Dynamiczne reklamy na Facebooku

Dynamiczne reklamy na Facebooku: co to jest? Definicja

Dynamiczne reklamy na Facebooku to reklamy generowane automatycznie przez system reklamowy Facebooka i wyświetlane odpowiedniej grupie odbiorców na podstawie ich zainteresowań, zamiarów, czy też wcześniejszych interakcji z daną witryną internetową lub aplikacją.

Gdy potencjalny klient wyraża zainteresowanie np. danym produktem na Twojej stronie, Facebook dynamicznie utworzy oraz wyświetli takiej osobie reklamę, przedstawiającą ten produkt wraz z aktualnymi informacjami dotyczącymi jego ceny, czy też dostępności. Dzięki temu reklamy dynamiczne są niezwykle spersonalizowanym komunikatem, przyczyniającym się do finalizacji transakcji. Wartym zaznaczenia jest również fakt, iż celem reklamy dynamicznej nie musi być tylko sprzedaż produktu, ale również instalacja aplikacji (po odpowiedniej konfiguracji SDK), czy też pozyskanie kontaktów.

Warto wiedzieć! Dynamiczne reklamy na Facebooku umożliwiają zarówno dotarcie do osób, które już miały styczność z daną witryną internetową lub aplikacją (retargeting), jak i do tych, które jeszcze nigdy z nią styczności nie miały (pozyskanie nowych klientów).

Co jest potrzebne do utworzenia dynamicznej reklamy?

  • konto Facebook Business Manager
  • wgrany Piksel w kodzie źródłowym Twojej witryny oraz skonfigurowane zdarzenia (dodania produktu do koszyka, zakup itp.)
  • plik produktowy (Product Feed)
  • katalog produktów
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej