Czy 2022 rok już zapowiada się rokiem zmian? Na Facebooku pojawiły się nowe cele kampanii reklamowych, co jest znaczącą zmianą w prowadzeniu kampanii. Sprawdź, jakie cele możesz wybrać dla swoich kampanii!
Pod koniec ubiegłego tygodnia na niektórych kontach na Facebooku dało się zauważyć zmiany w wyborze celów dla nowej kampanii.
Do tej pory było 11 celów kampanii i wyglądały w następujący sposób:
Zatem można było wybrać spośród trzech kategorii: świadomość, działania i konwersja cele takie jak: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, konwersje, sprzedaż z katalogu czy ruch w firmie. Wybór celu jest ważny, gdyż wpływa na jego kierowanie, optymalizację automatyczną i to, jakie opcje reklam będą dostępne podczas kampanii.
Dokładny opis każdego celu możesz przeczytać w naszym wpisie: Jaki cel reklamowy wybrać? Poznaj rodzaje kampanii w Facebook Ads .
Nowe cele w Facebook Ads
Teraz liczba celów, które możesz wybrać, zmniejszyła się z 11 na 6 i są to: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji i sprzedaż.
Rozpoznawalność
Pierwszym celem jest rozpoznawalność, która ma na celu wyświetlać reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają:
Ruch
Jako drugą opcję Facebook proponuje Ruch. Ten cel idealnie nadaje się, by kierować odbiorców do miejsca docelowego, np. Twojej strony czy wydarzenia:
Aktywność
Trzecim celem jest aktywność. Kampania ma za zadanie pozyskać więcej wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony czy reakcji na wydarzenie:
Kontakty
Jako kolejny cel kampanii obrano pozyskanie kontaktów dla swojej firmy lub marki:
Promocja aplikacji
Przedostatnim możliwym wyborem celu kampanii jest promocja aplikacji, której zadaniem jest znajdowanie nowych osób chętnych do zainstalowania i używania reklamowanej aplikacji:
Sprzedaż
Ostatnim już celem po nowej aktualizacji jest sprzedaż. Kampanie, które mają wybrany ten cel znajdują osoby zainteresowane zakupem Twojego produktu lub usługi:
Podsumowanie
Jak widać, wprowadzone przez Facebook zmiany są spore. Liczba celów zmniejszyła się, jednak dzięki opisom sporządzonym przy wyborze odpowiedniego celu widzimy nie tylko, co możemy osiągnąć, a również zalecane zastosowanie, które może ułatwić osobom początkującym wybór odpowiedniej opcji.
Daj znać, co uważasz o wprowadzonych zmianach!
W Delante wspiera rozwój strategii marketingowych. Dużą radość daje jej kręcenie materiałów wideo i współpraca z innymi ludźmi.Jest absolwentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie studiuje Informatykę Społeczną na AGH. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i z zainteresowaniem śledzi losy bohaterów Marvela.
W Delante wspiera rozwój strategii marketingowych. Dużą radość daje jej kręcenie materiałów wideo i współpraca z innymi ludźmi.Jest absolwentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie studiuje Informatykę Społeczną na AGH. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i z zainteresowaniem śledzi losy bohaterów Marvela.