Co łączy content marketing i SEO?

Co łączy content marketing i SEO?

Jest kilka punktów, w których content marketing i SEO łączą się ze sobą we wspólnym celu. Poznaj je i dowiedz się, jak usprawnić swoje działania marketingowe.

Ostatnio na naszym blogu: Nowe wyszukiwanie hoteli w Google

Celem contentu jest przywiązanie do siebie klientów poprzez wartościową treść, natomiast zadaniem SEO – dobrze zoptymalizowana strona i wysoka pozycja strony w wyszukiwarce. Choć podstawowe zamierzenia są różne, to obie gałęzie marketingu łączy wiele punktów wspólnych. Dowiedz się, gdzie one są, aby usprawnić swoje działania marketingowe.

 

Content marketing a pozycjonowanie

Jakie wspólne cele łączą content marketing i SEO?

 

Tworzenie unikatowych i zoptymalizowanych tekstów

Unikalność odgrywa znaczącą rolę zarówno w pozycjonowaniu, jak i content marketingu. W przypadku pozycjonowania powielone teksty zostaną oznaczone przez Google jako duplicate content i nie przyniosą efektu. Także w marketingu treści artykuły skopiowane z innych stron przysporzą witrynie więcej złej sławy niż poklasku.

Kiedy już mamy unikatowy tekst, warto zrobić krok dalej w kierunku SEO i odpowiednio go zoptymalizować. Więcej na ten temat pisaliśmy już w artykule Pozycjonowanie – jak zacząć optymalizować posty na blogu, więc jeśli, drogi czytelniku, jesteś zainteresowany, to nie wahaj się tam zajrzeć.

Zwiększenie ruchu na stronie

Ludzie trafiają na witrynę z różnych źródeł. Pozycjonowanie generuje ruch organiczny, czyli wejścia na podstawie wyszukiwań Google. Internauci pozyskiwani przez content mogą trafić na witrynę z ruchu organicznego, ale wcale nie muszą. Dobry tekst przyciągnie czytelników także z platform social media i wielu innych portali, na przykład tych działających na zasadzie bookmarkingu. Przykładem tych ostatnich może być StumbleUpon, Delicious, Digg czy Scoop.it. Promowanie contentu w takich i innych źródłach jest sposobem na pozyskiwanie linków, czyli działaniem związanym z SEO.

Content marketing i seo łączy kilka rzeczy

Budowanie świadomości i autorytetu marki

Za pomocą treści, które zainteresują ludzi wokół Ciebie, możesz zwiększyć swoją rozpoznawalność i zbudować swój autorytet. Nie pisz na najogólniejsze tematy. Co prawda mogą one trafiać do wielu ludzi, ale są także oklepane. Wymyśl treści, które może nie zainteresują przeciętnego Kowalskiego, ale trafią do grupy docelowej, na której najbardziej Ci zależy i przekażą Twoją specjalistyczną wiedzę. Kiedy będziesz miał już więcej tekstów na stronie, nie zapomnij o zamieszczaniu odnośników do nich w nowych artykułach. Być może dzięki nim czytelnik skusi się, zajrzy gdzieś jeszcze i zostanie dłużej na Twoim www.

Rosnąca konwersja

Działania zwiększające skuteczność content marketingu w SEO i odwrotnie, prowadzą do celu głównego i najważniejszego – przełożenia podejmowanych działań na sprzedaż. Jeśli nasza strona cieszy się unikalnymi i dobrze zoptymalizowanymi treściami, to Google z łatwością ją zauważa. Taka witryna, wspomagana dodatkowo promocją w serwisach społecznościowych i na stronach-zakładkach, dzięki działaniom SEO i wejściom generowanym przez zainteresowanych czytelników, zwiększa swoją popularność i pozycję w wyszukiwarce. Wartościowe treści i promocja na innych portalach wspomagają proces budowania autorytetu marki. Rosnący ruch na stronie i wzrastające zaufanie nie mogą przejść bez echa – w końcu przekładają się na konwersję, czyli zyski dla firmy, która zdecydowała się na podjęcie spójnych działań marketingowych.

Warto połączyć content marketing i pozycjonowanie. Dla ciekawskich, którzy pytają Ale jak to? A dlaczego? A czemu?, już śpieszę z odpowiedzią. Takie działanie jest warte wysiłku dlatego, że dzięki zsynchronizowanej pracy jego efekty są lepsze i korzystniejsze zarówno dla Twojej strony, jak i dla Ciebie.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Agencja SEO / SEM - Delante

Agencja SEO / SEM

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.