Od 29 marca 2021 Google Ads zmienia zasady dotyczące reklamowania treści erotycznych - wprowadzony zostaje szczegółowy podział na "Treści dla dorosłych" oraz "Nie dla całej rodziny".
Pod koniec marca bieżącego roku Google Ads ma zaktualizować zasady dotyczące treści erotycznych w celu ograniczenia reklamowania contentu o charakterze seksualnym (np. streamingów czy gier, które polegają na odgrywaniu ról, z podtekstem seksualnym).
To, co ważne to to, że treści tego typu będą wciąż dozwolone, jednak będą wyświetlać się na ograniczonych zasadach. Może mieć to wpływ na kampanie reklamodawców.
Nowe zasady będą całkowicie egzekwowane po upływie około czterech tygodni od dnia 29.03.2021 (data ich wprowadzenia).
Co ulegnie zmianie?
Po pierwsze nazwa zasad - nie będą to już “treści erotyczne” a “treści o charakterze seksualnym”. Nastąpi również bardziej szczegółowy podział aktualnych kategorii (obecnie są to kategorie “Treści dla dorosłych” i “Nie dla całej rodziny”), a co za tym idzie, redakcja tytułów kategorii, opisów oraz przykładów.
[caption id="attachment_36711" align="aligncenter" width="718"] Obecnie (02.02.2021 r.) obowiązujące kategorie ujęte w zasadach dotyczących treści erotycznych źródło: Centrum zasad Google Ads[/caption]
W nowych zasadach obowiązywać będzie główny podział na kategorie:
znacznie ograniczone
częściowo ograniczone
Wśród kategorii znacznie ograniczonych wyróżnić możemy nagość czy randki, które mają na celu kontakty seksualne. Do kategorii częściowo ograniczonych zaliczamy natomiast nagość częściową, randki o podtekście seksualnym, produkty erotyczne, zabiegi kosmetyczne dla osób dorosłych, rozrywkę/elementy/motywy o charakterze seksualnym.
W przypadku obu tych grup wyświetlanie reklam z danej kategorii uzależnione będzie od pewnych warunków - m.in. wieku użytkownika czy przepisów, które obowiązują w danym kraju.
Aby zapoznać się dokładnie z zaktualizowanymi zasadami (ich opisami i przykładami), które dotyczą treści o charakterze seksualnym, wejdź na Centrum zasad Google Ads.
At Delante since July 2019, she began her Delante adventure in marketing. Since November 2021, she has been joining the ranks of the SEO department as its Coordinator. Privately, she is a graduate of Media Management at Jagiellonian University and a student of Product Management at the University of Economics. She enjoys Asian cuisine, dancing high heels and rejuvenating dating shows on Netflix.
At Delante since July 2019, she began her Delante adventure in marketing. Since November 2021, she has been joining the ranks of the SEO department as its Coordinator. Privately, she is a graduate of Media Management at Jagiellonian University and a student of Product Management at the University of Economics. She enjoys Asian cuisine, dancing high heels and rejuvenating dating shows on Netflix.
Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127