Wszystko o rozszerzeniach reklam Google Ads

Wszystko o rozszerzeniach reklam Google Ads

Rozszerzenia to ważna część reklam w Google Ads. Dodatkowe informacje, które możemy dzięki nim przekazać pomagają podnieść jakość naszej reklamy. Dodatkowo zwiększają szansę, że użytkownik wybierze właśnie naszą firmę. Google ma nam do zaoferowania kilka rodzajów rozszerzeń, które są istotną częścią płatnych reklam. Sprawdź, jakie rozszerzenia reklam w Google wyróżniamy, jak wyglądają i dlaczego warto jest je zastosować w naszej reklamie.

Spis treści:

Czym są rozszerzenia w Google Ads? Jak działają?

Rozszerzenia reklam w Google to dodatkowe informacje dołączone do naszej reklamy. Możemy je stosować zarówno w reklamach w sieci wyszukiwania jaki i w sieci reklamowej. Chociaż w tej drugiej rzadko się wyświetlają. Można dodać je na poziomie całego konta, jednej kampanii lub konkretnej grupy reklam. Dostarczają one użytkownikom dodatkowych informacji dotyczących oferowanych przez nas produktów lub usług.

Reklama wzbogaca się o tekst, a jej objętość rośnie, co przyczynia się do lepszej widoczności w sieci wyszukiwania Google. To powoduje że jest ona częściej wybierana i klikana przez użytkowników. Dodawanie rozszerzeń do reklam nie jest konieczne, ale pamiętajmy o dodatkowym atucie jakim będzie wyróżnienie się na tle konkurencji, która rozszerzeń reklam nie posiada.

Kiedy się wyświetlają i ile kosztują?

Musimy pamiętać, że dodając rozszerzenie w Google nie mamy pewności, że zostanie ono wyświetlone pod naszą reklamą. Decyduje o tym kilka czynników:

Żeby rozszerzenie się wyświetlało musi osiągnąć też minimalny ranking reklamy.

  • Pozycja reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google – najpierw wyświetlają się te reklamy, które są na wyższych pozycjach. Zazwyczaj wyższa pozycja wiąże się ze zwiększeniem jakości reklamy lub stawki albo obu tych aspektów.
  • Inne włączone rozszerzenia – rozszerzenia, które dodamy nie wyświetlą się wszystkie w tym samym czasie. Wybrane zostają te najskuteczniejsze.

Dobrą informacją jest to, że samo dodawanie rozszerzeń w reklamach nic nie kosztuje. Płacimy tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w naszą reklamę lub jej rozszerzenie. Kliknięcie w rozszerzenie jest rozliczane tak jak kliknięcie w reklamę.

Rodzaje rozszerzeń reklam w Google

  1. Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji pozwalają dokładniej pokazać co znajduje się w naszej ofercie. Google daje nam do wyboru 13 podtypów rozszerzeń informacji w witrynie, są to między innymi: usługi, typy, modele, kursy, style, udogodnienia.

rozszerzenia informacji w witrynie

  1. Rozszerzenie linków do podstron

Dzięki rozszerzeniom linków do podstron możemy wyświetlać pod reklamą linki do konkretnych podstron na naszej witrynie. Dzięki temu użytkownik może przejść bezpośrednio do miejsca na naszej stronie, którym jest zainteresowany.

Ważne jest, żeby były to informacje istotne dla użytkownika takie jak promocje, zakładka kontaktowa czy kategorie produktów, które są często wyszukiwane. Minimalna, wymagana ilość rozszerzeń to 2. Maksymalnie możemy mieć ich 6. Koszt kliknięcia w ten rodzaj rozszerzenia nie różni się od kosztu kliknięcia w nagłówek.

Rozszerzenie linków do podstron

  1. Rozszerzenie objaśnień

Rozszerzenie objaśnień to krótkie informacje mające pokazać korzyści oraz zalety naszej oferty. Możemy nimi w łatwy sposób przedstawić dlaczego jesteśmy wyjątkowi w porównaniu do konkurencji. Pole tekstowe jest tutaj mocno ograniczone (25 znaków), dlatego Informacje powinny być krótkie i konkretne np. darmowa dostawa, wysyłka w 24h, 30 dni na zwrot zakupów.

rozszerzenia objaśnień

  1. Rozszerzenie lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji jest szczególnie istotne przy firmach oraz biznesach, które sprzedają swoje produkty stacjonarnie. Bardzo często to właśnie na podstawie położenia klient decyduje się na wybranie danego sklepu. Rozszerzenie to pozwala użytkownikowi zobaczyć takie informacje jak dokładny adres oraz odległość jaka dzieli go od danego miejsca.

Dodatkowo klikając na pinezkę otwarta zostaje mapa dzięki czemu zobaczyć możemy jak dojechać lub dojść do podanego adresu. Rozszerzenie to jest bardzo przydatne dla miejsc takich jak piekarnie, sklepy kosmetyczne czy odzieżowe, ponieważ są to miejsca do którego klienci będą chcieli dojść.

rozszerzenia reklam w Google a rozszerzenia lokalizacji

  1. Rozszerzenie cen

Rozszerzenie cen pozwala nam pokazać dodatkowe informacje dotyczące cen poszczególnych produktów lub usług. Mamy możliwość dodania 8 takich rozszerzeń oraz krótkiego opisu na 25 znaków. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które mają konkurencyjne cechy, ponieważ może to zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia właśnie naszej witryny.

rozszerzenia google ads baner

Jeśli cenę usługi zawrzemy już w rozszerzeniu będziemy mieć pewność, że będą się do nas zgłaszać osoby, które nasza cena satysfakcjonuje. Jest wtedy większa szansa, na to, że kliknięcia zakończą się konwersją czyli np. zakupem naszych produktów.

rozszerzenia cen a rozszerzenia reklam

  1. Rozszerzenie promocji

Rozszerzenie promocji to idealne rozwiązanie, gdy w naszym sklepie mamy obecnie obniżki cen. Możemy w łatwy sposób pokazać to stosując ten rodzaj rozszerzeń reklam w Google. Pozwala nam to w łatwy i precyzyjny sposób przedstawić naszą promocyjną ofertę. Rozszerzenia promocji idealnie sprawdzają się na okazje takie jak Walentynki, Dzień Kobiet lub Mikołajki.

W rozszerzeniu możemy zamieścić informacje o wysokości rabatu, czasie trwania czy warunkach, które należy spełnić. Kliknięcie w to rozszerzenie przenosi użytkownika prosto do danej promocji, co jest dla niego wygodne, ponieważ nie musi przeszukiwać całej strony.

rozszerzenia promocji a rozszerzenia reklam w Google

  1. Rozszerzenie połączeń

Rozszerzenie połączeń to dodatkowa część pod reklamą, która zawiera numer kontaktowy do naszej firmy. Dzięki temu osoba, która jest zainteresowana może skontaktować się z nami naciskając wyświetlony numer telefonu co sprawia, że klient może zadzwonić do nas jednym kliknięciem. Rozszerzenie to pozwala na szybki kontakt bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania tej informacji.

Ustawiając to rozszerzenie możemy zaznaczyć w których godzinach można wykonywać połączenia. Możemy włączyć także raporty, które pozwalają pokazać ile telefonów zostało wykonanych z reklamy oraz jak długo trwały. Rozszerzenie to może wyświetlać się także na komputerach, nie możemy jednak włączyć raportów połączeń z komputerów. Jedyna możliwość raportowania to ta z telefonów komórkowych.

rozszerzenia połączeń

  1. Rozszerzenie formularzy kontaktowych

Rozszerzenie formularzy kontaktowych jest to dość świeże rozszerzenie Google. Pomaga ono uzyskać od klientów informacje kontaktowe do nich. Użytkownik może w łatwy sposób przesłać formularz bez przeklikiwania się przez całą stronę. Koszt za kliknięcie w takie rozszerzenie jest taki sam jak za kliknięcie w reklamę.

rozszerzenia formularzy kontaktowych

Rozszerzenia reklam Google Ads – podsumowanie

Rozszerzenia reklam w Google pomagają nam wyświetlać dodatkowe informacje o naszej firmie bez wchodzenia w witrynę. Dzięki nim nasza reklama zwiększa objętość, a to zazwyczaj zwiększa współczynnik klikalności reklamy oraz jakość reklamy co finalnie może powodować niższy koszt za kliknięcie na tak samo dobrych pozycjach.

Jak mogliśmy zobaczyć powyżej, opcji rozszerzeń Google jest naprawdę dużo. To my decydujemy ile z nich zostanie dodane do naszej reklamy w Google Ads. Czy warto korzystać z rozszerzeń w Google Ads? Zdecydowanie warto!

Użycie rozszerzeń jest darmowe, dlatego dobrze jest je zastosować, ponieważ zwiększają jakość reklamy, generują bardziej wartościowy ruch na stronie zakończony konwersją, czyli przykładowo zakupem, co końcowo zmniejsza koszt jaki zapłacimy za naszą reklamę. A dodatkowo rozszerzenia są atrakcyjne wizualnie dla potencjalnego klienta.

(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej