Atrybut rel=”sponsored”

Czym jest atrybut rel=”sponsored”? – Definicja

Atrybut rel=”sponsored” używany jest do podkreślenia linków sponsorowanych, afiliacyjnych, pochodzących z reklam lub innych umów o rekompensatę.

Google do tej pory wymagał, aby wszystkie płatne lub sponsorowane linki były oznaczone jako nofollow. 10 września 2019 roku Google podjął decyzję o ewolucji linków nofollow. Teraz mamy do dyspozycji 2 dodatkowe atrybuty, których zadaniem jest lepsze zrozumienie pochodzenia treści i umożliwienie gromadzenia bardziej dokładnych danych przez Google. Tymi atrybutami są: rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”.

atrubit rel sponsored definicja

Czy stosowanie tego atrybutu w stosunku do linków sponsorowanych jest konieczne?

Google informuje, że dotychczasowe stosowanie atrybutu „nofollow”, w przypadku linków płatnych, nadal będzie akceptowalne. Atrybut  rel=”sponsored” jest zalecany, ale nie jest koniecznością.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej