Google Analytics Universal zostanie wycofane w 2023 roku

Google Analytics Universal zostanie wycofane w 2023 roku

Google Analytics jakie znamy zostanie całkowicie wycofane 1 lipca 2023 roku i zastąpione przez Google Analytics 4. Co to oznacza? Czy warto już przerzucić się na GA4? I czy dane, które gromadzimy od lat zostaną utracone?

Google ogłosiło coś, czego wszyscy spodziewaliśmy się od jakiegoś czasu – Universal Analytics zostanie wycofane. Zostanie ono zastąpione Google Analytics 4, z którego możemy korzystać już od 2,5 lat.

Oto kilka faktów, które podaje nam Google:

  1. Analytics Universal będzie gromadzić dane do 1 lipca 2023 roku.
  2. Po 1 lipca nadal będziesz mieć dostęp do swoich danych w starym GA przez do najmniej 6 miesięcy.

GA przestanie działać – co zrobić teraz?

Jeśli korzystasz już z GA4 to w zasadzie nie musisz nic robić. Wiemy jednak, że większość z nas nadal korzysta z Universal Analytics – częściowo z przyzwyczajenia, a częściowo dlatego, że do tej pory cały czas analityka w starszej wersji była bardziej zaawansowana. Jednak wiedząc o tym, że za niedługo wszyscy będziemy musieli przejść na GA4 warto zrobić kilka kroków:

  1. Załóż już teraz usługę Google Analytics 4 dla Twojej strony. Nawet jeśli przez kolejny rok nie będziesz z niej korzystać to może ona działać równolegle z Universal Analytics i zbierać już dane. To duża wartość dla przyszłej analizy.
  2. Po założeniu GA4 nie odkładaj go na bok. Przeklikuj się, ustaw cele, analizuj, przyzwyczajaj swoje analityczne serduszko do nowego interfejsu.
  3. 1 lipca 2023 wyeksportuj wszystkie dane z Universal Analytics. Dostęp do danych będziesz mieć jeszcze przez jakiś czas ale będzie on ograniczony. Dobrze mieć je gdzieś na dysku.

Co my zrobimy? Na pewno postaramy się pomóc Ci przejść tę zmianę bezboleśnie – z pewnością dostosujemy nasze poradniki i instrukcje 😉

(2)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej