.animate-view{opacity: 1 !important;}

CSS – co to jest i czym różni się od Google Zakupy (Google Shopping)?

4min.

Komentarze:0

PPC
CSS – co to jest i czym różni się od Google Zakupy (Google Shopping)?d-tags
27 listopada 2024
Comparison Shopping Services to platforma konkurencyjna dla Google Zakupy, obsługująca kampanie produktowe, która pozwala uzyskać niższy koszt za klik (CPC) niż korzystając bezpośrednio z narzędzi Google.
PPC

4min.

Komentarze:0

Czym są kampanie produktowe? Dlaczego dają nam tak dużo?

Reklamy produktowe w Google to skuteczny sposób na sprzedaż dla branż e-commerce i jedna z najbardziej popularnych form promocji produktów w Internecie. Z powodu samego wyglądu w wyszukiwarce charakteryzuje je duża skuteczność i wysoki wskaźnik konwersji. W tym wpisie możesz dowiedzieć się, jak zwiększyć efektywność kampanii produktowych dzięki wykorzystaniu Google Shopping Comparison Services.

reklamy produktowe google ads

Źródło: wyszukiwarka Google

 

Podział w reklamach produktowych w UE – dlaczego go wprowadzono?

W czerwcu 2017 roku Komisja Europejska zastosowała orzeczenie antymonopolowe Google Shopping i nałożyła na firmę grzywnę w wysokości 2,4 mld Euro (co było rekordową karą, jeśli chodzi o tego typu sprawy) za faworyzowanie usługi porównywania cen kosztem konkurencji w wyszukiwarce Google. Skutkiem nałożenia kary było wpuszczenie innych porównywarek cenowych do pozycji reklam produktowych.

Google wprowadziło atrakcyjne stawki dla usług innych niż Google Shopping, aby mieć pewność, że wezmą one udział w aukcji. Była to wielka szansa dla wszystkich stron e-commerce, które uzyskują przychód w dużej mierze dzięki kampaniom produktowym.

Co to jest porównywarka cen CSS?

Reklamy produktowe mogą być wyświetlane w ramach usługi porównywania cen (CSS – Comparison Shopping Services). Przed jej powstaniem reklamodawcy mogli w tym celu korzystać jedynie z Google Shopping, należącego do Google Merchant Center.

podział css

Źródło: grafika własna

Teraz Google dopuszcza też inne porównywarki i wyświetla ich wyniki w sekcji reklam produktowych.

Osoby, które kliknęły w reklamę produktową powiązaną z tą stroną lub w produkt na stronie, zostały przekierowane do witryny, gdzie mogły dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej o produkcie, jaki wyszukiwały.

Na rynku polskim do najbardziej popularnych porównywarek cenowych zaliczamy, m.in.: Okazje.info, Ceneo, Nokaut, AlleCeny, Skąpiec czy KodyRabatowe.pl.

Widoczną zmianą wynikającą z wykorzystania CSS w reklamach PLA (produktowych) jest inny link przekierowujący do produktu. Pod reklamą zamiast “Przez: Google” pojawia się nazwa porównywarki cen, np. „Przez: musthave”.

wyniki css w google ads

Źródło: wyszukiwarka Google

Comparison Shopping Service zbiera wszelkie oferty produktów od e-sprzedawców, gromadzi oferty innych podmiotów i umieszcza je na swojej witrynie.

Jak wygląda CSS od środka?

Z perspektywy technicznej sytuacja wygląda następująco: tworzy on oddzielne konto Google Merchant Center (GMC) dla każdego e-commercowego sprzedawcy. Umożliwia to przesyłanie danych o produktach dostępnych w e-sklepie i uruchamianie kampanii PLA w jego imieniu.

Natomiast, jeśli mówimy o perspektywie sprzedawcy – dobrze, by znalazł on agencje z doświadczeniem w prowadzeniu kampanii Google z usługą CSS. Optymalizacja PLA jest ważnym czynnikiem, który ma wpływ na wyniki i efektywność kampanii.

Wdrożenie usługi CSS pod kątem technicznym składa się z poniższych elementów:

  • przygotowanie pliku produktowego ręcznie, według konkretnie narzuconej specyfikacji Google lub wprowadzenia go za pomocą API bądź linku (przeważnie XML),
  • konfiguracja Merchant Center i wprowadzenie kampanii produktowej,
  • optymalizacja kampanii, w tym między innymi stawek, wedle ustalonej strategii.

Największa zaleta korzystania z platformy CSS

Google ze względu na warunki postawione ze strony Komisji Europejskiej próbował i nadal próbuje wprowadzić do Zakupów Google jak największą liczbę klientów CSS.

Udostępniając możliwość korzystania z innych CSS niż Google Zakupy, oddało ich właścicielom marżę za kliknięcie w reklamę, która wynosi do 20% – co uważamy za największą zaletę tego “produktu”. Dzieje się tak, ponieważ opłaty za kliknięcie w reklamy z innej usługi niż Google Shopping nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną.

Nasze doświadczenie we wdrażaniu i optymalizacji kampanii produktowej przy wykorzystaniu Delante Shopping Platform pokazuje, że reklamy osiągają lepsze efekty w pozycjach produktowych Wynika to z faktu, że przy tej samej stawce możesz uzyskać wyższą pozycję niż przy korzystaniu bezpośrednio z Merchant Center – nasza wewnętrzna porównywarka działa bez prowizji. Dzięki temu Twoje reklamy generują więcej wyświetleń i kliknięć, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. 

Jakie osiągnięcia i wyniki otrzymaliśmy u jednego z naszych długoletnich klientów – Centrum Audio, dodając w kolejnych etapach współpracy usługę CSS? Poniżej wyszczególnione są najważniejsze wskaźniki. Wyniki porównujące okres od połowy stycznia do połowy lutego z okresem od połowy grudnia do połowy stycznia przy wykorzystaniu tego samego budżetu (+/- 5%):

  • 189% więcej konwersji,
  • 264% wzrostu wartości konwersji,
  • 21% więcej kliknięć w reklamę,
  • 17% więcej wyświetleń reklamy,
  • wzrost współczynnika konwersji z 0,19% do 0,45%,
  • wzrost CTR z 2,24% do 3,18%,
  • wzrost ROAS z 435% do 1490%,
  • spadek kosztu konwersji o 63%.

Podsumowując – warto czy nie warto?

Mówiąc o zalecie tej usługi, mówimy o zdecydowanie niższym koszcie za klik, czyli CPC.

Na pewno warto zainteresować się tym tematem. Zwłaszcza w branżach, gdzie stawki w kampaniach Shopping rosną dość dynamicznie, a obniżka 20% może mieć duży wpływ na poprawę sytuacji sklepu czy osiągnięcie rentowności kanału sprzedaży.

Szereg innych korzyści, takich jak zwiększenie ogólnej skali dotarcia i sprzedaży do potencjalnych odbiorców, pokazuje, że możemy mówić tu jedynie o zaletach, a nie wadach.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Piech SEM Specialist
Autor
Karolina Piech

Senior SEM Specialist

Senior SEM Specialist, w Delante od października 2019 roku. Obecnie w Delante trzyma pieczę nad zespołem, kluczowymi klientami w dziale SEM oraz pierwszym kontaktem z potencjalnymi klientami, dla których przygotowuje dedykowane oferty. Prywatnie fanka wszystkiego, co włoskie, zaczynając od kultury, a kończąc na jedzeniu, od lat miłośniczka psów i psia Mama.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Piech SEM Specialist
Autor
Karolina Piech

Senior SEM Specialist

Senior SEM Specialist, w Delante od października 2019 roku. Obecnie w Delante trzyma pieczę nad zespołem, kluczowymi klientami w dziale SEM oraz pierwszym kontaktem z potencjalnymi klientami, dla których przygotowuje dedykowane oferty. Prywatnie fanka wszystkiego, co włoskie, zaczynając od kultury, a kończąc na jedzeniu, od lat miłośniczka psów i psia Mama.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022