Reklamy lokalnego asortymentu produktów w Google Ads (LIA – Local Inventory Ads)

Reklamy lokalnego asortymentu produktów (eng. LIA – Local Inventory Ads) to typ kampanii produktowej, umożliwiający sprzedawcom zaprezentowanie produktów i szczegółowych informacji o ich sklepie osobom w okolicy, które poszukują i planują zakup danego produktu za pomocą wyszukiwarki Google. Wyświetlać mogą się nad wynikami wyszukiwań, wśród reklam produktowych, a także w lokalizacjach takich jak Mapy Google, sieć GDN czy Google Grafika.
Istnieją 2 typy implementacji kampanii LIA:
źródło: https://searchengineland.com
źródło: wyszukiwarka Google
W celu uzyskania możliwości reklamowania asortymentu lokalnego konieczne będzie spełnienie kilku wymagań:
Ponadto, należy również skonfigurować plik produktowy specjalnie pod ten typ kampanii, który musi zawierać następujące informacje:
Dane produktu (product data):
Dane dotyczące ceny (price data):
Dane dotyczące inwentaryzacji (inventory data):
Dane odbioru (pickup data):
Chociaż reklamy lokalnego asortymentu na pierwszy rzut oka można utożsamić z klasycznymi reklamami produktowymi, istnieją pomiędzy nimi różnice.
Głównym celem reklam lokalnego asortymentu jest przyciągnięcie ruchu do sklepu stacjonarnego danej firmy, podczas gdy reklamy produktowe w Google Zakupy koncentrują się przede wszystkim na wzroście sprzedaży w ramach witryny sklepu internetowego. Należy jednak mieć na uwadzę, że reklamy lokalne również mogą wspierać sprzedaż online – w przypadku, gdy klient stwierdzi, że sklep stacjonarny nie jest w jego zasięgu, może zdecydować się na zakup w sieci.
Reklamy lokalnego asortymentu wyróżniają się swoją zawartością – zawierają oznaczenia w postaci etykiet informujących o szczegółach istotnych z punktu widzenia zamiaru dokonania zakupu stacjonarnie, np. “odbiór dzisiaj”. Z kolei standardowe reklamy zakupowe Google koncentrują się na promowaniu zakupów online i mogą zawierać informacje o dostępnych opcjach wysyłki oraz aktualnych promocjach.
źródło: wyszukiwarka Google
Lokalne reklamy asortymentowe niewątpliwie posiadają liczne zalety, które sprawiają, że ich użycie może okazać się bardzo wartościowe dla sklepów, które w swoich kanałach sprzedażowych uwzględniają kanał offline.
Przechodząc do aspektów bardziej negatywnych, nie tyle wadą a wyzwaniem może okazać się odpowiednia konfiguracja i utrzymanie reklam z lokalnym asortymentem. W przypadku sieci sklepów z wieloma placówkami, może okazać się, że każda z nich wymagać będzie osobnego pliku produktowego w ramach Google Merchant Center.
Istnieje kilka wartościowych praktyk, które mogą sprawić, że prowadzenie reklam lokalnego asortymentu okaże się jeszcze skuteczniejsze:
źródło: wyszukiwarka Google
źródło: wyszukiwarka Google
Nie ma wątpliwości, że odpowiednio zarządzane reklamy lokalnego asortymentu mają szansę stać się istotną częścią strategii promocyjnej sklepów stacjonarnych. Biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby współczesnego konsumenta, warto jest uwzględniać w swoich działaniach reklamowych rozwiązania wielokanałowe. Wyszukiwanie informacji o produkcie online, a następnie pozyskanie go w placówce fizycznej, nawet jeszcze tego samego dnia jest rozwiązaniem cenionym i w wielu względach cenionym.