Nofollow (atrybut nofollow)

Co to jest atrybut nofollow? – Definicja

Nofollow to wartość nadawana atrybutowi rel znacznika a w kodzie strony pisanym językiem HTML. Zwykle nadawany jest linkom wychodzącym, ale warto go również nadać linkom wewnętrznym, które nie przenoszą mocy słów kluczowych (np. „kup teraz” albo „sprawdź”). Dyrektywa ta służy jako informacja dla robota indeksującego, by nie przechodził on pod podany w linku adres. Dzięki temu link nie przekazuje mocy witrynie docelowej.

W kontekście linkowania do strony, obecność linków typu nofollow ma dobry wpływ na zróżnicowanie profilu linków prowadzących do witryny.

Przykładowe użycie:

W kodzie HTML atrybut nofollow wygląda następująco:

<a href="http://www.domena-zewnętrzna.com/" rel="nofollow">słowo kluczowe</a>

Atrybut Nofollow

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.