Czym jest raport o bestsellerach?
Najprościej mówiąc, raport informuje nas o produktach i markach, które na obecną chwilę są bestsellerami, czyli tymi najbardziej popularnymi, najlepiej sprzedającymi się w reklamach produktowych. Dane odświeżane są cotygodniowo. Warto zaznaczyć, że raport nie obejmuje ani produktów używanych, ani marek, które widoczne są wyłącznie u jednego sprzedawcy.Jak nowy raport o bestsellerach może Ci pomóc?
Przede wszystkim, dzięki niemu masz możliwość przeanalizowania produktów cieszących się największym powodzeniem, a następnie dodania wybranych z nich do swojej oferty. Aby ułatwić Ci sam proces wyboru elementów pasujących do Twojego asortymentu, Google Merchant Center umożliwia Ci filtrowanie ich wg kategorii produktów Google czy kraju. Co więcej, raport udostępnia Ci dane na temat tego, które z elementów Twojej oferty "zaliczają się" do grona tych (aktualnie) najpopularniejszych, pożądanych, co ułatwia proces dopasowania do nich odpowiednich stawek czy budżetu.Jak wygląda nowy raport w Google Merchant Center?
Aby znaleźć raport o bestsellerach, wejdź na konto Google Merchant Center i wybierz kartę Rozwój. Raport obejmuje dane takie jak:- pozycja wg popularności,
- zmiana z ostatniego tygodnia (zmiana dotycząca popularności produktu na przestrzeni 7 dni),
- zdjęcie,
- tytuł,
- numer GTIN,
- kategoria,
- marka,
- stan asortymentu marek,
- stan asortymentu produktów,
- przedział cenowy.
Kraj: Wielka Brytania, kategoria produktów Google: Buty[/caption] [caption id="attachment_21966" align="aligncenter" width="1500"] Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Niemcy, kategoria produktów Google: Buty[/caption] [caption id="attachment_21968" align="aligncenter" width="1500"] Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Francja, kategoria produktów Google: Buty[/caption] [caption id="attachment_21970" align="aligncenter" width="1500"] Raport o bestsellerach w Google Merchant Center
Kraj: Stany Zjednoczone, kategoria produktów Google: Buty[/caption] * Kategoria stan asortymentu marek nie obejmuje sortowania ze względu na kraj. Zwróć uwagę na to, że analizując wyniki bestsellerów na konkretnych rynkach, warto pomyśleć o nich pod kątem Twojej strategii sprzedażowej. Na wielu rynkach europejskich zachowania konsumenckie są do siebie bardzo zbliżone, więc jeżeli będziemy mieli dostęp do tych najlepiej sprzedających się produktów w krajach podobnych do rynku polskiego bądź w przyszłości do konkretnych bestsellerów Twojej konkurencji - mamy dużo większe możliwości wypozycjonowania kampanii z lepszymi wynikami. Od czasu kiedy te dane są ogólnodostępne wykorzystujemy je do wygenerowania lepszych efektów kampanii naszych klientów.