Klient przyszedł do nas z dość powszechnym problemem – strona posiadała niewielki ruch, a większość organicznych wejść na stronę była generowana przez frazy niezwiązane z ofertą sklepu. To sprawiało, że konwersja w postaci zakupu produktów była niewielka. Naszym celem było więc zbudowanie widoczności strony na ważne z punktu biznesowego i konwertujące frazy.
2.
Zwiększenie sprzedaży
W momencie rozpoczęcia działań SEO Sklep Starwax generował niewielką sprzedaż. Na zakup produktów decydowali się głównie użytkownicy, którzy trafili na stronę z fraz brandowych (czyli którzy znali już markę). Celem było więc dotarcie do nowych użytkowników, którzy poszukują środków czystości i którzy mogliby być chętni na zakup oferowanych przez sklep produktów.
3.
Wzrost świadomości marki
Od początku współpracy klient był świadomy, że budowanie świadomości marki wśród klientów to bardzo ważny element strategii marketingowej. W naszym procesie skupiamy się również na tym, by zarówno nazwa klienta, logo jak i sprzedawane produkty były szerzej rozpoznawalne.
Ze względu na niski stopień optymalizacji witryny w momencie rozpoczęcia współpracy istotna była tutaj cierpliwość klienta (świadomość, że efekty nie pojawią się z dnia na dzień), a także jego aktywne uczestnictwo w procesie (głownie przy tworzeniu contentu). Bardzo cenię sobie współpracę z Sklep Starwax – cieszę się, że wspólnie udało nam się osiągnąć nie tylko osiągnąć bardzo dobre wyniki, ale również zbudować wartościową relację.
Magda Mielewska
SEO Specialist
Proces On-Site
Analiza i dobór odpowiednich słów kluczowych
Dlaczego to ważne
Na początku procesu SEO niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie fraz kluczowych, na jakie chcemy pozycjonować stronę. To właśnie obecność w wyszukiwarce na frazy powiązane z produktami z naszej oferty daje szansę na dotarcie do użytkowników, którzy zdecydują się na ich zakup.
Na początku współpracy, sklep wyświetlał się na frazy kluczowe z dużym potencjałem ruchu… jednak niepowiązane z produktami, które oferuje sklep. Były to takie frazy jak: jasny dąb, dąb rustykalny, czy mahoń. Wynikało to z niskiego stopnia optymalizacji strony na ważne z punktu biznesowego frazy.
W momencie rozpoczęcia współpracy najwięcej wejść na stronie pochodziło z następujących zapytań:
Przeprowadziliśmy analizę i dobraliśmy słowa kluczowe, od których następnie zaczęliśmy proces pozycjonowania strony.
Obecnie najwięcej wejść na stronę pochodzi z następujących zapytań:
Optymalizacja strony głównej
Proces pozycjonowania rozpoczęliśmy od stron najważniejszych pod kątem biznesu, zatem na pierwszy ogień wzięliśmy stronę główną.
Dlaczego to ważne
Optymalizacja strony głównej jest kluczowa z kilku powodów. Jednym z nich jest “efekt pierwszego wrażenia”. Zarówno użytkownicy jak i roboty Google najczęściej odwiedzają tę stronę jako pierwszą ze wszystkich podstron – dobrze byłoby to wykorzystać!
Po wykonanej dla klienta analizie słów kluczowych oraz audycie SEO, wraz z wyszczególnieniem elementów, które należy wprowadzić na stronie, wybraliśmy frazy kluczowe, na które zaczęliśmy optymalizację strony głównej.
Tekst na stronie głównej
W momencie rozpoczęcia współpracy strona główna klienta nie posiadała żadnych treści (jedynie listy produktów). Dlatego w pierwszym kroku postanowiliśmy stworzyć od podstaw tekst opisujący ofertę sklepu i zoptymalizowany pod dopasowane do strony głównej frazy kluczowe, takie jak środki czystości, profesjonalne środki czystości, sklep ze środkami czystości. W momencie rozpoczęcia współpracy strona sklep.starwax.pl nie wyświetlała się na te frazy. Tekst zawierał odpowiednie nagłówki, formatowanie semantyczne oraz linkowanie wewnętrzne.
Tekst urozmaiciliśmy banerami, które otrzymaliśmy od klientki. Zdjęcia w treści pozwalają użytkownikom odpocząć od lektury tekstu, a także zaprezentować produkty oraz korzyści wynikające z ich zakupu.
Tak wygląda fragment strony głównej z wprowadzonymi treściami i grafikami:
Zmiana Title & Meta description na stronie głównej
Dokonaliśmy również optymalizacji title SEO oraz meta desciription tak, żeby strona zyskała większą szansę na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na dopasowane do niej frazy związane ze środkami czystości.
Tak wyglądał Title SEO i meta description przed zmianą:
A tak wygląda po naszych zmianach:
Dodaliśmy również opis alternatywny na logo wyświetlające się na stronie głównej, zawierający ważne frazy kluczowe.
