Właściciele Protekt skontaktowali się z nami, kiedy byli w trakcie przenoszenia swojej strony internetowej na nową platformę – mieli nadzieję zwiększyć w ten sposób swoją widoczność w wynikach organicznych. Przedstawiliśmy im szczegółową listę sugestii dotyczących poprawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która mogłaby im w tym pomóc.
2.
Zwiększenie widoczności i ruchu organicznego
Poprawienie widoczność strony internetowej i przyciągnięcie nowych użytkowników było kolejnym celem Protekt. Razem skupiliśmy się na zaplanowaniu różnorodnych działaniach z zakresu SEO, pomagając stronie częściej wyświetlać się na najważniejsze słowa kluczowe i przyciągać więcej odwiedzających.
Nasza współpraca od samego początku układała się świetnie, głównie dzięki wzajemnemu zrozumieniu. Kiedy firma Protekt się do nas zgłosiła, ich strona była akurat w trakcie migracji. Dzięki temu, że od razu wzięliśmy sprawy w swoje ręce, mogliśmy wprowadzić potrzebne zmiany i już na starcie zwiększyć widoczność strony oraz jej ruch organiczny. Cały czas dokładamy starań, żeby udoskonalać stronę Protekt i przyciągać większą ilość odwiedzających, co w konsekwencji ma przynieść wyższą konwersję.
Przemek Jaskierski
Senior SEO Specialist
Proces On-Site
Optymalizacja tytułów i opisów meta
Pierwszym elementem strony, na którym chcieliśmy się skupić, były meta tagi. Co prawda tytuł strony i opis meta nie wpływają bezpośrednio na ranking, ale warto dopracować ich treść i zawrzeć w niej istotne dla danej podstrony słowa kluczowe. To pomaga w komunikacji z klientami i może zachęcić ich do kliknięcia na konkretny wynik wyszukiwania.
Dlaczego to ważne
Optymalizacja metadanych może znacząco zwiększyć szanse wyszukiwarek na właściwe zinterpretowanie i przedstawienie treści stron internetowych użytkownikom. W rezultacie poprawia się widoczność witryny, wskaźniki klikalności i ruch organiczny.
Współpracę z firmą Protekt zaczęliśmy od gruntownego przeanalizowania ich strony internetowej. Innymi słowy, zajęliśmy się jej audytem. Skoncentrowaliśmy się na analizie wersji polskojęzycznej, ponieważ wersja angielska była w dużej mierze jej kopią.
Pierwszym krokiem było przyjrzenie się metadanym, co pozwoliło nam zidentyfikować pewne problemy związane z tytułami meta. Były one albo krótkie, albo się powtarzały – były identyczne na kilku podstronach.
Wprowadziliśmy poprawki, dodając odpowiednie słowa kluczowe do tytułów stron. Miało to na celu zachęcać internautów do kliknięcia w wynik wyszukiwania i przejść na stronę naszego Klienta.
Poniżej przykładowy tytuły strony przed wprowadzeniem zmian:
oraz po naszej optymalizacji:
Tutaj z kolei przykład optymalizacji tytułu strony dla Protekt.uk:
Jeśli chodzi o opisy meta, zauważyliśmy, że dość często były za długie. W rezultacie zostawały przycinane automatycznie, przez co nie dało się ich w pełni odczytać podczas przeglądania wyników wyszukiwania.
Postanowiliśmy napisać opisy meta od nowa, dbając o ich odpowiednią długość. Po wprowadzeniu tej zmiany, opisy meta zaczęły spełniać swoje zadanie – dawały wgląd w to, co znajduje się na danej stronie.
Poniżej przykład opisu meta przed wprowadzeniem poprawek:
oraz dwa przykłady jak wyświetlała się przykładowa strona Protekt w wynikach wyszukiwania po dopasowaniu długości opisów meta:
Stworzenie poprawnej struktury nagłówków
Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności strony Protekt na rynku polskim i angielskim była praca nad strukturą nagłówków.
Dlaczego to ważne
Prawidłowa struktura nagłówków jest ważna z co najmniej dwóch powodów: poprawia czytelność i organizację treści oraz pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst i trafność stron internetowych. Co za tym idzie, dobrze zbudowana struktura nagłówków prowadzi to do lepszej widoczności danych podstron. Zwiększa też szansę na poprawę rankingu.
Zauważyliśmy, że na zarówno na podstronach kategorii jak i na podstronach produktowych brakowało nagłówków H2, które są ważne dla organizacji i strukturyzacji treści.
Poszerzyliśmy strukturę nagłówków, aby jeszcze dokładniej odzwierciedlić hierarchię treści oraz uprościć nawigację zarówno dla użytkowników, jak i botów. Dodatkowo wkomponowaliśmy kilka istotnych słów kluczowych oraz dodaliśmy więcej treści, żeby wspomóc lepsze pozycjonowanie poszczególnych podstron.
