Co już się zmieniło w nowym Search Console?
#1 Nowy wygląd - nowoczesność i intuicyjność interfejsu
Nowoczesny design
Nie da się ukryć, że w przypadku poprzedniej wersji Search Console czas nieco się zatrzymał. Wygląd narzędzia pozostawia wiele do życzenia, poruszanie się po nim jest nieintuicyjne. Odszukanie interesującej nas opcji, jeśli nie jest się biegłym w obsłudze narzędzia, nie oszukujmy się - nie jest łatwe. Dla przyzwyczajonych SEOwców nie jest to obecnie duży problem, ale dla osób, które rzadko korzystają z Search Console, albo chcą się nauczyć jego obsługi, może to stanowić spore wyzwanie.Wygląd poprzedniej wersji Search Console
Jakiś czas temu Google odświeżyło Google Analytics. Teraz przyszła kolej na Search Console. Nowa wersja Search Console jest dużo bardziej nowoczesna, estetyczna, zaprojektowana z uwzględnieniem obecnych trendów. Jest też dużo bardziej kolorowa, nawiązująca do innych narzędzi Google, które przeszły już swój lifting :).Nowa wersja Search Console Beta
Nie tylko nowy wygląd, ale i większa funkcjonalność
Nie sam wygląd jest tutaj najważniejszy. To, co się zmienia, to także - jak utrzymuje Google - usprawnienie poruszania się w obrębie narzędzia, lepsza dostępność danych oraz bardziej precyzyjne raporty na temat naszej strony.#2 Dłuższy okres przechowywania danych - z 90 dni do 16 miesięcy
Z całą pewnością ogromną zaletą nowego Search Console jest większa próbka danych. Mocno pomaga to w raportowaniu efektów i porównywaniu wyników. Starsza wersja pozwalała nam na sprawdzenie danych z ostatnich 90 dni. Wersja beta jest w tym względzie bardziej rozbudowana - pozwala nam na zobaczenie informacji sprzed 16 miesięcy. Mamy możliwość porównywania danych historycznych o znacznie dłuższym odcinku - rok do roku:Porównanie większej próbki danych
Google w nowej wersji umożliwia także pokazywanie wejść z rozróżnieniem na kraj i urządzenie, z którego korzystają użytkownicy:Dostęp do danych dotyczących kraju i urządzenia, z którego wchodzą użytkownicy
Inne funkcje nowego Search Console
Oprócz powyższych zmian, Google przygotował także bardziej szczegółowe informacje na temat stanu indeksowania witryny, które obecnie pojawiają się w 4 grupach: prawidłowe, z błędem, ostrzeżenia oraz wykluczone:Stan indeksownia w nowym Search Console
Takie rozwiązanie pozwala na szczegółowe zbadanie problemów z indeksacją danej strony, podgląd stron wykluczonych poprzez plik robots.txt, strony zduplikowane, błędy 404 czy błędy 500. W nowej wersji mamy także dostęp do raportów dotyczących AMP czy o ofertach pracy.