The May 2020 Core Update is now rolling out live. As is typical with these updates, it will typically take about one to two weeks to fully roll out.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 4, 2019
Aktualizacje głównego algorytmu Google
Google aktualizuje swój główny algorytm średnio co kilka miesięcy - z ostatnim tego typu update’m mieliśmy do czynienia w styczniu tego roku. Celem tych zmian jest oczywiście poprawa jakości globalnych wyników wyszukiwania. Wiele stron doświadczy efektów aktualizacji - są witryny, które poradzą sobie lepiej, i takie, na które update wpłynie negatywnie. Wiedza na ten temat pozwoli Ci ocenić, czy Twoje ewentualne spadki (bądź wzrosty) w rankingach są wynikiem wprowadzonych zmian na stronie czy wdrożonej przez Google aktualizacji. Nie ma (niestety) jednego, dobrego rozwiązania na efekty aktualizacji algorytmu. Jednak na Webmaster Central Blog znajdziesz specjalny poradnik, w którym Google zebrało wszystkie, najważniejsze w tej kwestii, informacje. Koniecznie sprawdź! A tymczasem, poniżej kilka przykładowych pytań, które warto sobie zadać:- Czy mój content podaje oryginalne informacje, raporty, badania czy analizy?
- Czy treści zawierają merytoryczny, kompletny i wyczerpujący opis tematu?
- Czy content zapewnia wnikliwą analizę i informacje, które wykraczają poza oczywiste fakty?
- Czy nagłówek i/lub tytuł strony zawiera opisowe i pomocne streszczenie treści?
- Czy treść pozbawiona jest łatwych do zweryfikowania błędów merytorycznych?
- Czy treść jest ortograficznie i stylistycznie poprawna?
- Czy jest to strona, którą chciałbyś pokazać znajomym lub polecić dalej?