.animate-view{opacity: 1 !important;}

Pomoc sztucznej inteligencji w Google Ads

2min.

Komentarze:0

PPC
Pomoc sztucznej inteligencji w Google Adsd-tags
27 września 2024
Technologia rozwija się w niewyobrażalnym tempie. A wraz z nią rośnie "inteligencja" komputerowa. Dziś parę słów na ten temat. Dowiesz się, czym jest uczenie maszynowe i w jakim celu jest rozwijane.
PPC

2min.

Komentarze:0

Google o AI

Uczenie maszynowe służy zbieraniu danych z wielu źródeł, a następnie ich przetwarzaniu w taki sposób, by algorytm mógł się z nich uczyć bez wprowadzenia przez człowieka stosownych reguł. Zatem ML (Machine Learning) działa w oparciu o dostarczone mu przykłady, a nie bloki instrukcji wprowadzone przez programistów. Algorytmy uczą się poprzez doświadczenie. Algorytm uruchamia się i dowiaduje w czasie rzeczywistym, czy działa słusznie czy musi się udoskonalić.

Najprostszym, ale i największym przykładem uczenia maszynowego, jest wyszukiwarka Google opierająca się o wiele systemów ML. To one sprawiają, że wyszukiwarka wie, co masz na myśli wpisując zapytanie, dostosowują wyniki do Ciebie (tak, do tego co Google wie o Tobie i twoich zainteresowaniach i preferencjach). Objawia się to w odpowiedniej segregacji wyników – treści, które potencjalnie mogą Cię bardziej zainteresować, wyświetlą się wyżej. Sztuczna inteligencja odpowiedzialna jest za rozpoznawanie twarzy, wykrywanie oszustw, systemy rekomendacyjne, systemy tekstowe i głosowe (jak Asystent Google). Systemy uczące się mają szereg zastosowań – od medycyny, przez system transportu i komunikacji (automatyczne samochody, systemy automatycznego parkowania i cofania), po sprzedaż czy marketing w Google Ads.

System sztucznej inteligencji ma upraszczać wszystkim wykonywanie codziennych czynności, nieważne, czy jest to wyszukiwanie zdjęć bliskich osób, pokonywanie barier językowych dzięki Translatorowi Google, pisaniu maili czy wykonywaniu obowiązków z pomocą Asystenta Google. Sztuczna inteligencja pozwala spojrzeć w nowy sposób na aktualne problemy zaczynając od systemu opieki zdrowotnej po postęp naukowy. Jednak mimo jej ogromnych możliwości, należy zawsze zweryfikować to, co sztuczna inteligencja pomoże nam stworzyć. Ludzka ocena pozostaje niezbędna, aby uniknąć błędów oraz zapewnić, że proponowane rozwiązania są odpowiednie i bezpieczne w danym kontekście.

Systemy uczące się w Google Ads

Automatyczne określanie stawek

Automatyczne określanie stawek pomaga w osiągnięciu wyników adekwatnych do wyznaczonego celu. Metoda ta bazuje na systemach uczących się, dzięki czemu algorytm optymalizuje stawki przy każdej aukcji, a Ty możesz zająć się innymi elementami prowadzonych kampanii. Strategie te opierają się o szereg sygnałów, takich jak urządzenie użytkownika, jego lokalizację, porę dnia, język, wykorzystywany system operacyjny, itd. Możemy wyróżnić 6 strategii ustalania stawek automatycznych. Każda z nich stosowana jest, by osiągnąć inny cel biznesowy.

Automatyczne określanie stawekGoogle Ads

Źródło: grafika własna oparta na danych ze strony Google Support

Automatyczne określanie stawek może przyczynić się do wzrostów kluczowych wskaźników efektywności. W Delante z sukcesem wykorzystujemy zaawansowane narzędzia Google AI. Poprzez testowanie różnych rozwiązań dobieramy te najtrafniejsze, które generują najlepsze KPI.

Podsumowanie

Uczenie maszynowe rozwija się płynnie od dłuższego czasu. Jeszcze kilka lat temu autonomiczne samochody czy urządzenia smart home były futurystycznym wyobrażeniem przyszłości następnej dekady lub dwóch. Obecnie każdy z nas przywykł do myśli, że to, co jeszcze parę lat temu było zwykłą mrzonką, może stać się elementem codzienności w każdej chwili. Żyjemy w przyszłości, więc korzystajmy z możliwości, jakie nam ona oferuje. Jako agencja zalecamy stosowanie systemów uczących się i inteligentnych stawek w kampaniach Google Ads, by trafiać do odpowiednich odbiorców wykazujących najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, by maksymalizować wyniki i w konsekwencji – zwiększać zyski.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022