Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Czy 2022 rok już zapowiada się rokiem zmian? Na Facebooku pojawiły się nowe cele kampanii reklamowych, co jest znaczącą zmianą w prowadzeniu kampanii. Sprawdź, jakie cele możesz wybrać dla swoich kampanii!

Zmiany w celach kampanii na Facebooku

Pod koniec ubiegłego tygodnia na niektórych kontach na Facebooku dało się zauważyć zmiany w wyborze celów dla nowej kampanii.

Do tej pory było 11 celów kampanii i wyglądały w następujący sposób:

Cele marketingowe w Facebook Ads

Zatem można było wybrać spośród trzech kategorii: świadomość, działania i konwersja cele takie jak: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, konwersje, sprzedaż z katalogu czy ruch w firmie. Wybór celu jest ważny, gdyż wpływa na jego kierowanie, optymalizację automatyczną i to, jakie opcje reklam będą dostępne podczas kampanii.

Dokładny opis każdego celu możesz przeczytać w naszym wpisie: Jaki cel reklamowy wybrać? Poznaj rodzaje kampanii w Facebook Ads .

Nowe cele w Facebook Ads

Teraz liczba celów, które możesz wybrać, zmniejszyła się z 11 na 6 i są to: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji i sprzedaż.

cele kampanii 2022

Rozpoznawalność

Pierwszym celem jest rozpoznawalność, która ma na celu wyświetlać reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają:

zmiany celów kampanii na Facebooku rozpoznawalność

Ruch

Jako drugą opcję Facebook proponuje Ruch. Ten cel idealnie nadaje się, by kierować odbiorców do miejsca docelowego, np. Twojej strony czy wydarzenia:

zmiany celów kampanii na Facebooku ruch

Aktywność

Trzecim celem jest aktywność. Kampania ma za zadanie pozyskać więcej wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony czy reakcji na wydarzenie:

zmiany celów kampanii na Facebooku aktywność

Kontakty

Jako kolejny cel kampanii obrano pozyskanie kontaktów dla swojej firmy lub marki:

zmiany celów kampanii na facebooku kontakty

Promocja aplikacji

Przedostatnim możliwym wyborem celu kampanii jest promocja aplikacji, której zadaniem jest znajdowanie nowych osób chętnych do zainstalowania i używania reklamowanej aplikacji:

zmiany celów kampanii facebook ads promocja aplikacji

Sprzedaż

Ostatnim już celem po nowej aktualizacji jest sprzedaż. Kampanie, które mają wybrany ten cel znajdują osoby zainteresowane zakupem Twojego produktu lub usługi:

zmiany celów kampanii na Facebooku sprzedaż

Podsumowanie

Jak widać, wprowadzone przez Facebook zmiany są spore. Liczba celów zmniejszyła się, jednak dzięki opisom sporządzonym przy wyborze odpowiedniego celu widzimy nie tylko, co możemy osiągnąć, a również zalecane zastosowanie, które może ułatwić osobom początkującym wybór odpowiedniej opcji.

Daj znać, co uważasz o wprowadzonych zmianach!

(0)
Autor
Jr Marketing Specialist  - Diana

Jr Marketing Specialist

W Delante zaczynała od stażu, a obecnie wspiera rozwój strategii marketingowych i employer brandingowych w zespole marketingu. Jest zaangażowaną społecznie studentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prężnie rozwija się w organizacji AIESEC, gdzie zaczęła się interesować marketingiem i dlatego zaaplikowała na staż do Delante. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i orkiestrze dętej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej