Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update

Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – May 2020 Core Update

Już od kilku dni w branży SEO chodziły słuchy, że Google szykuje dla nas coś nowego… i mamy potwierdzenie! 4 maja 2020 roku Google ogłosiło wdrożenie najnowszej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki. To już druga aktualizacja w tym roku. Dowiedz się więcej z naszego wpisu.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wczoraj, 4 maja 2020 roku, świat obiegła informacja o tym, że Google wprowadziło najnowszą aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki – “May 2020 Core Update”. Google zapowiada, że całkowite wdrożenie update’u potrwa, jak zazwyczaj, od jednego do dwóch tygodni. Dowiedzieliśmy się tego z oficjalnego profilu na twitterze @SearchLiaison:

Aktualizacje głównego algorytmu Google

Google aktualizuje swój główny algorytm średnio co kilka miesięcy – z ostatnim tego typu update’m mieliśmy do czynienia w styczniu tego roku. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa jakości globalnych wyników wyszukiwania. Wiele stron doświadczy efektów aktualizacji – są witryny, które poradzą sobie lepiej, i takie, na które update wpłynie negatywnie.

Wiedza na ten temat pozwoli Ci ocenić, czy Twoje ewentualne spadki (bądź wzrosty) w rankingach są wynikiem wprowadzonych zmian na stronie czy wdrożonej przez Google aktualizacji.

Nie ma (niestety) jednego, dobrego rozwiązania na efekty aktualizacji algorytmu. Jednak na Webmaster Central Blog znajdziesz specjalny poradnik, w którym Google zebrało wszystkie, najważniejsze w tej kwestii, informacje. Koniecznie sprawdź! A tymczasem, poniżej kilka przykładowych pytań, które warto sobie zadać:

  • Czy mój content podaje oryginalne informacje, raporty, badania czy analizy?
  • Czy treści zawierają merytoryczny, kompletny i wyczerpujący opis tematu?
  • Czy content zapewnia wnikliwą analizę i informacje, które wykraczają poza oczywiste fakty?
  • Czy nagłówek i/lub tytuł strony zawiera opisowe i pomocne streszczenie treści?
  • Czy treść pozbawiona jest łatwych do zweryfikowania błędów merytorycznych?
  • Czy treść jest ortograficznie i stylistycznie poprawna?
  • Czy jest to strona, którą chciałbyś pokazać znajomym lub polecić dalej?

A Ty odczułeś już skutki majowej aktualizacji algorytmu Google? Daj nam znać w komentarzu!

(5)
Autor
Marketing Specialist - Ola

Marketing Specialist

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.
Komentarze (3)
  1. Witam. Od 4 maja 2020, nasza firma EuroAntyki.pl odnotowała makabryczne spadki w TOPach. Potwierdza to wykres z programu do monitorowania: SENUTO. Od 4 maja jest równia pochyła. Kilka tygodni temu byliśmy w pierwszej trójce w Polsce jeżeli chodzi o sklepy internetowe z antykami i starociami. Dziś leci na dół na maxa, a nic w sumie nie zmieniliśmy, a znikamy w oczach. Płaciliśmy przez 2 lata profesjonalnym i znanym firmom za pozycjonowanie SEO. Ze względów oczywistych nie będę wymieniać ich nazw. Nie wiemy co zrobić- toniemy… i to w szybki tempie.

    1. Ciężko wyciągnąć z tej aktualki jakiś wspólny mianownik. Mam kilka stron, spadki zaliczyły przede wszystkim te sprzedażowe. Ale i tu nie ma reguły. Mam 2 sklepy, na różnych domenach. Strona B sprzedaje część produktów ze strony A. Opisy unikalne. Domeny 10 letnie, ale nie pozycjonuję zbyt agresywnie bo główne frazy, na których mi zależy można nazwać niszowymi. I co ciekawe: na najważniejszą frazę sklep A poleciał o 3 pozycje w dół, sklep B o jakieś 30 w dół. Sklep B na frazy, które były w okolicy 60 miejsca (mało ważne, nie pozycjonowane) poleciał poza pierwszą setkę. Najdziwniejsze jest to, że raczej żadna z fraz nie zaliczyła widocznego wzrostu pozycji. W końcu jeśli coś spada to inne coś powinno wzrosnąć. U mnie cosie się rozjechały i update negatywnie wpłynął na wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej