.animate-view{opacity: 1 !important;}

URL Inspection Tool – nowe narzędzie w Google Search Console

2min.

Komentarze:2

URL Inspection Tool – nowe narzędzie w Google Search Console
06 lipca 2022
2018 rok to zdecydowanie czas ewolucji dla narzędzia Google Search Console. Przeczytaj o nowej funkcji, która pokazuje w jaki sposób roboty Google “potraktowały” konkretny URL Twojej strony.

2min.

Komentarze:2

Od początku tego roku dostępna jest nowa wersja Beta Google Search Console, o czym pisaliśmy już we wpisie: Nowa wersja Google Search Console: Beta 2018. Co nowego?. I to nie koniec nowości, ponieważ w czerwcu załoga Google uzupełniła GSC o nowe narzędzie: URL Inspection Tool. Wprowadzenie nowej funkcjonalności to między innymi odpowiedź na zapytania użytkowników o to, w jaki sposób Google skanuje konkretne strony.

Co daje URL Inspection Tool?

Narzędzie jest dostępne w wersji beta Google Search Console, aby z niego skorzystać należy wejść w “sprawdzanie adresu URL”. Sprawdzanie adresu URL Po wpisaniu adresu URL GSC poda informacje o:
  • dacie i statusie ostatniej wizyty robota Google na podstronie,
  • błędach w indeksowaniu podstrony w Google,
  • linkach kanonicznych do podstrony,
  • poprawności wersji AMP,
  • błędach strukturalnych,
  • przekierowaniach,
  • wykrytych ulepszeniach.
Jeśli strona została zaindeksowana poprawnie pojawi się “zielony raport”: Sprawdzanie adresu URL w Google Search Console W przypadku błędów, zostaną one wypisane w raporcie. Przykładowo - sprawdziliśmy URL dla naszej domeny, który nie istnieje ale może być wpisany przez użytkownika, dlatego utworzone zostało z niego przekierowanie na inny URL. W takim wypadku otrzymaliśmy raport: Sprawdzanie adresu URL - raport błędów

Sprawdzanie adresu URL - ważne informacje

Podczas sprawdzania należy pamiętać o tym, aby odpowiednio zinterpretować wyniki raportu. Po pierwsze, raport nie dotyczy bieżącej wersji podstrony ale tej ostatnio zaindeksowanej. Jeśli od ostatniej wizyty robota na podstronie coś się zmieniło, nie będzie to uwzględnione w analizie. Aby poprawnie sprawdzić bieżącą wersję strony możesz poprosić o ponowne zaindeksowanie podstrony. Po drugie, komunikat o tym, że strona znajduje się w Google nie musi oznaczać, że jest ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Narzędzie do sprawdzania adresów URL nie uwzględnia między innymi działań ręcznych, czy też faktu, że URL może być tymczasowo zablokowany.

Czy warto sprawdzać każdy URL z mojej strony?

No właśnie. Jeśli twoja strona ma kilkaset czy nawet kilka tysięcy podstron, sprawdzanie każdego URL będzie na pewno czasochłonne. Jakie podstrony warto więc sprawdzić?
  • Stronę główną.
  • Priorytetowe w procesie pozycjonowania - czyli te, które wyświetlają się na najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe, na których pozycjonowaniu skupiasz się aktualnie.
  • Wykazujące błędy - jeśli zauważysz, że na danej podstronie gwałtownie spadł ruch lub dzieje się coś niepokojącego - sprawdź czy to nie problem z indeksacją.
  • Ostatnio modyfikowane - jeśli wprowadzałeś większe modyfikacje na podstronie i chcesz sprawdzić czy Googlebot poprawnie zaindeksował URL po zmianach.
My już korzystamy i z niecierpliwością czekamy na więcej nowości od Google, o których też będziemy informować.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Komentarze

  1. Czy w tym narzędziu można zgłosić podstronę do ponownego przeindeksowania po zmianach, czy trzeba czekać aż Google samo się tym zajmie?

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM