Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update

Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update

Już od kilku dni w branży SEO chodziły słuchy, że Google szykuje dla nas coś nowego… i mamy potwierdzenie! 4 maja 2020 roku Google ogłosiło wdrożenie najnowszej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. To już druga aktualizacja w tym roku. Dowiedz się więcej z naszego wpisu.

Ostatnio na naszym blogu: Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Wczoraj, 4 maja 2020 roku, świat obiegła informacja o tym, że Google wprowadziło najnowszą aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – “May 2020 Core Update”. Google zapowiada, że całkowite wdrożenie update’u potrwa, jak zazwyczaj, od jednego do dwóch tygodni. Dowiedzieliśmy się tego z oficjalnego profilu na twitterze @SearchLiaison:

Aktualizacje głównego algorytmu Google

Google aktualizuje swój główny algorytm średnio co kilka miesięcy – z ostatnim tego typu update’m mieliśmy do czynienia w styczniu tego roku. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa jakości globalnych wyników wyszukiwania. Wiele stron doświadczy efektów aktualizacji – są witryny, które poradzą sobie lepiej, i takie, na które update wpłynie negatywnie.

Wiedza na ten temat pozwoli Ci ocenić, czy Twoje ewentualne spadki (bądź wzrosty) w rankingach są wynikiem wprowadzonych zmian na stronie czy wdrożonej przez Google aktualizacji.

Nie ma (niestety) jednego, dobrego rozwiązania na efekty aktualizacji algorytmu. Jednak na Webmaster Central Blog znajdziesz specjalny poradnik, w którym Google zebrało wszystkie, najważniejsze w tej kwestii, informacje. Koniecznie sprawdź! A tymczasem, poniżej kilka przykładowych pytań, które warto sobie zadać:

  • Czy mój content podaje oryginalne informacje, raporty, badania czy analizy?
  • Czy treści zawierają merytoryczny, kompletny i wyczerpujący opis tematu?
  • Czy content zapewnia wnikliwą analizę i informacje, które wykraczają poza oczywiste fakty?
  • Czy nagłówek i/lub tytuł strony zawiera opisowe i pomocne streszczenie treści?
  • Czy treść pozbawiona jest łatwych do zweryfikowania błędów merytorycznych?
  • Czy treść jest ortograficznie i stylistycznie poprawna?
  • Czy jest to strona, którą chciałbyś pokazać znajomym lub polecić dalej?

A Ty odczułeś już skutki majowej aktualizacji algorytmu Google? Daj nam znać w komentarzu!

(5)
Autor
Jr Marketing Specialist - Ola

Jr Marketing Specialist

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.
Komentarze (3)
  1. Witam. Od 4 maja 2020, nasza firma EuroAntyki.pl odnotowała makabryczne spadki w TOPach. Potwierdza to wykres z programu do monitorowania: SENUTO. Od 4 maja jest równia pochyła. Kilka tygodni temu byliśmy w pierwszej trójce w Polsce jeżeli chodzi o sklepy internetowe z antykami i starociami. Dziś leci na dół na maxa, a nic w sumie nie zmieniliśmy, a znikamy w oczach. Płaciliśmy przez 2 lata profesjonalnym i znanym firmom za pozycjonowanie SEO. Ze względów oczywistych nie będę wymieniać ich nazw. Nie wiemy co zrobić- toniemy… i to w szybki tempie.

    1. Ciężko wyciągnąć z tej aktualki jakiś wspólny mianownik. Mam kilka stron, spadki zaliczyły przede wszystkim te sprzedażowe. Ale i tu nie ma reguły. Mam 2 sklepy, na różnych domenach. Strona B sprzedaje część produktów ze strony A. Opisy unikalne. Domeny 10 letnie, ale nie pozycjonuję zbyt agresywnie bo główne frazy, na których mi zależy można nazwać niszowymi. I co ciekawe: na najważniejszą frazę sklep A poleciał o 3 pozycje w dół, sklep B o jakieś 30 w dół. Sklep B na frazy, które były w okolicy 60 miejsca (mało ważne, nie pozycjonowane) poleciał poza pierwszą setkę. Najdziwniejsze jest to, że raczej żadna z fraz nie zaliczyła widocznego wzrostu pozycji. W końcu jeśli coś spada to inne coś powinno wzrosnąć. U mnie cosie się rozjechały i update negatywnie wpłynął na wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej