Zanim rozpoczniesz działania reklamowe na Facebooku, warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami:
Za przykład weźmy branżę meblarską. Wówczas, odpowiedzi na te pytania mogłyby wyglądać następująco:
Branża: meblarska
Typ: e-commerce, B2C
Klient: zamożni mieszkańcy Polski, osoby po przeprowadzce lub remontujące mieszkanie/dom, częściej kobiety niż mężczyźni, między 25-40 r.ż.
Promowanie: całej firmy
USP: wysoka jakość wykonania, naturalne drewno, spod ręki rzemieślnika, uzyskane nagrody, szybka realizacja (do X dni)
Budżet: 3000 zł z możliwością zwiększania zależnie od efektów
Cele: w pierwszym etapie budowanie rozpoznawalności marki, zwiększanie ruchu na stronie. W drugim generowanie zamówień.
Efekt: zwrot z wydatków (ROAS) na reklamę nie mniejszy niż X%
Oczywiście odpowiedzi na te punkty można znacznie bardziej rozbudować, a grupy odbiorców należy dokładnie przemyśleć i przeanalizować. Najlepiej stworzyć szczegółową analizę odbiorców i wygenerować persony. Z kolei im wyższy budżet, tym większe możliwości prowadzenia działań i testowania rozwiązań.
W panelu Facebook Ads mamy do wyboru jeden z sześciu celów kampanii. Facebook na podstawie zadeklarowanego celu optymalizuje wyświetlenia tak, by reklamy docierały do tych odbiorców, którzy mają najwyższe prawdopodobieństwo wykonania wskazanej akcji (np. polubienia strony, zakupu czy przejścia z reklamy na witrynę).
Oto główne cele reklamowe dostępne w Facebook Ads:
Rozpoznawalność – podniesienie rozpoznawalności marki to kluczowy cel, który pozwoli nam dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców, z których większość może zapamiętać naszą reklamę. Jeżeli firma dopiero startuje lub niedawno zmieniła nazwę, zwiększenie rozpoznawalności jest istotne, aby potencjalni klienci mogli się z nią zapoznać.
Ruch – służy zwiększeniu liczby użytkowników odwiedzających konkretne miejsce w sieci, takie jak strona na Facebooku, sklep na Instagramie, witryna internetowa czy aplikacja. Jeśli organizujemy szybką wyprzedaż w sklepie lub chcemy zwrócić uwagę potencjalnych klientów na stronę naszej firmy, to działanie może pomóc w zwiększeniu ruchu w tych destynacjach.
Aktywność – pomaga odnajdywać osoby najbardziej chętne do interakcji online z naszą firmą, wysyłania wiadomości lub podejmowania oczekiwanych działań w odpowiedzi na reklamę lub stronę internetową.
Kontakty – przy pomocy tego celu możemy zbierać kontakty dla naszej firmy lub marki poprzez wiadomości, rozmowy telefoniczne lub rejestracje.
Promocja aplikacji – odpowiedni cel do zachęcenia użytkowników urządzeń mobilnych do zainstalowania naszej aplikacji lub wykonania w niej konkretnej czynności.
Sprzedaż – cel idealny, jeżeli chcemy dotrzeć do osób, które najprawdopodobniej dokonają zakupu w naszym sklepie internetowym. Możemy również optymalizować kampanię pod kątem innych działań takich jak dodanie produktu do koszyka (dobra taktyka, gdy Facebook nie osiąga optymalnej ilości zdarzeń w tygodniu).
Wybór celu kampanii w Facebook Ads jest istotnym elementem, od którego zaczynają się dalsze procesy reklamowe. To na tym etapie decydujemy, na jakim efekcie reklamowym nam zależy. Określamy tym samym do jakich odbiorców chcemy optymalizować wyświetlanie kreacji – czy tych, którzy chętniej obejrzą film, czy tych, którzy wejdą na stronę, a może dokonają konwersji czy zareagują na post z artykułem blogowym. O ile pozwala nam na to budżet, warto prowadzić kilka różnych typów kampanii jednocześnie. Najlepsze efekty daje synergia działań – tj. wzmacnianie rozpoznawalności marki kampaniami zasięgowymi, materiałami wideo lub kampaniami nastawionymi na ruch czy aktywność przy jednoczesnym prowadzeniu kampanii leadowych, czy tych generujących konwersje.