News: Google crawluje i indeksuje tylko pierwsze 15 MB HTML strony

News: Google crawluje i indeksuje tylko pierwsze 15 MB HTML strony

Kilka dni temu w dokumentacji Centrum wyszukiwarki Google pojawiła się informacja, że Google w trakcie ustalania pozycji w SERP używa tylko pierwszych 15 MB pliku HTML danej strony. Co to tak naprawdę oznacza?

Najnowsza informacja o pracy Googlebotów

Niedawna aktualizacja dokumentacji przyniosła ze sobą nowy zapis o pracy Googlebotów, a dokładniej o ich ograniczonym działaniu. Google poinformowało, że:

Googlebot może zindeksować pierwsze 15 MB pliku HTML lub obsługiwanego pliku tekstowego. Wszystkie zasoby wymienione w kodzie HTML, takie jak obrazy, filmy, pliki CSS i JavaScript, są pobierane oddzielnie. Po przeskanowaniu pierwszych 15 MB pliku Googlebot zatrzymuje się i podczas indeksowania uwzględnia tylko te 15 MB. Limit rozmiaru pliku jest stosowany do danych nieskompresowanych. Inne roboty mogą mieć inne limity.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/googlebot

Oznacza to, że wszystko, co znajduje się poza granicą 15 MB pliku, nie będzie brane pod uwagę w obliczeniach rankingu, a tym samym nie będzie indeksowane.

Informacja ta wywołała pewne zamieszanie, jednak John Mueller rozwiał część wątpliwości na Twitterze. Poinformował on, że, po pierwsze, limit ten nie jest nowością – według niego istniał on znacznie wcześniej, jednak dopiero teraz poinformowano o nim użytkowników – i po drugie, że dotyczy on samego pliku HTML. Oznacza to,  że do limitu nie wliczają się żadne zasoby czy treści osadzone za pomocą znaczników IMG.

Jak limit wpłynie na pracę specjalistów SEO?

Tak naprawdę w większości przypadków wspominany limit nic nie zmieni. Przekroczenie 15 MB nie jest łatwe, a jeśli do tego dochodzi, jest to najczęściej spowodowane szeregiem błędów i problemów, które i tak wymagają naprawy.

Warto jednak mieć na uwadze powyższy komunikat i na bieżąco kontrolować rozmiar strony – w internecie znajdziesz wiele narzędzi, które to umożliwią, m.in. Google Page Speed Insights. Co więcej, pamiętajmy o tym, aby treści najważniejsze z punktu widzenia SEO umieszczane były w górnej części strony, aby mieć pewność, że zostaną one uwzględnione przez Googleboty.

Tak jak zostało wspomniane, 15 MB to ogromna ilość kodu, którą trudno przekroczyć, dlatego w większości przypadków informacja ta nie powinna być niepokojąca. Jednak jeśli zauważyłeś, że rozmiar Twojej strony przekroczył ten limit – prawdopodobnie powinieneś zainteresować się tym, co do tego doprowadziło.

(2)
Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej