Wyszukiwanie informacji o koronawirusie – usprawnienia od Google

Wyszukiwanie informacji o koronawirusie – usprawnienia od Google

Jeszcze nigdy nie było takiej sytuacji, aby cały świat przez tak długo wyszukiwał informacji na jeden temat. Wiele wyszukiwań dotyczy newsów, dlatego Google wprowadziło kilka zmian, które ułatwiają wyszukiwanie wiarygodnych i aktualnych wiadomości.

Ostatnio na naszym blogu: Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Covid-19 i koronawirus to od 2 miesięcy najgorętszy temat na całym świecie. Nie było jeszcze takiej sytuacji, aby w Google przez tak długi czas utrzymywał się globalny trend kilku popularnych fraz. Dowodem na to mogą być chociażby wykresy z Google Trends, które pokazują zainteresowanie poszczególnymi frazami:

  • Popularność frazy covid w Polsce:

Popularność frazy covid w Polsce:

  • Popularność frazy covid 19 na świecie:

Popularność frazy covid 19 na świecie:

By ułatwić użytkownikom szybkie pozyskiwanie wiarygodnych informacji, Google w ekspresowym tempie wdrożyło kilka usprawnień.

Wiadomości o koronawirusie

1. Direct answers

Szybkie odpowiedzi w wynikach wyszukiwania znamy już od dawna. Pisaliśmy o nich między innymi we wpisie: On-SERP SEO. Przyszłość wyszukiwania w Google bez klikania?

Po wpisaniu frazy “koronawirus” w wyszukiwarkę otrzymujemy bezpośrednio w wynikach mapę z zaznaczonymi lokalizacjami zakażeń, podsumowanie liczbowe oraz szybkie menu, z którego mamy dostęp do najczęściej wyszukiwanych informacji.

Direct Answers koronawirus - usprawnienia od Google

Szybkie informacje o koronawirusie z pewnością odpowiadają na potrzebę użytkowników.

Usprawnienia od Google - koronawirus

2. Wiadomości lokalne

Oprócz dobrze znanej nam sekcji z newsami, pojawiła się sekcja z wiadomościami dopasowanymi do danego regionu.

Wiadomości lokalne koronawirus - usprawnienia od Google

Wiadomości dopasowane są do lokalizacji na podstawie treści, nawet jeśli napisane są z innego położenia. Często dotyczą one oficjalnych zasobów udostępnianych przez rząd danego państwa.

3. Brak konieczności AMP

Dla wiadomości dotyczących koronawirusa nie ma potrzeby wdrożenia wersji AMP, aby pojawić się w sekcji Top Stories. Dla innych tematów AMP jest nadal wymagany.

4. Wsparcie organizacji dostarczających wiadomości

Małe, średnie i lokalne organizacje dostarczające wiadomości na temat koronawirusa mogą starać się o dofinansowanie swojej działalności. Więcej o funduszach można przeczytać na blogu Google. Dofinansowanie ma na celu lepsze informowanie o zagrożeniu również w mniejszych społecznościach.

Wcześniej Agnieszka pisała o innych ułatwieniach wprowadzonych przez Google, między innymi dla szkół i biznesu. Możesz o nich przeczytać w naszym wpisie: Google Ads: walka o konwersje w czasach zarazy.

(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej