- Popularność frazy covid w Polsce:
- Popularność frazy covid 19 na świecie:
Wiadomości o koronawirusie
1. Direct answers
Szybkie odpowiedzi w wynikach wyszukiwania znamy już od dawna. Pisaliśmy o nich między innymi we wpisie: On-SERP SEO. Przyszłość wyszukiwania w Google bez klikania? Po wpisaniu frazy “koronawirus” w wyszukiwarkę otrzymujemy bezpośrednio w wynikach mapę z zaznaczonymi lokalizacjami zakażeń, podsumowanie liczbowe oraz szybkie menu, z którego mamy dostęp do najczęściej wyszukiwanych informacji. Szybkie informacje o koronawirusie z pewnością odpowiadają na potrzebę użytkowników.2. Wiadomości lokalne
Oprócz dobrze znanej nam sekcji z newsami, pojawiła się sekcja z wiadomościami dopasowanymi do danego regionu.Wiadomości dopasowane są do lokalizacji na podstawie treści, nawet jeśli napisane są z innego położenia. Często dotyczą one oficjalnych zasobów udostępnianych przez rząd danego państwa.Last month, we made a change to help local content surface better within our Top Stories box. In addition, we added a new “Local news” box to show local news content in response to coronavirus-related searches: pic.twitter.com/5gdZ368UdZ
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 4, 2020
3. Brak konieczności AMP
Dla wiadomości dotyczących koronawirusa nie ma potrzeby wdrożenia wersji AMP, aby pojawić się w sekcji Top Stories. Dla innych tematów AMP jest nadal wymagany.Beyond local news, we also made a change where both AMP and non-AMP stories will appear in Top Stories for searches that are coronavirus-related. AMP remains necessary to be considered for other topics: https://t.co/B40lKQmcmk
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 4, 2020
4. Wsparcie organizacji dostarczających wiadomości
Małe, średnie i lokalne organizacje dostarczające wiadomości na temat koronawirusa mogą starać się o dofinansowanie swojej działalności. Więcej o funduszach można przeczytać na blogu Google. Dofinansowanie ma na celu lepsze informowanie o zagrożeniu również w mniejszych społecznościach.Wcześniej Agnieszka pisała o innych ułatwieniach wprowadzonych przez Google, między innymi dla szkół i biznesu. Możesz o nich przeczytać w naszym wpisie: Google Ads: walka o konwersje w czasach zarazy.As a reminder, we recently launched the Journalism Emergency Relief Fund to help local newsrooms in a time of need. The program will deliver financial support to small & medium-sized news organizations around the world.https://t.co/dYVlztTSc7
— Google SearchLiaison (@searchliaison) May 4, 2020