczne. Postaraliśmy się też o to, żeby każdy tekst był poprawnie sformatowany, dodając na przykład znaczniki <strong> i <em>. Jest to istotne, ponieważ dobrze sformatowane teksty są łatwiejsze i przyjemniejsze do czytania.
Poniżej przykłady nowych zoptymalizowanych tekstów, które opublikowaliśmy na stronie Protekt:
Zamiast prowadzenia bloga firmowego, pracujemy nad rozszerzeniem bazy wiedzy dla klientów odwiedzających stronę Protekt.
Poza samymi treściami, istnieje wiele innych elementów na stronie internetowej, w których warto umieszczać słowa kluczowe. Przykładem takiego elementu są adresy URL – i właśnie tą kwestią chcieliśmy się zająć w kolejnym kroku.
Zauważyliśmy, że adresy URL często zawierały elementy, które nie pomagały poszczególnym podstronom wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jednym z przykładów może być podkreślnik “_” stosowany zamiast myślnika “-”. Poza tym, wiele adresów URL było zdecydowanie za długich. Zawierały za dużo zbędnych informacji, co z dużym prawdopodobieństwem mogło być dezorientujące dla robotów indeksujących.
Poniżej przykład takiego adresu URL:
Żeby pomóc w poprawnym zindeksowaniu poszczególnych podstron, skróciliśmy adresy URL. Zastąpiliśmy również podkreślniki myślnikami i dodaliśmy odpowiednie słowa kluczowe.
Następnie zleciliśmy zastosowanie przekierowań 301. Dzięki temu wartość i ranking poszczególnych podstron została utrzymana na tym samym poziomie.
Po zoptymalizowaniu adresów URL, przyszedł czas na rozbudowanie stopki strony. Postanowiliśmy zawrzeć w niej przydatne informacje, linki wewnętrzne i słowa kluczowe, żeby pomóc użytkownikom i robotom indeksującym w łatwiejszym poruszaniu się po stronie.
Warto pamiętać, że stopka to doskonałe miejsce do umieszczenia kluczowych informacji o firmie. Chociaż stopka na stronie Protekt zawierała kilka niezbędnych elementów, brakowało na niej kilku informacji, które według nas powinny się tam znaleźć. Dlatego też zaproponowaliśmy dodanie danych kontaktowych, linków do kluczowych podstron oraz profili w mediach społecznościowych.
Tak wygląda stopka strony Protekt po optymalizacji:
Dzięki rozbudowaniu stopki nie tylko umocniliśmy linkowanie wewnętrzne, ale także poprawiliśmy ogólne doświadczenia użytkowników, umożliwiając im łatwy dostęp do istotnych informacji oraz zachęcając do zaangażowania z firmą się poprzez jej platformy mediów społecznościowych.
Przedostatnią rzeczą, którą chcieliśmy się zająć było skrócenie czasu wczytywania strony. Wiedzieliśmy, że Google i inne wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość ładowania strony podczas jej oceny, dlatego zależało nam na tym, żeby usprawnić jej pełne załadowanie.
Z naszego audytu wynikało, że strona Protekt potrzebowała aż 4.5 sekundy do pełnego załadowania. Według dzisiejszych standardów jest to zdecydowanie za długo, co z dużym prawdopodobieństwem nie wpływało dobrze na ranking strony. Jednym z wyraźnych powodów powolnego ładowania się była wielkość strony, osiągają aż 8.26 MB.
Opóźnienia w ładowaniu się strony miały negatywny wpływ na UX, potencjalnie powodując frustracje u odwiedzających. Żeby rozwiązać ten problem, użyliśmy technik poprawiających działanie witryny, takich jak zmniejszenie rozmiaru obrazów czy optymalizacja kodu. Poprawiło to znacząco szybkość ładowania, co z kolei przyczyniło się do poprawy UX.
Tak wyglądają Core Web Vitals po wprowadzeniu naszych zmian:
Błędy takie jak 505 wpływają na funkcjonalność i użyteczność witryny. Chcąc zapewnić wysoki standard funkcjonowania strony Protekt, musieliśmy wyeliminować ten dość nietypowy błąd, nazywany także “HTTP 505 Version Not Supported”.
Na stronie pojawiło się kilka błędów 505, co sugerowało problemy z serwerem. Przyjrzeliśmy się tym błędom i wszystkie naprawiliśmy. Dzięki temu strona działała płynnie, co przyczyniło się do poprawy UX.
Zanim zaczynamy przygotowywać strategię budowania linków zewnętrznych, zawsze przyglądamy się obecnemu profilowi backlinków i parametrom domeny.
Strona Protekt posiadała wiele wartościowych backlinków prowadzących z wysokiej jakości domen, co można zobaczyć na zrzutach ekranu z narzędzia Ahrefs:
Dzięki naszej strategii off-site pozyskaliśmy jeszcze więcej wartościowych linków zewnętrznych dla Protekt – wszystkie pochodziły z domen, którym udało się uzyskać wysokie pozycje w SERP. W ten sposób parametry strony Protekt i liczba backlinków zwiększały się stopniowo.
Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla polskojęzycznej wersji strony Protekt:
WYNIK 1 46% wzrostu widoczności w rok
WYNIK 2 30% wzrostu ruchu w rok
Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla angielskojęzycznej wersji strony Protekt:
WYNIK 1 70% wzrostu widoczności w rok
WYNIK 2 67% wzrostu ruchu w rok
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.