- Teksty w reklamach Google Ads
- Chwytliwe teksty reklamowe
- Zasada AIDA – co to jest i jak ją wykorzystać w e-marketingu?
- Treść reklamy, a wynik jakości
Teksty w reklamach Google Ads
Google Ads oferuje szereg rodzajów kampanii, w których wymagane są teksty reklamowe. Wbrew pozorom nie dotyczy to wyłącznie sieci wyszukiwania. Teksty dodawać możemy również w przypadku kampanii displayowych czy Performance Max, wyświetlających się w także w sieci reklamowej. Reklamy w poszczególnych typach kampanii znacznie się od siebie różnią. Nie powinno zatem dziwić, że różnice występują również w aspekcie tekstów reklamowych. W zależności od rodzaju reklamy ilość znaków jest konkretnie ograniczona. Różne są również dostępne typy tekstów reklamowych, do których zaliczamy nagłówki, długie nagłówki, teksty reklam, wezwanie do działania czy ścieżki adresu URL. W tabelach poniżej przedstawiamy, jakimi konkretnie typami tekstu oraz ilością znaków dysponujemy kolejno w:- elastycznych reklamach tekstowych w wyszukiwarce
- w reklamach dynamicznych w wyszukiwarce
- elastycznych reklamach displayowych
- reklamach wideo
- Performance Max
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce
Pole | Maksymalna długość |
Nagłówki (minimum 3, maksymalnie 15) |
po 30 znaków |
Teksty reklam (minimum 2, maksymalnie 4) |
po 90 znaków |
Ścieżka (2 elementy rozdzielone “/”) |
po 15 znaków |
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)
Pole | Maksymalna długość |
Nagłówki |
Generowane automatycznie |
2 teksty reklam |
po 90 znaków |
Ścieżka (2) |
Generowana dynamicznie |
Elastyczne reklamy displayowe
Pole | Maksymalna długość |
Nagłówki (maksymalnie 5) |
po 30 znaków |
Długi nagłówek |
90 znaków |
Teksty reklam (maksymalnie 5) |
po 90 znaków |
Nazwa firmy |
25 znaków |
Reklamy wideo
Pole | Maksymalna długość |
Nagłówek |
15 znaków |
Wezwanie do działania |
10 znaków |
Performance Max
Pole | Maksymalna długość |
Nagłówki (maksymalnie 5) |
po 30 znaków |
Długie nagłówki (maksymalnie 5) |
po 90 znaków |
Krótki tekst reklamy |
60 znaków |
Teksty reklam (maksymalnie 4) |
po 90 znaków |
Nazwa firmy |
25 znaków |
Chwytliwe teksty reklamowe
Wielu ekspertów uważa nagłówek za najistotniejszy element reklamy Google. Dlaczego? Większość osób nie czyta informacji poniżej nagłówka, podejmując decyzję o kliknięciu reklamy tylko na jego podstawie. Już zatem na tym poziomie jest bardzo ważne, aby:- koncentrować uwagę potencjalnego klienta,
- pokazać USP – unikalną cechę sprzedaży, coś co wyróżnia produkt/usługę spośród innych,
- używać słów kluczowych,
- mówić językiem korzyści.
Personalizacja tekstu reklamy
“Pisz dla czytelników, a nie dla siebie!” – to złota zasada której musimy się trzymać jeśli chcemy z sukcesem docierać do świadomości naszych klientów. Zanim zaczniemy tworzyć reklamy powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących naszych odbiorców:- Kim są nasi klienci?
- Jakiego języka używają?
- Czego szukają w sieci?
- Czy warto stosować fachową terminologię?
- Jakie są ich zainteresowania i potrzeby?
Język korzyści i Unique Selling Points
Teksty reklamowe muszą pokazywać korzyść, wpływać na decyzje oraz zachęcić do podjęcia działania pożądanego przez nasz biznes. Treści, które pojawiają się w naszej reklamie muszą przede wszystkim odpowiadać na podstawowe pytanie “dlaczego mam to kupić?”. Ważne jest więc, by chwalić się tym, co wyróżnia nas spośród konkurencji i pokazać odbiorcy Unique Selling Points – unikalną cechę sprzedaży. Może to być:- unikalna usługa lub produkt,
- bezpłatna dostawa,
- dostawa w ten sam dzień,
- bogata oferta,
- cena,
- gratisy,
- niezwykła funkcjonalność lub wydajność,
- oryginalne opakowanie,
- wybrany towar lub usługa dostępna tylko na wyłączność,
- rekomendacje.
Zasada AIDA – co to jest i jak ją wykorzystać w e-marketingu?
