News: Google crawluje i indeksuje tylko pierwsze 15 MB HTML strony

News: Google crawluje i indeksuje tylko pierwsze 15 MB HTML strony

Kilka dni temu w dokumentacji Centrum wyszukiwarki Google pojawiła się informacja, że Google w trakcie ustalania pozycji w SERP używa tylko pierwszych 15 MB pliku HTML danej strony. Co to tak naprawdę oznacza?

Najnowsza informacja o pracy Googlebotów

Niedawna aktualizacja dokumentacji przyniosła ze sobą nowy zapis o pracy Googlebotów, a dokładniej o ich ograniczonym działaniu. Google poinformowało, że:

Googlebot może zindeksować pierwsze 15 MB pliku HTML lub obsługiwanego pliku tekstowego. Wszystkie zasoby wymienione w kodzie HTML, takie jak obrazy, filmy, pliki CSS i JavaScript, są pobierane oddzielnie. Po przeskanowaniu pierwszych 15 MB pliku Googlebot zatrzymuje się i podczas indeksowania uwzględnia tylko te 15 MB. Limit rozmiaru pliku jest stosowany do danych nieskompresowanych. Inne roboty mogą mieć inne limity.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/googlebot

Oznacza to, że wszystko, co znajduje się poza granicą 15 MB pliku, nie będzie brane pod uwagę w obliczeniach rankingu, a tym samym nie będzie indeksowane.

Informacja ta wywołała pewne zamieszanie, jednak John Mueller rozwiał część wątpliwości na Twitterze. Poinformował on, że, po pierwsze, limit ten nie jest nowością – według niego istniał on znacznie wcześniej, jednak dopiero teraz poinformowano o nim użytkowników – i po drugie, że dotyczy on samego pliku HTML. Oznacza to,  że do limitu nie wliczają się żadne zasoby czy treści osadzone za pomocą znaczników IMG.

Jak limit wpłynie na pracę specjalistów SEO?

Tak naprawdę w większości przypadków wspominany limit nic nie zmieni. Przekroczenie 15 MB nie jest łatwe, a jeśli do tego dochodzi, jest to najczęściej spowodowane szeregiem błędów i problemów, które i tak wymagają naprawy.

Warto jednak mieć na uwadze powyższy komunikat i na bieżąco kontrolować rozmiar strony – w internecie znajdziesz wiele narzędzi, które to umożliwią, m.in. Google Page Speed Insights. Co więcej, pamiętajmy o tym, aby treści najważniejsze z punktu widzenia SEO umieszczane były w górnej części strony, aby mieć pewność, że zostaną one uwzględnione przez Googleboty.

Tak jak zostało wspomniane, 15 MB to ogromna ilość kodu, którą trudno przekroczyć, dlatego w większości przypadków informacja ta nie powinna być niepokojąca. Jednak jeśli zauważyłeś, że rozmiar Twojej strony przekroczył ten limit – prawdopodobnie powinieneś zainteresować się tym, co do tego doprowadziło.

(2)
Autor
Jr SEO Specialist - Kasia

Jr SEO Specialist

Edytorka, która zamiast wstawiania przecinków wybrała pracę w marketingu. Pasjonatka nowych technologii, UX i typografii. W wolnym czasie czyta wszystko, co wpadnie jej w ręce, eksperymentuje w kuchni i praktykuje jogę. Miłośniczka piesków, kawy i długich spacerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej