Spis treści:
- Linkowanie wewnętrzne 101
- Jak znaleźć miejsca do linkowania wewnętrznego?
- Efekty linkowania wewnętrznego ze strony głównej
- Jak linkować ze strony głównej? Podsumowanie
Czego dowiesz się z tego artykułu?
- Jak wyglądają podstawy linkowania wewnętrznego?
- Jak wybrać podstrony do linkowania wewnętrznego ze strony głównej?
- Jak powinno wyglądać dobre menu strony i w jaki sposób to wdrożyć?
- Jak powinna wyglądać stopka i w jaki sposób ją skonfigurować?
- Jakie elementy strony głównej warto użyć do linkowania wewnętrznego i jak to zrobić?
SEO bywa naprawdę złożonym i czasochłonnym procesem. Wiemy, co mówimy – chyba nikt nie rozumie wyzwań SEO tak dobrze jak specjaliści, którzy pracują ze stronami na co dzień.
Ale jeśli nie chcesz zbudować kolosa na glinianych nogach, powinieneś skupić się na podstawach, zanim przejdziesz do bardziej skomplikowanych zadań. Linkowanie wewnętrzne ze strony głównej to jeden z elementów link building, za które warto zabrać się na początku.
Często zdarza się, że klienci rozpoczynając z nami współpracę nie mają w ogóle wdrożonego linkowania ze strony głównej, a nawet jeśli mają – jest przeprowadzone w mało SEO-friendly sposób, przy użyciu dostępnych szablonów. Gdy mamy do czynienia z takim przypadkiem, zanim przejdziemy do kolejnych działań, skupiamy się na linkowaniu, które będzie stanowiło świetny fundament pod dalszą pracę.
Linkowanie wewnętrzne ze strony głównej jest stosunkowo proste i nie wymaga zbyt wiele czasu. Jednocześnie może Ci pomóc szybko zwiększyć widoczność i pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
W tym wpisie podpowiem Ci, jak linkować ze strony głównej – krok po kroku, z dokładnymi instrukcjami i przydatnymi screenami. Pokażę Ci także efekty, jakie udało mi się osiągnąć, stosując wymienione tutaj porady na stronach moich klientów.
Linkowanie wewnętrzne 101
Linkowanie wewnętrzne to jeden z tych elementów SEO, które mają największy wpływ na widoczność strony, indeksowanie jej, pozycje w SERPach, a nawet UX. Dzięki linkom roboty Google mogą łatwo zrozumieć strukturę strony i crawlować ją – czyli przemieszczać się po niej w celu skanowania, indeksowania i interpretowania – bez najmniejszych problemów.
Co więcej, dobre linkowanie wewnętrzne pomaga nie tylko robotom, lecz także Twoim użytkownikom. Dzięki niemu mogą łatwo odnaleźć się na stronie i dotrzeć do tego, co ich najbardziej interesuje, w krótkim czasie.
Właśnie dlatego struktura linków wewnętrznych powinna być przejrzysta i przyjazna użytkownikowi. Oznacza to, że osoby, które odwiedzają Twoją stronę, powinny bez problemu móc znaleźć konkretną podstronę wyłącznie dzięki patrzeniu na anchory znajdujące się na stronie głównej.
Jeśli chcesz poznać najważniejsze zasady dobrego linkowania, sprawdź nasz artykuł.
Przejdźmy teraz do głównego tematu tego artykułu – linkowania wewnętrznego ze strony głównej. Tutaj powinieneś skupić się na trzech głównych aspektach: menu, stopce oraz samej stronie głównej.
Większość z rad, które tutaj umieściłem, jest naprawdę uniwersalna – to po prostu dobre praktyki SEO. Dlatego niezależnie od specyfiki Twojej witryny możesz je bezpiecznie wdrożyć i cieszyć się efektami. Pamiętaj tylko o zmianie takich elementów jak usługa czy nazwy produktów!
Jak znaleźć miejsca do linkowania wewnętrznego?
Pewnie nie zaskoczę Cię, mówiąc, że cały proces linkowania ze strony głównej zaczyna się od znalezienia odpowiednich podstron i elementów, które chcesz podlinkować.
Miej na uwadze, że linkowanie wewnętrzne wpływa zarówno na SEO (dzięki temu, że dodajesz linki wewnętrzne na konkretne strony, m.in. wspomagając indeksację), jak i na UX (ułatwiasz użytkownikom poruszanie się po stronie, skracając ich customer journey).