Skuteczne CTA w Google Ads
CTA – Call To Action, czyli wezwanie do działania, które ma na celu zachęcić użytkownika do kliknięcia w reklamę i wykonania określonego działania na stronie. Aby CTA konwertowało, czyli było chętnie klikane, musi przede wszystkim zwracać na siebie uwagę. Między spojrzeniem na reklamę, a podjęciem decyzji o kliknięciu, często mija kilka sekund, dlatego warto CTA umieścić już w nagłówku. Wezwania do działania np. Dowiedz się więcej, Umów wizytę, Sprawdź, Przeczytaj, Zapisz się podpowiada co użytkownik powinien zrobić widząc reklamę i zachęca do wskazanego działania po przekierowaniu na stronę. Przy doborze odpowiedniego CTA może pomóc zasada AIDA. Klienta na początku lejka sprzedażowego będziemy zachęcać do poznania naszego wyjątkowego produktu hasłami Sprawdź, Zarabiaj więcej, Znajdź wymarzony dom, Znajdź prezent idealny. Natomiast w przypadku osób, które są już świadome i wiedzą dokładnie jaki produkt chcą kupić możemy zastosować CTA Kup teraz, Zamów online, Aplikuj lub Zadzwoń już dziś. Czytaj także: Jak zaprojektować skuteczne CTA?Sposoby na przykucie uwagi odbiorcy
Dzisiaj o uwagę odbiorców w Internecie walczy ogromna ilość firm i portali. Gdy już nasza reklama tekstowa zostanie wyświetlona, nie jest łatwo przebić się wśród ogromnej ilości informacji i reklam konkurencji. Część sposobów to trafne CTA, język korzyści oraz odpowiednie dopasowanie treści, które omówiliśmy powyżej, ale to nie koniec. Co jeszcze możemy zrobić aby nasze reklamy osiągnęły zamierzone przez nas efekty? Poniżej kilka cennych wskazówek, o których warto pamiętać:- Odwołuj się do emocji – człowiek to emocjonalna istota. Emocjonalny komunikat ma bardziej uniwersalny charakter niż ten odwołujący się do rozumu. Działa skuteczniej i jest zrozumiały przez większą część odbiorców.
- Eksperymentuj – Nawet prowadząc małą kampanię warto testować różne warianty reklam tekstowych, np. stosując w reklamach różne warianty CTA, nagłówków i adresów URL.
- Używaj „hipnotycznych słów” – Informuj o gratisach, promocjach i ofertach dla wybranych klientów np. Bezpłatna dostawa, Gwarancja, Gratis.
- Używaj słów kluczowych – Dzięki słowom kluczowym w reklamie klienci wiedzą, że w ofercie znajdą to czego szukają, a w konsekwencji chętniej klikają w reklamę.
- Używaj intrygujących pytań – Odpowiednio zadane pytanie personalizuje tekst i pozwala wejść w dialog z klientem. Ważne, aby CTA po postawionym pytaniu wskazywało, że po kliknięciu w reklamę odbiorca znajdzie na stronie docelowej odpowiedź. Przykład: Chcesz być nr 1 w Google? Skontaktuj się z nami.
- Pisz krótko i konkretnie – Tworząc reklamy skupiamy się na konkretach i używamy twardych argumentów przemawiających na korzyść naszej oferty np. Atestowany, Gwarancja bezpieczeństwa, Wysyłka 24H. Warto wyeliminować zbędne wyrazy, które nie wnoszą nic do tekstu.
- Dbaj o aktualność – Warto podkreślić aktualność swojej oferty oraz wykorzystywać sezonowe trendy, bieżące święta i wydarzenia do promowania swojej oferty.
Rozszerzenia Google Ads
Treść reklamy, a wynik jakości
Wynik jakości to wypadkowa jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Reklamy o wyższej jakości mogą zapewnić niższy rzeczywisty koszt kliknięcia (CPC), mniejsze stawki, a co najważniejsze wyższą pozycję reklamy, dlatego warto popracować nad wynikiem jakości m.in. poprzez poprawę treści naszych reklam. Trafność reklamy odnosi się on do treści reklamy, a dokładniej określa, w jakim stopniu koresponduje ona ze słowem kluczowym. Im lepiej nasze reklamy oraz strony docelowe będą pasować do zapytań użytkowników oraz odpowiadać na nie, tym większą wartość osiągnie nasz wynik jakości. Aby poprawić trafność reklamy możemy:- lepiej dopasować język tekstu reklamy do zapytań użytkowników,
- umieścić słowa kluczowe w mniejszych grupach reklam z precyzyjniej kierowanymi reklamami,
- zidentyfikować grupy reklam z mocno różniącymi się od siebie słowami kluczowymi, które nie mogą być reprezentowane przez jedną reklamę, i umieścić słowa kluczowe z oceną „poniżej średniej” w nowej grupie reklam – z reklamami, które lepiej odpowiadają zapytaniom użytkowników,
- lepiej dopasować treść reklamy do zamiaru, który jest widoczny w zapytaniu użytkownika,
- dodać wykluczające słowa kluczowe, by zapobiec wyświetlaniu reklam w przypadku nietrafnych zapytań.
Copywriting w Google Ads
Tworząc teksty reklamowe warto pamiętać o wymaganiach redakcyjnych Google. Ich nieprzestrzeganie w większości przypadków spowoduje odrzucenie reklamy. W Google Adwords niedozwolone jest:- tworzenie reklam z błędami językowymi,
- tworzenie niezrozumiałych i nie mających sensu reklam,
- niezgodne lub nieprawidłowe stosowanie symboli i znaków interpunkcyjnych,
- nieprawidłowe lub niezgodne z przeznaczeniem użycie dużych liter i spacji,
- numer telefonu w tekście reklamy (poza rozszerzeniem połączeń),
- niestandardowe, efekciarskie lub zbędne powtórzenia nazw, wyrazów lub zwrotów,
- używanie zakazanych słów i znaków towarowych.