URL Inspection Tool – nowe narzędzie w Google Search Console

URL Inspection Tool – nowe narzędzie w Google Search Console

2018 rok to zdecydowanie czas ewolucji dla narzędzia Google Search Console. Przeczytaj o nowej funkcji, która pokazuje w jaki sposób roboty Google “potraktowały” konkretny URL Twojej strony.

Ostatnio na naszym blogu: Jak porównać oferty agencji SEO?

Od początku tego roku dostępna jest nowa wersja Beta Google Search Console, o czym pisaliśmy już we wpisie: Nowa wersja Google Search Console: Beta 2018. Co nowego?. I to nie koniec nowości, ponieważ w czerwcu załoga Google uzupełniła GSC o nowe narzędzie: URL Inspection Tool. Wprowadzenie nowej funkcjonalności to między innymi odpowiedź na zapytania użytkowników o to, w jaki sposób Google skanuje konkretne strony.

Co daje URL Inspection Tool?

Narzędzie jest dostępne w wersji beta Google Search Console, aby z niego skorzystać należy wejść w “sprawdzanie adresu URL”.

Sprawdzanie adresu URL

Po wpisaniu adresu URL GSC poda informacje o:

  • dacie i statusie ostatniej wizyty robota Google na podstronie,
  • błędach w indeksowaniu podstrony w Google,
  • linkach kanonicznych do podstrony,
  • poprawności wersji AMP,
  • błędach strukturalnych,
  • przekierowaniach,
  • wykrytych ulepszeniach.

Jeśli strona została zaindeksowana poprawnie pojawi się “zielony raport”:

Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console

W przypadku błędów, zostaną one wypisane w raporcie. Przykładowo – sprawdziliśmy URL dla naszej domeny, który nie istnieje ale może być wpisany przez użytkownika, dlatego utworzone zostało z niego przekierowanie na inny URL. W takim wypadku otrzymaliśmy raport: Sprawdzanie adresu URL - raport błędów

Sprawdzanie adresu URL – ważne informacje

Podczas sprawdzania należy pamiętać o tym, aby odpowiednio zinterpretować wyniki raportu. Po pierwsze, raport nie dotyczy bieżącej wersji podstrony ale tej ostatnio zaindeksowanej. Jeśli od ostatniej wizyty robota na podstronie coś się zmieniło, nie będzie to uwzględnione w analizie. Aby poprawnie sprawdzić bieżącą wersję strony możesz poprosić o ponowne zaindeksowanie podstrony.

Po drugie, komunikat o tym, że strona znajduje się w Google nie musi oznaczać, że jest ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Narzędzie do sprawdzania adresów URL nie uwzględnia między innymi działań ręcznych, czy też faktu, że URL może być tymczasowo zablokowany.

Czy warto sprawdzać każdy URL z mojej strony?

No właśnie. Jeśli twoja strona ma kilkaset czy nawet kilka tysięcy podstron, sprawdzanie każdego URL będzie na pewno czasochłonne. Jakie podstrony warto więc sprawdzić?

  • Stronę główną.
  • Priorytetowe w procesie pozycjonowania – czyli te, które wyświetlają się na najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe, na których pozycjonowaniu skupiasz się aktualnie.
  • Wykazujące błędy – jeśli zauważysz, że na danej podstronie gwałtownie spadł ruch lub dzieje się coś niepokojącego – sprawdź czy to nie problem z indeksacją.
  • Ostatnio modyfikowane – jeśli wprowadzałeś większe modyfikacje na podstronie i chcesz sprawdzić czy Googlebot poprawnie zaindeksował URL po zmianach.

My już korzystamy i z niecierpliwością czekamy na więcej nowości od Google, o których też będziemy informować.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (2)
  1. Czy w tym narzędziu można zgłosić podstronę do ponownego przeindeksowania po zmianach, czy trzeba czekać aż Google samo się tym zajmie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej