.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Analytics Universal zostanie wycofane w 2023 roku

Google Analytics Universal zostanie wycofane w 2023 roku
17 marca 2022
Google Analytics jakie znamy zostanie całkowicie wycofane 1 lipca 2023 roku i zastąpione przez Google Analytics 4. Co to oznacza? Czy warto już przerzucić się na GA4? I czy dane, które gromadzimy od lat zostaną utracone?

2min.

Komentarze:0

Google ogłosiło coś, czego wszyscy spodziewaliśmy się od jakiegoś czasu - Universal Analytics zostanie wycofane. Zostanie ono zastąpione Google Analytics 4, z którego możemy korzystać już od 2,5 lat. Oto kilka faktów, które podaje nam Google:
  1. Analytics Universal będzie gromadzić dane do 1 lipca 2023 roku.
  2. Po 1 lipca nadal będziesz mieć dostęp do swoich danych w starym GA przez do najmniej 6 miesięcy.

GA przestanie działać - co zrobić teraz?

Jeśli korzystasz już z GA4 to w zasadzie nie musisz nic robić. Wiemy jednak, że większość z nas nadal korzysta z Universal Analytics - częściowo z przyzwyczajenia, a częściowo dlatego, że do tej pory cały czas analityka w starszej wersji była bardziej zaawansowana. Jednak wiedząc o tym, że za niedługo wszyscy będziemy musieli przejść na GA4 warto zrobić kilka kroków:
  1. Załóż już teraz usługę Google Analytics 4 dla Twojej strony. Nawet jeśli przez kolejny rok nie będziesz z niej korzystać to może ona działać równolegle z Universal Analytics i zbierać już dane. To duża wartość dla przyszłej analizy.
  2. Po założeniu GA4 nie odkładaj go na bok. Przeklikuj się, ustaw cele, analizuj, przyzwyczajaj swoje analityczne serduszko do nowego interfejsu.
  3. 1 lipca 2023 wyeksportuj wszystkie dane z Universal Analytics. Dostęp do danych będziesz mieć jeszcze przez jakiś czas ale będzie on ograniczony. Dobrze mieć je gdzieś na dysku.
Co my zrobimy? Na pewno postaramy się pomóc Ci przejść tę zmianę bezboleśnie - z pewnością dostosujemy nasze poradniki i instrukcje ;)
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM