Czy 2022 rok już zapowiada się rokiem zmian? Na Facebooku pojawiły się nowe cele kampanii reklamowych, co jest znaczącą zmianą w prowadzeniu kampanii. Sprawdź, jakie cele możesz wybrać dla swoich kampanii!
Zmiany w celach kampanii na Facebooku
Pod koniec ubiegłego tygodnia na niektórych kontach na Facebooku dało się zauważyć zmiany w wyborze celów dla nowej kampanii.
Do tej pory było 11 celów kampanii i wyglądały w następujący sposób:
Zatem można było wybrać spośród trzech kategorii: świadomość, działania i konwersja cele takie jak: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, konwersje, sprzedaż z katalogu czy ruch w firmie. Wybór celu jest ważny, gdyż wpływa na jego kierowanie, optymalizację automatyczną i to, jakie opcje reklam będą dostępne podczas kampanii.
Dokładny opis każdego celu możesz przeczytać w naszym wpisie: Jaki cel reklamowy wybrać? Poznaj rodzaje kampanii w Facebook Ads .
Nowe cele w Facebook Ads
Teraz liczba celów, które możesz wybrać, zmniejszyła się z 11 na 6 i są to: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji i sprzedaż.
Rozpoznawalność
Pierwszym celem jest rozpoznawalność, która ma na celu wyświetlać reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają:
Ruch
Jako drugą opcję Facebook proponuje Ruch. Ten cel idealnie nadaje się, by kierować odbiorców do miejsca docelowego, np. Twojej strony czy wydarzenia:
Aktywność
Trzecim celem jest aktywność. Kampania ma za zadanie pozyskać więcej wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony czy reakcji na wydarzenie:
Kontakty
Jako kolejny cel kampanii obrano pozyskanie kontaktów dla swojej firmy lub marki:
Promocja aplikacji
Przedostatnim możliwym wyborem celu kampanii jest promocja aplikacji, której zadaniem jest znajdowanie nowych osób chętnych do zainstalowania i używania reklamowanej aplikacji:
Sprzedaż
Ostatnim już celem po nowej aktualizacji jest sprzedaż. Kampanie, które mają wybrany ten cel znajdują osoby zainteresowane zakupem Twojego produktu lub usługi:
Podsumowanie
Jak widać, wprowadzone przez Facebook zmiany są spore. Liczba celów zmniejszyła się, jednak dzięki opisom sporządzonym przy wyborze odpowiedniego celu widzimy nie tylko, co możemy osiągnąć, a również zalecane zastosowanie, które może ułatwić osobom początkującym wybór odpowiedniej opcji.
Daj znać, co uważasz o wprowadzonych zmianach!
W Delante wspiera rozwój strategii marketingowych. Dużą radość daje jej kręcenie materiałów wideo i współpraca z innymi ludźmi. Jest studentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i z zaintereosowaniem śledzi losy bohaterów Marvela.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.