.animate-view{opacity: 1 !important;}

Cross-channel marketing

Co to jest cross-channel marketing?

Crosschannel marketing to strategia, która polega na łączeniu działania kilku (a czasem nawet kilkunastu) różnych kanałów dotarcia do odbiorcy. Co ważne, nie działają one w oderwaniu od siebie, tylko są częścią większego planu, który ma na celu poprowadzić użytkownika płynnie przez cały proces zakupowy. Co jednak istotne, w odróżnieniu od multichannel marketingu, w strategii cross-channel chodzi nie tylko o samą obecność, lecz także o większą spójność treści publikowanych na kanałach.

Kluczem do sukcesu jest tutaj zintegrowanie działań i strategii tak, by z jednej strony produkt pojawiał się w różnych miejscach i na różnych etapach ścieżki zakupowej użytkownika, ale z drugiej – by komunikacja marki na poszczególnych kanałach miała większy sens. Ciekawym rozwiązaniem jest np. to, że w jednym medium użytkownik widzi część kampanii reklamowej, a w drugim – kolejną. Można to łączyć zarówno w świecie digitalu, jak i offline.

Cross-channel marketing – przykłady

Co to oznacza w praktyce? Twoi klienci mogą zacząć interakcję w jednym miejscu i bez problemu kontynuować w innym. Jeśli potencjalny klient kliknął w reklamę na Instagramie, ma szansę zapisać się na newsletter na Twojej stronie albo sfinalizować zakup na stronie typu marketplace. A jeśli porzuci koszyk w e-commerce, dostanie przypomnienie na maila lub zobaczy Twój produkt w remarketingu w sieci reklamowej Google. A może artykuł blogowy udowodni kompetencje Twojej firmy i pozwoli sfinalizować decyzję zakupową?

Chodzi o to, żeby kanały nie rywalizowały ze sobą, tylko tworzyły spójną, przemyślaną ścieżkę. Dzięki temu klienci nie muszą zaczynać od zera za każdym razem, kiedy zmieniają sposób interakcji z Twoją marką.

W skrócie: cross-channel marketing to nie tylko bycie „wszędzie”, ale bycie „wszędzie w sposób sensowny i spójny”.

Co jeśli nie cross-channel marketing?

Jeśli chodzi o strategie i modele marketingowe korzystające z różnych kanałów przekazu, wyróżniamy trzy podstawowe: multichannel marketing, cross-channel marketing oraz omnichannel marketing. Tutaj poruszymy temat tego, czym jest cross-channel marketing, pozostałe typy opisaliśmy w innych miejscach na stronie:

Uzyskaj bezpłatną wycenę