A co więcej, żeby pomóc stronie Protekt w lepszym pokazywaniu się w wynikach wyszukiwania, stworzyliśmy nagłówki H2 i poprawiliśmy nazwy kategorii. Zmienione nazwy kategorii pomogły dużo lepiej oddać tematykę danej podstrony, co oczywiście ma pozytywny wpływ na SEO.
Strony produktów zawierały tylko jeden nagłówek, dlatego dodaliśmy nagłówki do każdej podstrony produktowej wraz z dodatkową treścią.
Poprawianie nazw zdjęć produktowych i dodanie brakujących tekstów alternatywnych
Następnie zajęliśmy się grafikami. Postanowiliśmy zmienić ich nazwy i dodać alt texty, żeby umożliwić użytkownikom i robotom indeksującym lepszy dostęp do informacji na stronie.
Dlaczego to ważne
Nazwy zdjęć produktowych i tekst alternatywny są istotne dla optymalizacji, ponieważ pomagają wyszukiwarkom internetowym lepiej zrozumieć zawartość obrazów. To z kolei umożliwia ich poprawne wyświetlanie w wynikach wyszukiwania, co może zwiększyć widoczność danego produktu w sieci. Te dwa elementy także wpływają pozytywnie na tzw. website accessibility, ponieważ pomagają osobom korzystającym z czytników ekranu zrozumieć, co przedstawiają grafiki zamieszczone na stronie.
Nasz audyt wykazał, że nazwy większości zdjęć opublikowanych na stronie nie była poprawnie nazwana – nie zawierały nazw produktów, które przedstawiały. Poza tym, niewiele z nich miało teksty alternatywne.
Zmieniliśmy nazwy wszystkich grafik zamieszczonych na stronie Protekt, poprawiając tym samym widoczność tych produktów w sieci. Napisaliśmy też teksty alternatywne, co również wpłynęło pozytywnie na SEO strony Klienta.
Publikowanie nowych treści na stronie
Kiedy grafiki były już zoptymalizowane, mogliśmy zająć się tworzeniem nowych treści na stronę Protekt.
Dlaczego to ważne
Im więcej treści jest opublikowanej na stronie tym łatwiej jest dodawać kolejne słowa kluczowe związane z tematyką strony. To z kolei zwiększa szanse strony na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, ciekawe teksty są bardziej angażujące dla użytkowników. To sprawia, że spędzają oni więcej czasu na stronie.
Ilość treści opublikowanej na stronie Protekt była dość mała. Na stronie głównej, podstronach kategorii i stronach produktów nie było tekstów, które można by było zoptymalizować pod ważne słowa kluczowe. Chcąc poprawić widoczność, opublikowaliśmy nowe treści na stronie. Każdy tekst był w pełni zoptymalizowany i zawierał odpowiednie słowa kluczowe.
Kolejną kwestią, którą chcieliśmy się zająć był wysoki współczynnik zduplikowanych treści.
Zmniejszyliśmy ilość powtarzających się treści poprzez dodanie nowych tekstów. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby były one ciekawe dla użytkowników oraz merytoryczne. Postaraliśmy się też o to, żeby każdy tekst był poprawnie sformatowany, dodając na przykład znaczniki <strong> i <em>. Jest to istotne, ponieważ dobrze sformatowane teksty są łatwiejsze i przyjemniejsze do czytania.
Poniżej przykłady nowych zoptymalizowanych tekstów, które opublikowaliśmy na stronie Protekt:
Zamiast prowadzenia bloga firmowego, pracujemy nad rozszerzeniem bazy wiedzy dla klientów odwiedzających stronę Protekt.
Skracanie adresów URL i dodanie do nich słów kluczowych
Poza samymi treściami, istnieje wiele innych elementów na stronie internetowej, w których warto umieszczać słowa kluczowe. Przykładem takiego elementu są adresy URL – i właśnie tą kwestią chcieliśmy się zająć w kolejnym kroku.
Dlaczego to ważne
Struktura adresu URL to kolejny element, który wpływa na widoczność strony w internecie, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, żeby zamiast losowych znaków adresy URL zawierały odpowiednie słowa kluczowe.
Zauważyliśmy, że adresy URL często zawierały elementy, które nie pomagały poszczególnym podstronom wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jednym z przykładów może być podkreślnik “_” stosowany zamiast myślnika “-”. Poza tym, wiele adresów URL było zdecydowanie za długich. Zawierały za dużo zbędnych informacji, co z dużym prawdopodobieństwem mogło być dezorientujące dla robotów indeksujących.
Poniżej przykład takiego adresu URL:
Żeby pomóc w poprawnym zindeksowaniu poszczególnych podstron, skróciliśmy adresy URL. Zastąpiliśmy również podkreślniki myślnikami i dodaliśmy odpowiednie słowa kluczowe.
Następnie zleciliśmy zastosowanie przekierowań 301. Dzięki temu wartość i ranking poszczególnych podstron została utrzymana na tym samym poziomie.
Rozbudowanie stopki
Po zoptymalizowaniu adresów URL, przyszedł czas na rozbudowanie stopki strony. Postanowiliśmy zawrzeć w niej przydatne informacje, linki wewnętrzne i słowa kluczowe, żeby pomóc użytkownikom i robotom indeksującym w łatwiejszym poruszaniu się po stronie.
Dlaczego to ważne
Dobrze zoptymalizowana stopka ułatwia nawigację poprzez wzmocnienie linkowania wewnętrznego. Dodatkowo poprawia doświadczenie użytkownika, umożliwiając dostęp do informacji takich jak dane kontaktowe, zasady dostawy czy polityka zwrotów. To z kolei pozytywnie wpływa na postrzeganie strony zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.
Warto pamiętać, że stopka to doskonałe miejsce do umieszczenia kluczowych informacji o firmie. Chociaż stopka na stronie Protekt zawierała kilka niezbędnych elementów, brakowało na niej kilku informacji, które według nas powinny się tam znaleźć. Dlatego też zaproponowaliśmy dodanie danych kontaktowych, linków do kluczowych podstron oraz profili w mediach społecznościowych.
Tak wygląda stopka strony Protekt po optymalizacji:
Dzięki rozbudowaniu stopki nie tylko umocniliśmy linkowanie wewnętrzne, ale także poprawiliśmy ogólne doświadczenia użytkowników, umożliwiając im łatwy dostęp do istotnych informacji oraz zachęcając do zaangażowania z firmą się poprzez jej platformy mediów społecznościowych.
Skrócenie czasu ładowania się strony
Przedostatnią rzeczą, którą chcieliśmy się zająć było skrócenie czasu wczytywania strony. Wiedzieliśmy, że Google i inne wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość ładowania strony podczas jej oceny, dlatego zależało nam na tym, żeby usprawnić jej pełne załadowanie.
Dlaczego to ważne
Szybkie ładowanie strony jest kluczowe dla UX, polepszenia pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenia wskaźników konwersji. Długie oczekiwanie na załadowanie strony może być bardzo frustrujące – większość użytkowników po prostu rezygnuje, jeśli ten proces trwa zbyt długo, a to z kolei może prowadzić do utraty klientów.
Z naszego audytu wynikało, że strona Protekt potrzebowała aż 4.5 sekundy do pełnego załadowania. Według dzisiejszych standardów jest to zdecydowanie za długo, co z dużym prawdopodobieństwem nie wpływało dobrze na ranking strony. Jednym z wyraźnych powodów powolnego ładowania się była wielkość strony, osiągają aż 8.26 MB.
Opóźnienia w ładowaniu się strony miały negatywny wpływ na UX, potencjalnie powodując frustracje u odwiedzających. Żeby rozwiązać ten problem, użyliśmy technik poprawiających działanie witryny, takich jak zmniejszenie rozmiaru obrazów czy optymalizacja kodu. Poprawiło to znacząco szybkość ładowania, co z kolei przyczyniło się do poprawy UX.
Tak wyglądają Core Web Vitals po wprowadzeniu naszych zmian:
Naprawa błędów 505
Błędy takie jak 505 wpływają na funkcjonalność i użyteczność witryny. Chcąc zapewnić wysoki standard funkcjonowania strony Protekt, musieliśmy wyeliminować ten dość nietypowy błąd, nazywany także „HTTP 505 Version Not Supported”.
Dlaczego to ważne
Kiedy serwer nie rozumie wersji protokołu HTTP, która jest używana w żądaniu wysłanym przez przeglądarkę klienta, wyświetla błąd 505. Kiedy użytkownicy na niego natrafiają, nie mogą wejść na wybraną stronę internetową. Jak nietrudno się domyślić, taki błąd może znacząco zmniejszyć ruch na stronie i negatywnie wpłynąć na konwersje.
Na stronie pojawiło się kilka błędów 505, co sugerowało problemy z serwerem. Przyjrzeliśmy się tym błędom i wszystkie naprawiliśmy. Dzięki temu strona działała płynnie, co przyczyniło się do poprawy UX.
Strategia Off-Site
Zanim zaczynamy przygotowywać strategię budowania linków zewnętrznych, zawsze przyglądamy się obecnemu profilowi backlinków i parametrom domeny.
Strona Protekt posiadała wiele wartościowych backlinków prowadzących z wysokiej jakości domen, co można zobaczyć na zrzutach ekranu z narzędzia Ahrefs:
Dzięki naszej strategii off-site pozyskaliśmy jeszcze więcej wartościowych linków zewnętrznych dla Protekt – wszystkie pochodziły z domen, którym udało się uzyskać wysokie pozycje w SERP. W ten sposób parametry strony Protekt i liczba backlinków zwiększały się stopniowo.
Wyniki
Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla polskojęzycznej wersji strony Protekt:
WYNIK 1 46% wzrostu widoczności w rok
WYNIK 2 30% wzrostu ruchu w rok
Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla angielskojęzycznej wersji strony Protekt:
Zacznij zwiększać obecność swojej marki w Internecie!
1.
Umów się na rozmowę
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
2.
Poznajmy się
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
3.
Analiza SEO
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
4.
Twój indywidualny plan SEO
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.
Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.