Nofollow (atrybut nofollow)

Co to jest atrybut nofollow? – Definicja

Nofollow to wartość nadawana atrybutowi rel znacznika a w kodzie strony pisanym językiem HTML. Zwykle nadawany jest linkom wychodzącym, ale warto go również nadać linkom wewnętrznym, które nie przenoszą mocy słów kluczowych (np. „kup teraz” albo „sprawdź”). Dyrektywa ta służy jako informacja dla robota indeksującego, by nie przechodził on pod podany w linku adres. Dzięki atrybutowi nofollow link nie przekazuje mocy witrynie docelowej.

W kontekście linkowania do strony, obecność linków nofollow ma dobry wpływ na zróżnicowanie profilu linków prowadzących do witryny.

Przykładowe użycie Nofollow:

W kodzie HTML atrybut nofollow wygląda następująco:

<a href="http://www.domena-zewnętrzna.com/" rel="nofollow">słowo kluczowe</a>

Atrybut Nofollow

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej