Google wprowadza nowe atrybuty linków obok Nofollow: Sponsored i UGC

Google wprowadza nowe atrybuty linków obok Nofollow: Sponsored i UGC

Prawie 15 lat temu Google wprowadziło atrybut nofollow do oznaczania linków, które są reklamowe lub sponsorowane, by uniknąć spamu w komentarzach. Wczoraj po ponad dekadzie, pojawiła się informacja, w której Google ogłosiło nowe zmiany dotyczące atrybutu nofollow, nad którymi długo pracowało:

Ostatnio na naszym blogu: Content Marketing od podszewki czyli o czym pamiętać tworząc treści

“Ewolucja Atrybutu Nofollow” polega na tym, że od tego momentu ten atrybut nie będzie jedynym, który będzie oznaczał linki sponsorowane. Google chce byśmy lepiej je oznaczali, by było wiadomo, które pochodzą z płatnych artykułów sponsorowanych, a które są contentem generowanym przez użytkowników jak np. komentarzy i for.


W związku z tym zostały wprowadzone dwa nowe atrybuty:

  • rel=”sponsored” dla oznaczenia linków pozyskanych za pieniądze, za np. płatne artykuły,
  • rel=”ugc” – od User Generated Content, czyli te linki, które są generowane przez użytkowników np. na forach, w komentarzach na blogach.

Oczywiście stary, dobry rel=”nofollow” zostaje, więc jeśli chcemy informować o typie linka, a dwa powyższe nie mają zastosowania, to warto zostawić właśnie ten atrybut,

rel="nofollow": Use this attribute for cases where you want to link to a page but don’t want to imply any type of endorsement, including passing along ranking credit to another page.

Co jeszcze z newsów od Google?

  • Google informuje, że nie musimy zmieniać wszystkich atrybutów z rel=”nofollow” na nowe

There’s absolutely no need to change any nofollow links that you already have.

  • Można stosować nie tylko jeden atrybut, a więcej!

For example, rel=”ugc sponsored” is a perfectly valid attribute which hints that the link came from user-generated content and is sponsored.

  • Czy nadal trzeba stosować nofollow?

Tak bo nie stosując, możesz sobie zaszkodzić:

If you want to avoid a possible link scheme action, use rel=“sponsored” or rel=“nofollow” to flag these links.

  • A jeśli źle oznaczę atrybut?

There’s no wrong attribute except in the case of sponsored links. If you flag a UGC link or a non-ad link as “sponsored,” we’ll see that hint but the impact — if any at all — would be at most that we might not count the link as a credit for another page.

  • Atrybuty jako wskazówka w przypadku rankingów:

All the link attributes, sponsored, ugc and nofollow, now work today as hints for us to incorporate for ranking purposes. For crawling and indexing purposes, nofollow will become a hint as of March 1, 2020.

Nowe atrybuty linków
Źródło: https://moz.com/blog/nofollow-sponsored-ugc

Czy zmiany spowodują roszady wyszukiwarce? Google twierdzi, że nie, a my czekamy co się będzie działo 😉 

  5,00 / 5 ( 6 )
Autor
SEO Team Leader - Gosia

SEO Team Leader

SEO Team Leader, w Delante praktycznie od początku istnienia firmy. Specjalizuje się w pozycjonowaniu branży e-commerce w Polsce i za granicą. Dba o to, by w teamie SEO wszystko grało. Fanka lisów, kina, seriali i odkrywania nowych, krakowskich restauracji.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.