.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update

2min.

Komentarze:3

Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update
05 maja 2020
Już od kilku dni w branży SEO chodziły słuchy, że Google szykuje dla nas coś nowego… i mamy potwierdzenie! 4 maja 2020 roku Google ogłosiło wdrożenie najnowszej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. To już druga aktualizacja w tym roku. Dowiedz się więcej z naszego wpisu.

2min.

Komentarze:3

Wczoraj, 4 maja 2020 roku, świat obiegła informacja o tym, że Google wprowadziło najnowszą aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki - “May 2020 Core Update”. Google zapowiada, że całkowite wdrożenie update’u potrwa, jak zazwyczaj, od jednego do dwóch tygodni. Dowiedzieliśmy się tego z oficjalnego profilu na twitterze @SearchLiaison:

Aktualizacje głównego algorytmu Google

Google aktualizuje swój główny algorytm średnio co kilka miesięcy - z ostatnim tego typu update’m mieliśmy do czynienia w styczniu tego roku. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa jakości globalnych wyników wyszukiwania. Wiele stron doświadczy efektów aktualizacji - są witryny, które poradzą sobie lepiej, i takie, na które update wpłynie negatywnie. Wiedza na ten temat pozwoli Ci ocenić, czy Twoje ewentualne spadki (bądź wzrosty) w rankingach są wynikiem wprowadzonych zmian na stronie czy wdrożonej przez Google aktualizacji. Nie ma (niestety) jednego, dobrego rozwiązania na efekty aktualizacji algorytmu. Jednak na Webmaster Central Blog znajdziesz specjalny poradnik, w którym Google zebrało wszystkie, najważniejsze w tej kwestii, informacje. Koniecznie sprawdź! A tymczasem, poniżej kilka przykładowych pytań, które warto sobie zadać:
  • Czy mój content podaje oryginalne informacje, raporty, badania czy analizy?
  • Czy treści zawierają merytoryczny, kompletny i wyczerpujący opis tematu?
  • Czy content zapewnia wnikliwą analizę i informacje, które wykraczają poza oczywiste fakty?
  • Czy nagłówek i/lub tytuł strony zawiera opisowe i pomocne streszczenie treści?
  • Czy treść pozbawiona jest łatwych do zweryfikowania błędów merytorycznych?
  • Czy treść jest ortograficznie i stylistycznie poprawna?
  • Czy jest to strona, którą chciałbyś pokazać znajomym lub polecić dalej?
A Ty odczułeś już skutki majowej aktualizacji algorytmu Google? Daj nam znać w komentarzu!
Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Autor
Ola Gajoch SEO Delante
Autor
Ola Gajoch

SEO Coordinator

W Delante od lipca 2019. Swoją delantową przygodę rozpoczęła w marketingu. Od listopada 2021 zasila szeregi działu SEO jako jego Koordynator. Prywatnie absolwentka Zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim i studentka Zarządzania produktem na Uniwersytecie Ekonomicznym. Lubi azjatycką kuchnię, taniec high heels i odmóżdżacze randkowe na Netflix.

Komentarze

  1. Witam. Od 4 maja 2020, nasza firma EuroAntyki.pl odnotowała makabryczne spadki w TOPach. Potwierdza to wykres z programu do monitorowania: SENUTO. Od 4 maja jest równia pochyła. Kilka tygodni temu byliśmy w pierwszej trójce w Polsce jeżeli chodzi o sklepy internetowe z antykami i starociami. Dziś leci na dół na maxa, a nic w sumie nie zmieniliśmy, a znikamy w oczach. Płaciliśmy przez 2 lata profesjonalnym i znanym firmom za pozycjonowanie SEO. Ze względów oczywistych nie będę wymieniać ich nazw. Nie wiemy co zrobić- toniemy… i to w szybki tempie.

  2. Ciężko wyciągnąć z tej aktualki jakiś wspólny mianownik. Mam kilka stron, spadki zaliczyły przede wszystkim te sprzedażowe. Ale i tu nie ma reguły. Mam 2 sklepy, na różnych domenach. Strona B sprzedaje część produktów ze strony A. Opisy unikalne. Domeny 10 letnie, ale nie pozycjonuję zbyt agresywnie bo główne frazy, na których mi zależy można nazwać niszowymi. I co ciekawe: na najważniejszą frazę sklep A poleciał o 3 pozycje w dół, sklep B o jakieś 30 w dół. Sklep B na frazy, które były w okolicy 60 miejsca (mało ważne, nie pozycjonowane) poleciał poza pierwszą setkę. Najdziwniejsze jest to, że raczej żadna z fraz nie zaliczyła widocznego wzrostu pozycji. W końcu jeśli coś spada to inne coś powinno wzrosnąć. U mnie cosie się rozjechały i update negatywnie wpłynął na wyniki.

  3. Polecam czekać cierpliwie do połowy czerwca, i nie wykonywać gwałtownych stronach. Często jest tak że po dużym update’cie wyniki wracają do normy 🙂

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM