Klient przyszedł do nas z dość powszechnym problemem – strona posiadała niewielki ruch, a większość organicznych wejść na stronę była generowana przez frazy niezwiązane z ofertą sklepu. To sprawiało, że konwersja w postaci zakupu produktów była niewielka. Naszym celem było więc zbudowanie widoczności strony na ważne z punktu biznesowego i konwertujące frazy.
W momencie rozpoczęcia działań SEO Sklep Starwax generował niewielką sprzedaż. Na zakup produktów decydowali się głównie użytkownicy, którzy trafili na stronę z fraz brandowych (czyli którzy znali już markę). Celem było więc dotarcie do nowych użytkowników, którzy poszukują środków czystości i którzy mogliby być chętni na zakup oferowanych przez sklep produktów.
Od początku współpracy klient był świadomy, że budowanie świadomości marki wśród klientów to bardzo ważny element strategii marketingowej. W naszym procesie skupiamy się również na tym, by zarówno nazwa klienta, logo jak i sprzedawane produkty były szerzej rozpoznawalne.
Ze względu na niski stopień optymalizacji witryny w momencie rozpoczęcia współpracy istotna była tutaj cierpliwość klienta (świadomość, że efekty nie pojawią się z dnia na dzień), a także jego aktywne uczestnictwo w procesie (głownie przy tworzeniu contentu). Bardzo cenię sobie współpracę z Sklep Starwax – cieszę się, że wspólnie udało nam się osiągnąć nie tylko osiągnąć bardzo dobre wyniki, ale również zbudować wartościową relację.
Na początku współpracy, sklep wyświetlał się na frazy kluczowe z dużym potencjałem ruchu… jednak niepowiązane z produktami, które oferuje sklep. Były to takie frazy jak: jasny dąb, dąb rustykalny, czy mahoń. Wynikało to z niskiego stopnia optymalizacji strony na ważne z punktu biznesowego frazy.
W momencie rozpoczęcia współpracy najwięcej wejść na stronie pochodziło z następujących zapytań:
Przeprowadziliśmy analizę i dobraliśmy słowa kluczowe, od których następnie zaczęliśmy proces pozycjonowania strony.
Obecnie najwięcej wejść na stronę pochodzi z następujących zapytań:
Proces pozycjonowania rozpoczęliśmy od stron najważniejszych pod kątem biznesu, zatem na pierwszy ogień wzięliśmy stronę główną.
Po wykonanej dla klienta analizie słów kluczowych oraz audycie SEO, wraz z wyszczególnieniem elementów, które należy wprowadzić na stronie, wybraliśmy frazy kluczowe, na które zaczęliśmy optymalizację strony głównej.
W momencie rozpoczęcia współpracy strona główna klienta nie posiadała żadnych treści (jedynie listy produktów). Dlatego w pierwszym kroku postanowiliśmy stworzyć od podstaw tekst opisujący ofertę sklepu i zoptymalizowany pod dopasowane do strony głównej frazy kluczowe, takie jak środki czystości, profesjonalne środki czystości, sklep ze środkami czystości. W momencie rozpoczęcia współpracy strona sklep.starwax.pl nie wyświetlała się na te frazy. Tekst zawierał odpowiednie nagłówki, formatowanie semantyczne oraz linkowanie wewnętrzne.
Tekst urozmaiciliśmy banerami, które otrzymaliśmy od klientki. Zdjęcia w treści pozwalają użytkownikom odpocząć od lektury tekstu, a także zaprezentować produkty oraz korzyści wynikające z ich zakupu.
Tak wygląda fragment strony głównej z wprowadzonymi treściami i grafikami:
Dokonaliśmy również optymalizacji title SEO oraz meta desciription tak, żeby strona zyskała większą szansę na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na dopasowane do niej frazy związane ze środkami czystości.
Tak wyglądał Title SEO i meta description przed zmianą:
A tak wygląda po naszych zmianach:
Dodaliśmy również opis alternatywny na logo wyświetlające się na stronie głównej, zawierający ważne frazy kluczowe.
Strona główna nie posiadała nagłówka H1. W sekcji Above the fold dodaliśmy nagłówek H1 zoptymalizowany pod ważne słowa kluczowe.
Tak wyglądały nagłówki na stronie głównej bez optymalizacji:
Dodaliśmy odpowiednio zoptymalizowany nagłówek H1 zawierający ważne słowa kluczowe:
W przygotowanej przez nas treści zamieściliśmy również odpowiednie nagłówki H2, w których również wykorzystaliśmy dobrane wcześniej frazy.
Kolejnym elementem, który zoptymalizowaliśmy na stronie klienta były title i meta description.
W momencie rozpoczęcia współpracy title oraz meta description podstron były ustawione domyślnie (z podstawowego schematu Idosell). Konieczna była więc ich optymalizacja pod odpowiednie słowa kluczowe.
Title i meta description podstron kategorii przed optymalizacją:
Title i meta description podstron kategorii po optymalizacji:
Title i meta description produktów przed optymalizacją:
Title i meta description produktów po optymalizacji:
Po zoptymalizowaniu title oraz meta description przeszliśmy do poprawy nagłówków i URLi na podstronach kategorii.
Analizując stronę na początku współpracy od razu można było zauważyć, że nagłówki H1 (będące najważniejszymi nagłówkami na stronie) są nieprawidłowe – zaciągają się one automatycznie z bardzo ogólnych nazw kategorii np. łazienka – natomiast na podstronie tej znajdowały się środki do czyszczenia łazienki i to właśnie to wyrażenie powinno znaleźć się w nagłówku H1.
Tak wyglądały podstrony kategorii na początku:
Po naszych zmianach:
Adresy URL na stronie klienta zawierały wielkie litery i podkreślenia, których Google dobrze nie interpretuje (jest to charakterystyczna struktura adresów URL w sklepie na platformie Ideosell). Warto było więc zoptymalizować adresy URL, co zrobiliśmy.
Tak wyglądały adresy URL przed zmianą:
https://sklep.starwax.pl/pol_m_WNETRZA_LAZIENKA-208.html
A tak po zmianie:
Kolejnym punktem, który zawarliśmy w naszej strategii SEO dla Sklepu Starwax była zmiana opisów produktów we współpracy z klientem.
Zaczęliśmy od opisów kategorii. Ponieważ podstrony kategorii nie zawierały treści, w ramach naszego procesu przygotowywaliśmy unikalne opisy kategorii, a następnie zoptymalizowaliśmy je pod określone słowa kluczowe.
W kolejnym kroku zajęliśmy się opisami produktów, które były zduplikowane i niezoptymalizowane. Wykorzystaliśmy wewnętrzne zasoby Klienta, który zaczął tworzyć nowe, unikalne opisy produktów. My dostarczyliśmy oczywiście wskazówki i instrukcję jak pisać treści, aby zostały one docenione nie tylko przez użytkowników, ale również przez roboty Google, a w sprawie optymalizacji opisów zawsze służymy pomocą.
Tak wygląda opis produktu przygotowany przez klientkę, który zoptymalizowaliśmy pod kątem SEO:
Poprawa opisów produktów we współpracy z Klientem pozwoliła nam zmniejszyć problem duplikacji zewnętrznej, czyli sytuacji, w której opisy produktów powielone były na innych stronach, a także na domenie głównej starwax.pl. Aby w pełni rozwiązać ten problem, poza optymalizacją opisów produktów na stronie sklepu, zaleciliśmy również przygotowanie oddzielnych treści dla partnerów biznesowych.
Skupiliśmy się również na poprawie czynników związanych z prędkością ładowania strony.
Strona klienta nie osiągała zadowalających wyników pod kątem szybkości ładowania ani na urządzeniach mobilnych, ani na desktopach. Wspólnymi siłami udało nam się poprawić ten wynik, w szczególności dla komputerów.
Tak wyglądały wyniki strony dotyczące szybkości ładowania strony przed naszą współpracą:
A tak wyglądają teraz:
Ostatnią kwestią, którą chcieliśmy się podzielić z naszej strategii On-Site jest stworzenie Content Planu, który ułatwił Klientowi rozpoczęcie prowadzenia bloga.
Przeanalizowaliśmy stronę pod kątem treści, skupiając się na kwestiach takich jak: język komunikacji, ton wypowiedzi, osobowość marki czy działania konkurencji.
Stworzyliśmy content plan zawierający m.in:
Wspólnie z Klientkami stworzyliśmy bloga. Przed rozpoczęciem naszej współpracy blog znajdował się jedynie na domenie głównej Starwax, natomiast strona sklepu go nie posiadała. Pozwoliło nam to zwiększyć linkowanie wewnętrzne strony, ruch i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.
Musimy zaznaczyć, że współpraca przy tworzeniu treści z Klientem przebiega bardzo sprawnie! Wbrew pozorom, komunikacja z klientem w procesie pozycjonowania jest niezwykle ważna i jesteśmy pewni, że również przyczyniła się do wzrostu widoczności.
W ramach pozycjonowania strony klienta skupiliśmy się również na procesie link buildingu. Zależało nam przede wszystkim na dwóch czynnikach – jakości i regularności działań, które przełożyłyby się na oczekiwane efekty.
Od początku współpracy pracujemy nad regularnym rozbudowywaniem profilu linków prowadzących do strony. Zależało nam nad zwiększeniem liczby domen kierujących do strony, która przed rozpoczęciem współpracy była w stagnacji.
Publikujemy dla klienta również artykuły sponsorowane, które pozwalają nam wzmacniać parametry strony i poprawiać pozycje konkretnych fraz. Bierzemy pod uwagę m.in. parametry stron, które wybieramy oraz jakość publikowanych treści.
Przed:
Teraz:
Nasza współpraca ze sklepem Starwax przełożyła się poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu organicznego. Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów miało pozytywny wpływ na przychody organiczne sklepu, które zwiększyły się (porównując marzec 2022 do marca 2023) o 92,7%!
Według narzędzia Google Analytics, porównując wyniki strony rok do roku (1 kwietnia 2021 – 31 marca 2022 do 1 kwietnia 2022 – 31 marca 2022) udało się osiągnąć wzrost:
Na poniższym wykresie, pochodzącym z narzędzia Google Search Console, możemy zobaczyć wzrost widoczności strony i kliknięć na przestrzeni czasu:
A tak wygląda wzrost widoczności według narzędzia Senuto:
Efekty naszych działań dobrze widoczne są na wykresach pochodzących z narzędzia SEMStorm. Możemy zauważyć na nich duży wzrost widoczności strony, szczególnie na przestrzeni ostatniego roku.
Według narzędzia SEMStorm od momentu rozpoczęcia współpracy ruch na stronie wzrósł o 853%.
Liczba słów kluczowych w TOP 10 zwiększyła się o 654%, a w TOP 50 o 303%.
Widoczność strony w momencie rozpoczęcia działań (według narzędzia SEMStrom):
Widoczność strony obecnie: (według narzędzia SEMStrom):
Współpraca z Delante, a w szczególności z Panią Magdą, bardzo pozytywnie wpłynęła na naszą stronę internetową. Najbardziej cieszą nas oczywiście wzrosty przychodów, w których SEO ma swój niewątpliwy udział, ale wzrost widoczności i nowych użytkowników na naszej stronie jest dla nas również bardzo istotny. Bardzo dobrze sprawdza nam się system raportowania i współpraca przy tworzeniu treści na naszą stronę – dostaliśmy bardzo dokładne instrukcje, a Pani Magda zawsze służy nam pomocą i pomaga optymalizować wszystko, jak należy!