Treści erotyczne w Google Ads. Aktualizacja zasad
Już 29 marca tego roku Google Ads zaktualizuje zasady, które dotyczą reklamowania treści erotycznych. Co się zmieni? Czytaj dalej!
Pod koniec marca bieżącego roku Google Ads ma zaktualizować zasady dotyczące treści erotycznych w celu ograniczenia reklamowania contentu o charakterze seksualnym (np. streamingów czy gier, które polegają na odgrywaniu ról, z podtekstem seksualnym).
To, co ważne to to, że treści tego typu będą wciąż dozwolone, jednak będą wyświetlać się na ograniczonych zasadach. Może mieć to wpływ na kampanie reklamodawców.
Nowe zasady będą całkowicie egzekwowane po upływie około czterech tygodni od dnia 29.03.2021 (data ich wprowadzenia).
Co ulegnie zmianie?
Po pierwsze nazwa zasad – nie będą to już “treści erotyczne” a “treści o charakterze seksualnym”. Nastąpi również bardziej szczegółowy podział aktualnych kategorii (obecnie są to kategorie “Treści dla dorosłych” i “Nie dla całej rodziny”), a co za tym idzie, redakcja tytułów kategorii, opisów oraz przykładów.
źródło: Centrum zasad Google Ads
W nowych zasadach obowiązywać będzie główny podział na kategorie:
- znacznie ograniczone
- częściowo ograniczone
Wśród kategorii znacznie ograniczonych wyróżnić możemy nagość czy randki, które mają na celu kontakty seksualne. Do kategorii częściowo ograniczonych zaliczamy natomiast nagość częściową, randki o podtekście seksualnym, produkty erotyczne, zabiegi kosmetyczne dla osób dorosłych, rozrywkę/elementy/motywy o charakterze seksualnym.
W przypadku obu tych grup wyświetlanie reklam z danej kategorii uzależnione będzie od pewnych warunków – m.in. wieku użytkownika czy przepisów, które obowiązują w danym kraju.
Aby zapoznać się dokładnie z zaktualizowanymi zasadami (ich opisami i przykładami), które dotyczą treści o charakterze seksualnym, wejdź na Centrum zasad Google Ads.
Google szuka dodatkowych pieniążków 🙂 a w tej branży na 100% będzie wielu klientów którzy zainwestują w reklamę.