Rozszerzenia to ważna część reklam w Google Ads. Dodatkowe informacje, które możemy dzięki nim przekazać pomagają podnieść jakość naszej reklamy. Dodatkowo zwiększają szansę, że użytkownik wybierze właśnie naszą firmę. Google ma nam do zaoferowania kilka rodzajów rozszerzeń, które są istotną częścią płatnych reklam. Sprawdź, jakie rozszerzenia reklam w Google wyróżniamy, jak wyglądają i dlaczego warto jest je zastosować w naszej reklamie.
Rozszerzenia reklam w Google to dodatkowe informacje dołączone do naszej reklamy. Możemy je stosować zarówno w reklamach w sieci wyszukiwania jaki i w sieci reklamowej. Chociaż w tej drugiej rzadko się wyświetlają. Można dodać je na poziomie całego konta, jednej kampanii lub konkretnej grupy reklam. Dostarczają one użytkownikom dodatkowych informacji dotyczących oferowanych przez nas produktów lub usług.
Reklama wzbogaca się o tekst, a jej objętość rośnie, co przyczynia się do lepszej widoczności w sieci wyszukiwania Google. To powoduje że jest ona częściej wybierana i klikana przez użytkowników. Dodawanie rozszerzeń do reklam nie jest konieczne, ale pamiętajmy o dodatkowym atucie jakim będzie wyróżnienie się na tle konkurencji, która rozszerzeń reklam nie posiada.
Kiedy się wyświetlają i ile kosztują?
Musimy pamiętać, że dodając rozszerzenie w Googlenie mamy pewności, że zostanie ono wyświetlone pod naszą reklamą. Decyduje o tym kilka czynników:
Ranking reklamy - połączenie jakości reklamy, stawki, kontekstu wyszukiwania, docelowej strony oraz progów rankingu reklamy, o których więcej przeczytać można w Supporcie Google pod tym linkiem https://support.google.com/google-ads/answer/7634668.
Żeby rozszerzenie się wyświetlało musi osiągnąć też minimalny ranking reklamy.
Pozycja reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google - najpierw wyświetlają się te reklamy, które są na wyższych pozycjach. Zazwyczaj wyższa pozycja wiąże się ze zwiększeniem jakości reklamy lub stawki albo obu tych aspektów.
Inne włączone rozszerzenia - rozszerzenia, które dodamy nie wyświetlą się wszystkie w tym samym czasie. Wybrane zostają te najskuteczniejsze.
Dobrą informacją jest to, że samo dodawanie rozszerzeń w reklamach nic nie kosztuje. Płacimy tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w naszą reklamę lub jej rozszerzenie. Kliknięcie w rozszerzenie jest rozliczane tak jak kliknięcie w reklamę.
Rodzaje rozszerzeń reklam w Google
Rozszerzenia informacji w witrynie
Rozszerzenia informacjipozwalają dokładniej pokazać co znajduje się w naszej ofercie. Google daje nam do wyboru 13 podtypów rozszerzeń informacji w witrynie, są to między innymi: usługi, typy, modele, kursy, style, udogodnienia.
Rozszerzenie linków do podstron
Dzięki rozszerzeniom linków do podstron możemy wyświetlać pod reklamą linki do konkretnych podstron na naszej witrynie. Dzięki temu użytkownik może przejść bezpośrednio do miejsca na naszej stronie, którym jest zainteresowany.
Ważne jest, żeby były to informacje istotne dla użytkownika takie jak promocje, zakładka kontaktowa czy kategorie produktów, które są często wyszukiwane. Minimalna, wymagana ilość rozszerzeń to 2. Maksymalnie możemy mieć ich 6. Koszt kliknięcia w ten rodzaj rozszerzenia nie różni się od kosztu kliknięcia w nagłówek.
Rozszerzenie objaśnień
Rozszerzenie objaśnieńto krótkie informacje mające pokazać korzyści oraz zalety naszej oferty. Możemy nimi w łatwy sposób przedstawić dlaczego jesteśmy wyjątkowi w porównaniu do konkurencji. Pole tekstowe jest tutaj mocno ograniczone (25 znaków), dlatego Informacje powinny być krótkie i konkretne np. darmowa dostawa, wysyłka w 24h, 30 dni na zwrot zakupów.
Rozszerzenie lokalizacji
Rozszerzenie lokalizacjijest szczególnie istotne przy firmach oraz biznesach, które sprzedają swoje produkty stacjonarnie. Bardzo często to właśnie na podstawie położenia klient decyduje się na wybranie danego sklepu. Rozszerzenie to pozwala użytkownikowi zobaczyć takie informacje jak dokładny adres oraz odległość jaka dzieli go od danego miejsca.
Dodatkowo klikając na pinezkę otwarta zostaje mapa dzięki czemu zobaczyć możemy jak dojechać lub dojść do podanego adresu. Rozszerzenie to jest bardzo przydatne dla miejsc takich jak piekarnie, sklepy kosmetyczne czy odzieżowe, ponieważ są to miejsca do którego klienci będą chcieli dojść.
Rozszerzenie cen
Rozszerzenie cenpozwala nam pokazać dodatkowe informacje dotyczące cen poszczególnych produktów lub usług. Mamy możliwość dodania 8 takich rozszerzeń oraz krótkiego opisu na 25 znaków. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które mają konkurencyjne cechy, ponieważ może to zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia właśnie naszej witryny.
Jeśli cenę usługi zawrzemy już w rozszerzeniu będziemy mieć pewność, że będą się do nas zgłaszać osoby, które nasza cena satysfakcjonuje. Jest wtedy większa szansa, na to, że kliknięcia zakończą się konwersją czyli np. zakupem naszych produktów.
Rozszerzenie promocji
Rozszerzenie promocjito idealne rozwiązanie, gdy w naszym sklepie mamy obecnie obniżki cen. Możemy w łatwy sposób pokazać to stosując ten rodzaj rozszerzeń reklam w Google. Pozwala nam to w łatwy i precyzyjny sposób przedstawić naszą promocyjną ofertę. Rozszerzenia promocji idealnie sprawdzają się na okazje takie jak Walentynki, Dzień Kobiet lub Mikołajki.
W rozszerzeniu możemy zamieścić informacje o wysokości rabatu, czasie trwania czy warunkach, które należy spełnić. Kliknięcie w to rozszerzenie przenosi użytkownika prosto do danej promocji, co jest dla niego wygodne, ponieważ nie musi przeszukiwać całej strony.
Rozszerzenie połączeń
Rozszerzenie połączeńto dodatkowa część pod reklamą, która zawiera numer kontaktowy do naszej firmy. Dzięki temu osoba, która jest zainteresowana może skontaktować się z nami naciskając wyświetlony numer telefonu co sprawia, że klient może zadzwonić do nas jednym kliknięciem. Rozszerzenie to pozwala na szybki kontakt bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania tej informacji.
Ustawiając to rozszerzenie możemy zaznaczyć w których godzinach można wykonywać połączenia. Możemy włączyć także raporty, które pozwalają pokazać ile telefonów zostało wykonanych z reklamy oraz jak długo trwały. Rozszerzenie to może wyświetlać się także na komputerach, nie możemy jednak włączyć raportów połączeń z komputerów. Jedyna możliwość raportowania to ta z telefonów komórkowych.
Rozszerzenie formularzy kontaktowych
Rozszerzenie formularzy kontaktowychjest to dość świeże rozszerzenie Google. Pomaga ono uzyskać od klientów informacje kontaktowe do nich. Użytkownik może w łatwy sposób przesłać formularz bez przeklikiwania się przez całą stronę. Koszt za kliknięcie w takie rozszerzenie jest taki sam jak za kliknięcie w reklamę.
Rozszerzenia reklam Google Ads - podsumowanie
Rozszerzenia reklam w Googlepomagają nam wyświetlać dodatkowe informacje o naszej firmie bez wchodzenia w witrynę. Dzięki nim nasza reklama zwiększa objętość, a to zazwyczaj zwiększa współczynnik klikalności reklamy oraz jakość reklamy co finalnie może powodować niższy koszt za kliknięcie na tak samo dobrych pozycjach.
Jak mogliśmy zobaczyć powyżej, opcji rozszerzeń Googlejest naprawdę dużo. To my decydujemy ile z nich zostanie dodane do naszej reklamy w Google Ads. Czy warto korzystać z rozszerzeń w Google Ads? Zdecydowanie warto!
Użycie rozszerzeń jest darmowe, dlatego dobrze jest je zastosować, ponieważ zwiększają jakość reklamy, generują bardziej wartościowy ruch na stronie zakończony konwersją, czyli przykładowo zakupem, co końcowo zmniejsza koszt jaki zapłacimy za naszą reklamę. A dodatkowo rozszerzenia są atrakcyjne wizualnie dla potencjalnego klienta.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.