The May 2020 Core Update is now rolling out live. As is typical with these updates, it will typically take about one to two weeks to fully roll out.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 4, 2019
Aktualizacje głównego algorytmu Google
Google aktualizuje swój główny algorytm średnio co kilka miesięcy - z ostatnim tego typu update’m mieliśmy do czynienia w styczniu tego roku. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa jakości globalnych wyników wyszukiwania. Wiele stron doświadczy efektów aktualizacji - są witryny, które poradzą sobie lepiej, i takie, na które update wpłynie negatywnie. Wiedza na ten temat pozwoli Ci ocenić, czy Twoje ewentualne spadki (bądź wzrosty) w rankingach są wynikiem wprowadzonych zmian na stronie czy wdrożonej przez Google aktualizacji. Nie ma (niestety) jednego, dobrego rozwiązania na efekty aktualizacji algorytmu. Jednak na Webmaster Central Blog znajdziesz specjalny poradnik, w którym Google zebrało wszystkie, najważniejsze w tej kwestii, informacje. Koniecznie sprawdź! A tymczasem, poniżej kilka przykładowych pytań, które warto sobie zadać:- Czy mój content podaje oryginalne informacje, raporty, badania czy analizy?
- Czy treści zawierają merytoryczny, kompletny i wyczerpujący opis tematu?
- Czy content zapewnia wnikliwą analizę i informacje, które wykraczają poza oczywiste fakty?
- Czy nagłówek i/lub tytuł strony zawiera opisowe i pomocne streszczenie treści?
- Czy treść pozbawiona jest łatwych do zweryfikowania błędów merytorycznych?
- Czy treść jest ortograficznie i stylistycznie poprawna?
- Czy jest to strona, którą chciałbyś pokazać znajomym lub polecić dalej?
Witam. Od 4 maja 2020, nasza firma EuroAntyki.pl odnotowała makabryczne spadki w TOPach. Potwierdza to wykres z programu do monitorowania: SENUTO. Od 4 maja jest równia pochyła. Kilka tygodni temu byliśmy w pierwszej trójce w Polsce jeżeli chodzi o sklepy internetowe z antykami i starociami. Dziś leci na dół na maxa, a nic w sumie nie zmieniliśmy, a znikamy w oczach. Płaciliśmy przez 2 lata profesjonalnym i znanym firmom za pozycjonowanie SEO. Ze względów oczywistych nie będę wymieniać ich nazw. Nie wiemy co zrobić- toniemy… i to w szybki tempie.
Ciężko wyciągnąć z tej aktualki jakiś wspólny mianownik. Mam kilka stron, spadki zaliczyły przede wszystkim te sprzedażowe. Ale i tu nie ma reguły. Mam 2 sklepy, na różnych domenach. Strona B sprzedaje część produktów ze strony A. Opisy unikalne. Domeny 10 letnie, ale nie pozycjonuję zbyt agresywnie bo główne frazy, na których mi zależy można nazwać niszowymi. I co ciekawe: na najważniejszą frazę sklep A poleciał o 3 pozycje w dół, sklep B o jakieś 30 w dół. Sklep B na frazy, które były w okolicy 60 miejsca (mało ważne, nie pozycjonowane) poleciał poza pierwszą setkę. Najdziwniejsze jest to, że raczej żadna z fraz nie zaliczyła widocznego wzrostu pozycji. W końcu jeśli coś spada to inne coś powinno wzrosnąć. U mnie cosie się rozjechały i update negatywnie wpłynął na wyniki.
Polecam czekać cierpliwie do połowy czerwca, i nie wykonywać gwałtownych stronach. Często jest tak że po dużym update’cie wyniki wracają do normy 🙂