Skoro nawet Screaming Frog poszedł z duchem czasu i (spoiler alert!) zmienił swój design, nie ma wątpliwości, że aktualizacja 19.0 to spore wydarzenie. Pokażemy Ci więc, co przykuło naszą uwagę w tym updacie.
Screaming Frog 19 – najciekawsze nowości
Nowy design
Wszyscy uwielbiamy retro design Screaming Froga, ale trzeba przyznać, że nowa wersja prezentuje się czytelnie i ciekawie. Dodatkowo funkcje dotyczące zakresu crawlowania (takie jak crawl a subdomain, subfolder, all subdomains) zostały przeniesione do głównego paska nawigacyjnego, tuż obok miejsca na wpisanie URL strony. Wygodne i praktyczne!
Segmentacja crawla
Jedną z najciekawszych nowości jest możliwość segmentowania crawla. Porządkować dane możesz na przykład po adresie URL, ale też po dowolnych danych zebranych podczas crawla — również danych zewnętrznych API. Oznacza to, że można dzięki tej funkcji sortować dane na przykład pod kątem ruchu z GSC. To daje możliwość pełniejszej analizy i wyciągnięcia logicznych wniosków dotyczących zależności. Możesz więc sprawdzić, że rzeczywiście, sto stron w danej witrynie nie ma meta description, i określić, że są to strony z jednego segmentu (np. tagów).
Dostępna jest nowa karta „Segmenty”, która pozwala szybko sprawdzić, w których segmentach występują problemy.
Visual Custom Extraction
Kolejną nowością jest Visual Custom Extraction. Jak taka funkcja może pomóc Ci w pracy? Za pomocą Screaming Frog możesz teraz zebrać informacje np. o tym, do jakiej kategorii jest przypisany dany produkt (na przykład po to, żeby stworzyć opisane wyżej segmenty). Wcześniej trzeba było głowić się ze ścieżką XPath albo REGEXem. A teraz wystarczy zaznaczyć kursorem, co będzie dużą pomocą dla osób, które chcą zaoszczędzić czas, i niekoniecznie jest im po drodze z zaawansowanymi technicznymi zadaniami.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Czy warto zaktualizować Screaming Frog do wersji 19.0?
Jak najbardziej. Wymienione powyżej 3 funkcje to tylko przykłady nowości w jednym z najlepszych narzędzi do crawlowania stron internetowych. Mamy jeszcze wizualizacje 3D, nowe filtry (na przykład takie, które podpowiedzą Ci, gdy struktura nagłówków jest nieodpowiednia, na których stronach występują problemy z JavaScript albo meta description znajduje się poza sekcją <head>).
Dlatego nasza odpowiedź to tak — aktualizujcie i cieszcie się nowymi możliwościami. W końcu w SEO zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie!