.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #3 Listopad 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #3 Listopad 2024d-tags
15 listopada 2024
Tutaj znajdziesz nowinki ze świata PPC z zeszłego tygodnia. Przeczytaj ten wpis już teraz i dowiedz się więcej.

2min.

Komentarze:0

Nowa opcja „Target Frequency” w reklamach Meta 

Meta wprowadza nową opcję zarządzania częstotliwością wyświetlania reklam w kampaniach aukcyjnych – „Target Frequency” (Częstotliwość docelowa). Do tej pory opcja ta była dostępna wyłącznie dla kampanii opartych na zakupie typu Reservation (Rezerwacja). Teraz Meta rozszerzyła tę funkcję także na kampanie aukcyjne z celami Świadomość i Zaangażowanie.

częstotliwość wyświetlania reklam w meta ads

Źródło: panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Dzięki tej funkcji będziesz mógł z większą precyzyjnością kontrolować, jak często Twoje reklamy będą wyświetlane wybranej grupie odbiorców i w razie potrzeby zmieniać teksty reklam/grafiki, by użytkownicy nie byli nią znużeni.

Aby móc skorzystać z opcji częstotliwości wyświetlania reklam, kampania musi trwać minimum 7 dni i korzystać z budżetu całkowitego. Dodatkowo, opcja Budżet kampanii Advantage musi być wyłączona na poziomie kampanii, a ustawienie kontroli stawek nieaktywne.

Nowe ustawienie atrybucji w reklamach Meta Ads

W kampaniach z reklamą w formie wideo pojawiła się do wyboru nowa opcja atrybucji o nazwie: 1-dniowe wyświetlenia angażujące.

atrybucja meta ads

Źródło: panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Nowe ustawienie atrybucji może wpłynąć na sposób wyświetlania reklam, kierując je do osób częściej oglądających wideo, co może poprawić efektywność kampanii.

Szybsza analiza wyników kampanii w Meta Ads

Meta wprowadziła nową funkcję Breakdown w raportach, co znacząco ułatwi analizę wyników kampanii – będzie je teraz można podzielić według następujących kategorii: wiek, płeć, miejsce wyświetlania, platforma, urządzenie, na którym wyświetliła się reklama, kraj, region, typ mediów.

Szybsza analiza wyników kampanii w Meta Ads

Źródło: panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Taka analiza pozwoli na szybszą wizualizację danych według wybranych podziałów bez konieczności przeładowywania tabeli kampanii.

Nowe komponenty w kampaniach Performance Max

Google wprowadza możliwość wyboru nowego komponentu w kampaniach Performance Max, który umożliwi bezpośrednią komunikację z firmą przez WhatsApp na urządzeniach mobilnych.

wiadomości w pmax

Źródło: panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Użycie tego komponentu w kampaniach może zwiększyć zaangażowanie użytkowników (chcąc wysłać wiadomość, nie będą musieli wchodzi na stronę, tylko reklama od razu przeniesie ich do odpowiedniego komunikatora).

Możliwość wyboru preferowanej formy kontaktu z supportem Google

W ustawieniach konta istnieje teraz możliwość preferowanej formy kontaktu z supportem Google: Połączenia telefoniczne, SMS-y lub wiadomości WhatsApp. Ścieżka zaznaczenia tych opcji: Administrator > Ustawienia > Dane kontaktowe > Wskazówki dotyczące kampanii Google Ads.

kontakt z supportem

Źródło: panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza? 

Jeżeli nie jesteś wielkim fanem komunikacji poprzez rozmowy telefoniczne, możesz wybrać opcję kontaktu z supportem Google, np. wyłącznie z pomocą SMSów.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022