Dodanie nagłówka H1 oraz nagłówków H2 na stronie głównej
Strona główna nie posiadała nagłówka H1. W sekcji Above the fold dodaliśmy nagłówek H1 zoptymalizowany pod ważne słowa kluczowe.
Tak wyglądały nagłówki na stronie głównej bez optymalizacji:
Dodaliśmy odpowiednio zoptymalizowany nagłówek H1 zawierający ważne słowa kluczowe:
W przygotowanej przez nas treści zamieściliśmy również odpowiednie nagłówki H2, w których również wykorzystaliśmy dobrane wcześniej frazy.
Optymalizacja title i meta descriprion
Kolejnym elementem, który zoptymalizowaliśmy na stronie klienta były title i meta description.
Dlaczego to ważne
Tytuł strony jest jednym z czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto więc wykorzystać potencjał tego elementu i zoptymalizować go pod odpowiednie słowa kluczowe.
Meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania natomiast odpowiednio skonstruowany może zachęcić użytkownika do kliknięcia w wynik i wejścia na naszą stronę. Dobry opis powinien zawierać słowa kluczowe dopasowane do danej strony oraz zwrot Call To Action.
W momencie rozpoczęcia współpracy title oraz meta description podstron były ustawione domyślnie (z podstawowego schematu Idosell). Konieczna była więc ich optymalizacja pod odpowiednie słowa kluczowe.
Title i meta description podstron kategorii przed optymalizacją:
Title i meta description podstron kategorii po optymalizacji:
Title i meta description produktów przed optymalizacją:
Title i meta description produktów po optymalizacji:
Zmiana H1 i URLi na stronach kategorii
Po zoptymalizowaniu title oraz meta description przeszliśmy do poprawy nagłówków i URLi na podstronach kategorii.
Dlaczego to ważne
Nagłówki H1 i URLe są bardzo ważnymi czynnikami na podstronach kategorii. Wpływają na pozycje konkretnych podstron na wybrane słowa kluczowe. Jeśli są zbyt ogólne lub nie odpowiadają treści, trudno będzie zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Analizując stronę na początku współpracy od razu można było zauważyć, że nagłówki H1 (będące najważniejszymi nagłówkami na stronie) są nieprawidłowe – zaciągają się one automatycznie z bardzo ogólnych nazw kategorii np. łazienka – natomiast na podstronie tej znajdowały się środki do czyszczenia łazienki i to właśnie to wyrażenie powinno znaleźć się w nagłówku H1.
Tak wyglądały podstrony kategorii na początku:
Po naszych zmianach:
Adresy URL na stronie klienta zawierały wielkie litery i podkreślenia, których Google dobrze nie interpretuje (jest to charakterystyczna struktura adresów URL w sklepie na platformie Ideosell). Warto było więc zoptymalizować adresy URL, co zrobiliśmy.
Kolejnym punktem, który zawarliśmy w naszej strategii SEO dla Sklepu Starwax była zmiana opisów produktów we współpracy z klientem.
Dlaczego to ważne
Opisy produktów dopasowane do Twoich odbiorców mogą nasycić stronę internetową wartościową treścią i zwiększyć konwersję. Warto zadbać o ich jakość i przede wszystkim unikalność! Pamiętaj, by nie kopiować opisów produktów ani z Twojej strony, ani ze stron zewnętrznych.
Zaczęliśmy od opisów kategorii. Ponieważ podstrony kategorii nie zawierały treści, w ramach naszego procesu przygotowywaliśmy unikalne opisy kategorii, a następnie zoptymalizowaliśmy je pod określone słowa kluczowe.
W kolejnym kroku zajęliśmy się opisami produktów, które były zduplikowane i niezoptymalizowane. Wykorzystaliśmy wewnętrzne zasoby Klienta, który zaczął tworzyć nowe, unikalne opisy produktów. My dostarczyliśmy oczywiście wskazówki i instrukcję jak pisać treści, aby zostały one docenione nie tylko przez użytkowników, ale również przez roboty Google, a w sprawie optymalizacji opisów zawsze służymy pomocą.
Tak wygląda opis produktu przygotowany przez klientkę, który zoptymalizowaliśmy pod kątem SEO:
Poprawa opisów produktów we współpracy z Klientem pozwoliła nam zmniejszyć problem duplikacji zewnętrznej, czyli sytuacji, w której opisy produktów powielone były na innych stronach, a także na domenie głównej starwax.pl. Aby w pełni rozwiązać ten problem, poza optymalizacją opisów produktów na stronie sklepu, zaleciliśmy również przygotowanie oddzielnych treści dla partnerów biznesowych.
Poprawa prędkości ładowania strony
Skupiliśmy się również na poprawie czynników związanych z prędkością ładowania strony.
Dlaczego to ważne
Szybkość ładowania strony wciąż jest bardzo istotnym czynnikiem pod kątem pozycjonowania. Jeżeli strona ładuje się zbyt wolno, użytkownicy mogą wychodzić z niej szybciej, niż na nią trafili. Warto skupić się na szybkości ładowania się strony zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopach.
Strona klienta nie osiągała zadowalających wyników pod kątem szybkości ładowania ani na urządzeniach mobilnych, ani na desktopach. Wspólnymi siłami udało nam się poprawić ten wynik, w szczególności dla komputerów.
Tak wyglądały wyniki strony dotyczące szybkości ładowania strony przed naszą współpracą:
A tak wyglądają teraz:
Stworzenie Content Planu
Ostatnią kwestią, którą chcieliśmy się podzielić z naszej strategii On-Site jest stworzenie Content Planu, który ułatwił Klientowi rozpoczęcie prowadzenia bloga.
Dlaczego to ważne
Content plan jest idealnym rozwiązaniem dla klientów posiadających zasoby pozwalające tworzyć treści wewnętrznie. Pozwala nam stworzyć strategię, która będzie zwiększać widoczność strony na dobrane frazy kluczowe, a jednocześnie usprawnić proces tworzenia treści przez klienta.
Przeanalizowaliśmy stronę pod kątem treści, skupiając się na kwestiach takich jak: język komunikacji, ton wypowiedzi, osobowość marki czy działania konkurencji.
Stworzyliśmy content plan zawierający m.in:
analizę marki i komunikacji,
analizę działań konkurencji (content),
stworzenie i opis person,
rekomendacje dotyczące bloga i jego funkcjonalności,
ogólne rekomendacje dotyczące contentu na stronie,
propozycje tematów blogowych.
Wspólnie z Klientkami stworzyliśmy bloga. Przed rozpoczęciem naszej współpracy blog znajdował się jedynie na domenie głównej Starwax, natomiast strona sklepu go nie posiadała. Pozwoliło nam to zwiększyć linkowanie wewnętrzne strony, ruch i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.
Musimy zaznaczyć, że współpraca przy tworzeniu treści z Klientem przebiega bardzo sprawnie! Wbrew pozorom, komunikacja z klientem w procesie pozycjonowania jest niezwykle ważna i jesteśmy pewni, że również przyczyniła się do wzrostu widoczności.
Proces Off-Site
W ramach pozycjonowania strony klienta skupiliśmy się również na procesie link buildingu. Zależało nam przede wszystkim na dwóch czynnikach – jakości i regularności działań, które przełożyłyby się na oczekiwane efekty.
Link Building
Od początku współpracy pracujemy nad regularnym rozbudowywaniem profilu linków prowadzących do strony. Zależało nam nad zwiększeniem liczby domen kierujących do strony, która przed rozpoczęciem współpracy była w stagnacji.
Artykuły sponsorowane
Publikujemy dla klienta również artykuły sponsorowane, które pozwalają nam wzmacniać parametry strony i poprawiać pozycje konkretnych fraz. Bierzemy pod uwagę m.in. parametry stron, które wybieramy oraz jakość publikowanych treści.
Jakie są rezultaty naszych działań off-site?
Przed:
Teraz:
Wyniki
Nasza współpraca ze sklepem Starwax przełożyła się poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu organicznego. Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów miało pozytywny wpływ na przychody organiczne sklepu, które zwiększyły się (porównując marzec 2022 do marca 2023) o 92,7%!
Według narzędzia Google Analytics, porównując wyniki strony rok do roku (1 kwietnia 2021 – 31 marca 2022 do 1 kwietnia 2022 – 31 marca 2022) udało się osiągnąć wzrost:
o 153,62% użytkowników (ruch organiczny),
o 160% nowych użytkowników,
o 139,90% sesji.
Na poniższym wykresie, pochodzącym z narzędzia Google Search Console, możemy zobaczyć wzrost widoczności strony i kliknięć na przestrzeni czasu:
A tak wygląda wzrost widoczności według narzędzia Senuto:
Efekty naszych działań dobrze widoczne są na wykresach pochodzących z narzędzia SEMStorm. Możemy zauważyć na nich duży wzrost widoczności strony, szczególnie na przestrzeni ostatniego roku.
Według narzędzia SEMStorm od momentu rozpoczęcia współpracy ruch na stronie wzrósł o 853%.
Liczba słów kluczowych w TOP 10 zwiększyła się o 654%, a w TOP 50 o 303%.
Widoczność strony w momencie rozpoczęcia działań (według narzędzia SEMStrom):
Widoczność strony obecnie: (według narzędzia SEMStrom):
Współpraca z Delante, a w szczególności z Panią Magdą, bardzo pozytywnie wpłynęła na naszą stronę internetową. Najbardziej cieszą nas oczywiście wzrosty przychodów, w których SEO ma swój niewątpliwy udział, ale wzrost widoczności i nowych użytkowników na naszej stronie jest dla nas również bardzo istotny. Bardzo dobrze sprawdza nam się system raportowania i współpraca przy tworzeniu treści na naszą stronę – dostaliśmy bardzo dokładne instrukcje, a Pani Magda zawsze służy nam pomocą i pomaga optymalizować wszystko, jak należy!
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.