Atrybut rel=”sponsored”

Czym jest atrybut rel=”sponsored”? – Definicja

Atrybut rel=”sponsored” używany jest do podkreślenia linków sponsorowanych, afiliacyjnych, pochodzących z reklam lub innych umów o rekompensatę.

Google do tej pory wymagał, aby wszystkie płatne lub sponsorowane linki były oznaczone jako nofollow. 10 września 2019 roku Google podjął decyzję o ewolucji linków nofollow. Teraz mamy do dyspozycji 2 dodatkowe atrybuty, których zadaniem jest lepsze zrozumienie pochodzenia treści i umożliwienie gromadzenia bardziej dokładnych danych przez Google. Tymi atrybutami są: rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”.

atrubit rel sponsored definicja

Czy stosowanie tego atrybutu w stosunku do linków sponsorowanych jest konieczne?

Google informuje, że dotychczasowe stosowanie atrybutu „nofollow”, w przypadku linków płatnych, nadal będzie akceptowalne. Atrybut  rel=”sponsored” jest zalecany, ale nie jest koniecznością.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej