Atrybut rel=”sponsored”

Czym jest atrybut rel=”sponsored”? – Definicja

Atrybut rel=”sponsored” używany jest do podkreślenia linków sponsorowanych, afiliacyjnych, pochodzących z reklam lub innych umów o rekompensatę.

Google do tej pory wymagał, aby wszystkie płatne lub sponsorowane linki były oznaczone jako nofollow. 10 września 2019 roku Google podjął decyzję o ewolucji linków nofollow. Teraz mamy do dyspozycji 2 dodatkowe atrybuty, których zadaniem jest lepsze zrozumienie pochodzenia treści i umożliwienie gromadzenia bardziej dokładnych danych przez Google. Tymi atrybutami są: rel=”sponsored” oraz rel=”ugc”.

Czy stosowanie tego atrybutu w stosunku do linków sponsorowanych jest konieczne?

Google informuje, że dotychczasowe stosowanie atrybutu „nofollow”, w przypadku linków płatnych, nadal będzie akceptowalne. Atrybut  rel=”sponsored” jest zalecany, ale nie jest koniecznością.

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.