Obowiązkowy koszt dostawy w GMC. Nowości w Google Ads

Obowiązkowy koszt dostawy w GMC. Nowości w Google Ads

Czy otrzymałeś już e-maila od Google w sprawie obowiązku dodawania informacji o koszcie dostawy Twojego produktu? Jakie powinieneś podjąć kroki, aby utrzymać swoje reklamy i konwersje na zadowalającym poziomie? Sprawdź, czy Twoja firma jest przygotowana na zmiany.

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Google nieustannie ulepsza swoje produkty, aby dostarczać najbardziej funkcjonalne i niezawodne narzędzia. Na przykład, interfejs panelu Google Ads zmienił się już kilkakrotnie od momentu pojawienia się na rynku. Dzięki temu nastąpiła znacząca poprawa w użytkowaniu narzędzia i kilka innych, znaczących elementów zostało ulepszonych. Dzięki temu nie tylko reklamodawcy mogą sprawniej umieszczać swoje produkty i oferty w sieci, ale także odbiorcy tych reklam otrzymują rzetelne informacje i chętniej korzystają z wyświetlających się reklam. Tym razem Google zdecydowało się wprowadzić zmiany dotyczące platformy Google Merchant Center oraz zakładki Dostawa.

Zmiany dotyczące podawania kosztów dostaw w Google Merchant Center

Koszty dostawy w GMC

Wszyscy reklamodawcy, których docelowy kraj sprzedaży to Austria, Belgia, Polska, Irlandia oraz  Kanada, od 31 lipca tego roku będą zobowiązani do podania kosztów dostawy wszystkich produktów. Google zamierza wyświetlać łączną cenę (produktu oraz kosztu dostawy) w kampaniach produktowych i jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby użytkowników.

Fragment korespondencji od Google:

“Od 31 lipca 2019 r. będziemy sprawdzać poszczególne produkty na kontach, w przypadku których podano Austrię, Belgię, Irlandię, Kanadę lub Polskę jako kraj sprzedaży. Będziemy też sprawdzać całe konta. Konta, na których zabraknie kosztów dostawy, mogą zostać odrzucone, a produkty powiązane z tymi kontami będą generować błędy i nie będą wyświetlane w reklamach produktowych.”

Dotychczas informacje o koszcie dostawy były funkcją opcjonalną. Reklamodawcy mogli dodać informację o koszcie dostawy aby przekazać dodatkowe informacje klientom. Nasze obserwacje wykazały, że najsilniej oddziałuje na klientów darmowa dostawa poprawiająca wskaźnik CTR o kilka procent. Wszystkie kluczowe informacje o koszcie czy czasie dostawy wprowadzamy na wszystkich kontach naszych klientów korzystających z Google Merchant Center. Koszt dostawy konfigurujemy już na etapie wdrożenia i konfiguracji usług.

Zanim Google ogłosiło zmiany dotyczące zakładki Dostawa w Google Merchant Center byliśmy zdania, że uzupełnienie tej informacji pozwoli na precyzyjniejsze dotarcie do odbiorców naszych reklam oraz spowoduje, że użytkownik otrzyma informację o koszcie produktu, która jest zgodna z prawdą i pomoże w budowaniu zaufania użytkownika do marki naszego klienta. Oznacza to, że zmiany, które nadejdą po 31 lipca 2019 nie będą miały wpływu na naszych klientów, gdyż zadbaliśmy o to wcześniej i wszyscy mogą być spokojni o swoje wyniki 🙂

Warto zaznaczyć, że platforma Google Merchant Center cały czas ewoluuje. Możemy spodziewać się, że powyższe zmiany to wstęp do bardziej złożonych modyfikacji usługi, w tym możliwości realizacji zamówień bezpośrednio przez PLA w przyszłości (Product Listing Ads, czyli prezentacja produktów w wyszukiwarce). To, co teraz obserwujemy, jest fundamentem pod nowe funkcje reklam które ogłosiło Google w tym roku.

Jak wygląda kampania PLA i jak ją skonfigurować?

Jak wygląda reklama PLA?

Powyżej możesz zobaczyć, jak wyświetlają się reklamy produktowe. Informacje w niej zawarte pochodzą z danych produktu podanych na koncie Merchant Center. Więcej o Google Merchant Center możesz przeczytać w naszym artykule: Specyfikacja pliku produktowego Google Merchant Center. Polecamy!

 

(5)
Autor
Junior SEM Specialist - Monika

Junior SEM Specialist

W Delante od maja 2019. Choć z wykształcenia jest architektem, to marketing internetowy stał się jej pasją. Pochodzi znad morza, a swoją pierwszą deskę windsurfingową dostała w wieku pięciu lat. Entuzjastka doskonałości, dlatego swój przepis na ciasto czekoladowe poprawia nieustannie od trzech lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej