- Potencjał rynku SEO w Danii
- Jak skutecznie pozycjonować się w Danii?
- Odpowiednia domena
- Wersja językowa strony
- Lokalny link-building
- Content i optymalizacje
- Ile kosztuje pozycjonowanie na rynku duńskim?
- SEO w Danii - podsumowanie
Potencjał rynku SEO w Danii
Według europejskiego wskaźnika DESI (Digital Economy and Society Index) Dania w 2021 roku uplasowała się na drugim miejscu pod względem postępu cyfrowego. Jeśli dodamy do tego fakt, że 99% Duńczyków (według raportu Digital in Denmark 2022) korzysta z Internetu, to szansa dotarcia do klienta z produktem bądź usługą drogą internetową jest znacznie łatwiejsza niż w innych państwach Unii Europejskiej.Źródło: Digital Economy and Society Index (DESI) 2022
Pozycjonowaniu w Danii sprzyja również fakt, że ma wysoko rozwinięty e-commerce. Według serwisu ecommercedb.com przychody z handlu elektronicznego w 2021 roku wyniosły 6,5 miliarda dolarów, z czego 31% przyniósł sektor modowy, 29% elektronika i media, 19% zabawki oraz hobby i majsterkowanie, 13% meble i sprzęt AGD. Wśród najpopularniejszych duńskich e-commerców można wymienić zalando.dk, następnie eigiganten.dk (skandynawski sklep z elektroniką) oraz apple.com.Najlepsze sklepy internetowe w Danii według sprzedaży netto w 2021 r.
Źródło: ecommercedb.com/markets/dk/all
Ponadto, jak wynika z JP Morgan 2019 Payments Trends – Global Insights Report Duńczycy wydają rocznie o 50% więcej na zakupy online niż przeciętni Europejczycy - 3345 euro w porównaniu do 2186 euro. Kolejnym ważnym aspektem dla pozycjonowania strony w Danii jest tamtejszy szeroki dostęp do urządzeń mobilnych. Twierdzi się wręcz, że kraj ten jest jednym z największych użytkowników smartfonów w Europie. I jest w tym sporo prawdy, ponieważ według statystyk współczynnik liczby smartfonów względem populacji wynosi 152,4% (według raportu Digital 2022). Warto jednak podkreślić, że mimo tego, że co drugi Duńczyk dysponuje statystycznie dwoma smartfonami, to ruch z urządzeń mobilnych wynosi niespełna 30%. Sugeruje to więc, że i tak większość zakupów on-line odbywa się na desktopach.Digital 2022
Źródło: datareportal.com/reports/digital-2022-denmark
Decydując się na pozycjonowanie w Danii, warto mieć świadomość, z których wyszukiwarek korzystają duńscy użytkownicy. Nie będzie tu niespodzianek - najpopularniejszą wyszukiwarką jest w zdecydowanej większości Google, choć prawie 3,5% internautów wybiera również Binga.Digital 2022
Źródło:datareportal.com/reports/digital-2022-denmark
Kluczową kwestią, bez której pozycjonowanie strony w Danii nie byłoby nawet możliwe, są słowa kluczowe. Dlatego prezentujemy, co jest najczęściej wyszukiwane przez Duńczyków.Jak skutecznie pozycjonować się w Danii?
Pozycjonowanie w Danii będzie skuteczniejsze, jeśli zostaną podjęte odpowiednie kroki optymalizacji SEO. Przedstawiamy najważniejsze.Odpowiednia domena
Duńskie strony internetowe występują głównie w domenie krajowej, to znaczy z rozszerzeniem “.dk”. Użytkownicy darzą ją większym zaufaniem - postrzegana jest jako “swoja”. Taka domena ccTLD od razu informuje o danym kierunku geograficznym i dzięki niej łatwiej odbywa się separacja witryny. Minusem takiego przedsięwzięcia są koszty i konieczność posiadania większej infrastruktury. Jeśli Twoja strona występuje z kolei pod domeną gTLD, na przykład z rozszerzeniem “.com”, to wówczas możesz zdecydować się na subdomenę (dk.example.com) lub katalog językowy (example.com/dk/). Takie rozwiązania są prostsze w konfiguracji i tańsze w realizacji, ale generowane w ten sposób adresy URL nie wskazują jednoznacznie na kierowanie geograficzne - czy chodzi o kraj, czy tylko o język.Przykład strony z katalogiem w domenie głównej oraz wersją językową “da”
Źródło: ikea.com/dk/da/