Case Study. Sukcesy Delante na rynku międzynarodowym

Case Study. Sukcesy Delante na rynku międzynarodowym

Najlepszą częścią naszej pracy jest obserwowanie jak klienci z naszą pomocą mogą rozwijać swój biznes, także na skalę międzynarodową. Jesteśmy dumni z każdej naszej współpracy i staramy się dzielić tym na zewnątrz. Dlatego, jeśli jeszcze nie miałeś okazji zapoznać się z case studies Delante, to koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedz się o firmach, które dzięki naszemu wsparciu podbijają nowe rynki sprzedaży!

Ostatnio na naszym blogu: Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

To, co na pewno można powiedzieć o Delante, to to, że lubimy wyzwania. Od 5 lat współpracujemy z firmami z różnych branż, nawet z tych najbardziej wymagających. Wychodzimy z założenia, że jeśli po prostu zakasamy rękawy i będziemy ciężko pracować, to nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Dzięki takiemu podejściu nieustannie się rozwijamy i działamy na coraz to nowych rynkach, pomagając klientom w procesach SEO w wielu krajach.

Z powodzeniem pozycjonujemy strony internetowe w aż 21 krajach, nie wliczając w to globalnych domen .com, i wciąż jesteśmy otwarci na nowe rynki.

International SEO Delante

Zobacz, jak radzimy sobie na rynku międzynarodowym!

Na skróty:

  1. Money24 – rynek hiszpański
  2. Superloko – rynek niemiecki
  3. Endera – rynek niemiecki
  4. Faretti – rynek brytyjski

Money24

Money24 to hiszpańska strona internetowa zapewniająca klientom szybkie kredyty online. Wydaje się ryzykowne? Nic bardziej mylnego! Money24 w rzeczywistości edukuje jak bezpiecznie wziąć kredyt i oferuje wiele firm do wyboru. Co więcej, prowadzi bloga, na którym tłumaczy cały proces i wyjaśnia wszystkie aspekty prawne, które mogą wydać się trudne do zrozumienia.

Podejmując się współpracy z tym klientem wiedzieliśmy, że naszym celem będzie stworzenie trochę szumu wokół tej marki na rynku hiszpańskim i zbudowanie ich ruchu od podstaw. Dowiedz się, jak nam to wyszło!

Strategia

Na początku współpracy z Money24 ruch organiczny na ich stronie był znikomy – jedynie 1,1% całego ruchu pochodziło z wyszukiwań organicznych. Zdecydowaliśmy się więc na szerokie podejście do tematu. Oznaczało to skupienie się na budowaniu widoczności strony poprzez pozycjonowanie dużej ilości bardziej szczegółowych fraz.

Pracując z serwisem money24.es wykryliśmy dużą ilość błędów 404. Właściciel strony pomógł nam i wyeliminował wspomniane błędy, dzięki czemu mogliśmy zająć się dalszymi działaniami na stronie. Treści, oprócz tego, że były wystarczająco długie i zaktualizowane, wymagały dodatkowej “magii” SEO. Zoptymalizowaliśmy content pod kątem odpowiednich słów kluczowych, dodaliśmy właściwe nagłówki w treści oraz zadbaliśmy o wewnętrzne linki i prawidłowe formatowanie tekstu.

Tak jak już wyżej wspomniałam, wiedzieliśmy, że najlepszym sposobem na wygenerowanie ruchu na stronie będzie wykorzystanie fraz long tailowych. Przygotowaliśmy więc oddzielne podstrony, zawarliśmy na nich odpowiednie słowa kluczowe i zoptymalizowaliśmy treść podstron pod konkretne frazy. Co więcej, wykonaliśmy również prace nad adresami URL – nasz zespół stopniowo je optymalizował, aby nie przekierowywały one użytkowników na nieistniejące już podstrony.

Wraz ze zmianami w obrębie witryny, prowadziliśmy również działania poza nią. Równolegle do optymalizacji strony budowaliśmy wysokiej jakości odnośniki z silnych domen. Naszym celem było przede wszystkim zwiększenie autorytetu strony. Więcej o autorytecie domeny możesz przeczytać w innym wpisie na blogu Delante: https://delante.pl/autorytet-domeny-i-poziom-zaufania-do-niej/

Efekty

Współpraca z Money24 była dla nas ciekawym wyzwaniem. Naszym celem było zbudowanie ruchu na stronie i odniesienie sukcesu na rynku hiszpańskim. Spójrzmy, jak nam to wyszło!

Pamiętasz, jak wyglądał ruch organiczny na początku naszej współpracy, we wrześniu 2018 roku? Zaledwie 6 sesji i 1,1% całego ruchu wzrosło aż do 1484 sesji w kwietniu 2019 roku!

