Raport o bestsellerach – nowość w Google Merchant Center

Raport o bestsellerach – nowość w Google Merchant Center

W niektórych krajach na kontach Google Merchant Center pojawiła się pewna nowość – raport o bestsellerach. Jak działa i jakie korzyści za sobą niesie?

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

W założeniu najnowszy raport ma ułatwić reklamodawcom wybór produktów i marek, które warto wprowadzić do swojej oferty czy zainwestować w nie budżet. Choć obecnie raport funkcjonuje jedynie w czterech krajach (Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Francji), to w niedługim czasie ma on zostać poszerzony o kolejne.

Czym jest raport o bestsellerach?

Najprościej mówiąc, raport informuje nas o produktach i markach, które na obecną chwilę są bestsellerami, czyli tymi najbardziej popularnymi, najlepiej sprzedającymi się w reklamach produktowych. Dane odświeżane są cotygodniowo.

Warto zaznaczyć, że raport nie obejmuje ani produktów używanych, ani marek, które widoczne są wyłącznie u jednego sprzedawcy.

Jak nowy raport o bestsellerach może Ci pomóc?

Przede wszystkim, dzięki niemu masz możliwość przeanalizowania produktów cieszących się największym powodzeniem, a następnie dodania wybranych z nich do swojej oferty. Aby ułatwić Ci sam proces wyboru elementów pasujących do Twojego asortymentu, Google Merchant Center umożliwia Ci filtrowanie ich wg kategorii produktów Google czy kraju.

Co więcej, raport udostępnia Ci dane na temat tego, które z elementów Twojej oferty „zaliczają się” do grona tych (aktualnie) najpopularniejszych, pożądanych, co ułatwia proces dopasowania do nich odpowiednich stawek czy budżetu.

Jak wygląda nowy raport w Google Merchant Center?

Aby znaleźć raport o bestsellerach, wejdź na konto Google Merchant Center i wybierz kartę Rozwój.

Raport o bestsellerach - nowość w Google Merchant Center

Raport obejmuje dane takie jak:

  • pozycja wg popularności,
  • zmiana z ostatniego tygodnia (zmiana dotycząca popularności produktu na przestrzeni 7 dni),
  • zdjęcie,
  • tytuł,
  • numer GTIN,
  • kategoria,
  • marka,
  • stan asortymentu marek,
  • stan asortymentu produktów,
  • przedział cenowy.

Na poniższych screenach zobaczysz przykładowe wyniki raportu na wybrane kraje i kategorie produktów. Raport możesz pobrać wybierając przycisk Pobierz w prawym górnym rogu tabeli.

Raport o bestsellerach w Google Merchant Center - Wielka Brytania
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Wielka Brytania, kategoria produktów Google: Buty
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center - Niemcy
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Niemcy, kategoria produktów Google: Buty
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center - Francja
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Francja, kategoria produktów Google: Buty
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center - Stany Zjednoczone
Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Stany Zjednoczone, kategoria produktów Google: Buty

* Kategoria stan asortymentu marek nie obejmuje sortowania ze względu na kraj.

Zwróć uwagę na to, że analizując wyniki bestsellerów na konkretnych rynkach, warto pomyśleć o nich pod kątem Twojej strategii sprzedażowej.

Na wielu rynkach europejskich zachowania konsumenckie są do siebie bardzo zbliżone, więc jeżeli będziemy mieli dostęp do tych najlepiej sprzedających się produktów w krajach podobnych do rynku polskiego bądź w przyszłości do konkretnych bestsellerów Twojej konkurencji – mamy dużo większe możliwości wypozycjonowania kampanii z lepszymi wynikami.

Od czasu kiedy te dane są ogólnodostępne wykorzystujemy je do wygenerowania lepszych efektów kampanii naszych klientów.

(3)
Autor
Marketing Specialist - Ola

Marketing Specialist

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej