Kamery szpiegowskie? Podsłuch? Sprawdź czego wkrótce nie będziesz mógł reklamować w Google

Kamery szpiegowskie? Podsłuch? Sprawdź czego wkrótce nie będziesz mógł reklamować w Google

Reklamujesz urządzenia śledzące lub akcesoria do monitoringu? Od sierpnia reklamowanie Twoich usług i produktów w Google Ads może być utrudnione. Dowiedz się więcej o aktualizacji zasad bezpieczeństwa Google.

Ostatnio na naszym blogu: Heatmapy w strategii SEO

11 sierpnia Google wdroży nowe aktualizacje dotyczące umożliwiania nieuczciwego postępowania. Zakazane będzie reklamowanie usług i produktów szpiegowskich i dotyczących monitoringu. Co to oznacza w praktyce? Zakazane będzie reklamowanie między innymi:

  • oprogramowania umożliwiającego monitorowanie SMSów, połączeń czy historii wyszukiwania,
  • urządzeń GPS przeznaczonych do monitorowania lub śledzenia osób bez ich zgody,
  • sprzętu do monitoringu (kamer samochodowych, aparatów, ukrytych kamer do monitoringu domu) jako urządzeń szpiegowskich.

Przykłady reklam, które będą zabronione po 11 sierpnia:

  1. Reklamy wyświetlane po wpisaniu frazy „kamera szpiegowska niania”
    reklama niania
  2. Reklamy wyświetlane po wpisaniu frazy „podsłuch”

aktualizacja zasad bezpieczeństwa google ads

Ograniczenie nie będzie dotyczyć:

  • prywatnych usług detektywistycznych,
  • urządzeń do monitorowania nieletnich przez ich rodziców.

Jakie są konsekwencje naruszenia zasad?

Jeśli reklamujesz produkty, które będą zakazane w Google Ads od 11 sierpnia, zadbaj o to, aby usunąć je ze swojego feedu produktowego lub zmienić ich ustawienia. W przeciwnym razie może spotkać Cię jedna z kar przewidzianych przez Google:

  1. Odrzucenie reklamy lub rozszerzenia
  2. Zawieszenie konta
  3. Wyłączenie listy remarketingowej

Zależy zaznaczyć, że zawieszenie konta nie nastąpi natychmiast – zostanie do Ciebie wysłane ostrzeżenie 7 dni przed jego zablokowaniem.

Inne ograniczenia

To nie pierwsze produkty i usługi zakazane przez Google Ads ze względu na blogowanie umożliwiania nieuczciwego postępowania. Inne zabronione reklamy dotyczą:

  • produktów lub usług, które pomagają wprowadzać w błąd inne osoby, np.: fałszowanie dokumentów, pisanie praz zaliczeniowych, sprzedaż pozytywnych opinii w internecie.
  • produktów lub usług, które umożliwiają uzyskiwanie nieuprawnionego dostępu do systemów, urządzeń lub usług, np.: antyradary, usługi hakerskie.
(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.