Wzrost ruchu organicznego - pozycjonowanie

Liczba odsłon i kliknięć również znacznie wzrosła:

Wzrost wyświetleń strony - Search Console - pozycjonoanie

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania google.es stale rośnie od października 2018 roku:

Wzrost widoczności strony dzięki SEO

Zobacz, jak w trakcie naszej współpracy zmieniały się pozycje najważniejszych fraz kluczowych:

  • prestamos inmediatos (szybkie pożyczki) – na początku poza indeksem, po kilku miesiącach współpracy: awans na 2. miejsce,
  • Money24 – na początku na 49. pozycji, po kilku miesiącach współpracy: awans na 2. miejsce,
  • prestamos en 15 minutos (pożyczki w 15 minut) – na początku poza indeksem, po kilku miesiącach współpracy: awans na 10. miejsce,
  • prestamos en linea (pożyczki online) – na początku poza indeksem, po kilku miesiącach współpracy: awans na 15. miejsce.

Wygląda to całkiem nieźle, prawda? Dobrze więc, zostawmy już te finanse i przejdźmy do kolejnej branży. A jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat naszej współpracy z Money24, to zobacz tutaj: https://delante.pl/klienci/money24/

Superloko

Czyli druga międzynarodowa współpraca w tym zestawieniu – tym razem rynek niemiecki. Superloko to sklep internetowy z artykułami gospodarstwa domowego, produktami dla dzieci i wszystkimi akcesoriami, których mógłbyś potrzebować przy okazji dekorowania domu czy dbania o ogród. Całkiem atrakcyjna oferta, prawda? Nasz cel: zbudowanie widoczności i ruchu organicznego w sklepie internetowym.

Strategia

Praca ze sklepami takimi jak Superloko nie była nam obca, dlatego też wiedzieliśmy, że najlepszym przepisem na sukces – i w tym przypadku – będzie podejście szerokie. Mając to na uwadze, skupiliśmy się na wielu rozbudowanych frazach kluczowych, które miały wygenerować dużo cennego ruchu dla Superloko.

Ponieważ strona nie była połączona z żadnymi narzędziami analitycznymi, pierwszym etapem naszej współpracy było wdrożenie, weryfikacja i ustawienie wszystkich niezbędnych narzędzi, z których będziemy korzystać w trakcie całego procesu. Następnie zajęliśmy się błędnymi metadanymi automatycznie skopiowanymi z polskiej wersji sklepu. Dzięki temu fraza Superloko znalazła się ostatecznie na 1. miejscu w wynikach wyszukiwania. Zainicjowaliśmy i nadzorowaliśmy również wdrożenie certyfikatu SSL na stronie. Zarekomendowaliśmy certyfikat „Trusted Shop”, ponieważ ma on realny wpływ na zaufanie klientów do sklepu – szczególnie na rynku niemieckim.

Następnie przyszedł czas na content. Na początku strona nie posiadała żadnych treści – zaczęliśmy więc wypełniać witrynę odpowiednimi materiałami, dbając jednocześnie o jej właściwe formatowanie i strukturę tekstu. Mówiąc już o treściach, naszym kolejnym krokiem była optymalizacja produktów. Produkty często miały błędne nazwy, tytuły nie były dopasowane do słów kluczowych, a opisy wymagały dodatkowej optymalizacji. Zadbaliśmy o te kwestie, a CMS IAI zajął się resztą – np. aktualizacją adresów URL produktów. Praca zespołowa górą! 😉 Zmniejszyliśmy również rozmiar obrazów na stronie, dzięki czemu przyspieszyliśmy działanie całej witryny.

Jeśli chodzi o działania off-site, standardowo pracowaliśmy nad rozbudową profilu wartościowych linków.

Efekty

Jak myślisz, czy nasza ciężka praca się opłaciła? Trzy razy tak! 😉 Po zaledwie 6 miesiącach współpracy z Superloko, udało nam się osiągnąć 462% wzrostu ruchu organicznego!

Wzrost ruchu organicznego

Co więcej, strategia ta przyniosła 313% wzrostu wyświetleń w wynikach wyszukiwania.

Wzrost wyswietleń

Zmiany te zostały również szybko zauważone przez google.de. Widoczność strony znacznie wzrosła:

Wzrost widoczności

Dowiedz się więcej o współpracy z Superloko: https://delante.pl/klienci/superloko/

Endera

Czyli kolejna interesująca branża i dobrze nam już znany rynek niemiecki. Firma oferuje usługi diagnostyczne, naprawy i montaż elektroniki oraz oprogramowania w pojazdach. Klient zwrócił się do nas z potrzebą zwiększenia ruchu organicznego na swojej stronie – podwinęliśmy więc rękawy i wzięliśmy się do pracy 😉

Strategia

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęliśmy podczas współpracy ze stroną Endera.de, był dedykowany CMS, z którego korzystał klient. W przypadku niestandardowych systemów zarządzania treścią, często brakuje im modułów umożliwiających pracę z takimi elementami jak tytuły i meta opisy. Dlatego też na początku większość zmian dokonywana była globalnie poprzez FTP.

Pierwszą rzeczą, którą należało zająć się za pośrednictwem FTP, było wdrożenie breadcrumbs w celu stworzenia odpowiedniej nawigacji na stronie. Następnie zadbaliśmy o tytuły podstron. Ponieważ na stronie brakowało nagłówków H1 – lub były one nieprawidłowo umieszczone – zajęliśmy się również tą sprawą. Kolejnym elementem on-site’u było wdrożenie sitemapy – wygenerowaliśmy ją za pomocą zewnętrznego narzędzia i jest ona regularnie, ręcznie aktualizowana przez nasz zespół.

Pomimo tego, że Endera nie sprzedaje swoich produktów online, to oferta posiada cechy produktu – określoną cenę, zdjęcie i opis – dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie danych strukturalnych type:product. Dodatkowo, ponieważ firma oferuje usługi dla różnych marek samochodowych, stworzyliśmy podstrony dla każdej marki i dodaliśmy treści na najważniejszych z perspektywy biznesowej podstronach.

Sukces strategii SEO często zależy od odpowiedniej struktury linkowania wewnętrznego. Jest to ważny element w całym procesie i właściwie wykonany może sprawić, że strona wzniesie się na szczyt wyników wyszukiwania. Na stronie głównej Endera.de zauważyliśmy częsty błąd w linkowaniu wewnętrznym. Link nałożony był tylko na anchor „MEHR” (pl.: więcej). Zajęliśmy się tym – nałożyliśmy link na nazwę kategorii, a na link na słowie “MEHR” nałożyliśmy atrybut rel=nofollow. Co więcej, wykorzystując FTP zmieniliśmy globalne ustawienia tak, aby opis alternatywny był automatycznie pobierany z nazwy usługi.

Jeśli chodzi o działania off-site, uskutecznialiśmy budowę profilu linków, skupiając się na pozyskiwaniu odnośników z silnych zewnętrznych stron internetowych. Pracowaliśmy również nad profilem anchorów, który na początku naszej współpracy był niewłaściwie zbudowany.

Efekty

Nie ma co ukrywać – podczas współpracy z firmą Endera mieliśmy pełne ręce roboty! Jednak po kilku miesiącach współpracy przekonaliśmy się, że nasza praca opłaciła się. Zauważyliśmy wzrost widoczności strony internetowej Endera w google.de:

Wzrost widoczności w Google endera

To samo dotyczy ruchu organicznego, który od początku współpracy stale wzrastał:

wzrost ruchu organicznego endera

Porównując ruch organiczny z lutego 2020 i 2019 r. odnotowaliśmy 135% wzrostu!

Wzrost ruchu organicznego - porównanie 2020 vs 2019

Ponadto, Endera stale podnosi swoją pozycję w wynikach wyszukiwania dla większości istotnych dla danej witryny fraz kluczowych.

Pozycjonowanie strony Endera na rynku niemieckim nie należy do najłatwiejszych zadań. Jest to dedykowany CMS, z ograniczonymi możliwościami edycji treści. Wiele zmian wprowadzonych na stronę odbywała się przez FTP i z pomocą developerów Delante. Dzięki zastosowanym, technicznym rozwiązaniom w połączeniu z regularnym procesem pozycjonowania szerokiego udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki w konkurencyjnej branży.

David Carralon SEO
Milena
Senior SEO Specialist

Szczegółowe informacje na temat tej współpracy znajdziesz tutaj: https://delante.pl/klienci/endera/

Faretti

Faretti to polski producent obuwia, rozpoznawalny już na rodzimym rynku, najbardziej znany z wysokiej jakości podwyższających butów męskich. Dość wyjątkowy produkt, nieprawdaż? Ponieważ Faretti dobrze radzi sobie w Polsce i plasuje się już w Top3 na wiele fraz kluczowych, nasza pomoc była potrzebna gdzie indziej. Firma przyszła do nas z zupełnie nową stroną w domenie .co.uk, z zamiarem wstrząśnięcia brytyjskim rynkiem.

Szybki fakt: jednocześnie prowadzimy działania SEO dla domeny .de Faretti na rynek niemiecki!

Tak więc rozpoczęliśmy współpracę nad optymalizacją strony internetowej dla Faretti – naszym głównym celem było zbudowanie jej widoczności i wygenerowanie ruchu od podstaw na zupełnie nowym rynku sprzedaży. Cóż, nie było to najprostsze zadanie, ale zrobiliśmy co w naszej mocy, by osiągnąć założone cele. Czy nam się udało? Zobacz, jak wyglądał proces i oceń to sam!

Strategia

Faretti okazało się całkiem sporym wyzwaniem pod kątem technicznym. Pierwszą rzeczą, nieułatwiającą procesu, był brak jakichkolwiek narzędzi analitycznych monitorujących stronę farettishoes.co.uk. Nie dysponując żadnymi „wewnętrznymi” danymi, wykorzystaliśmy kilka zewnętrznych narzędzi, które pozwoliły nam przeanalizować słowa kluczowe i zrobić analizę konkurencji. Za punkt wyjścia posłużyły nam dwie, wcześniej określone, frazy kluczowe, które pomogły w zbudowaniu kolejnych, bardziej szczegółowych fraz.

Poza long tailami chcieliśmy również wypromować frazę brandową  – faretti. W języku włoskim słowo to oznacza reflektory, co czyni je dość konkurencyjnym (wystarczy pomyśleć o tych wszystkich słownikowych poszukiwaniach!). Początkowo, zanim nawiązaliśmy współpracę z Faretti Shoes, fraza brandowa była poza indeksem, ale dzięki naszym staraniom już wkrótce znalazła się na 24. miejscu w wynikach wyszukiwania!

Kolejnym problemem okazała się zła konfiguracja multistore. W tym przypadku skupiliśmy się przede wszystkim na implementacji poprawnych adresów URL, które okazały się być w języku polskim również na angielskiej wersji sklepu. Zmieniliśmy je ręcznie. Nie była to jednak jedyna techniczna zmiana SEO, którą zrobiliśmy dla Faretti – zajęliśmy się również między innymi ustawieniem odpowiednich przekierowań 301 i wygenerowaniem aktualnej sitemapy.

Nie zapomnieliśmy oczywiście o title i meta description, które odpowiednio wprowadziliśmy i zoptymalizowaliśmy. Problemem okazały się również błędne tytuły i nazwy produktów – te same nieprawidłowości zostały zauważone w przypadku kategorii podstron. Optymalizując wymienione elementy, skupiliśmy się na ich uszczegółowieniu i zawarciu w nich właściwych dla strony słów kluczowych. Dodatkowo poprawiliśmy adresy URL i zmieniliśmy tekst alternatywny zdjęć produktów.

Zauważyliśmy jeszcze jedną rzecz – błędne jednostki miary. Optymalizując stronę pod kątem rynku brytyjskiego, ważne było, aby jednostki pasowały do lokalnych realiów, dlatego zaproponowaliśmy zmianę centymetrów na cale.

Dopełnieniem naszych działań była budowa wartościowego profilu linków.

Efekty

Jesteś ciekawy, jakimi wynikami możemy się pochwalić? Poniższy wykres obrazuje, w jaki sposób stale (od zera!) zwiększa się widoczność strony Faretti:

Wzrost widoczności SEO

W styczniu 2020 roku ruch organiczny wyniósł niemal 700 wejść!

SEO wzrost ruchu organicznego

 

Praca przy pozycjonowaniu strony Faretti jest ciekawym wyzwaniem. Wymaga od całego zespołu nie tylko standardowych optymalizacji, budowy contentu, ale także umiejętności researchowania i rozpoznawania potrzeb użytkowników. To my określamy, jak użytkownicy mogą szukać butów podwyższających w danym kraju, tworząc trafne long taile, które potem pomagają budować pozycje generycznych fraz kluczowych i ruch na stronie. Lubię prowadzić proces dla klienta, który chce się rozwijać na nowych rynkach – to zawsze ciekawe wyzwanie, szczególnie jak w grę wchodzi tak niszowa branża jak height increasing shoes :slightly_smiling_face:

David Carralon SEO
Milena
Senior SEO Specialist

Więcej na temat naszej współpracy z firmą Faretti przeczytasz tutaj: https://delante.pl/klienci/faretti/

Sukcesy na rynku międzynarodowym

Na tym kończymy nasze dzisiejsze zestawienie. Ciekawy innych sukcesów? Wszystkie nasze case studies znajdziesz tutaj: https://delante.pl/klienci. A jeśli zastanawiasz się, jak radzimy sobie w innych branżach, to koniecznie daj nam znać w komentarzu – podzielimy się z Tobą naszymi przemyśleniami!

(3)
Autor
Content Marketing Specialist - Ula

Content Marketing Specialist

Absolwentka Marketingu i Komunikacji rynkowej, która postanowiła zająć się szeroko pojętą działką Contentu. Kreatywna dusza w marketingowym świecie. W Delante czuwa nad strategią zagraniczną. Ilustratorka z zamiłowania, w wolnym czasie przelewa swoje pomysły do szkicowanika, zgłębia sztukę tatuażu i szuka muzycznych nowinek do odsłuchiwania wieczorami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej