Chcesz w 2024 roku poprawić sprzedaż dzięki reklamom w Google i na Facebooku?
Google Consent Mode v2 jest zaktualizowanym trybem uzyskiwania zgody użytkownika na wykorzystanie jego danych przez witrynę internetową, przy równoczesnej ochronie jego prywatności. Nowa wersja tego trybu wejdzie w życie już na początku marca 2024 roku.
Wedle nowych zapisów, użytkownik podczas wejścia na witrynę musi posiadać możliwość zezwolenia jedynie na wybrane przez niego zgody związane z przetwarzaniem danych osobowych. Tym samym skrypty śledzące uruchamiane powinny być dopiero po jego decyzji.
Proces ten ma na celu zagwarantowanie, że śledzenie w celu wykorzystania danych w kampaniach reklamowych odbywa się wyłącznie za zgodą użytkownika.
Dowiedz się więcej o Consent Mode v2 i przygotuj na zmiany – weź udział w naszym darmowym webinarze!
Aby zagwarantować dotychczasowe, odpowiednie działanie emitowanych kampanii Google Ads w kodzie śledzącym umieszczone muszą zostać parametry określające status zgody danego użytkownika. Dla zachowania odpowiedniej jakości grup odbiorców i rzetelności pomiarów, istotne jest wdrożenie Consent Mode v2 jeszcze przed marcem 2024 roku.
Właściciel strony internetowej jest odpowiedzialny za implementację odpowiedniej technologii baneru cookie, zgodnej z nowymi zasadami oraz prawidłowe zbieranie zgód związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Jest to możliwe zarówno dzięki wsparciu oprogramowania CMP, czyli platformy zarządzania zgodami, jak i rozwiązaniu wewnętrznemu.
Jak już wspomniano od początku marca 2024 stosowanie się do nowych zasad będzie obowiązkowe dla wszystkich firm korzystających z Google Ads. Pominięcie tego kroku ma skutkować znacznymi ograniczeniami z punktu widzenia prowadzenia działań reklamowych, takimi jak zablokowanie kampanii opartych na remarketingu, a nawet ograniczenie śledzenia konwersji. Konsekwencje te mogą mieć znaczny wpływ na odpowiednią optymalizację kampanii oraz pomiar ich skuteczności.
Korzystanie z niekompletnych, a co za tym idzie nie do końca miarodajnych danych może mieć negatywny wpływ między innymi na działanie algorytmów w kampaniach skupiających się na maksymalizowaniu konwersji.
Chcesz w 2024 roku poprawić sprzedaż dzięki reklamom w Google i na Facebooku?