Pod koniec marca bieżącego roku Google Ads ma zaktualizować zasady dotyczące treści erotycznych w celu ograniczenia reklamowania contentu o charakterze seksualnym (np. streamingów czy gier, które polegają na odgrywaniu ról, z podtekstem seksualnym).
To, co ważne to to, że treści tego typu będą wciąż dozwolone, jednak będą wyświetlać się na ograniczonych zasadach. Może mieć to wpływ na kampanie reklamodawców.
Nowe zasady będą całkowicie egzekwowane po upływie około czterech tygodni od dnia 29.03.2021 (data ich wprowadzenia).
Co ulegnie zmianie?
Po pierwsze nazwa zasad - nie będą to już “treści erotyczne” a “treści o charakterze seksualnym”. Nastąpi również bardziej szczegółowy podział aktualnych kategorii (obecnie są to kategorie “Treści dla dorosłych” i “Nie dla całej rodziny”), a co za tym idzie, redakcja tytułów kategorii, opisów oraz przykładów.
[caption id="attachment_36711" align="aligncenter" width="718"] Obecnie (02.02.2021 r.) obowiązujące kategorie ujęte w zasadach dotyczących treści erotycznych źródło: Centrum zasad Google Ads[/caption]
W nowych zasadach obowiązywać będzie główny podział na kategorie:
znacznie ograniczone
częściowo ograniczone
Wśród kategorii znacznie ograniczonych wyróżnić możemy nagość czy randki, które mają na celu kontakty seksualne. Do kategorii częściowo ograniczonych zaliczamy natomiast nagość częściową, randki o podtekście seksualnym, produkty erotyczne, zabiegi kosmetyczne dla osób dorosłych, rozrywkę/elementy/motywy o charakterze seksualnym.
W przypadku obu tych grup wyświetlanie reklam z danej kategorii uzależnione będzie od pewnych warunków - m.in. wieku użytkownika czy przepisów, które obowiązują w danym kraju.
Aby zapoznać się dokładnie z zaktualizowanymi zasadami (ich opisami i przykładami), które dotyczą treści o charakterze seksualnym, wejdź na Centrum zasad Google Ads.
W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.
Komentarze
Google szuka dodatkowych pieniążków 🙂 a w tej branży na 100% będzie wielu klientów którzy zainwestują w reklamę.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Google szuka dodatkowych pieniążków 🙂 a w tej branży na 100% będzie wielu klientów którzy zainwestują w reklamę.