.animate-view{opacity: 1 !important;}
protekt website

+70% wzrostu widoczności w rok

SEO

Cele klienta

1.

Pomoc przy migracji strony

Właściciele Protekt skontaktowali się z nami, kiedy byli w trakcie przenoszenia swojej strony internetowej na nową platformę – mieli nadzieję zwiększyć w ten sposób swoją widoczność w wynikach organicznych. Przedstawiliśmy im szczegółową listę sugestii dotyczących poprawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która mogłaby im w tym pomóc.

2.

Zwiększenie widoczności i ruchu organicznego

Poprawienie widoczność strony internetowej i przyciągnięcie nowych użytkowników było kolejnym celem Protekt. Razem skupiliśmy się na zaplanowaniu różnorodnych działaniach z zakresu SEO, pomagając stronie częściej wyświetlać się na najważniejsze słowa kluczowe i przyciągać więcej odwiedzających.

Zespół SEO

Nasza współpraca od samego początku układała się świetnie, głównie dzięki wzajemnemu zrozumieniu. Kiedy firma Protekt się do nas zgłosiła, ich strona była akurat w trakcie migracji. Dzięki temu, że od razu wzięliśmy sprawy w swoje ręce, mogliśmy wprowadzić potrzebne zmiany i już na starcie zwiększyć widoczność strony oraz jej ruch organiczny. Cały czas dokładamy starań, żeby udoskonalać stronę Protekt i przyciągać większą ilość odwiedzających, co w konsekwencji ma przynieść wyższą konwersję.

Przemek Jaskierski
Przemek Jaskierski Senior SEO Specialist

Proces On-Site

Optymalizacja tytułów i opisów meta

Pierwszym elementem strony, na którym chcieliśmy się skupić, były meta tagi. Co prawda tytuł strony i opis meta nie wpływają bezpośrednio na ranking, ale warto dopracować ich treść i zawrzeć w niej istotne dla danej podstrony słowa kluczowe. To pomaga w komunikacji z klientami i może zachęcić ich do kliknięcia na konkretny wynik wyszukiwania.

Dlaczego to ważne

Optymalizacja metadanych może znacząco zwiększyć szanse wyszukiwarek na właściwe zinterpretowanie i przedstawienie treści stron internetowych użytkownikom. W rezultacie poprawia się widoczność witryny, wskaźniki klikalności i ruch organiczny.

Współpracę z firmą Protekt zaczęliśmy od gruntownego przeanalizowania ich strony internetowej. Innymi słowy, zajęliśmy się jej audytem. Skoncentrowaliśmy się na analizie wersji polskojęzycznej, ponieważ wersja angielska była w dużej mierze jej kopią.

Pierwszym krokiem było przyjrzenie się metadanym, co pozwoliło nam zidentyfikować pewne problemy związane z tytułami meta. Były one albo krótkie, albo się powtarzały – były identyczne na kilku podstronach.

Wprowadziliśmy poprawki, dodając odpowiednie słowa kluczowe do tytułów stron. Miało to na celu zachęcać internautów do kliknięcia w wynik wyszukiwania i przejść na stronę naszego Klienta.

Poniżej przykładowy tytuły strony przed wprowadzeniem zmian:

Protekt przykład zbyt krótkiego meta tytułu

oraz po naszej optymalizacji:

Protekt przykład poprawnego tytułu

Tutaj z kolei przykład optymalizacji tytułu strony dla Protekt.uk:

Protekt przykład poprawnego tytułu na stronie angielskiej

Jeśli chodzi o opisy meta, zauważyliśmy, że dość często były za długie. W rezultacie zostawały przycinane automatycznie, przez co nie dało się ich w pełni odczytać podczas przeglądania wyników wyszukiwania.

Postanowiliśmy napisać opisy meta od nowa, dbając o ich odpowiednią długość. Po wprowadzeniu tej zmiany, opisy meta zaczęły spełniać swoje zadanie – dawały wgląd w to, co znajduje się na danej stronie.

Poniżej przykład opisu meta przed wprowadzeniem poprawek:

Protekt przykład za dlugiego meta opisu

oraz dwa przykłady jak wyświetlała się przykładowa strona Protekt w wynikach wyszukiwania po dopasowaniu długości opisów meta:

Protekt przykład za długiego meta opisu PL

Protekt przykład zoptymalizowanego meta opisu EN

Stworzenie poprawnej struktury nagłówków

Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności strony Protekt na rynku polskim i angielskim była praca nad strukturą nagłówków.

Dlaczego to ważne

Prawidłowa struktura nagłówków jest ważna z co najmniej dwóch powodów: poprawia czytelność i organizację treści oraz pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst i trafność stron internetowych. Co za tym idzie, dobrze zbudowana struktura nagłówków prowadzi to do lepszej widoczności danych podstron. Zwiększa też szansę na poprawę rankingu.

Zauważyliśmy, że na zarówno na podstronach kategorii jak i na podstronach produktowych brakowało nagłówków H2, które są ważne dla organizacji i strukturyzacji treści.

niepoprawna struktura nagłówków na podstronach kategorii

Poszerzyliśmy strukturę nagłówków, aby jeszcze dokładniej odzwierciedlić hierarchię treści oraz uprościć nawigację zarówno dla użytkowników, jak i botów. Dodatkowo wkomponowaliśmy kilka istotnych słów kluczowych oraz dodaliśmy więcej treści, żeby wspomóc lepsze pozycjonowanie poszczególnych podstron.

A co więcej, żeby pomóc stronie Protekt w lepszym pokazywaniu się w wynikach wyszukiwania, stworzyliśmy nagłówki H2 i poprawiliśmy nazwy kategorii. Zmienione nazwy kategorii pomogły dużo lepiej oddać tematykę danej podstrony, co oczywiście ma pozytywny wpływ na SEO.

Protekt przykład zoptymalizowanych nagłówków

Strony produktów zawierały tylko jeden nagłówek, dlatego dodaliśmy nagłówki do każdej podstrony produktowej wraz z dodatkową treścią.

Protekt błędna struktura nagłówków na podstronach produktowych

Poprawianie nazw zdjęć produktowych i dodanie brakujących tekstów alternatywnych

Następnie zajęliśmy się grafikami. Postanowiliśmy zmienić ich nazwy i dodać alt texty, żeby umożliwić użytkownikom i robotom indeksującym lepszy dostęp do informacji na stronie.

Dlaczego to ważne

Nazwy zdjęć produktowych i tekst alternatywny są istotne dla optymalizacji, ponieważ pomagają wyszukiwarkom internetowym lepiej zrozumieć zawartość obrazów. To z kolei umożliwia ich poprawne wyświetlanie w wynikach wyszukiwania, co może zwiększyć widoczność danego produktu w sieci. Te dwa elementy także wpływają pozytywnie na tzw. website accessibility, ponieważ pomagają osobom korzystającym z czytników ekranu zrozumieć, co przedstawiają grafiki zamieszczone na stronie.

Nasz audyt wykazał, że nazwy większości zdjęć opublikowanych na stronie nie była poprawnie nazwana – nie zawierały nazw produktów, które przedstawiały. Poza tym, niewiele z nich miało teksty alternatywne.

Protekt brak opsiów alternatywnych na zdjęciach

Zmieniliśmy nazwy wszystkich grafik zamieszczonych na stronie Protekt, poprawiając tym samym widoczność tych produktów w sieci. Napisaliśmy też teksty alternatywne, co również wpłynęło pozytywnie na SEO strony Klienta.

Publikowanie nowych treści na stronie

Kiedy grafiki były już zoptymalizowane, mogliśmy zająć się tworzeniem nowych treści na stronę Protekt.

Dlaczego to ważne

Im więcej treści jest opublikowanej na stronie tym łatwiej jest dodawać kolejne słowa kluczowe związane z tematyką strony. To z kolei zwiększa szanse strony na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, ciekawe teksty są bardziej angażujące dla użytkowników. To sprawia, że spędzają oni więcej czasu na stronie.

Ilość treści opublikowanej na stronie Protekt była dość mała. Na stronie głównej, podstronach kategorii i stronach produktów nie było tekstów, które można by było zoptymalizować pod ważne słowa kluczowe. Chcąc poprawić widoczność, opublikowaliśmy nowe treści na stronie. Każdy tekst był w pełni zoptymalizowany i zawierał odpowiednie słowa kluczowe.

Kolejną kwestią, którą chcieliśmy się zająć był wysoki współczynnik zduplikowanych treści.

protekt duplikacja treści

Zmniejszyliśmy ilość powtarzających się treści poprzez dodanie nowych tekstów. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby były one ciekawe dla użytkowników oraz merytoryczne. Postaraliśmy się też o to, żeby każdy tekst był poprawnie sformatowany, dodając na przykład znaczniki <strong> i <em>. Jest to istotne, ponieważ dobrze sformatowane teksty są łatwiejsze i przyjemniejsze do czytania.

Poniżej przykłady nowych zoptymalizowanych tekstów, które opublikowaliśmy na stronie Protekt:

Protekt przykadowy content na podstronie produktowej

Zamiast prowadzenia bloga firmowego, pracujemy nad rozszerzeniem bazy wiedzy dla klientów odwiedzających stronę Protekt.

Skracanie adresów URL i dodanie do nich słów kluczowych

Poza samymi treściami, istnieje wiele innych elementów na stronie internetowej, w których warto umieszczać słowa kluczowe. Przykładem takiego elementu są adresy URL – i właśnie tą kwestią chcieliśmy się zająć w kolejnym kroku.

Dlaczego to ważne

Struktura adresu URL to kolejny element, który wpływa na widoczność strony w internecie, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, żeby zamiast losowych znaków adresy URL zawierały odpowiednie słowa kluczowe.

Zauważyliśmy, że adresy URL często zawierały elementy, które nie pomagały poszczególnym podstronom wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jednym z przykładów może być podkreślnik “_” stosowany zamiast myślnika “-”. Poza tym, wiele adresów URL było zdecydowanie za długich. Zawierały za dużo zbędnych informacji, co z dużym prawdopodobieństwem mogło być dezorientujące dla robotów indeksujących.

Protekt przykłady za długich URLi

Poniżej przykład takiego adresu URL:

przykład zoptymalizowanego URL Protekt

Żeby pomóc w poprawnym zindeksowaniu poszczególnych podstron, skróciliśmy adresy URL. Zastąpiliśmy również podkreślniki myślnikami i dodaliśmy odpowiednie słowa kluczowe.

Następnie zleciliśmy zastosowanie przekierowań 301. Dzięki temu wartość i ranking poszczególnych podstron została utrzymana na tym samym poziomie.

Rozbudowanie stopki

Po zoptymalizowaniu adresów URL, przyszedł czas na rozbudowanie stopki strony. Postanowiliśmy zawrzeć w niej przydatne informacje, linki wewnętrzne i słowa kluczowe, żeby pomóc użytkownikom i robotom indeksującym w łatwiejszym poruszaniu się po stronie.

Dlaczego to ważne

Dobrze zoptymalizowana stopka ułatwia nawigację poprzez wzmocnienie linkowania wewnętrznego. Dodatkowo poprawia doświadczenie użytkownika, umożliwiając dostęp do informacji takich jak dane kontaktowe, zasady dostawy czy polityka zwrotów. To z kolei pozytywnie wpływa na postrzeganie strony zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że stopka to doskonałe miejsce do umieszczenia kluczowych informacji o firmie. Chociaż stopka na stronie Protekt zawierała kilka niezbędnych elementów, brakowało na niej kilku informacji, które według nas powinny się tam znaleźć. Dlatego też zaproponowaliśmy dodanie danych kontaktowych, linków do kluczowych podstron oraz profili w mediach społecznościowych.

Tak wygląda stopka strony Protekt po optymalizacji:

zoptymalizowana stopka na stronie Protekt

Dzięki rozbudowaniu stopki nie tylko umocniliśmy linkowanie wewnętrzne, ale także poprawiliśmy ogólne doświadczenia użytkowników, umożliwiając im łatwy dostęp do istotnych informacji oraz zachęcając do zaangażowania z firmą się poprzez jej platformy mediów społecznościowych.

Skrócenie czasu ładowania się strony

Przedostatnią rzeczą, którą chcieliśmy się zająć było skrócenie czasu wczytywania strony. Wiedzieliśmy, że Google i inne wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość ładowania strony podczas jej oceny, dlatego zależało nam na tym, żeby usprawnić jej pełne załadowanie.

Dlaczego to ważne

Szybkie ładowanie strony jest kluczowe dla UX, polepszenia pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenia wskaźników konwersji. Długie oczekiwanie na załadowanie strony może być bardzo frustrujące – większość użytkowników po prostu rezygnuje, jeśli ten proces trwa zbyt długo, a to z kolei może prowadzić do utraty klientów.

Z naszego audytu wynikało, że strona Protekt potrzebowała aż 4.5 sekundy do pełnego załadowania. Według dzisiejszych standardów jest to zdecydowanie za długo, co z dużym prawdopodobieństwem nie wpływało dobrze na ranking strony. Jednym z wyraźnych powodów powolnego ładowania się była wielkość strony, osiągają aż 8.26 MB.

prędkość ładowania strony przed optymalizacją

Opóźnienia w ładowaniu się strony miały negatywny wpływ na UX, potencjalnie powodując frustracje u odwiedzających. Żeby rozwiązać ten problem, użyliśmy technik poprawiających działanie witryny, takich jak zmniejszenie rozmiaru obrazów czy optymalizacja kodu. Poprawiło to znacząco szybkość ładowania, co z kolei przyczyniło się do poprawy UX.

Tak wyglądają Core Web Vitals po wprowadzeniu naszych zmian:

zoptymalizowane wyniki core web vitals

Naprawa błędów 505

Błędy takie jak 505 wpływają na funkcjonalność i użyteczność witryny. Chcąc zapewnić wysoki standard funkcjonowania strony Protekt, musieliśmy wyeliminować ten dość nietypowy błąd, nazywany także „HTTP 505 Version Not Supported”.

Dlaczego to ważne

Kiedy serwer nie rozumie wersji protokołu HTTP, która jest używana w żądaniu wysłanym przez przeglądarkę klienta, wyświetla błąd 505. Kiedy użytkownicy na niego natrafiają, nie mogą wejść na wybraną stronę internetową. Jak nietrudno się domyślić, taki błąd może znacząco zmniejszyć ruch na stronie i negatywnie wpłynąć na konwersje.

Na stronie pojawiło się kilka błędów 505, co sugerowało problemy z serwerem. Przyjrzeliśmy się tym błędom i wszystkie naprawiliśmy. Dzięki temu strona działała płynnie, co przyczyniło się do poprawy UX.

błąd 500 na stronie Protekt

Strategia Off-Site

Zanim zaczynamy przygotowywać strategię budowania linków zewnętrznych, zawsze przyglądamy się obecnemu profilowi backlinków i parametrom domeny.

Strona Protekt posiadała wiele wartościowych backlinków prowadzących z wysokiej jakości domen, co można zobaczyć na zrzutach ekranu z narzędzia Ahrefs:

profil linków w ahrefsie przed

backlinki przed

Dzięki naszej strategii off-site pozyskaliśmy jeszcze więcej wartościowych linków zewnętrznych dla Protekt – wszystkie pochodziły z domen, którym udało się uzyskać wysokie pozycje w SERP. W ten sposób parametry strony Protekt i liczba backlinków zwiększały się stopniowo.

profil linków w ahrefsie po

backlinki po

Wyniki

Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla polskojęzycznej wersji strony Protekt:

WYNIK 1 46% wzrostu widoczności w rok

wyniki protekt w google search console

graph with protekt results

WYNIK 2 30% wzrostu ruchu w rok

wyniki protekt w google analytics

Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla angielskojęzycznej wersji strony Protekt:

WYNIK 1 70% wzrostu widoczności w rok

 WYNIK 2 67% wzrostu ruchu w rok

wyniki dla rynków anglojęzycznych

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM