.animate-view{opacity: 1 !important;}

Consent Mode v2 – o co chodzi z wdrożeniem trybu zgody?

2min.

Komentarze:0

Consent Mode v2 – o co chodzi z wdrożeniem trybu zgody?d-tags
19 stycznia 2024
Jeszcze w marcu tego roku pojawią się nowe regulacje w świecie marketingu internetowego. Zmianom ulegnie polityka zbierania informacji o użytkownikach, a dostosować trzeba będzie między innymi banery ze zgodą na przetwarzanie plików cookies. Sprawdź, czym jest Consent Mode v2 i jaki wpływ może mieć na Twoje kampanie Google Ads!

2min.

Komentarze:0

Czym jest Consent Mode v2?

Google Consent Mode v2 jest zaktualizowanym trybem uzyskiwania zgody użytkownika na wykorzystanie jego danych przez witrynę internetową, przy równoczesnej ochronie jego prywatności. Nowa wersja tego trybu wejdzie w życie już na początku marca 2024 roku.

Wedle nowych zapisów, użytkownik podczas wejścia na witrynę musi posiadać możliwość zezwolenia jedynie na wybrane przez niego zgody związane z przetwarzaniem danych osobowych. Tym samym skrypty śledzące uruchamiane powinny być dopiero po jego decyzji.

Proces ten ma na celu zagwarantowanie, że śledzenie w celu wykorzystania danych w kampaniach reklamowych odbywa się wyłącznie za zgodą użytkownika.

Dowiedz się więcej o Consent Mode v2 i przygotuj na zmiany – weź udział w naszym darmowym webinarze!

Jakie działania są wymagane?

Aby zagwarantować dotychczasowe, odpowiednie działanie emitowanych kampanii Google Ads w kodzie śledzącym umieszczone muszą zostać parametry określające status zgody danego użytkownika. Dla zachowania odpowiedniej jakości grup odbiorców i rzetelności pomiarów, istotne jest wdrożenie Consent Mode v2 jeszcze przed marcem 2024 roku.

Właściciel strony internetowej jest odpowiedzialny za implementację odpowiedniej technologii baneru cookie, zgodnej z nowymi zasadami oraz prawidłowe zbieranie zgód związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Jest to możliwe zarówno dzięki wsparciu oprogramowania CMP, czyli platformy zarządzania zgodami, jak i rozwiązaniu wewnętrznemu.

Jakie są konsekwencje niezastosowania się do nowych wytycznych?

Jak już wspomniano od początku marca 2024 stosowanie się do nowych zasad będzie obowiązkowe dla wszystkich firm korzystających z Google Ads. Pominięcie tego kroku ma skutkować znacznymi ograniczeniami z punktu widzenia prowadzenia działań reklamowych, takimi jak zablokowanie kampanii opartych na remarketingu, a nawet ograniczenie śledzenia konwersji. Konsekwencje te mogą mieć znaczny wpływ na odpowiednią optymalizację kampanii oraz pomiar ich skuteczności.

Korzystanie z niekompletnych, a co za tym idzie nie do końca miarodajnych danych może mieć negatywny wpływ między innymi na działanie algorytmów w kampaniach skupiających się na maksymalizowaniu konwersji.

Chcesz w 2024 roku poprawić sprzedaż dzięki reklamom w Google i na Facebooku?

Napisz do nas!
Autor
Tomek Gniecki SEM Delante
Autor
Tomek Gniecki

SEM & Analytics Specialist

Absolwent Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Delante zajmuje sie prowadzeniem kampanii Google Ads oraz wdrożeniami i konfiguracją Google Analytics. Prowadzi również szkolenia z analityki internetowej. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.

Autor
Tomek Gniecki SEM Delante
Autor
Tomek Gniecki

SEM & Analytics Specialist

Absolwent Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Delante zajmuje sie prowadzeniem kampanii Google Ads oraz wdrożeniami i konfiguracją Google Analytics. Prowadzi również szkolenia z analityki internetowej. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022