Nowa wersja Google Search Console: Beta 2018. Co nowego?

Nowa wersja Google Search Console: Beta 2018. Co nowego?

Od stycznia 2018 roku większość użytkowników może testować nowe Search Console w wersji Beta. Nowy interfejs, intuicyjność, więcej funkcji. Co już się zmieniło, a jakie zmiany nas jeszcze czekają? Sprawdźcie w naszym artykule!

Ostatnio na naszym blogu: Ograniczenia w Google Moja Firma przez COVID-19

Google od wielu miesięcy testowało nową wersję Search Console. Trzymało Nas w niepewności, aż w końcu, na początku stycznia 2018 roku, wdrożyło wersję beta Search Console dla wszystkich użytkowników. Od tego czasu na skrzynki właścicieli stron w SC, zaczęły spływać informacje, że każdy z nas może przetestować nową wersję narzędzia dla swojej strony. Co się zmieniło? Czy obecna wersja jest lepsza od wersji starszej?

Co już się zmieniło w nowym Search Console?

#1 Nowy wygląd – nowoczesność i intuicyjność interfejsu

Nowoczesny design

Nie da się ukryć, że w przypadku poprzedniej wersji Search Console czas nieco się zatrzymał. Wygląd narzędzia pozostawia wiele do życzenia, poruszanie się po nim jest nieintuicyjne. Odszukanie interesującej nas opcji, jeśli nie jest się biegłym w obsłudze narzędzia, nie oszukujmy się – nie jest łatwe. Dla przyzwyczajonych SEOwców nie jest to obecnie duży problem, ale dla osób, które rzadko korzystają z Search Console, albo chcą się nauczyć jego obsługi, może to stanowić spore wyzwanie.

 

Stara wersja Search Console
Wygląd poprzedniej wersji Search Console

 

Jakiś czas temu Google odświeżyło Google Analytics. Teraz przyszła kolej na Search Console.

Nowa wersja Search Console jest dużo bardziej nowoczesna, estetyczna, zaprojektowana z uwzględnieniem obecnych trendów. Jest też dużo bardziej kolorowa, nawiązująca do innych narzędzi Google, które przeszły już swój lifting :).

 

Nowy Search Console Beta 2018

Nowa wersja Search Console Beta

Nie tylko nowy wygląd, ale i większa funkcjonalność

Nie sam wygląd jest tutaj najważniejszy. To, co się zmienia, to także – jak utrzymuje Google – usprawnienie poruszania się w obrębie narzędzia, lepsza dostępność danych oraz bardziej precyzyjne raporty na temat naszej strony.

#2 Dłuższy okres przechowywania danych – z 90 dni do 16 miesięcy

Z całą pewnością ogromną zaletą nowego Search Console jest większa próbka danych. Mocno pomaga to w raportowaniu efektów i porównywaniu wyników. Starsza wersja pozwalała nam na sprawdzenie danych z ostatnich 90 dni. Wersja beta jest w tym względzie bardziej rozbudowana – pozwala nam na zobaczenie informacji sprzed 16 miesięcy.

Mamy możliwość porównywania danych historycznych o znacznie dłuższym odcinku – rok do roku:

 

Porównanie danych w Search Console rok do roku

Porównanie większej próbki danych

Google w nowej wersji umożliwia także pokazywanie wejść z rozróżnieniem na kraj i urządzenie, z którego korzystają użytkownicy:

Dodatkowe filtry w nowym Search Console

Dostęp do danych dotyczących kraju i urządzenia, z którego wchodzą użytkownicy

 

Inne funkcje nowego Search Console

Oprócz powyższych zmian, Google przygotował także bardziej szczegółowe informacje na temat stanu indeksowania witryny, które obecnie pojawiają się w 4 grupach: prawidłowe, z błędem, ostrzeżenia oraz wykluczone:

Stan indeksowania SC

Stan indeksownia w nowym Search Console

Takie rozwiązanie pozwala na szczegółowe zbadanie problemów z indeksacją danej strony, podgląd stron wykluczonych poprzez plik robots.txt, strony zduplikowane, błędy 404 czy błędy 500.
W nowej wersji mamy także dostęp do raportów dotyczących AMP czy o ofertach pracy.

Nowa vs stara wersja Search Console

My wciąż korzystamy w większości ze starej wersji, głównie z tego powodu, że nie wszystkie funkcje są już przeniesione do nowej wersji SC. Idealnie sprawdza się ona jednak do porównywania danych z dłuższego okresu, jest też bardziej czytelna i przyjazna dla użytkownika. Czekamy na więcej!
Niedawno do starej wersji SC zostały też wprowadzone nowe limity indeksacji podstron w SC. Tak jak kiedyś w „pobierz jako Google” mogliśmy zgłosić 500 podstron miesięcznie, teraz dziennie Search Console pozwala nam na zindeksowanie 10 adresów.

Nadmienić należy z pewnością, że nowy Search Console nadal jest w fazie testów oraz na bieżąco jest uzupełniany. Nowe funkcje są wciąż wdrażane i przenoszone ze starej wersji. Obecnie dla użytkowników dostępne są obie wersje – stale uaktualniana „beta” oraz nieco zakurzona, starsza wersja Search Console. Dostęp w takiej formie będzie możliwy do końca 2018 roku.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
SEO Team Leader - Gosia

SEO Team Leader

SEO Team Leader, w Delante praktycznie od początku istnienia firmy. Specjalizuje się w pozycjonowaniu branży e-commerce w Polsce i za granicą. Dba o to, by w teamie SEO wszystko grało. Fanka lisów, kina, seriali i odkrywania nowych, krakowskich restauracji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.