Pozycjonowanie stron: poradnik SEO dla początkujących

Pozycjonowanie stron: poradnik SEO dla początkujących

Na naszym blogu znajdziesz sporo tekstów na temat pozycjonowania. Poniższy artykuł to podsumowanie – stale aktualizowany poradnik, który pozwoli Ci szybko znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania.

Ostatnio na naszym blogu: Jak analizować konkurencję w SEMstorm?

Przejdź do – Pozycjonowanie stron – najczęściej zadawane pytania

Dowiedz się więcej o usłudze pozycjonowania z Delante – delante.pl/pozycjonowanie-stron/

Kiedy wpadasz na pomysł, że chcesz samodzielnie zająć się pozycjonowaniem stron, w Twojej głowie może pojawić się tysiące pytań albo może pojawić się też… pustka. Wszystko jedno. Potrzeba Ci wiedzy, odpowiedzi, czegoś, co pomoże Ci sprawić, że szalony pomysł, stanie się rzeczywistością, a Twoja strona znajdzie się na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Od czego zacząć? W jaki sposób? Za pomocą jakich narzędzi? Co warto wiedzieć, by samodzielnie zoptymalizować swoją stronę, a czego absolutnie się wystrzegać?

To tylko niektóre z pytań, które mogą nasunąć się Tobie i osobom, które zaczynają swoją przygodę z SEO. Jednak to, co ważne, to także fakt, że nie wiesz, gdzie zacząć…

A co, jeśli w jednym miejscu znajdziesz wiedzę, która pomoże Ci stawiać pierwsze samodzielne kroki?

Co to jest pozycjonowanie stron? Nasz poradnik

By ułatwić Ci to zadanie, od pewnego czasu publikujemy artykuły, które poruszają różne zagadnienia związane z tym tematem. Poniższy artykuł, to, co jakiś czas aktualizowane podsumowanie, w którym znaleźć można odnośniki do poszczególnych tekstów. Stanowi on więc swego rodzaju mini-poradnik czy też tutorial dotyczący pozycjonowania stron internetowych. Chcesz dowiedzieć się więcej? Idź po kolei!

Zacznijmy od teorii

Swoją przygodę z SEO należy rozpocząć przede wszystkim od poznania podstawowych pojęć, czyli… let’s start from the beginning. Tak, by wszystko miało ręce i nogi na początek powinieneś wiedzieć, czym jest pozycjonowanie stron, czym się charakteryzuje, czym różni się od reklam płatnych oraz jakie zwierzątka musisz poznać, by skutecznie działać w SEO.

Najprościej mówiąc, pozycjonowanie stron internetowych to wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce w organicznych wynikach wyszukiwania. Zaliczamy do nich optymalizacje techniczne (np. poprawa indeksacji, optymalizacja meta tagów, instalacja certyfikatu SSL, wgranie mapy witryny, robots.txt), content marketing (tworzenie treści i ich optymalizacja), link building.

Na to, jak oceniona jest dana strona wpływają czynniki rankingowe Google, które opisaliśmy w naszym artykule. Czynniki są mierzone poprzez algorytmy Google, które często są wciąż aktualizowane. Małe aktualizacje zdarzają się prawie codziennie natomiast duże aktualizacje algorytmów są wdrażane kilka razy w roku i zazwyczaj mocno mieszają wynikami wyszukiwania. O najważniejszych aktualizacjach informujemy na naszym blogu.

Wiedząc już czym jest pozycjonowanie stron internetowych możesz przejść do tego, z czego składa się SEO. W jednym z naszych artykułów opisaliśmy 10 najważniejszych elementów pozycjonowania.

Każdy właściciel strony internetowej w pewnym momencie zadaje sobie pytania, które mogą mu pomóc w optymalizacji jego www. Swego czasu na blogu umieściliśmy artykuł, w którym prezentujemy 7 podstawowych pytań dotyczących pozycjonowania.

Swoją drogą, wielu właścicieli biznesów internetowych zastanawia się czy wybrać pozycjonowanie stron czy Google Ads? Najbardziej optymalnym wyjściem jest połączenie tych działań, jednak na początku może to być wyzwaniem. Aby ułatwić Ci wybór opisujemy różnice w naszym artykule: Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

Jak wybrać frazy do pozycjonowania?

Po przeczytaniu tego artykułu i zasięgnięciu wiedzy w innych, o których wspominamy, zaczniesz zastanawiać się nad tym, że być może wiesz, czym jest pozycjonowanie, ale skąd masz wziąć frazy, na które będziesz optymalizował swoją stronę i ile słów kluczowych wybrać? Na to też znamy odpowiedź. Podpowiadamy w artykule Jak wybrać słowa kluczowe? Co może ułatwić nam pracę przy wyborze słów kluczowych? Na pewno narzędzia, które zostały do tego stworzone. Jakie? O tym piszemy w artykule: Słowa kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research.

Ile słów kluczowych wybrać? Temat ten rozwinęliśmy w tekście: Pozycjonowanie 5, 10, 20 fraz – ile wybrać? Liczba to jednak nie wszystko, liczy się także kształt. O tym, jaką formę mogą przyjmować słowa kluczowe i które będą najodpowiedniejsze, dowiesz się z tekstu o tak zwanym długim ogonie, gdzie za pomocą infografiki zilustrowaliśmy czym jest SEO typu longtail.

Frazy kluczowe do pozycjonowania dzielimy na kilka rodzajów:

  1. Ogólne słowa kluczowe – to takie, które mają duży wolumen wyszukiwania i są bardzo konkurencyjne. Są to zazwyczaj fraz 1-2 wyrazowe i nie opisują szczegółowo produktu czy usługi. Taką frazą jest na przykład „sukienka”.
  2. Brandowe słowa kluczowe – te frazy zawierają nazwę Twojej firmy. Aby miały duży wolumen wyszukiwania twoja marka musi być rozpoznawalna.
  3. Słowa kluczowe zawierające pytanie – to wpisywane przez użytkownika pytanie bezpośrednio w wyszukiwarkę, np.: „jak pozycjonować stronę internetową?” (taką frazę mógłbyś wpisać, żeby znaleźć ten poradnik). Odpowiadając na takie zapytania stawiasz się w roli eksperta.
  4. Frazy z długim ogonem – to te bardziej szczegółowe. Mają one mniejszy wolumen wyszukiwania ale też mniejszą konkurencyjność. Pozycjonowanie takich fraz zazwyczaj przynosi szybsze efekty. Mają one tez często większy wolumen wyszukiwania. Pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz długiego ogona nazywamy pozycjonowaniem szerokim.

Longtail SEO - poradnik infografika - frazy długiego ogona
Wolisz posłuchać czym jest pozycjonowanie szerokie? Zachęcamy do obejrzenia jednego z odcinków vloga Robię SEO, w którym Gosia opowiada czym jest pozycjonowanie szerokie.

Pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, za granicą – które wybrać?

Przy pozycjonowaniu strony należy też określić sobie, w której wyszukiwarce będziemy pozycjonować i na jaki kraj będziemy kierować swoje działania.
Pozycjonowanie zagraniczne strony internetowej

Jeżeli chcesz, by Twoja strona wyświetlała się w wynikach lokalnych wyszukiwania: zainwestuj w SEO na terenie Twojego miasta czy województwa.

My, na przykładzie Krakowa pisaliśmy o tym, jak pozycjonować firmę w Twoim mieście. Przy pozycjonowaniu lokalnym sporą rolę odgrywa Pozycjonowanie w Google Maps, gdzie optymalizacja wizytówki pozwoli Ci zwiększyć ruch i pozycję strony. Chcesz być wysoko w mapach a nie wiesz jak to zrobić? My wiemy – i pokazujemy to  w powyższym artykule. Jeśli nie masz jeszcze wizytówki, dowiedz się jak dodać firmę do Google Moja Firma i na mapach. Istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym, a przede wszystkim w linkowaniu, odgrywają tak zwane NAPy (Name, Adress, Phone), czyli linki zawierające w opisie adres i telefon. Takie linki możesz na przykład umieszczać w katalogach lokalnych i spisach firm.

Coraz bardziej popularne wśród firm jest także pozycjonowanie za granicą. Oprócz pigułki, stworzyliśmy osobny duży poradnik o tym jak prowadzić SEO za granicą. Z niego dowiesz się na co zwrócić uwagę już na etapie przygotowania, jakie aspekty techniczne mają wpływ na widoczność, jak zapewnić sobie większy ruch oraz jak sprawić, by w bezpieczny sposób zapewnić sobie wzrost pozycji w danym kraju. Jedną z kwestii, którą warto poruszyć na samym początku jest wybór domeny, o czym pisaliśmy w artykule: Wejście na rynek zagraniczny – domeny czy wersje językowe?

Wiemy również, że pozycjonowanie stron różni się w zależności od kraju, w którym chcemy je wykonywać. By SEO za granicą było skuteczne, należy przede wszystkim poznać specyfikę kraju, rynku pozycjonowania w danym państwie a także znać język danego kraju. Na naszym blogu pojawiły się artykuły dotyczące pozycjonowania:

  1. w Niemczech
  2. w Anglii
  3. w Norwegii
  4. we Francji
  5. w Rosji
  6. w Czechach
  7. w Turcji
  8. w Holandii
  9. w Szwajcarii
  10. w Hiszpanii
  11. w USA
  12. w Szwecji
  13. w Danii
  14. w Australii
  15. we Włoszech
  16. w Singapurze
  17. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
  18. w Kanadzie
  19. w Belgii
  20. w Austrii
  21. w Finlandii
  22. na Węgrzech
  23. w Ameryce Południowej
  24. w Brazylii
  25. w Meksyku
  26. na Ukrainie

O pozycjonowaniu zagranicznym również możesz posłuchać na vlogu Robię SEO:

W Delante mamy doświadczenie w SEO zarówno lokalnych stron jak i ogólnopolskich czy międzynarodowych. Pozycjonowanie strony na każdym rynku wygląda trochę inaczej. Doświadczenie, które już zdobyliśmy pozwala nam z dużą skutecznością podbijać nowe rynki. Zobacz gdzie pozycjonujemy:
International SEO Delante

Pozycjonowanie strony – branża ma znaczenie

Wybór strategii nie zależy jedynie od lokalizacji w której chcesz aby wyświetlała się Twoja strona. Duży wpływ na działania ma również branża w której prowadzisz swoją działalność. Inna jest chociażby specyfika stron dotyczących branży finansowej, medycznej, e-commerce czy fotograficznej. Do każdej branży należy podejść indywidualnie i zaplanować odpowiednie działania SEO. Na naszym blogu napisaliśmy na temat pozycjonowania dla różnych branż, między innymi:

  1. branży odzieżowej
  2. branży fotograficznej
  3. branży muzycznej
  4. branży sportowej
  5. branży gastronomicznej
  6. branży wydawniczej
  7. branży IT
  8. branży medycznej
  9. branży dziecięcej
  10. branży meblarskiej
  11. branży konopnej
  12. branży finansowej
  13. branży turystycznej
  14. branży obuwniczej
  15. branży kosmetycznej
  16. branży elektronicznej
  17. branży nieruchomości
  18. branży fitness
  19. branży zoologicznej
  20. branży ślubnej
  21. portali informacyjnych
  22. branży farmaceutycznej
  23. branży prawnej
  24. branży spożywczej

Nie znalazłeś swojej branży? Daj nam znać, chętnie przyjrzymy jak można prowadzić działania pozycjonowania dla Twojej strony!

Przejdźmy do praktyki!

Poradnik SEO: PozycjonowaniePo wyborze fraz i zapoznaniem się z podstawowymi pojęciami z tematyki SEO, czas na… praktykę.

By rozpocząć pozycjonowanie stron, najpierw należy wykonać audyt SEO. Na co zwrócić przy nim uwagę? Jak sprawdzić, czy nasza strona jest dobrze zoptymalizowana? O tym, piszemy w naszym artykule: Audyt SEO: co powinien zawierać? oraz Jak samodzielnie przeprowadzić prosty audyt SEO? Kiedy zbadasz poszczególne elementy, będziesz wiedział, w którym miejscu Twoja strona potrzebuje poprawy.

Audyt strony wyznacza pewien kierunek i wskazuje elementy, które wymagają optymalizacji. Bez niego ani rusz Co jest najważniejsze? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, żeby audyt nie był wykonywany automatycznie. Oczywiście należy posiłkować się narzędziami zewnętrznymi, natomiast wyniki, które one „wypluwają” powinny być zanalizowane przez specjalistę i zinterpretowane.

O czym nie możesz zapomnieć audytując stronę? Posłuchaj co radzi Gosia na vlogu Robię SEO.

Masz plan i możesz działać!

Duża ilość stron opartych jest obecnie na WordPressie, czyli systemie zarządzania treścią, który jest prosty, intuicyjny i pozwala na bardzo wiele swoim użytkownikom. Wtyczka SEO dedykowana dla tego CMS’a to Yoast, który w prosty sposób pozwoli Ci podnieść poziom optymalizacji SEO Twojej strony. O tym jak pozycjonować stronę na WordPressie przeczytasz w naszym kolejnym artykule.

Jeśli chodzi o sklepy internetowe to najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest korzystanie z CMSów dostosowanych do ich obsługi, takich jak PrestaShop, Shoper, Magento czy nakładka na wspomniany WordPress – WooCommerce. Większość z tych CMSsów jest przyjazna SEO i pozwala na dokonanie najważniejszych zmian na stronie lub udostępnia potrzebne wtyczki. Na naszym blogu znajdziesz też poradnik Pozycjonowanie Stron na Shoperze. Opisaliśmy w nim wszystkie ważne elementy, o których musisz pamiętać przy optymalizacji strony głównej, produktów i kategorii.

Często pomocnym elementem przy optymalizacji stron jest pozycjonowanie zdjęć, gdzie jeśli spełnimy poszczególne zasady jesteśmy w stanie podnieść pozycję naszej strony. Wiele wyszukiwań, szczególnie w branży e-commerce, rozpoczyna się obecnie na Google Grafika. Kupujemy oczami, dlatego dobrze zoptymalizowane zdjęcia na pewno wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony.

Coraz częściej spotykana jest także optymalizacja filmów na popularnym kanale YouTube, jak poprawnie wgrać filmik i sprawić, że będzie wyszukiwany piszemy tutaj: Pozycjonowanie filmów na YouTube – jak je optymalizować?

Warto także wspomnieć o wtyczkach, które pomogą Ci zwiększyć ruch na stronie czyli share buttons.

Obecnie coraz większa część ruchu na stronach pochodzi z ruchu mobilnego. Znajduje to też odzwierciedlenie w strategii Google jeśli chodzi o aktualizację algorytmów. Większość stron jest już rankowana na podstawie Mobile First Index, co oznacza, że pozycja w wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych jest głównym aspektem ustalającym ranking. Koniecznie dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych, jeśli chcesz osiągać dobre wyniki w Google.

Kolejnym aspektem jest coraz większy udział wyszukiwań głosowych – Voice Search oraz korzystania z tzw direct answers – odpowiedzi na zadane pytanie w wyszukiwarce, bez konieczności wchodzenia na stronę. Dowiedz się jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania głosowego i co to jest On-SERP SEO.

Gdy pozycjonujesz stronę nie możesz zapominać o działaniach off-site, czyli o budowaniu wartościowych wzmianek do Twojej strony internetowej, które tworzą Twoją markę w internecie. Jakiś czas temu na naszym blogu pojawił się artykuł o tym, jak pozyskiwać linki. Zapraszamy do lektury tekstu pod tytułem: 42 sposoby na pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz Najważniejsze zasady dobrego linkowania. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie pracować nad optymalizacją strony, możesz zlecić je osobie, która wykona taką usługę za Ciebie. Są jednak pewne rzeczy, na które warto zwrócić uwagę: dlatego w naszym artykule zdradzamy, co powinieneś wiedzieć przed wyborem pozycjonera.

Czego unikać w procesie SEO?

Z pozycjonowaniem stron jest jak ze wszystkim – można coś robić w dobry sposób lub nie przyłożyć się i odstawić fuszerkę. Istnieją metody, których dobry pozycjoner się wystrzega. O tym, czego unikać, piszemy w tekście: Tanie pozycjonowanie stron – na co uważać.

Nie jest to jednak jedyne zagrożenie. Inne mogą stanowić ukryte koszty, które czają się za tą usługą. Więcej o nich znajdziesz w artykule: Ile kosztuje pozycjonowanie – koszt którego nie widać.

Jako początkujący pozycjoner powinieneś wiedzieć, też czego nie robić w procesie SEO

Firma, sklep, a może blog: jak je pozycjonować?

Pozycjonowanie sklepu internetowegoO wyborze technik najlepszych w danej sytuacji decyduje to, co pozycjonujemy. Z jakich metod powinien skorzystać przedsiębiorca chcący zawojować rynek internetowy?

Na pytanie jak pozycjonować sklep internetowy  oraz jakich błędów unikać przy budowie sklepu internetowego odpowiadamy w artykułach, w których dowiesz się także o sile content marketingu oraz mediów społecznościowych. Dodatkowo, tę tematykę poruszamy także w artykule: Pozycjonowanie sklepu internetowego – co jest ważne?

Nie pominęliśmy także tematyki firmowych i tematycznych, sieciowych pamiętników, o których więcej w artykule: Pozycjonowanie bloga w Google – wskazówki dla początkujących. Jeżeli prowadzisz bloga, jego optymalizację możesz zacząć małymi kroczkami. Na naszym blogu pisaliśmy, jak zrobić to na poziomie pojedynczego wpisu w Pozycjonowanie – jak zacząć optymalizować posty na blogu

O optymalizacji wpisów blogowych możesz też posłuchać na vlogu:

Jak zmierzyć efekty?

Załóżmy, że sam pozycjonujesz lub korzystasz z usług agencji. To naturalne, że po jakimś czasie chciałbyś zobaczyć efekty takich działań. Tu z pomocą przychodzą narzędzia do badania ruchu na stronie i pozycji w Google. Więcej na ten temat w tekście: Skuteczne pozycjonowanie – jak mierzyć efekty?

Musisz pamiętać, że efekty SEO nie pojawią się od razu. Pozycjonowanie strony to ciągły proces, którego efekty będą tym większe, im dłużej będziesz nad nim pracować. Jakie są efekty SEO i kiedy możesz się ich spodziewać? Zobacz na poniższej grafice:

Dodatkowo możesz sprawdzać na jakiej pozycji jest Twoja strona w wyszukiwarce, co pomoże Ci ocenić efekty. Im wyższa pozycja tym większy ruch z danej frazy!

Jednym z najważniejszych narzędzi do monitorowania wyników jest Google Analytics, dlatego przyjrzeliśmy mu się dokładniej w naszej serii poradników:

  1. Architektura konta – Poradnik Google Analytics
  2. Odbiorcy – Poradnik Google Analytics
  3. Konwersje wspomagane – Poradnik Google Analytics
  4. Źródła ruchu na stronie – Poradnik Google Analytics
  5. Zachowanie – poradnik Google Analytics

Jak się rozliczać za SEO?

No dobrze, ale od czego zależy cena pozycjonowania? To składowa wielu elementów, które opisaliśmy w osobnym artykule. W SEO od lat panuje dyskusja czy rozliczać się za efekt czy za abonament. Każda z metod ma swoich zwolenników, pojawiają się także metody hybrydowe łączące w sobie dwa powyższe podejścia. Na naszym blogu pojawiły się dwa artykuły na ten temat: Pozycjonowanie za efekt czy abonament oraz Pozycjonowanie: abonament czy za efekt?

Bądź zawsze na bieżąco

Branża pozycjonowania stron jest bardzo dynamiczna. Warto znać aktualności i wiedzieć, co obecnie przynosi najlepsze efekty. O głównych nurtach branżowych w roku 2018 napisaliśmy w artykule: Trendy na 2019 rok w branży SEO. Warto śledzić grupy i fora, a także czytać artykuły polskich i zagranicznych pozycjonerów.

Warto Wiedzieć Więcej

Na czym polega dobre pozycjonowanie: poradnikBez względu na to, czy wpadłeś tu tylko na chwilkę po drobną odpowiedź, czy też pozycjonowanie stron interesuje Cię na tyle, że chcesz głębiej zbadać temat – mamy nadzieję, że znajdziesz tu to, czego szukasz. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że zagadnienie jest szerokie i na pewno nie wyczerpaliśmy go w przywołanych kilkunastu tekstach. Mamy nadzieję, że niniejszy poradnik czy też inaczej mówiąc niewielki tutorial w jednym miejscu zbiera wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych. Oczywiście jest to jedynie kropla w morzu wiedzy o SEO, jednak co jakiś czas będziemy aktualizować ten artykuł tak, by stanowił on solidne źródło wiedzy o pozycjonowaniu. Stay tunned!

FAQ

Odpowiedź, jak to często bywa, brzmi „to zależy”. Optymalnie dla biznesu jest połączyć oba działania i prowadzić je spójnie. Możesz przecież budować ruch na stronie organicznie oraz przez reklamy Google Ads, zwiększać rozpoznawalność marki przez linkowanie i reklamy banerowe, pozyskany już ruch „nawracać” na stronę przez remarketing i utrzymywać użytkowników na stronie dzięki dobrym treściom i przyjaznemu UXowi. Wszystko się łączy! Często natomiast nie możesz sobie pozwolić na wszystko na raz i musisz zdecydować.

Dużą różnicą między pozycjonowaniem a Google Ads jest pojawienie się efektów. Google Ads da Ci efekty niemalże od razu – już po tygodniu czy dwóch od ustawienia kampanii, będziesz widzieć pierwsze wejścia na stronę z reklam. Jeśli jednak wyłączysz kampanię, ruch ten od razu zniknie.

Z SEO jest zupełnie odwrotnie – na wyniki musisz poczekać dłużej, nieraz kilka miesięcy, ale jak już się pojawią to będą się utrzymywać przez dłuższy czas. Oczywiście, jeśli zaprzestaniesz działań SEO to po jakimś czasie zmiany algorytmów i działania konkurencji będą miały wpływ na Twoje pozycje. trzeba jednak pamiętać, że SEO ma na celu dostosowanie strony do wymagań Google. Raz zaimplementowane zmiany zostaną z Tobą.

Do gry wchodzi też przyzwyczajenie użytkowników. Są użytkownicy, którzy wolą klikać w wyniki organiczne i pomijają reklamy (a w przypadku reklam banerowych mogą je nawet blokować). Są też tacy, którzy chętnie klikają w reklamy. Do której grupy należą Twoi odbiorcy?

Do zalet pozycjonowania należą:

  • długotrwałe efekty działań
  • zwiększanie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania
  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie
  • zwiększenie współczynnika konwersji (pod warunkiem dobrego doboru fraz kluczowych)
  • budowanie świadomości marki przez częstsze wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania oraz linkowanie zewnętrzne
  • budowanie wizerunku eksperta przez zamieszczanie jakościowych tekstów na stronie

Przy wyborze słów kluczowych należy się kierować przede wszystkim zawartością strony, do której mają być one przypisane. Najlepiej sprawdzą się słowa długiego ogona (czyli dłuższe, bardziej opisowe), które cechują się również wyższym współczynnikiem konwersji. Wybór dłuższych słów kluczowych nie oznacza jednak, że można zapomnieć o słowach bardziej ogólnych i brandowych. Powinny być one elementem strategii pozycjonowania ale trzeba pamiętać, że podniesienie ich pozycji będzie trwało dłużej.

Warto skorzystać z narzędzi dostępnych online, które pomogą dobrać słowa kluczowe do Twojej strony. Są nimi między innymi: Planer Słów Kluczowych, Ask The Public, SEMSTORM, Senuto.

Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to:

  • konkurencyjność branży, w której działasz
  • konkurencyjność rynku/kraju, w którym chcesz pozycjonować swoją stronę internetową
  • obecny stan optymalizacji strony
  • wiek domeny
  • parametry początkowe domeny

Wszystkie te elementy wpływają na to, ile czasu i pracy specjalista będzie musiał poświęcić abyś mógł zobaczyć pierwsze efekty w postaci wzrostu widoczności i ruchu. No właśnie, to jak szybko spodziewasz się efektów też będzie miało wpływ na cenę. Oczywiście nie ma możliwości aby efekty pojawiły się z dnia na dzień (chyba, że skorzystasz z praktyk nielegalnych i ryzykownych, czyli tzw. Black Hat SEO – ale to nie z nami 😉 ). Dodatkowo, trzeba wziąć pod uwagę również doświadczenie samego specjalisty SEO, wiadomo – im lepszy tym droższy.

Pierwsze efekty pozycjonowania pojawiają się zazwyczaj w okolicy 3-go miesiąca współpracy. Pierwszy miesiąc to zazwyczaj miesiąc analityczny – przeprowadzenie audytu, analiza słów kluczowych, linkowania. Aby dobrze zaplanować proces SEO należy się do niego porządnie przygotować. Następnie przychodzi czas pierwszych dużych optymalizacji na stronie oraz linkowania. Dlaczego wyniki nie pojawią się zatem od razu po wprowadzeniu zmian? Google potrzebuję chwili, żeby przeindeksować Twoją stronę. Zobaczyć co się na niej zmieniło i czy zmiany nie są tylko chwilowe.

Poza tym odpowiednie linkowanie i wzmacnianie strony zwiększa autorytet Twojej domeny. Jeśli Twoja domena ma niski autorytet musisz najpierw poczekać, aż Google nabierze do niej zaufania.

To, jakie efekty możesz zobaczyć i kiedy, dobrze obrazuje wspomniany już wcześniej wykres:

Tutaj odpowiedź jest prosta – najszybciej jak to możliwe. Jeśli tylko możesz sobie na to pozwolić, rozpocznij współpracę w zakresie pozycjonowania strony nawet przed jej zaprojektowaniem. Dlaczego? Wiele elementów, które mają wpływ na pozycje Twojej strony, jest definiowanych już na etapie projektu. Bloki tekstu, struktura menu, linkowanie wewnętrzne – te i wiele innych elementów mają wpływ na SEO. Jeśli zostaną odpowiednio zaprojektowane już na wstępie wystartujesz z wyższego poziomu.

Jeśli masz już stronę to odpowiedź jest taka sama – rozpocznij jak najszybciej.

(16)
Autor
SEO Team Leader - Gosia

SEO Team Leader

SEO Team Leader, w Delante praktycznie od początku istnienia firmy. Specjalizuje się w pozycjonowaniu branży e-commerce w Polsce i za granicą. Dba o to, by w teamie SEO wszystko grało. Fanka lisów, kina, seriali i odkrywania nowych, krakowskich restauracji.
Komentarze (13)
  1. Fajne napisany tekst 😉 Jednak dla początkującego pozycjonowanie to wbrew pozorom bardzo trudna sprawa, sama się o tym przekonałam. Lepiej czasem powierzyć takie rzeczy profesjonalistom, którzy siedzą w tym na co dzień. Sama zleciłam optymalizaję i pozycjonowanie firmie z Gdyni, Seofabryka. Póki co jestem zadowolona 😉

  2. Dziękuję za tekst, stosuję wiele różnych wskazówek , które znalazłem na tym blogu, dzięki czemu pozycjonowanie mojej strony https://fabrykabizuterii.com znacznie się poprawiło. Poprawiła się kondycja stron w rankingach wyszukiwania. Pozycjonowanie wcale nie jest trudne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.