Meta wprowadza nową opcję zarządzania częstotliwością wyświetlania reklam w kampaniach aukcyjnych – „Target Frequency” (Częstotliwość docelowa). Do tej pory opcja ta była dostępna wyłącznie dla kampanii opartych na zakupie typu Reservation (Rezerwacja). Teraz Meta rozszerzyła tę funkcję także na kampanie aukcyjne z celami Świadomość i Zaangażowanie.
Co to dla Ciebie oznacza?
Dzięki tej funkcji będziesz mógł z większą precyzyjnością kontrolować, jak często Twoje reklamy będą wyświetlane wybranej grupie odbiorców i w razie potrzeby zmieniać teksty reklam/grafiki, by użytkownicy nie byli nią znużeni.
Aby móc skorzystać z opcji częstotliwości wyświetlania reklam, kampania musi trwać minimum 7 dni i korzystać z budżetu całkowitego. Dodatkowo, opcja Budżet kampanii Advantage musi być wyłączona na poziomie kampanii, a ustawienie kontroli stawek nieaktywne.
W kampaniach z reklamą w formie wideo pojawiła się do wyboru nowa opcja atrybucji o nazwie: 1-dniowe wyświetlenia angażujące.
Co to dla Ciebie oznacza?
Nowe ustawienie atrybucji może wpłynąć na sposób wyświetlania reklam, kierując je do osób częściej oglądających wideo, co może poprawić efektywność kampanii.
Meta wprowadziła nową funkcję Breakdown w raportach, co znacząco ułatwi analizę wyników kampanii – będzie je teraz można podzielić według następujących kategorii: wiek, płeć, miejsce wyświetlania, platforma, urządzenie, na którym wyświetliła się reklama, kraj, region, typ mediów.
Co to dla Ciebie oznacza?
Taka analiza pozwoli na szybszą wizualizację danych według wybranych podziałów bez konieczności przeładowywania tabeli kampanii.
Google wprowadza możliwość wyboru nowego komponentu w kampaniach Performance Max, który umożliwi bezpośrednią komunikację z firmą przez WhatsApp na urządzeniach mobilnych.
Co to dla Ciebie oznacza?
Użycie tego komponentu w kampaniach może zwiększyć zaangażowanie użytkowników (chcąc wysłać wiadomość, nie będą musieli wchodzi na stronę, tylko reklama od razu przeniesie ich do odpowiedniego komunikatora).
W ustawieniach konta istnieje teraz możliwość preferowanej formy kontaktu z supportem Google: Połączenia telefoniczne, SMS-y lub wiadomości WhatsApp. Ścieżka zaznaczenia tych opcji: Administrator > Ustawienia > Dane kontaktowe > Wskazówki dotyczące kampanii Google Ads.
Co to dla Ciebie oznacza?
Jeżeli nie jesteś wielkim fanem komunikacji poprzez rozmowy telefoniczne, możesz wybrać opcję kontaktu z supportem Google, np. wyłącznie z pomocą SMSów.