.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jaki cel reklamowy wybrać? Poznaj rodzaje kampanii w Facebook Ads

3min.

Komentarze:1

Jaki cel reklamowy wybrać? Poznaj rodzaje kampanii w Facebook Adsd-tags
30 lipca 2024
Reklamy na Facebooku to jeden z najbardziej przyjaznych formatów dotarcia z przekazem do klienta spośród opcji dostępnych na rynku online. Dodatkowo, portal umożliwia promowanie się zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, w Messengerze czy witrynach i aplikacjach z nim współpracujących. Jednak o ile przyjaźnie portal podchodzi do użytkownika, tak panel Menedżera reklam może na początku przytłoczyć. Zastanawiasz się jaki cel reklamowy wybrać dla swoich kampanii?

3min.

Komentarze:1

Od czego zacząć?

Zanim rozpoczniesz działania reklamowe na Facebooku, warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami:

  • w jakiej branży działasz?
  • na jaki rynek chcesz kierować reklamy?
  • co jest Twoim celem: zwiększenie świadomości/sprzedaż?
  • jaki jest Twój target odbiorców: B2B czy B2C?
  • co chcesz promować? Usługę/produkt, konkretne kategorie produktów/usług, całą firmę?
  • jakie są Twoje USP? – tj. silne wyróżniki marki na tle konkurencji
  • jaki budżet chcesz przeznaczyć na działania?
  • jaka jest Twoja konkurencja?
  • jakie są Twoje oczekiwania co do efektów?

Za przykład weźmy branżę meblarską. Wówczas, odpowiedzi na te pytania mogłyby wyglądać następująco:

Branża: meblarska

Typ: e-commerce, B2C

Klient: zamożni mieszkańcy Polski, osoby po przeprowadzce lub remontujące mieszkanie/dom, częściej kobiety niż mężczyźni, między 25-40 r.ż.

Promowanie: całej firmy

USP: wysoka jakość wykonania, naturalne drewno, spod ręki rzemieślnika, uzyskane nagrody, szybka realizacja (do X dni)

Budżet: 3000 zł z możliwością zwiększania zależnie od efektów

Cele: w pierwszym etapie budowanie rozpoznawalności marki, zwiększanie ruchu na stronie. W drugim generowanie zamówień.

Efekt: zwrot z wydatków (ROAS) na reklamę nie mniejszy niż X%

Oczywiście odpowiedzi na te punkty można znacznie bardziej rozbudować, a grupy odbiorców należy dokładnie przemyśleć i przeanalizować. Najlepiej stworzyć szczegółową analizę odbiorców i wygenerować persony. Z kolei im wyższy budżet, tym większe możliwości prowadzenia działań i testowania rozwiązań.

Jakie są dostępne cele reklamowe na Facebooku? 

W panelu Facebook Ads mamy do wyboru jeden z sześciu celów kampanii. Facebook na podstawie zadeklarowanego celu optymalizuje wyświetlenia tak, by reklamy docierały do tych odbiorców, którzy mają najwyższe prawdopodobieństwo wykonania wskazanej akcji (np. polubienia strony, zakupu czy przejścia z reklamy na witrynę).

Oto główne cele reklamowe dostępne w Facebook Ads:

cele kampanii facebook ads

Źródło: panel Facebook Ads

Rozpoznawalność – podniesienie rozpoznawalności marki to kluczowy cel, który pozwoli nam dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców, z których większość może zapamiętać naszą reklamę. Jeżeli firma dopiero startuje lub niedawno zmieniła nazwę, zwiększenie rozpoznawalności jest istotne, aby potencjalni klienci mogli się z nią zapoznać. 

Ruch – służy zwiększeniu liczby użytkowników odwiedzających konkretne miejsce w sieci, takie jak strona na Facebooku, sklep na Instagramie, witryna internetowa czy aplikacja. Jeśli organizujemy szybką wyprzedaż w sklepie lub chcemy zwrócić uwagę potencjalnych klientów na stronę naszej firmy, to działanie może pomóc w zwiększeniu ruchu w tych destynacjach.

Aktywność – pomaga odnajdywać osoby najbardziej chętne do interakcji online z naszą firmą, wysyłania wiadomości lub podejmowania oczekiwanych działań w odpowiedzi na reklamę lub stronę internetową.

Kontakty – przy pomocy tego celu możemy zbierać kontakty dla naszej firmy lub marki poprzez wiadomości, rozmowy telefoniczne lub rejestracje.

Promocja aplikacji – odpowiedni cel do zachęcenia użytkowników urządzeń mobilnych do zainstalowania naszej aplikacji lub wykonania w niej konkretnej czynności.

Sprzedaż – cel idealny, jeżeli chcemy dotrzeć do osób, które najprawdopodobniej dokonają zakupu w naszym sklepie internetowym. Możemy również optymalizować kampanię pod kątem innych działań takich jak dodanie produktu do koszyka (dobra taktyka, gdy Facebook nie osiąga optymalnej ilości zdarzeń w tygodniu).

Podsumowanie

Wybór celu kampanii w Facebook Ads jest istotnym elementem, od którego zaczynają się dalsze procesy reklamowe. To na tym etapie decydujemy, na jakim efekcie reklamowym nam zależy. Określamy tym samym do jakich odbiorców chcemy optymalizować wyświetlanie kreacji – czy tych, którzy chętniej obejrzą film, czy tych, którzy wejdą na stronę, a może dokonają konwersji czy zareagują na post z artykułem blogowym. O ile pozwala nam na to budżet, warto prowadzić kilka różnych typów kampanii jednocześnie. Najlepsze efekty daje synergia działań – tj. wzmacnianie rozpoznawalności marki kampaniami zasięgowymi, materiałami wideo lub kampaniami nastawionymi na ruch czy aktywność przy jednoczesnym prowadzeniu kampanii leadowych, czy tych generujących konwersje.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022