Transkrypcja: Cześć! Witam was w kolejnym odcinku vloga Robię SEO. Dziś opowiem Wam o 6 krokach w skutecznej optymalizacji blogpostów. Prowadząc biznes, taki jak sklep internetowy czy firmę usługową nie do końca chcesz być influencerem albo blogerem. Zaczynasz współpracę z firmą SEO, żeby zwiększyć widoczność swojej strony w internecie i sprawić, by użytkownicy częściej na nią trafiali. Wtedy oni mówią do Ciebie, że "trzeba prowadzić blog". Ale po co? Po co w ogóle w mojej firmie blog firmowy?
Po co w mojej firmie blog firmowy?
Blog firmowy przede wszystkim wspiera pozycjonowanie strony. Dzięki dobrze prowadzonemu blogowi wyświetlamy się na coraz większą liczbę fraz, a dodatkowo, dzięki temu budujemy ruch około tematyczny - nie do końca skupiony na kategoriach czy produktach, ale mogący mieć wpływ na zakup użytkowników. Jeżeli użytkownik wejdzie na naszą stronę, przeczyta jakiś ciekawy artykuł, ponieważ odnalazł go w Google, to potem, jeżeli mamy odpowiednio podlinkowane produkty czy kategorie, użytkownik sobie przejdzie i być może skłonni go to do zakupu. Blog firmowy może być wykorzystywany też do tego by odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów. Jeżeli wstrzelimy się w niszę i napiszemy artykuł na temat tego, czego użytkownicy szukają a wiemy że interesują ich np. rankingi, podsumowania czy zestawienia, to przeciągniemy ich do siebie. Wtedy, jeżeli znajdą nasz artykuł w wyszukiwarce i przejdą na niego, to jest duża szansa, że być może zdecydują się na zakup danego produktu. Jeżeli chcesz kreować swój wizerunek w branży jako eksperta i chcesz dzielić się swoją wiedzą i przydatnymi informacjami dla klientów, to blog firmowy tutaj również bardzo dobrze się sprawdzi. Dodatkowo, jeżeli chcesz edukować swoich klientów i przekazywać im pewne informacje, możesz to zrobić również za pomocą bloga. Jeżeli zdecydujesz się na tworzenie bloga firmowego i będziesz chciał pisać artykuły to super! Natomiast to co jest ważne to to, że sama treść nie wystarczy. Oprócz treści, którą oczywiście możesz napisać, ważna jest też jej optymalizacja. Bez tego często jest tak, że wpisy po prostu nie będą pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzisiaj opowiem wam o tym, jakie 6 elementów trzeba wziąć pod uwagę, by blo posty były zoptymalizowane odpowiednio.6 elementów optymalizacji bloga
1. Przygotowanie
By napisać dobrego blogposta musimy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu. Nigdy, przenigdy nie piszmy na oślep. Zanim zaczniemy pisać warto sobie przywołać sobie przygotować konspekt. Zastanowimy się w nim o czym chcemy pisać, ale nie tylko ponieważ to co my chcemy napisać to jedno, ale musimy wiedzieć też w jaki sposób będą tego szukać użytkownicy. Powinniśmy zrobić krótki research tego, w jaki sposób użytkownicy mogą tego szukać ale też to, w jaki sposób napisała o tym konkurencja. Takie wskazówki mogą nam pomóc w tworzeniu treści już później. Jeżeli będzie mieć konspekt i będziemy wiedzieć, na jakich słowach kluczowych się skupić, bo na pewno dobierzemy sobie frazy ogólne ale dobierzemy sobie też frazy bardziej szczegółowe, jeżeli będziemy mieć je w głowie, to potem przy tworzeniu treści one naturalnie będą nam się wplatały w cały blogpost. To, co jest też istotne to to, że musimy pamiętać o użytkownikach. Już na poziomie konspektu powinniśmy przemyśleć w jaki sposób rozplanować daną treść by była ona przyjazna dla użytkowników.2. Nagłówki
Jeżeli mówimy o podziale treści to warto wspomnieć o nagłówkach i tytule, które będą porządkowały nam cały artykuł i budowały jego strukturę. Pierwszym nagłówkiem, który powinien pojawić się w naszym, blogpoście, jest nagłóweh H1, który często jest też po prostu tytułem blogposta. To, co się w nim znajdzie, powinno odpowiadać na pytanie co znajduje się w całym artykule. Nagłówki innego rodzaju, niższego, czyli H2, H3, H4 powinny być ułożone z schodkowo. Nagłówki są też miejscem, w którym powinniśmy umieścić odpowiednie słowa kluczowe i ich synonimy. Ważne jest to, żeby w każdym nagłówku nie pojawiało się to samo słowo kluczowe, tylko żeby je odmieniać i stosować synonimy. Nagłówki są też wstępem do przyjaznego tworzenia artykułów dla użytkowników. Użytkownicy są dość mocno leniwi więc oni nie czytają całego tekstu, tylko go skanują. Stosując taki zabieg, czyli zabieg sekcji, gdzie na górze pojawia się nagłówek, który może być np. pytaniem, a następnie blok tekstu, w którym znajduje się odpowiedź na to pytanie, będzie dla użytkownika dużo bardziej przyjazna niż zbity blog treści. Jeżeli dodatkowo wyboldujemy pewne elementy np. odpowiedzi na te pytania, to użytkownikom będzie znacznie łatwiej prześledzić ten tekst, niż jeżeli takich wyróżnień by nie było.3. Formatowanie treści
Warto wiedzieć, że formatowanie treści do użytkowników i dla wyszukiwarek różni się od siebie. Z tego względu, że jeżeli chcemy wytłuścić pewne elementy, które mają pomóc użytkownikom w znalezieniu odpowiedzi na pytania, wtedy powinniśmy stosować znacznik<b>
. Jeżeli chcemy pochylić tekst dla użytkowników stosujemy znacznik <i>
. Natomiast, jeżeli chodzi nam o pokazanie wyszukiwarkom treści, które są ważniejsze, i tutaj może to dotyczyć słów kluczowych, wtedy dla pogrubień stosujemy znacznik <strong>
, a dla pochyleń znacznik <em>
.