Jak linkować ze strony głównej? Które podstrony wybrać?
1. Kieruj się podstawowymi zasadami linkowania wewnętrznego
- Linkuj do kategorii produktowych lub podstron z usługami, które są najważniejsze dla Twojego biznesu.
- Jeśli nie masz wielu kategorii lub chcesz wypromować konkretny produkt, możesz linkować również do niego.
- Linkuj do swojego bloga.
- Nie zapominaj o podstronach, które może nie mają ogromnego wpływu na SEO, ale mogą być przydatne dla użytkowników (kontakt, podstrona “o nas”).
- W menu umieść linki do bardziej ogólnych elementów, np. kategorii, oraz bloga.
- W obrębie strony głównej skup się na bardziej szczegółowych podstronach, np. produktach czy najnowszych wpisach blogowych.
Zobacz, jak robimy to w Delante.
Sam proces doboru podstron do podlinkowania może wydać się z pozoru prosty – pamiętaj jednak, że im więcej produktów czy usług oferujesz, tym sytuacja robi się bardziej skomplikowana. W takich sytuacjach dobór odpowiednich URL-i może stanowić już wyzwanie.
Ale spokojnie, to nie koniec świata. W wyborze pomogą Ci – jak to często w SEO bywa – narzędzia.
2. Wykorzystaj narzędzia do wyboru odpowiednich podstron
Pamiętaj, że poza aspektami biznesowymi, sprzedażowymi czy UX-owymi, podczas wyboru musisz także uwzględnić swój crawl budget, czyli to, jak wiele podstron robot Google jest w stanie odwiedzić podczas jednej wizyty na Twojej stronie.
Jak pewnie się domyślasz, crawl budget jest ograniczony, więc nie chcesz go zmarnować, każąc robotom Google przemieszczać się po mało istotnych podstronach, które zdecydowanie nie mają priorytetu podczas indeksowania.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak szybko robot dotrze do poszczególnych podstron w obrębie Twojej witryny, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Screaming Frog. SF pokaże Ci, ile kliknięć musi wykonać użytkownik lub robot, aby ze strony głównej przejść do danej podstrony.
Na co mogą przydać Ci się takie informacje? Jeśli okaże się, że dotarcie do istotnych podstron wymaga wiele wysiłku, będziesz widział wyraźnie, co należy zmienić i które miejsca utrudniają poruszanie się po stronie. Pozwoli Ci to ocenić, do których podstron warto linkować ze strony głównej, aby ułatwić nawigację.
Pamiętaj, że ta metoda sprawdzi się, jeśli wiesz dokładnie, na jakich stronach Ci zależy.
Screaming Frog to świetne narzędzie do sprawdzenia, do których podstron trudno dotrzeć. Poniżej widzisz przykład strony jednego z moich klientów – pokażę Ci później, jakie efekty udało mi się osiągnąć, dodając tę podstronę do menu.
Jak widzisz, potrzeba jednego kliknięcia, aby dotrzeć do tej strony. Dla porównania – przejście na stronę jednego z wpisów wymaga już dwóch kliknięć.
Screaming Frog pozwoli Ci sprawdzić nie tylko nawigację do konkretnych podstron, lecz także lepiej zrozumieć ogólny stan linkowania wewnętrznego. Wymaga to trochę innego podejścia.
Zacznij od przecrawlowania swojej strony w Screaming Frog. Pokażę Ci teraz cały proces na przykładzie angielskiej wersji Delante.
Po zeskanowaniu strony w Screaming Frog wybierz przycisk “crawl tree graph”.
Powinieneś zobaczyć schemat tego typu:
Taki graf to bogate źródło informacji o linkowaniu ze strony głównej – wszystko co musisz zrobić, żeby zdobyć tę wiedzę, to najechać przyciskiem na jej URL.
Pamiętaj, że kolor kropki obok danego URL-a ma znaczenie, dlatego weź to pod uwagę podczas analizy linkowania wewnętrznego swojej strony. Z pomocą przyjdzie Ci poniższa legenda:
Informacje z grafu możesz wyświetlić też w formie diagramu. Aby to zrobić, z menu wybierz opcję “force-directed crawl diagram”.
Powinna wyświetlić Ci się taka mapa:
Więcej na temat różnych form wizualizacji danych oraz architektury strony przeczytasz w artykule na stronie Screaming Frog: Site Architecture & Crawl Visualisations Guide.
Z pomocą Screaming Frog wybór najważniejszych stron do dolinkowania powinien być nieco prostszy – wystarczy, że poddasz dostępne dane odpowiedniej analizie, jednocześnie mając na uwadze swoje cele biznesowe, potrzeby oraz cele.
Linkowanie wewnętrzne w menu głównym
Gdy już wiesz, jakie strony chcesz podlinkować na stronie głównej, czas na przejście do kolejnego etapu. Skupmy się na początku na menu głównym – omówimy je na przykładzie jednego z najpopularniejszych CMSów, jakim jest WordPress.
Aby dodać wybrane linki do menu, wybierz “Appearance” (“Wygląd”), a później “Menus” (“Menu”).
Po kliknięciu w “Menu” zobaczysz taki panel:
Na naszej stronie wszystko zostało już poprawnie zaimplementowane, więc widzisz tutaj efekt ostateczny, ale bez obaw – pokażę Ci wszystko od zera.
Aby dodać istniejącą stronę do menu, z listy “Pages” (“Strony”) wybierz jej nazwę i kliknij “Add to menu” (“Dodaj do menu”).
Ważne: Jeśli z jakiegoś powodu wybrana przez Ciebie podstrona nie wyświetla się na liście, możesz użyć opcję dodania własnego URL i wpisać jej adres ręcznie, wraz z nazwą, która będzie widoczna w menu dla użytkowników.
Po dodaniu strony do menu, pojawi się ona po prawej stronie edytora jako kolejny blok, którego rozmieszczeniem możesz zarządzać, przesuwając go w górę lub w dół (co zmienia kolejność jego wyświetlania w gotowym menu), a także wybierając, do jakiej kategorii ma być przypisany.
Możesz ustawić kilka poziomów podstron, przesuwając blok delikatnie w prawo. Dzięki temu ustalisz, które strony mają być widoczne w pasku menu, a które dopiero po najechaniu myszką na daną kategorię.
A jak taki układ wygląda po wdrożeniu, już na stronie?
Pamiętaj też, że jeśli Twoja strona wymaga bardziej złożonego menu, możesz je łatwo zoptymalizować z pomocą takich pluginów jak Max Mega Menu, które poszerzą opcje oferowane przez WordPress.
Wskazówka: Tworząc menu, pamiętaj o zachowaniu prostych nazw kategorii, które roboty Google zrozumieją i dobrze zinterpretują.
Jako specjalista SEO, często spotykam się z nieprawidłowo skonstruowanymi menu – zarówno jeśli chodzi o ich architekturę, jak i same nazewnictwo. Musisz mieć na uwadze to, że roboty Google niekoniecznie zrozumieją, co masz na myśli, nazywając kategorie skrótami. O ile użytkownik ma umiejętność łączenia faktów i odpowiedniego dopowiadania sobie treści, robotom Google musisz sprawę nieco ułatwić. Co mam na myśli?
Wyobraźmy sobie, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą damską, a jedna z głównych kategorii nazywa się “sukienki” – świetnie. To roboty zrozumieją. Ale jeśli “sukienki” posiadają podkategorię “lato” czy “wesele”, co to właściwie oznacza? Nie oferujesz w końcu pór roku ani organizacji przyjęć weselnych, prawda? A taka nomenklatura może utrudnić Google zrozumienie, co konkretnie znajduje się na stronie. Dużo lepszym pomysłem byłoby więc nazwanie tych podkategorii “sukienki letnie” oraz “sukienki weselne”.
Zerknij raz jeszcze na nasze menu – widzisz już, o co chodzi? Główna kategoria to “Usługi SEO”, a podkategorie to np. “Techniczne SEO czy “SEO Setup”, nie “techniczne” ani “setup”.
Podoba Ci się metoda małych zwycięstw? Zerknij na nasz artykuł 8 SEO Quick Wins, dzięki któremu szybko i sprawnie wdrożysz proste optymalizacje na swoją stronę.
Linkowanie wewnętrzne z menu a parametry nofollow
Zdarza się, że strony (np. usługowe) w menu muszą umieścić linki do swoich partnerów biznesowych czy innych stron – nie chcą jednak przekazywać im link juice, czyli mocy strony, którą buduje linkowanie.
Co zrobić w takiej sytuacji? Warto zastosować atrybuty nofollow. Dzięki nim przeniesiesz użytkownika na inną stronę i spełnisz warunki partnerów, jednocześnie nie dzieląc się mocą strony.
Aby ustawić znacznik nofollow, rozwiń w panelu “Menu” WordPressa znajdującą się w prawym górnym rogu zakładkę “Screen options” (“Opcje ekranu”).
Następnie zaznacz okienko “Link Relationship (XFN)”, w polskiej wersji – “Relacje (XFN)”.
Dzięki zaznaczeniu tej opcji po rozwinięciu danego elementu menu zobaczysz opcję “Relacje”, w których będziesz mógł wybrać atrybut przypisany danemu adresowi URL. Jeśli chcesz zapobiec utracie link juice, wystarczy, że wpiszesz w okienku XFN frazę “nofollow” (bez cudzysłowu).
Jak przeprowadzić linkowanie wewnętrzne w stopce?
Gdy menu mamy odhaczone, czas przejść do kolejnego elementu strony, czyli do stopki. Nie musisz jednak wychodzić z panelu WordPressa, bowiem opcje stopki znajdziesz – podobnie jak ustawienia menu głównego – w zakładce “Menus” (“Menu”).
W tym miejscu możesz edytować stopkę dokładnie tak samo jak menu główne.
Jednak zdarzają się sytuacje – w przypadku stosowania konkretnych szablonów czy układów strony internetowej – kiedy footer, czyli stopka, nie jest częścią menu, a osobnym widgetem. Wtedy znajdziesz jej ustawienia w opcjach “Widgets” (“Widgety”) w rozwijanym menu “Appearance” (“Wygląd”).
Po kliknięciu na to pole w menu powinieneś zobaczyć listę dostępnych widgetów. Wybierz spośród nich widget stopki i przejdź do edycji. Pokażę Ci to na przykładzie stopki jednego z naszych klientów (ze względów bezpieczeństwa zamazaliśmy newralgiczne dane).
W ten sposób, z pomocą prostego kodu, możesz dodać wybrane podstrony do stopki.
Warto też pamiętać o innych istotnych elementach stopki, np. adresie firmy, linków do social mediów, a także polityce prywatności czy – szczególnie w przypadku sklepów – regulaminie.
Efekt końcowy budowania stopki powinien wyglądać mniej więcej tak:
Jak widzisz, stopka może być dużo bardziej rozbudowana niż menu – nie zasłania w końcu strony, a zainteresowani użytkownicy na spokojnie się z nią zapoznają.
W Delante wykorzystujemy stopkę nie tylko do podlinkowania w niej np. oferty, lecz także najnowszych postów czy definicji.
Czytaj także: Stopka strony internetowej – co powinna zawierać?
Linkowanie wewnętrzne w obrębie strony głównej
Ostatnim elementem, który dziś opiszę, będzie linkowanie ze strony głównej do innych podstron. Możesz być tu bardziej kreatywny i umieścić linki do większej liczby stron niż w menu czy footerze.
Jakie strony wybrać do podlinkowania?
Sam proces decyzyjny nie będzie się tutaj wiele różnił od tego, który przeprowadziliśmy w przypadku menu i stopki. Skup się na tych produktach, usługach czy kategoriach, które są najważniejsze dla Ciebie i Twoich użytkowników.
Do jakich podstron dostęp musi być maksymalnie prosty? Co ma szansę poprawić konwersję? Mogą to być strony ofertowe, ostatnie wpisy na blogu, case studies, najważniejsze kategorie czy ulubione produkty klientów. Nie ma tu restrykcyjnych zasad ani ograniczeń.
Przyjrzyj się stronie Delante. Linkujemy ze strony głównej do kontaktu, naszych usług, case studies i najnowszych wpisów na blogu.
Wskazówka: Jeśli prowadzisz sklep internetowy, dobrym pomysłem jest podlinkowanie kategorii oraz produktów, które szczególnie chcesz wypromować.
Dodatkowo, jeśli masz w swojej ofercie bestsellery czy produkty na promocji, warto je także umieścić na stronie głównej (np. jako kafelki “Bestsellery” i “Promocje”). Skróci to customer journey użytkownika, a może nawet przyciągnie nowych kupujących.
Czy musisz dodawać wszystkie linki ręcznie za każdym razem?
Rotacja bestsellerów jest wysoka, nowe case studies dodawane często, nie mówiąc już o postach, które niejednokrotnie pojawiają się nawet 2 razy w tygodniu. Czy to oznacza, że każdy link musisz dodać na stronę główną manualnie? Nie!
W zależności od możliwości Twojego zespołu, możesz skorzystać ze specjalnego kodu lub wtyczek, które oferuje WordPress.
Opcja 1: Wtyczka Advanced Custom Fields
W Delante rozwiązaliśmy ten problem wtyczką Advanced Custom Fields, którą zarządza nasz deweloper. Takie podejście pozwoliło nam zachować odpowiednią prędkość strony (nie musimy implementować na stronie dodatkowego kodu), a jednocześnie każdy pracownik firmy (np. osoby z działu marketingu) mogą zarządzać poszczególnymi polami.
Jednak do większych modyfikacji (np. dodawania nowych elementów, zmieniania szablonu) wymagane jest wsparcie deweloperskie oraz użycie tradycyjnego kodu.
Jak widzisz, te sekcje pozwalają Ci w prosty sposób edytować treść na stronie. Najnowsze wpisy na blogu czy case studies są automatycznie łączone z kodem “The Loop”, z którego korzystamy. Wygląda on mniej więcej tak:
Z kolei w przypadku usług z oferty, które podlinkowaliśmy na stronie głównej, chcieliśmy wybrać konkretne, stałe podstrony – w tym przypadku rzeczywiście dodawaliśmy je ręcznie, korzystając z odpowiedniej sekcji we wtyczce Advanced Custom Fields.
Poza wpisaniem wyświetlanej treści w ACF można ręcznie dodać podstrony, które chce się podlinkować, a także wyszukać je spośród wszystkich URL-i lub zawęzić wyszukiwanie do konkretnego typu postów. Zobacz sam:
Ostateczny wygląd osadzonych na stronie głównej pól jest kodowany przez dewelopera i wszystkie zmiany wizualne muszą być zmieniane już z poziomu kodu.
Jak pisaliśmy wyżej, część opcji ACF wymaga dobrej znajomości kodu, dlatego nie polecamy jej osobom, które nie mogą liczyć na wsparcie dewelopera.
Opcja 2: Wtyczki typu “przeciągnij i upuść”
Dzięki możliwościom CMSa masz dostęp do dziesiątek (jeśli nie setek) przeróżnych wtyczek WordPressa pozwalających zarządzać sekcjami na stronie z pomocą metody “przeciągnij i upuść” (ang. “drag-and-drop” – może Ci się to przydać przy wyszukiwaniu).
Mimo wielu ograniczeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z gotowych wtyczek, proponujemy je jako alternatywną opcję dla osób, które nie mają możliwości współpracy z deweloperem i mają niewielką znajomość kodu.
Jakie wtyczki mogą Ci się przydać?
Spójrz chociażby na WP Bakery, wtyczkę, która pozwala Ci dodawać wiele elementów strony bez najmniejszej ręcznej ingerencji w treść kodu. To bardzo prosta w obsłudze wtyczka – po zainstalowaniu wystarczy wpisać kilka informacji na temat strony, a potem zobaczysz takie menu:
W tym miejscu powinieneś wybrać “Frontend Editor”. Zobaczysz podgląd swojej strony – możesz edytować elementy w obrębie wszystkich sekcji, dodawać nowe, zmieniać design i ich zawartość. WPBakery działa jak typowe narzędzie do budowania stron typu drag-and-drop.
Jeśli chcesz edytować istniejącą sekcję, wybierz jedną z opcji edycji (niebieski, pomarańczowy lub zielony przycisk na screenie powyżej).
A jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z WPBakery, opowiem Ci teraz, jak zbudować nową sekcję od zera.
Załóżmy, że chcesz stworzyć sekcję bloga. Kliknij “+” znajdujący się w lewym górnym rogu strony. Z otwartego panelu wybierz opcję “Blog”.
Wtyczka automatycznie zaimportuje Twoje wpisy blogowe do tej sekcji, a ty będziesz mógł samodzielnie wybrać layout i obrazki, które tu umieścisz – dostosowywanie elementów WPBakery do designu strony jest bardzo proste.
W kolejnym kroku wybierz opcję “Build Query” – w tym miejscu wybierzesz wpisy, które powinny wyświetlać się użytkownikom (np. wpisy z poszczególnych kategorii) oraz część elementów graficznych sekcji (np. liczbę kolumn i wpisów). Po wszystkim zapisz zmiany, a efekty od razu zobaczysz na stronie.
W analogiczny sposób dodasz inne sekcje – wystarczy, że wybierzesz szablony dostępne we wtyczce. Oczywiście ich liczba jest ograniczona, ale bardzo szeroka, dzięki czemu nawet bez umiejętności kodowania możesz stworzyć zadowalającą wizualnie i merytorycznie stronę internetową.
Efekty linkowania wewnętrznego ze strony głównej
Wiesz już, jak linkować ze strony głównej – teraz pora opowiedzieć o tym, na jakie wyniki możesz liczyć po wprowadzeniu odpowiednich zmian.
Choć wszystkie opisane w tym artykule działania to zaledwie niewielki procent działań, które wykonuje się w ramach procesu SEO, to doświadczenie specjalistów w Delante jednoznacznie wskazuje na to, że linkowanie wewnętrzne ma duże znaczenie dla wzrostu widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Pomówmy więc o konkretach.
Zaczniemy od przykładu mojego klienta z branży logistycznej. Stworzyłem na jego stronie nową podstronę zoptymalizowaną pod frazę kluczową związaną z celami biznesowymi. Po podlinkowaniu jej w menu głównym, do TOP 2 weszły aż dwie frazy, na które podstrona się wyświetla (co ważne, przed tą niewielką zmianą były poza pierwszą setką).
Mogłem zaobserwować rosnącą stopniowo widoczność:
Ale czy zmiany dotyczyły tylko tej jednej podstrony? Nie – zauważyłem wzrost widoczności oraz ruchu w obrębie całej strony. Oczywiście ostateczny wynik jest efektem synergii wielu różnych działań, ale wśród nich nieocenione okazało się linkowanie wewnętrzne ze strony głównej.
Potrzebujesz więcej przykładów? Żaden problem. Opowiem Ci o moim kolejnym kliencie, tym razem z branży dom i ogród.
Po migracji strony przygotowałem klientowi zupełnie nowy schemat linkowania wewnętrznego ze strony głównej – całość w zgodzie ze wszystkimi praktykami, które opisałem w tym artykule. Pomogło to odbić się po migracji i uzyskać lepszy ruch na stronie.
Nasza współpraca zaczęła się w grudniu 2021 roku (widzisz tę datę zaznaczoną na screenie), a od tamtej pory notujemy stałe, stabilne wzrosty.
Ostatni przykład na dziś to klient działający w dość złożonej, trudnej branży VR. Mimo że klient miał sieć linkowania wewnętrznego w obrębie swojej strony, nie była ona stworzona prawidłowo.
Jedną z pierwszych rzeczy, jaką zrobiłem po rozpoczęciu współpracy, było wdrożenie niezbędnych zmian w linkowaniu wewnętrznym. Nowy schemat stał się solidnym fundamentem procesu SEO, który skutecznie koordynuję do dziś.
Jak linkować ze strony głównej? Podsumowanie
- Linkowanie wewnętrzne ze strony głównej jest jednym z quick wins w SEO. Nie wymaga wiele zasobów ani dużego nakładu pracy, a może przynieść stronie znaczące korzyści.
- Jeśli zdecydujesz się skorzystać z moich wskazówek, pamiętaj, że wybór podstron do podlinkowania na stronie głównej jest kluczowy – będzie miał duży wpływ na skuteczność linkowania wewnętrznego.
- Przed wybraniem podstron do linkowania, zastanów się, jak każda zmiana wpłynie na SEO i UX.
- Pamiętaj, że jeśli nie wiesz, które strony wybrać, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Screaming Frog.
- Proces linkowania wewnętrznego na WordPressie może być przeprowadzony z pomocą wbudowanych ustawień CMS-a (menu, stopki) czy widgetów.
- Sekcje w obrębie treści na stronie głównej możesz dodawać i edytować z pomocą edytorów typu drag-and-drop lub wtyczek takich jak Advanced Custom Fields, które jednak wymagają lepszej znajomości kodu.
- Istnieje wiele wtyczek, które pomagają zaimplementować i zautomatyzować linkowanie wewnętrzne, np. WP Baker.
- Wybierz takie narzędzia, które odpowiadają Twoim umiejętnościom, zasobom i potrzebom.
- Jeśli wciąż nie jesteś pewien, jak skutecznie poprowadzić linkowanie ze strony głównej – chętnie Ci pomożemy! Skontaktuj się z Delante, a specjalista po przeprowadzeniu analizy linkowania dobierze dla Ciebie właściwą strategię, rozwiązania i narzędzia.