Aktualnie znany portal społecznościowy wprowadza nowe funkcje, ponownie wzbudzając zainteresowanie użytkowników. To dobry moment dla reklamujących się na Facebooku firm. Jak wykorzystać potencjał tej internetowej społeczności?
Aktualnie znany portal społecznościowy wprowadza nowe funkcje, ponownie wzbudzając zainteresowanie użytkowników. To dobry moment dla reklamujących się na Facebooku firm. Jak wykorzystać potencjał tej internetowej społeczności?
Pozwól klientom wyrazić emocje
Jakiś czas temu pojawiły się informacje na temat mającej zagościć na Facebooku ikonki „Nie lubię”. Twórcy serwisu zrezygnowali jednak z tego pomysłu, postanawiając zastąpić tę innowację 7 różnymi emocjami. Obok znanego każdemu użytkownikowi „lajka”, pojawią się także ikony symbolizujące miłość, rozbawienie, złość czy smutek. Emocje znajdą zastosowanie również w postach reklamowych, gdzie będą wskaźnikiem aktywności użytkowników, precyzyjniej oddając ich odczucia i reakcje. W tej chwili nowa aktywność jest jeszcze w fazie testów.
Jedną z innowacji wprowadzonych przez serwis Facebook jest możliwość reklamowania się przez leady. Pozwala ona stworzyć posty reklamowe, które po kliknięciu przenoszą do formularza kontaktowego. Tam użytkownik poproszony zostaje o pozostawienie kilku informacji o sobie.
Nowe funkcje są wielkim ułatwieniem dla osób zarządzających Fanpagem, ponieważ ci za pomocą biblioteki formularzy leadów mogą łatwo wyeksportować przydatne informacje do pliku CSV. W ten sposób administratorzy błyskawicznie zyskują listę potencjalnych klientów uzupełnioną o konkretne, interesujące ich dane.
Co to oznacza w praktyce? Wiele korzyści. Wprowadzana funkcjonalność to nowy kanał do zbierania danych, który przynajmniej przez jakiś czas będzie przykuwać uwagę użytkowników sieci. Dlaczego? Bo to, co nowe na stronie, zwykle bardziej interesuje i jest częściej zauważane od zwykłych, typowych banerów, na które adresaci zdążyli się już uodpornić. Ponadto, kampanię opartą na leadach można precyzyjnie targetować, kierując komunikaty do bardzo szczegółowo opisanej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest także prosty interfejs, który pozwala na szybką zmianę kreacji, testowanie czy remarketing skierowany do konkretnych osób.
Od teraz na portalu można zamieszczać bezpłatne posty składające się z maksymalnie pięciu zdjęć i grafiki zawierającej logo fanpage’a. Każdy z zamieszczonych obrazów po kliknięciu przenosi użytkownika pod konkretny, wspólny dla wszystkich zdjęć, adres internetowy. Aby wszystko zadziałało poprawnie, grafiki muszą być w wymiarach 600x600 pikseli, a docelowy link powinien zostać wklejony do okienka z treścią nowego posta.
Zamiast zdjęć profilowych – krótkie filmy
7 sekund – tyle maksymalnie może trwać film, który właściciele kont mają możliwość ustawić zamiast swojego profilowego zdjęcia. To świetna okazja do zaprezentowania własnej kreatywności czy wyjątkowości marki. Animacje będą się wyświetlać tylko na profilu danego użytkownika. W przypadku oglądania jego postów na głównej tablicy, obok treści widnieć będzie filmowe ujęcie, które wybrał nadawca.
Weź pod lupę zachowania klientów
Ich baczna obserwacja jest możliwa dzięki nowemu programowi Analytics for Apps. Jeśli w ramach swojej działalności kontrolujesz jakąś aplikację, od teraz dzięki Facebookowi możesz dowiedzieć się, ile razy dziennie ludzie ją otwierają, ile czasu w niej spędzają, a także w jakim wieku są jej użytkownicy, z jakiego kraju pochodzą i z jakiej platformy korzystają. Te dane pozwalają na precyzyjną weryfikację grupy docelowej i jeszcze lepsze dostosowanie aplikacji do potrzeb targetu.
Nowe funkcje Facebooka to nowe sposoby na aktywizację odbiorców, a więc także potencjalnych klientów. Są zachętą do wyrażania emocji oraz podkreślenia swojej wyjątkowości za pomocą krótkich filmów. To także ukłon w stronę reklamodawców, którzy teraz jeszcze skuteczniej mogą przeprowadzić swoje kampanie za pomocą specjalnych postów, aktywnych leadów czy idealnie targetowanych aplikacji.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.