.animate-view{opacity: 1 !important;}

DuckDuckGo

Czym jest DuckDuckGo? – Definicja

DuckDuckGo to bezpieczna, zyskująca popularność wyszukiwarka internetowa. W swoich wynikach łączy wyświetlanie ogólnie znanych źródeł danych i serwisów współtworzonych przez internetowe społeczności. Ma to służyć przede wszystkim poprawie rzetelności wyników wyszukiwania.

Co odróżnia ją od innych wyszukiwarek?

Wyszukiwarka ta znacznie różni się od innych narzędzi, takich jak Google. Przede wszystkim, jak podkreślają sami twórcy:

„Nigdy nie przechowujemy Twoich informacji osobistych. Nigdy. Nasza polityka prywatności jest prosta: nie gromadzimy oraz nie udostępniamy żadnych informacji o naszych użytkownikach”.

Zalety DuckDuck:

  • nie gromadzi informacji na temat adresów IP użytkowników ani żadnych informacji na ich temat;
  • zbiera informacje, które dotyczą jedynie słów kluczowych;
  • wyniki wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego, są takie same dla wszystkich użytkowników;
  • dane z wyszukiwarki opierają się na ponad 400 źródłach takich jak Bing, Wolfram Alpha, Wikipedia, Yahoo, DuckDuckBot i innych;
  • korzysta z plików cookie jedynie jeśli zajdzie taka konieczność.

Co więcej, każdy użytkownik może liczyć na bezpośredni kontakt z zespołem programistów – zespół wyszukiwarki opiera się głównie na małej społeczności użytkowników i grupie specjalistów.

Jak plasuje się wyszukiwarka DuckDuckGo na rynku?

Popularność DuckDuckGo

Wyszukiwarka DuckDuckGo cieszy się coraz większą popularnością. W ostatnim latach odnotowała duży wzrost ruchu. W USA zajmuje 250 miejsce w rankingu najpopularniejszych witryn. Według statystyk w 2019 roku padł nowy rekord wyszukiwarki – liczba dziennych wyszukiwań przekroczyła 36 milionów. Szacowany udział wyszukiwarki na rynku wynosi 0,3%. Użytkowników kusi przede wszystkim wysoki poziom bezpieczeństwa i prywatności oraz znaczne ograniczenie śledzenia preferencji użytkownika (wykorzystywane w Google do tworzenia kampanii Ads). Jak wynika z raportów, DuckDuck cieszy się dzienną liczbą zapytań na poziomie 30 milionów. Pozycjonowanie w przypadku tej przeglądarki będzie znacznie mniej efektywne – to produkt o zasięgu globalnym który można porównać do zasięgów popularnej w Republice Czeskiej wyszukiwarki Seznam.

Powiązane definicje

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM