.animate-view{opacity: 1 !important;}

Wyszukiwanie informacji o koronawirusie – usprawnienia od Google

2min.

Komentarze:0

Wyszukiwanie informacji o koronawirusie – usprawnienia od Googled-tags
06 maja 2020
Jeszcze nigdy nie było takiej sytuacji, aby cały świat przez tak długo wyszukiwał informacji na jeden temat. Wiele wyszukiwań dotyczy newsów, dlatego Google wprowadziło kilka zmian, które ułatwiają wyszukiwanie wiarygodnych i aktualnych wiadomości.

2min.

Komentarze:0

Covid-19 i koronawirus to od 2 miesięcy najgorętszy temat na całym świecie. Nie było jeszcze takiej sytuacji, aby w Google przez tak długi czas utrzymywał się globalny trend kilku popularnych fraz. Dowodem na to mogą być chociażby wykresy z Google Trends, które pokazują zainteresowanie poszczególnymi frazami:
  • Popularność frazy covid w Polsce:
Popularność frazy covid w Polsce:
  • Popularność frazy covid 19 na świecie:
Popularność frazy covid 19 na świecie: By ułatwić użytkownikom szybkie pozyskiwanie wiarygodnych informacji, Google w ekspresowym tempie wdrożyło kilka usprawnień.

Wiadomości o koronawirusie

1. Direct answers

Szybkie odpowiedzi w wynikach wyszukiwania znamy już od dawna. Pisaliśmy o nich między innymi we wpisie: On-SERP SEO. Przyszłość wyszukiwania w Google bez klikania? Po wpisaniu frazy “koronawirus” w wyszukiwarkę otrzymujemy bezpośrednio w wynikach mapę z zaznaczonymi lokalizacjami zakażeń, podsumowanie liczbowe oraz szybkie menu, z którego mamy dostęp do najczęściej wyszukiwanych informacji. Direct Answers koronawirus - usprawnienia od Google Szybkie informacje o koronawirusie z pewnością odpowiadają na potrzebę użytkowników. Usprawnienia od Google - koronawirus

2. Wiadomości lokalne

Oprócz dobrze znanej nam sekcji z newsami, pojawiła się sekcja z wiadomościami dopasowanymi do danego regionu. Wiadomości lokalne koronawirus - usprawnienia od Google Wiadomości dopasowane są do lokalizacji na podstawie treści, nawet jeśli napisane są z innego położenia. Często dotyczą one oficjalnych zasobów udostępnianych przez rząd danego państwa.

3. Brak konieczności AMP

Dla wiadomości dotyczących koronawirusa nie ma potrzeby wdrożenia wersji AMP, aby pojawić się w sekcji Top Stories. Dla innych tematów AMP jest nadal wymagany.

4. Wsparcie organizacji dostarczających wiadomości

Małe, średnie i lokalne organizacje dostarczające wiadomości na temat koronawirusa mogą starać się o dofinansowanie swojej działalności. Więcej o funduszach można przeczytać na blogu Google. Dofinansowanie ma na celu lepsze informowanie o zagrożeniu również w mniejszych społecznościach. Wcześniej Agnieszka pisała o innych ułatwieniach wprowadzonych przez Google, między innymi dla szkół i biznesu. Możesz o nich przeczytać w naszym wpisie: Google Ads: walka o konwersje w czasach zarazy.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022