Kamery szpiegowskie? Podsłuch? Sprawdź czego wkrótce nie będziesz mógł reklamować w Google

Kamery szpiegowskie? Podsłuch? Sprawdź czego wkrótce nie będziesz mógł reklamować w Google

Reklamujesz urządzenia śledzące lub akcesoria do monitoringu? Od sierpnia reklamowanie Twoich usług i produktów w Google Ads może być utrudnione. Dowiedz się więcej o aktualizacji zasad bezpieczeństwa Google.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

11 sierpnia Google wdroży nowe aktualizacje dotyczące umożliwiania nieuczciwego postępowania. Zakazane będzie reklamowanie usług i produktów szpiegowskich i dotyczących monitoringu. Co to oznacza w praktyce? Zakazane będzie reklamowanie między innymi:

  • oprogramowania umożliwiającego monitorowanie SMSów, połączeń czy historii wyszukiwania,
  • urządzeń GPS przeznaczonych do monitorowania lub śledzenia osób bez ich zgody,
  • sprzętu do monitoringu (kamer samochodowych, aparatów, ukrytych kamer do monitoringu domu) jako urządzeń szpiegowskich.

Przykłady reklam, które będą zabronione po 11 sierpnia:

  1. Reklamy wyświetlane po wpisaniu frazy „kamera szpiegowska niania”
    reklama niania
  2. Reklamy wyświetlane po wpisaniu frazy „podsłuch”

aktualizacja zasad bezpieczeństwa google ads

Ograniczenie nie będzie dotyczyć:

  • prywatnych usług detektywistycznych,
  • urządzeń do monitorowania nieletnich przez ich rodziców.

Jakie są konsekwencje naruszenia zasad?

Jeśli reklamujesz produkty, które będą zakazane w Google Ads od 11 sierpnia, zadbaj o to, aby usunąć je ze swojego feedu produktowego lub zmienić ich ustawienia. W przeciwnym razie może spotkać Cię jedna z kar przewidzianych przez Google:

  1. Odrzucenie reklamy lub rozszerzenia
  2. Zawieszenie konta
  3. Wyłączenie listy remarketingowej

Zależy zaznaczyć, że zawieszenie konta nie nastąpi natychmiast – zostanie do Ciebie wysłane ostrzeżenie 7 dni przed jego zablokowaniem.

Inne ograniczenia

To nie pierwsze produkty i usługi zakazane przez Google Ads ze względu na blogowanie umożliwiania nieuczciwego postępowania. Inne zabronione reklamy dotyczą:

  • produktów lub usług, które pomagają wprowadzać w błąd inne osoby, np.: fałszowanie dokumentów, pisanie praz zaliczeniowych, sprzedaż pozytywnych opinii w internecie.
  • produktów lub usług, które umożliwiają uzyskiwanie nieuprawnionego dostępu do systemów, urządzeń lub usług, np.: antyradary, usługi hakerskie.
(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej