.animate-view{opacity: 1 !important;}

Nowa funkcja Google Search Console: 24-godzinny widok danych

2min.

Komentarze:0

Nowa funkcja Google Search Console: 24-godzinny widok danychd-tags
12 grudnia 2024
Już nie tylko tydzień, 28 dni czy 3 miesiące — teraz możesz obserwować swoje dane GSC w zupełnie nowym, 24-godzinnym widoku.

2min.

Komentarze:0

Raz na jakiś czas Google wprowadzi do Search Console zmiany, które są mocno odczuwalne dla każdego użytkownika — nie tylko dla wprawionych webmasterów. Wdrożenie 24-godzinnego widoku pomoże Ci dokładniej śledzić aktywność użytkowników, rozumieć ich preferencje i dopasować publikacje do tego, kiedy spędzają czas w sieci.

Skuteczność w wynikach wyszukiwania — nowy 24-godzinny widok

Po wejściu do swojego GSC zobaczysz powiadomienie, że możesz teraz wyświetlać wyniki z ostatnich 24 godzin — kliknij, żeby przejść do widoku.

Źródło: Google Search Console

Nowy widok GSC pozwala na szczegółowe śledzenie zmian na przestrzeni doby, godzina po godzinie.

Źródło: Google Search Console

Pamiętaj, że wyświetlenia pokazują się w Twojej strefie czasowej — możesz ją podejrzeć najeżdżając na fragment wykresu (w naszym przypadku jest to UTC+01).

Zmienił się także pasek nawigacji — teraz jednym kliknięciem możesz wybrać zakres danych, które chcesz podejrzeć, bez otwierania dodatkowego okna dialogowego.

Jak 24-godzinny widok danych w GSC może Ci pomóc w analizie SEO?

Pamiętaj, że do większości zadań i tak najlepiej wybrać najszerszy zakres czasowy, który dostarczy Ci najwięcej danych, ale w wielu przypadkach ten widok godzina po godzinie może się przydać. Na przykład?

  • Zobaczysz, kiedy dokładnie użytkownicy wchodzą na Twoją stronę – może nawet zauważysz, że niektóre podstrony są częściej odwiedzane rano, a inne wieczorem. Pozwoli Ci to jeszcze lepiej poznać swoich klientów od strony organica, nie tylko obecności w social mediach i odpowiedzi na kampanie PPC.
  • Łatwiej wychwycisz moment, w którym Google zindeksował nowe zmiany na Twojej stronie (np. wzrosty wyświetleń wpisu po jego edycji dzień wcześniej).
  • Możesz śledzić zmiany na stronie w czasie rzeczywistym, nie musząc czekać, aż wszystkie dane spłyną do GSC. Przyda się przy testowaniu nowych strategii SEO.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.

Autor
Ola Drewniak SEO Content Team
Autor
Ola Drewniak

Content Specialist

specjalistka ds. contentu w Delante. Z wykształcenia edytorka. Od 5 lat działa w świecie marketingu  –  najpierw w social mediach krakowskich wydawnictw, potem w SEO i copywritingu, aż zdecydowała się rozwijać w kierunku content marketingu i połączyć swoje umiejętności organizacji i językowego wyczucia. Aktualnie działa nad projektami contentowymi w Delante, przeprowadzając audyty treści, układając content plany oraz tworząc treści dla najbardziej wymagających klientów. Prywatnie kocia behawiorystka, przyszła trenerka psów oraz miłośniczka tatuaży i gier RPG.


Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127