- Czym są rozszerzenia w Google Ads? Jak działają?
- Rodzaje rozszerzeń reklam w Google
- Rozszerzenia reklam Google Ads- podsumowanie
Czym są rozszerzenia w Google Ads? Jak działają?
Rozszerzenia reklam w Google to dodatkowe informacje dołączone do naszej reklamy. Możemy je stosować zarówno w reklamach w sieci wyszukiwania jaki i w sieci reklamowej. Chociaż w tej drugiej rzadko się wyświetlają. Można dodać je na poziomie całego konta, jednej kampanii lub konkretnej grupy reklam. Dostarczają one użytkownikom dodatkowych informacji dotyczących oferowanych przez nas produktów lub usług. Reklama wzbogaca się o tekst, a jej objętość rośnie, co przyczynia się do lepszej widoczności w sieci wyszukiwania Google. To powoduje że jest ona częściej wybierana i klikana przez użytkowników. Dodawanie rozszerzeń do reklam nie jest konieczne, ale pamiętajmy o dodatkowym atucie jakim będzie wyróżnienie się na tle konkurencji, która rozszerzeń reklam nie posiada.Kiedy się wyświetlają i ile kosztują?
Musimy pamiętać, że dodając rozszerzenie w Google nie mamy pewności, że zostanie ono wyświetlone pod naszą reklamą. Decyduje o tym kilka czynników:- Ranking reklamy - połączenie jakości reklamy, stawki, kontekstu wyszukiwania, docelowej strony oraz progów rankingu reklamy, o których więcej przeczytać można w Supporcie Google pod tym linkiem https://support.google.com/google-ads/answer/7634668.
- Pozycja reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google - najpierw wyświetlają się te reklamy, które są na wyższych pozycjach. Zazwyczaj wyższa pozycja wiąże się ze zwiększeniem jakości reklamy lub stawki albo obu tych aspektów.
- Inne włączone rozszerzenia - rozszerzenia, które dodamy nie wyświetlą się wszystkie w tym samym czasie. Wybrane zostają te najskuteczniejsze.
Rodzaje rozszerzeń reklam w Google
-
Rozszerzenia informacji w witrynie
-
Rozszerzenie linków do podstron
-
Rozszerzenie objaśnień
-
Rozszerzenie lokalizacji
-
Rozszerzenie cen
-
Rozszerzenie promocji
-
Rozszerzenie połączeń
-
Rozszerzenie formularzy kontaktowych